X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
DunwichDunwichSkrevet 03/07-14 10:26, rettet 03/07-14 10:36 
Som afslutning på min egen historie, så besluttede jeg mig for at købe Retina modellen. Væk fra butikkens hårde og dårlige belysning, og mine to iPad's liggende ved siden af hinanden herhjemme, så skal jeg love for man kan se forskel. Stadig en fin skærm på den gamle, men side om side, så har den tendens til at virke lidt grynet og er helt klart slet ikke ligeså skarp at se på, som Retina modellen. Framerates virker stadig rimelige uændrede i de spil jeg spiller, men de er osse rimelig simple spil, og de kører alle helt flydende, som de skal. Hvad jeg dog tydeligt bemærkede var, hvor meget bedre de så ud, når jeg spillede dem. Baggrundende i Robot Unicorn Attack 2, så pludselig mere tydelige, bedre og skarpere ud end de plejer. Læsning af artikler og blade, købt i Newsstand, er så meget en forbedring, at jeg ikke kommer til at gå tilbage til non-Retina udgaven.

Fik solgt min gamle iPad til en god pris, på DBA, og er rigtig godt tilfreds.

Opdagede at Apple inkluderer en 10W oplader med iPad Mini Retina modellen, i stedet for den sædvanlige 5W oplader. Må man bruge en 10W oplader, til at oplade sin iPhone 5 med, eller skal man bruge 5W til det? Ved ikke om den højere spænding kan skade iPhone'en, og om den overhovedet er designet til at modtage højere spænding end 5W

EDIT: Der er åbenbart kommet en 12W oplader, og ifølge Apple selv, så er den også kompatibel med iPhone - http://store.apple.com/us/product/MD836LL/A/apple-12w-usb-power-adapter?fnode=3c
KTCKTCSkrevet 03/07-14 12:04 
Man skal passe på med at lade med forkert spænding, men det er heller ikke det du gør. Spændingen er stadig de samme volts, og generelt er der ikke problemer med at bruge en lader med flere ampere, hvilket er forskellen på de ladere du snakker om.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-14 13:15, rettet 03/07-14 13:16 
Ja lad du bare :)

Jeg bruger selv ofte et dedikeret lade-USB-stik i fronten af min computer til at lade. Har ikke styr på hvor mange ampere den har, men vil skyde på at det er nogle gange mere end den originale iPhone 4S på 1A :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-14 15:53, rettet 03/07-14 15:53 
"W" står ikke for spænding, det står for effekt (Watt). De spytter alle den samme spænding ud. 5 Volt.
Effekten er produktet af spænding og ampere, dvs.:

5W = 5v x 1A
10W = 5v x 2A
12W = 5v x 2,4A

Ampere er ikke en konstant, men et udtryk for, hvor meget laderen kan levere. Den faktiske mængde støm bestemmes ikke af laderen, men af apparatet, som skal lades. Laderen kan altså ikke skade din iPhone/iPad, men din iPhone/iPad kan godt skade laderen, hvis den prøver at hive mere strøm ud af laderen, end den kan levere.
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 03/07-14 18:40 
Med Apple produkter vil de bare lade langsommere. Jeg har prøvet at bruge en gammel iphone lader på en iPad, der godt nok blev ladet op, men så langsomt at man ikke skulle bruge den imens, da den brugte mere strøm end den fik fra laderen. Derfor løb den tør alligevel :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 03/07-14 21:07 
Bruger selv min iPad 4 oplader på min iPhone 5. Og brugte ipad 1 og 3 opladere på min iPhone 3GS og 4.

Når først man har prøvet en iPad-oplader på en iPhone så ryger den gamle lige i skuffen. Dobbelt så hurtig opladning er bestemt ikke at kimse af.
millenniummillenniumSkrevet 04/07-14 23:50 
Øv, min Ipad Mini sidder fast i Headphone Mode, og har gjort det hele aftenen. Det er åbenbart et ret common problem, men jeg har prøvet alle råd og det har ikke virket endnu. Untaget en spray med komprimeret luft.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/07-14 01:00 
Har du taget dine headphones ud? :p
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/07-14 08:30 
Ja. Ud af ørene, ikke? o_O
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 05/07-14 19:21, rettet 05/07-14 19:23 
Jeg har akut brug for et program der kan resize en MOV film, optaget på min iPhone, så den kan komme over på min PC og derefter uploades til et site. Har fundet et program som kan, men det sætter programmets logo som watermark midt i billedet, og det går ikke.

Programmet skal kunne nedsætte opløsningen og gøre filen mindre, så den ikke fylder så meget.

Findes der et gratis program som kan klare dette?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-14 20:35 
Var det ikke smartere at overføre til PC'en først og så konvertere filen på den?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 05/07-14 20:40 
Det har jeg osse gjort; Altså overført filen til min PC. Fik vist ikke formuleret mig helt korrekt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-14 21:50 
Jeg troede du mente et program til telefonen siden du spurgte i apple-tråden :) Men MOV er vel også noget Apple halløj nu jeg tænker efter?

Jeg kender ikke voldsomt meget til den slags, men på Linux bruger man Mencoder. Det findes vidst til alle platforme, men her er i hvert fald et frontend til Windows du kan prøve :)
http://sourceforge.net/projects/mewig/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 06/07-14 11:06, rettet 07/07-14 13:22 
Mencoder kunne jeg ikke få til at virke, men fandt en der hedder Pazera MOV to AVI converter, og den gjorde tricket. Filen blev mindre og fik den konverteret til AVI, så den kan uploades. Teknisk set skal den være i WMV men er AVI ikke det samme som WMV, mere eller mindre?

EDIT: AVI er ikke det samme som WMV, kunne jeg konstatere. Men nu er filen konverteret til WMV, og nu spiller det.
DunwichDunwichSkrevet 11/07-14 14:32 
Den nyeste update til Subway Surfers, hæver spillets framerate til 60 Fps. Det er sgu i orden.
BeanoBeanoSkrevet 11/07-14 14:44 
Hvad er ordet på gaden mht. nye MacBooks?

Skal snart have en ny MacBook Pro på mit arbejde men hvis der er nye modeller på trapperne inden for de næste par måneder vil jeg hellere vente lidt.
JmogJmogSkrevet 11/07-14 16:07 
De kommer altid med de nye modeller samtidigt med nye iPhones/Ipads, så det bliver nok oktober/november.
BeanoBeanoSkrevet 11/07-14 16:11 
Ok så må jeg finde tapen frem og se om den kan holde så længe ;)

Tak.
DunwichDunwichSkrevet 29/07-14 18:23 
Jeg har købt en Apple Lightning Digital AV Adapter. Formålet var at koble den sammen med min iPad og ad denne vej streame HBO Nordic på mit tv. Det virker osse som det skal og alt jeg streamer fra iPad bliver vist i HD på mit tv - det være sig netflix, youtube, IGN's app osv. Men lige netop HBO Nordic bliver vist i en kvalitet som ikke ligner rigtig HD. Det er bedre end dvd kvalitet men ikke ægte HD. HBO Nordic app'en på Xbox 360 virker igen, og billede kvaliteten er noget bedre der, end på iPad via Hdmi adapteren. Og jeg forstår helt basalt ikke hvorfor. Har svært ved at se hvorfor HBO Nordic ser dårligere ud end de andre kilder jeg afspiller fra på iPad. Alt det andet jeg afspiller ser fremragende ud men HBO ser sådan lidt gnidret ud.

Ved I hvad grunden kan være? Jeg vil egentligt gerne beholde den her Hdmi adapter til min iPad da den virker rigtig godt med de andre ting jeg har, men jeg købte den faktisk primært for at blæse HBO Nordic op på mit tv i HD kvalitet og teknisk set har jeg ikke fået det.

Kan det have noget med Hdmi kablet at gøre - skal jeg evt have et hurtigere af slagsen? Men så skulle det jo næsten være fordi HBO Nordic - som de eneste - kræver hurtigere Hdmi kabler end alle de andre, og det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen.
3of193of19Skrevet 29/07-14 18:46 
Hvordan ser opløsningen ud på din iPad? Går ud fra det er en med retina skærm når det er en lightning adapter du har, eller kører du fra en gammel Mini?
Kunne forestille mig at HBO appen er kodet til at streame op til enhedens egen opløsning for at spare båndbredde og så ikke kan fonde ud af at du pludselig skal have en stream i 1080p istedet.
Eller deres stream er bare lav kvalitet igennem iOS appen.
JmogJmogSkrevet 29/07-14 18:51, rettet 29/07-14 18:55 
Der er intet i vejen med hverken adapter eller kabel.

HBO har siden launch.... Waaaaaait fooorrr iiiiit.... kun streamet i SD-opløsning til iPad App'en.

Og nej det giver INGEN mening. HD får man på alle de andre platforme: PC/Mac, Xbox 360, Samsung smart TV. Det er fuldstændigt til grin.

Din bedste løsning er den jeg selv bruger: App'en på Xbox 360.
JmogJmogSkrevet 29/07-14 18:59 
...og gid de dog fik fingeren ud og lavede en PS3 app, så vi kunne få ordentlig billedkvalitet. På 360'eren er streams begrænset til 720p, fordi MS kun tillader deres egne tjenester at køre 1080p. Og sortniveauet er smadret fordi farver skulle se mere imponerende ud sammenlignet med konkurrentens korrekte farver.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-14 19:34 
Jeg spørger her da der nok er bedre chance for et svar.

Hvor meget kan en iPhone 4S sælges for brugt? Sort, 16Gb, med kasse, oplader og USB-kabel (som er godt medtaget, men det er typsk Apple-produkter). Den har nogle små overfladiske ridser, men intet der kan ses under brug.

Jeg synes priserne på DBA er vanvittigt højre for sådan en gang lort :D Hvad ville være realistisk hvis den skal sælges hurtigt efter jeg får fat i en ny? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/07-14 19:35, rettet 29/07-14 19:48 
@Jmog: Har du prøvet den HBO Go PS3 app som er på US Store? Virker den ikke med dansk HBO konto?

Edit: Ser ud til de checker ens region via IP, så US only :(
millenniummillenniumSkrevet 29/07-14 21:55, rettet 29/07-14 21:56 
Konsolkongen: tjek forhandlerne. El giganten sælger iPhone 4s uden abb for 2.111,-

Eftersom den har lidt små ridser, er brugt har slidte kabler og der er keine garanti, så er der nok ingen som vil give mere end halv pris fra nyprisen. Jeg ville nok sige max 1000, og så kommer dem som prutter den ned... :)
The medium is the message.
QQSkrevet 29/07-14 22:24 
Beano>
@Jmog: Har du prøvet den HBO Go PS3 app som er på US Store? Virker den ikke med dansk HBO konto?

HBO Go er et helt andet produkt, knyttet til kabel-tv produktet i USA. HBO Nordic er tilmed et andet selskab, så der er ingen sammenhæng mellem de to ting. Åndssvagt, når nu indholdet er det samme.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
enfenenfenSkrevet 29/07-14 22:44 
Hvis I ikke skulle have bemærket det, så har Apple opdateret deres Macbook Pro Retina serie - både 13" og 15". Der er ikke sket det store. Et spring på 200 MHz på CPU og mere RAM i 15" og den mindste 13". Samme pris som før.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 29/07-14 23:03 
Jmog>
...og gid de dog fik fingeren ud og lavede en PS3 app, så vi kunne få ordentlig billedkvalitet. På 360'eren er streams begrænset til 720p, fordi MS kun tillader deres egne tjenester at køre 1080p. Og sortniveauet er smadret fordi farver skulle se mere imponerende ud sammenlignet med konkurrentens korrekte farver.

Man må sige at deres kundeservice er hurtige til at besvare. Svaret er dog ikke særligt meningsgivende:

"Det har desværre ikke været muligt for os endnu, at få HD formatet ind i vores app. Det er selvfølgelig rigtigt uheldigt, men noget der bliver arbejdet på."

Uden at vide noget om det, men hvor svært kan det være? Netflix kan. Er der overhovedet nogen anden streamingtjeneste der leverer SD til tablets?
JmogJmogSkrevet 29/07-14 23:06, rettet 29/07-14 23:07 
millennium>
Konsolkongen: tjek forhandlerne. El giganten sælger iPhone 4s uden abb for 2.111,-

Eftersom den har lidt små ridser, er brugt har slidte kabler og der er keine garanti, så er der nok ingen som vil give mere end halv pris fra nyprisen. Jeg ville nok sige max 1000, og så kommer dem som prutter den ned... :)

Se, det skulle man tro, men Apple brugtpriser er ikke som andre mærker. I god stand kan man stort set altid få 80% af nypris, så jeg ville ikke sætte din til salg, på trods af stand, for mindre end 1500kr. 1800kr er ikke engang urealistisk.

For 1000kr vil du få kald indenfor en time og blive kimet ned hele natten med "er den solgt!!?!"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-14 00:51 
Så er jeg virkelig glad for jeg spurgte, for jeg havde regnet med 5-600kr :)

Mobiltelefon-priser aner jeg intet om. Mange tak for hjælpen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/07-14 01:15 
Jeg husker stadig dengang iPad 3 var kommet ud. Jeg satte min iPad 1 til salg for 2000kr klokken halv et om natten. Den var solgt på ti minutter og efter den første time var jeg nødt til at slette annoncen for at kunne sove, da folk konstant ringede.
BeanoBeanoSkrevet 30/07-14 08:50 
@Hølmkjær: Tak, så kan jeg godt se der er lange udsigter med at få HBO i Danmark på PS konsollerne :( Fatter heller ikke det ikke er på Apple TV endnu, spader.
DanerenDanerenSkrevet 30/07-14 09:21 
Konsolkongen: Jeg har lige solgt samme telefon for 1000,- med en ødelagt resetknap, som skulle repareres for 300,-. Jeg blev væltet af henvendelser. Sæt din til 1400,- og giv den et par dage, så skal der nok komme en der vil give det.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
JmogJmogSkrevet 30/07-14 09:38 
Beano>
@Hølmkjær: Tak, så kan jeg godt se der er lange udsigter med at få HBO i Danmark på PS konsollerne :( Fatter heller ikke det ikke er på Apple TV endnu, spader.

Faktisk giver det ingen mening at der ER lange udsigter om at få det på PS-konsollerne, når nu det er tilgængeligt på Xbox 360. Konsollen med dårligst billedkvalitet og det laveste antal potentielle kunder (Live Gold var et krav da det lanceredes). What... the... fuck.

Det er som om HBO ikke vil tjene penge.
BeanoBeanoSkrevet 30/07-14 10:51 
Ja det er helt gak.
DunwichDunwichSkrevet 01/08-14 00:01, rettet 01/08-14 00:04 
Det billede som HBO viser på min iPad er markant pænere end det der blev vist på mit tv via iPad. Det så tydeligt ud som HD på iPad. Min ven som er AV geek, sagde det samme; Billede på iPad, er HD, men billede på iPad forsøgt streamet til tv, lignede en sær hybrid et eller andet sted mellem SD og HD. Det så bedre ud end opskaleret dvd, feks.

Det jeg hører fra folk in the know er, at HBO vha software, nedgraderer oplevelsen på de enheder som de ikke officielt støtter (endnu). Derfor, hvis man via forskellige usupporterede tiltag og devices, forsøger at se og streame HBO, så får man en dårligere visuel oplevelse - qua min fiflen med stream til tv via iPad.

Jeg er bare glad for at Xbox 360 appen virker igen, men kan ligeledes sagtens se det på iPad også, uden det går for meget ud over oplevelsen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-14 13:40 
Daneren>
Konsolkongen: Jeg har lige solgt samme telefon for 1000,- med en ødelagt resetknap, som skulle repareres for 300,-. Jeg blev væltet af henvendelser. Sæt din til 1400,- og giv den et par dage, så skal der nok komme en der vil give det.

Jeg satte telefonen til salg i nat ved 3-4 tiden (fordi ferie) og nu er der allerede en der har ringet på den. Satte den til 1400 og jeg gik med til 1300kr. Så det ser ud til at den allerede er solgt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 01/08-14 13:50 
Det er helt vildt så meget folk er villige til at give for gamle iPhones :)
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
millenniummillenniumSkrevet 01/08-14 14:59 
I bow my head in shame.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/08-14 15:07 
Daneren>
Det er helt vildt så meget folk er villige til at give for gamle iPhones :)

Det er helt vildt så meget folk er villige til at give for NYE iPhones ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-14 15:29 
Det er nu fine telefoner. Bare man ikke opdaterer dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 01/08-14 15:30 
Haha jeg havde ikke regnet med at den skulle blive vendt mod mig :)
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
slk486slk486Skrevet 01/08-14 16:35 
Ha ha :D

Ja, det er fine telefoner.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/08-14 09:07, rettet 19/08-14 09:07 
Nogen af Mac-ejerne som kender et par anbefalelsesværdige joypads til Mac...? Normalt har jeg klaret mig fint med tastatur, men der kommer spil hvor joypads alligevel er fortrukket.

Har læst nogle ups and downs med Logitec 310, men det er jo heller ikke særligt dyrt.

Link...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/08-14 09:30 
Er der ikke enten 360 eller DS3 drivere til? DS4 behøver i øvrigt ikke drivers under Windows - måske det samme i katteverdenen?
j/k
JmogJmogSkrevet 19/08-14 10:55 
Mener jeg har brugt Xbox 360 controller sammen med usb wireless receiver på min mac og spillet Bioshock uden problemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-14 11:53 
Der findes også Sega Saturn controllere med USB der er Mac kompatible. Hvis du ikke skal bruge analoger altså :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/09-14 14:36 
iPhone 6...

http://youtu.be/eQopSbASO40
SonicSonicSkrevet 07/09-14 15:49 
Damnit det der protruding kamera. Jeg er ikke helt vild med det. Uden cover vil det da wobble på bordet :(
For fanden Apple :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 07/09-14 15:50 
"Dit Bord er defekt."

- Steve Jobs, 2014
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig