X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
SonicSonicSkrevet 07/09-14 16:17 
Haha nice one :) Men ja, lige præcis den slags havde jeg ikke forventet af dem.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
enfenenfenSkrevet 07/09-14 16:28 
Nej, det virker helt skævt. Den var ikke gået under Jobs.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 07/09-14 16:49 
Apple sætter standard for fremtidens bordplade-design.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 07/09-14 17:21 
Sonic>
Damnit det der protruding kamera. Jeg er ikke helt vild med det. Uden cover vil det da wobble på bordet :(
For fanden Apple :(

Det øverste stykke af bagsiden på telefonen, hvor kameraet sidder, er en lille smule "indsunket", således kameraet sandsynligvis ikke engang har kontakt med den flade man ligger telefonen på. Det er i hvertfald mit indtryk på videoen.
SonicSonicSkrevet 07/09-14 17:38 
Undskyld mig, men din teori er, for mig, helt ude i hampen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 07/09-14 18:07 
Beano>
iPhone 6...

Det ligner umiddelbart en Samsung, hvilket der vel heller ikke er noget galt med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 07/09-14 18:13 
Sonic>
Damnit det der protruding kamera.

Sådan et har den nyeste iPod Touch også, så det er på sin vis set før.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 08/09-14 10:59 
Wehner>
Det ligner umiddelbart en Samsung, hvilket der vel heller ikke er noget galt med.

Bortset fra Samsung's telefoner er lavet af en slags creme farvet plastik, ser helt anderledes ud, og har et andet, helt særegent, design, så ligner de næsten hinanden som to dråber vand.
SonicSonicSkrevet 10/09-14 07:52 
Så lavede de sgu det nummer med kameraet. Fail.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 08:09 
Jeg syntes generelt ikke iPhone 6 er pæn.
SonicSonicSkrevet 10/09-14 08:29 
Nej de store plastik linier bagpå er heller ikke for kønne.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 10/09-14 08:32 
Det var ellers den eneste fordel iPhone havde - den mindre størrelse.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 09:04 
Sonic>
Nej de store plastik linier bagpå er heller ikke for kønne.

Også det som jeg syntes mindst om. Heldigvis ikke så tydeligt i sort.
millenniummillenniumSkrevet 10/09-14 09:29 
Den store Apple-tråd
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 09:33 
Uhmm... poptarts :D
slk486slk486Skrevet 10/09-14 09:38 
^ Want!
j/k
enfenenfenSkrevet 10/09-14 10:02 
Ærgerligt at lave telefonen så tynd bare for at have en linse, der stikker ud.

Men at telefonen skulle være 80+ gange hurtigere (GPU) end den første iPhone er fuldstændigt ligegyldigt. Personligt har jeg ikke mærket nogen synderlig stor hastighedsforøgelse med min iPhone 5s over min forrige 5'er.

Slowmotion er en fin feature - og nu med 240 fps på iPhone 6 - men Apple undlod at fortælle os, om kameraet også filmer i 720p. Eller om det er som med iPhone 5s, hvor kameraet filmer i lavere opløsning for derefter at opskalere til 720p.

Ser dog frem til Time Lapse med iOS8.

Prisen holder sig fast. Havde dog gerne set, at Apple havde en bibeholdt 32 GB udgave, og i stedet holdt 16 GB til iPhone 5s/c.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 10:04 
Det sidste er en skjult prisstigning. De ved de fleste tager 64GB når der ikke er en 32GB model, men de kan stadig markedføre sig med "samme pris". Bavianer.
SonicSonicSkrevet 10/09-14 10:07, rettet 10/09-14 10:07 
Deres manglende 32 GB model studsede jeg også over? Som Beano siger, nok en skjult stigning.
Apple uret siger mig slet ikke noget really. Det gør andre smartwatches nu heller ikke.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 10:18 
Uret siger mig NADA. Har hverken ønsket eller behovet - men jeg har heller ikke altid min telefon med mig, så er ikke målgruppen. Måske når jeg ser den i brug, dunno.
SonicSonicSkrevet 10/09-14 10:41 
Vedrørende uret tænker jeg lidt, at det da må være irriterende at tage af og på hele tiden for at lade det op. Og det skal man vel ofte med display og apps og sår'n. Seems kinda gimmicky.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AmbyAmbySkrevet 10/09-14 10:43 
Man tager det vel af alligevel, når man sover. Skal vist have 6+ i hånden, før jeg bestemmer mig.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 10/09-14 10:44 
Beano>
Det sidste er en skjult prisstigning. De ved de fleste tager 64GB når der ikke er en 32GB model, men de kan stadig markedføre sig med "samme pris". Bavianer.

For mig er det samme pris men med mere RAM. Tager normalt en 32 GB udgave. Den kostede sidste år 6.000,- og for det får jeg nu 64 GB (hvis jeg køber).
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 10/09-14 10:45 
Ikke at jeg skal have det. Men sagde de noget om, hvor længe batteriet holder på Watch?
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 10:48 
Amby>
Man tager det vel af alligevel, når man sover.

Da jeg gik fast med ur (for mange år siden), tog jeg det ikke af for at sove. Men vil nok afhænge af størrelsen.
SonicSonicSkrevet 10/09-14 11:17 
^ Samme.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 11:47 
Den rigtige Apple Watch trailer...

https://www.youtube.com/watch?v=yioL7MRQvHM
GreaseballGreaseballSkrevet 10/09-14 19:16 
Den store Apple-tråd

Btw.. Nogen der ved om Apple endelig har sat et MicroUSB stik i deres mobil. Ellers bliver det sjovt at se om de må udgive den i EU.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 10/09-14 19:39 
He.. And welcome to 2012 nexsus... From windows phone.
Wireless charger, multiuser and apps install frie browser work very well
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 10/09-14 19:49 
At der ikke er multi-user support på iPad, er helt gak. Ikke engang i iOS8.
EltanEltanSkrevet 10/09-14 20:27 
GrillBillerDK>
He.. And welcome to 2012 nexsus... From windows phone.
Wireless charger, multiuser and apps install frie browser work very well

Windows phone er det ikke blot endnu et forfejlet MS produkt på linie med Zune, HD-DVD, Kinect og Smart Glass?
Det var jo f.eks. udelukkende MS fanboys der købte Zune, et produkt der var doomed fra starten af, det samme kan siges om bl.a HD-DVD og Smart glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-14 20:28 
HD-DVD var ikke en Microsoft opfindelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/09-14 20:29, rettet 10/09-14 20:29 
Eltan>
Windows phone er det ikke blot endnu et forfejlet MS produkt på linie med Zune, HD-DVD, Kinect og Smart Glass?
Det var jo f.eks. udelukkende MS fanboys der købte Zune, et produkt der var doomed fra starten af, det samme kan siges om bl.a HD-DVD og Smart glass.

Nej, Windows Phone er et rigtig vellykket styresystem til telefoner. Men tråden her handler om Apple.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/09-14 03:30 
Jmog>
millennium>
Konsolkongen: tjek forhandlerne. El giganten sælger iPhone 4s uden abb for 2.111,-

Eftersom den har lidt små ridser, er brugt har slidte kabler og der er keine garanti, så er der nok ingen som vil give mere end halv pris fra nyprisen. Jeg ville nok sige max 1000, og så kommer dem som prutter den ned... :)

Se, det skulle man tro, men Apple brugtpriser er ikke som andre mærker. I god stand kan man stort set altid få 80% af nypris, så jeg ville ikke sætte din til salg, på trods af stand, for mindre end 1500kr. 1800kr er ikke engang urealistisk.

For 1000kr vil du få kald indenfor en time og blive kimet ned hele natten med "er den solgt!!?!"

Et andet godt eksempel på den vilde måde Apple produkter holder værdien. Satte min iPad 4 (4g/64gb) til salg på DBA i går aftes. Nu er den solgt for 4500kr.

Den tilsvarende iPad Air model (som er hurtigere og fysisk lækrere) koster som ny kun 1000kr mere. Nu skal der opgraderes :-)
3of193of19Skrevet 11/09-14 08:48, rettet 11/09-14 08:53 
Det er nok snarere en indikator for at en del der køber Apple ingen forstand på penge har.

Edit: men det er også underligt at Air faktisk koster mindre end 4, ny.
JmogJmogSkrevet 11/09-14 11:59 
Ok, den er så ikke heeeelt solgt endnu. Første besked fra køber var "jeg vil gerne købe. Min mail er x". Så langt så godt. Det gik dog hurtigt ned af bakke da hun svarede på min mail :-D

"Ja, Jeg ønsker, at dette produkt sendt til min grand datter i Ghana som en fødselsdag gave. Jeg er en oceanograf og jeg er i øjeblikket på et krydstogt, så jeg ikke kan komme til afhente enten gøre jeg har nogen, der er tilfældigvis komme samle den op også.

Jeg har kun mulighed for at foretage en online bankoverførsel, der er hurtig og også sikret.

Jeg ønsker, at gaven skal sendes via Post Danmark jeg kontaktet Post Danmark, og de forsikrede mig om, at overførslen til Ghana er sikkert. Jeg vil være ansvarlig for porto gebyr. Jeg tjekker Post Danmark hjemmeside, og det vil koste 265 kr til levering til Ghana du kan også bekræfte det post.dk venligst hjælpe mig med at gøre min grand datter glad.

Jeg har brug for dig til at svare med en bankkonto, porto omkostninger og de ??samlede omkostninger for alt. "
BeanoBeanoSkrevet 11/09-14 12:02 
Fup
slk486slk486Skrevet 11/09-14 12:07 
No, really?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/09-14 12:09 
:D
SonicSonicSkrevet 11/09-14 12:22 
Hehe dem får jeg altid som noget af det første når de gamle iPhones skal sælges :) Nogle skriver endda på engelsk, og som regel vil de rigtigt gerne give mere, end hvad man har sat den til på dba. The scamming is real :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 17/09-14 20:58 
Så er vi her igen. IOS8 er tilgængeligt, men som sædvanlig er der en masse rygter på nettet der advarer om fejl og svagheder.

Nogen der har hentet det? Og på hvilken hardware?
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 17/09-14 22:12 
iPhone 5. Kører godt og hurtigt. Et par spil starter lidt hurtigere op og de ændringer jeg har spottet har været velkomne. Er ved at opdatere min iPad mini Retina.
3of193of19Skrevet 17/09-14 22:19 
Må ikke opdatere endnu da firmaets vagthundsapp ikke er opdateret til iOS 8 endnu :/
JmogJmogSkrevet 17/09-14 23:17 
IPhone 5. Kører fint, men opdateringen gik i stå på omkring 80%. Mange andre oplever det samme. Man skal bare lave en poweroff da og tænde igen, så tager den det sidste på et minut.
JmogJmogSkrevet 17/09-14 23:25 
Dejlige nye funktioner:
-Selvudløser i kamera-appen. Time-lapse fungerer også helt som det skal.
-Når en sms popper frem som notifikation i toppen af skærmen så kan man bare hive et teksfelt ned fra den til et hurtigt svar.
-endelig kan man markere mails som læst/ulæst/spam/slette uden at åbne dem.

Der er også kommet en ny app med tips fra Apple til brugen af nye funktioner.
JmogJmogSkrevet 17/09-14 23:28, rettet 17/09-14 23:38 
Data roaming er i øvrigt slået fra som standard (skal bare lige enables igen) efter opdateringen.

Det er nu muligt at indstille for hver enkelt app om de kun må bruge wifi eller også 3g/4g.

En handy liste over de vigtigste nye funktioner:
http://www.idownloadblog.com/2014/09/17/best-ios-8-new-features/#batteryusage

Dejligt at man nu kan få statistikker over hvor meget strøm hver enkelt app sluger. Det vil hjælpe en del, når jeg får brugere forbi (jeg er it supporter), som brokker sig over at deres batteri pludselig drænes hurtigt.
enfenenfenSkrevet 18/09-14 07:23, rettet 18/09-14 07:35 
Der er også kommet opdatering til Apple TV. Forbedringer og look - det ligner nu iOS 7/8.

Gælder kun til nyeste generation.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 18/09-14 08:40 
millennium>
Så er vi her igen. IOS8 er tilgængeligt, men som sædvanlig er der en masse rygter på nettet der advarer om fejl og svagheder.

Nogen der har hentet det? Og på hvilken hardware?

Tak for heads-up, men tror nu jeg venter... Apple's iOS er altid buggy i første release. Tør simpelthen ikke hoppe på fra dag 1 længere.
millenniummillenniumSkrevet 18/09-14 08:42 
Jeg orker simpelthen ikke at købe en ny AppleTV, bare for at få den nyeste opdatering.

Det bliver nok alligevel umuligt at hente iOS8 til min gamle 4S'er, pga pladsen, men min iPad Mini kan sikkert godt. Dog er jeg også altid skeptisk med nye opdateringer fra day one.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 18/09-14 08:44 
Kører med iOS 8 på min 5er her, og min messages app er crashet et par gange. iMessage kører heller ikke så smooth som det burde, men det var allerede galt inden iOS 8. Ellers er der ikke det vilde at skrive hjem om.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig