X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/10-13 22:13 
Yay! Tak for tippet :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 21/10-13 19:33 
Kan det passe at man kun kan få Lightning Digital AV Adapter hdmi kabel til iPhone 5 og iPad som orginalt?, som det i link.

Lightning Digital AV Adapter hdmi kabel
I love monster land
JmogJmogSkrevet 21/10-13 23:15 
Ja, underligt nok. Ikke engang producenter såsom eStuff der har lavet deres egne versioner af alle de andre kabler Apple har, har endnu ikke lavet en. Tyder på de ikke har licenseret det ud.

Til den pris adapteren koster ville jeg (hvis jeg ikke allerede havde en) alvorligt overveje at investere i en Apple TV istedet.
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 08:14 
Også min tanke. Bruger konstant min ATV til AirPlay fra iPad - det spiller max., er nemt at bruge og ingen roden med kabler. Dog ikke så praktisk on-the-go sammenlignet med et kabel.
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 14:10, rettet 22/10-13 14:16 
Apple streamer dagens event via Apple TV i aften kl. 19.00 dansk tid - har ikke checket om der er åbnet op fra DK.

99% sikkert der annonceres nye iPads.

http://appleinsider.com/articles/13/10/22/apple-to-stream-todays-ipad-special-event-live-online

EDIT: Kommer nok også op her...
http://www.apple.com/apple-events/
dRxLdRxLSkrevet 22/10-13 20:20 
Hmmm, gratis OS X Maverick til alle tilbage til Snow Leopard og en masse nye ipads.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 20:26, rettet 22/10-13 20:28 
iPad Air som nyt navn til den store iPad model :)

iPad Air fra 1. nov. og iPad Mini med retina senere på måneden.
enfenenfenSkrevet 23/10-13 09:47 
iPad Mini (retina) skal min vej. Ser virkeligt frem til et bedre display samt et performance boost.

Den normale Macbook Pro ser ud til at forsvinde stille og roligt. Efter Appstore opdatering, er der nu kun den mindste 13" tilgængelig (med mulighed for at opgradere).
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 23/10-13 10:02 
Ja den nye mini virker lækker men jeg nupper helt klart iPad Air da jeg foretrækker den store skærm :)
enfenenfenSkrevet 23/10-13 10:37 
Det er ret lækkert, at den har fået samme indmad som en iPad Air.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 23/10-13 11:29 
Ja, dog også en anelse tungere end 2012 mini'en.
NaieraNaieraSkrevet 23/10-13 12:01 
Noooooo! Den må ikke være tungere! Spader!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/10-13 12:09 
23g tungere.
millenniummillenniumSkrevet 23/10-13 13:24, rettet 23/10-13 13:24 
Hvor meget er det nu sjælen vejer?

21 gram?
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 23/10-13 13:30 
Sjæl skal tilkøbes via Apple Store, Apple-produkter er ikke født med den.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
enfenenfenSkrevet 23/10-13 13:35, rettet 23/10-13 13:36 
Nogen der har testet Mavericks endnu? Hvordan er performance sammenlignet med Mountain Lion if so?

Har selv lige testet Safari 6.1 under Mountain Lion, og det er et klart plus indtil nu. Virkere hurtigere og mere flydende end version 6.0.5. Samtidigt er "Top Sites" også blevet mere simpelt af design.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 23/10-13 13:54 
millennium>
Hvor meget er det nu sjælen vejer?

21 gram?

Afhænger af personen. Politikere og bankfolk's sjæle vejer f.eks. betydeligt mindre.
NaieraNaieraSkrevet 23/10-13 16:13 
enfen>
Nogen der har testet Mavericks endnu? Hvordan er performance sammenlignet med Mountain Lion if so?

Jeg hentede det i nat, og mit umiddelbare indtryk er at det kører noget hurtigere. Jeg bruger ikke Safari, men så snart jeg havde lavet nogle grundlæggende indstillinger færdig efter installation, så gik den i gang, og det føltes bare hurtigere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 23/10-13 21:00 
Beano>
millennium>
Hvor meget er det nu sjælen vejer?

21 gram?

Afhænger af personen. Politikere og bankfolk's sjæle vejer f.eks. betydeligt mindre.

Så Lars Løkke skulle ikke betale for ekstra bagagevægt? :D
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 23/10-13 22:21 
Mavericks burde booste performance og batterilevetid for alle ud fra hvad jeg har læst om ændringerne i kernen. Har installeret det på mon macbook pro retina og det er klart bedre end 10.8. Om ikke andet så fordi de pinlinge ting som feks læderindbundet look på kalenderen er blevet ordnet.
Mest imponeret har jeg dog indtil videre været af den medfølgende maps app. Den gør faktsik 3d gengivelsen langt bedre end jeg hat set i google earth/maps. Lidt fjollet selvfølgelig når det bare er en app og ikke noget der bunder i ændringer i selve styresystemet.

En vigtig ting for mig er dig at Macports ikke er klar til Mavericks, hvilket gør den langt mindre brugbar for mig, men det er det samme ved hver større OS X opgradering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 23/10-13 23:07 
Det nævnes, at nogle er stødt på problemer med Apple Mail og Gmail. Nogen erfaringer med det?

Jeg ender nok selv på Mavericks, men jeg afventer lige for at se, hvad der dukker op af børnesygdomme.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 23/10-13 23:21 
Æblepost fungerer glimragende her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 24/10-13 08:45 
Jeg har en iphone 5, som jeg har hentet og købt forskellige apps til. Hvis jeg køber en iPad mini, kan jeg så uden problemer redownloade alle mine allerede købte og betalte apps til min nye iPad mini, uden at skal til at betale for det hele én gang til?
slk486slk486Skrevet 24/10-13 08:47, rettet 24/10-13 11:37 
Ja, så længe du bruger samme æblekonto.

Edit: Fast...
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/10-13 08:47, rettet 24/10-13 08:47 
Ja - hvis du bare bruger samme Apple ID på iPad'en.

Edit: Slow...
dRxLdRxLSkrevet 24/10-13 11:17 
enfen>
Det nævnes, at nogle er stødt på problemer med Apple Mail og Gmail. Nogen erfaringer med det?

'mail' bruger 100% cpu, måske fordi jeg bruger den med en gmail konto.
Havde slet ikke forestillet mig at nogen ville foretrække at bruge 'mail' når nu gmail web-interfacet er så fint, så af ren nysgerrighed, hvorfor foretrækker du at tilgå din gmail på den måde?

Tog i øvrigt fejl mht. macports, det kan godt bringes til at virke allerede:
http://www.ghostwheel.com/merlin/Personal/notes/2013/10/05/macports-on-mavericks/

Hvilket er meget heldigt, da jeg ikke rigtig kan arbejde uden f.eks. sshfs.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 24/10-13 12:17 
Jeg kan bare langt bedre lide interfacet i mail, og generelt er jeg bare ikke fan af webmail interface.

Hvis mail hos dig bruger 100% CPU, er det så fordi, den er igang med at synkronisere med Gmail?
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 24/10-13 12:35 
Det troede jeg også først, men da jeg så slog mail-integration på min google konto fra blev den ved med at køre 100%.

Nu har jeg lige startet mail op igen og det ser ud til at køre omkring d. 0.0% som den bør, uden nogen konto at arbejde med.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med Mavericks uden at have set noget jeg ikke bryder mig om endnu, så måske skulle du bare springe ud i det? Det er relativt let at lave et komplet disk backup af din startup disk med Disk Utility som du så kan gendanne til hvis du finder noget i Mavericks der ikke behager dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 25/10-13 14:15 
Naiera>
Man kan selv, langt hen ad vejen, bestemme hvordan underteksterne skal se ud nu.

Hvilket gjorde oplevelsen noget bedre.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 23:09 
Nogen som har held med at downloade Mavericks ? Jeg har prøvet at starte den et par gange, men skidtet kommer ikke rigtigt nogle vegne. Tænkte om serverne for en gang skyld er belastede.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 25/10-13 23:12 
Ingen problemer på tre maskiner, her.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 23:23 
Ser ud til den er kommet i gang. Vel cirka 2 %. Det bliver en lang nat for nettet. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/10-13 09:02, rettet 28/10-13 12:10 
Man skal da være pænt obs på, at Maverick ikke vil køre PowerPC applikationer. Selvfølgelig klarer de fleste store programmer sig fint, men jeg havde lidt forskellige emulatorer som ikke virker nu.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 28/10-13 11:43 
Det var Mountain Lion heller ikke vild med.
What is the Matrix?
la0sla0sSkrevet 28/10-13 12:09 
Alt Rosetta emulering (PPC) droppede de i Lion så vidt jeg husker. :/
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 28/10-13 12:11 
Hm, ok. jeg kørte Snow Leopard i lang tid. Hvordan skal jeg nu spille mine C64 emulerede spil?! :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 10:31, rettet 30/10-13 10:37 
iPad Air reviews...

http://9to5mac.com/2013/10/29/ipad-air-reviews-go-live-highlight-thinner-lighter-form-factor/
millenniummillenniumSkrevet 08/11-13 12:53 
Hvem bruger AirPort og hvilke bruger...?

Vi har den gamle, mindste slags Airport (som man sætter direkte i stikkontakten). Det har vi haft i lang tid, før der kom alverdens streaming tjenester. Men lige nu har vi mindst fem enheder med Netflix og der bliver set masser af DR på iPads, m.v., i en familie med fire tv-brugere. Der bliver ofte en mærkbar konkurrence på det trådløse netværk, oftest vundet af den der sidder nærmest AirPorten. Så der er brug for en upgradering, men spørgsmålet er hvor højt jeg skal sigte...

En Airport Express Base station eller en Extreme Base Station...? Nogen erfaringer med hvad der optimalt for en familie?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 08/11-13 13:46 
Jeg bruger en AirPort Express, og den er bare vildt god. Som sædvanligt med Apple, så er den vildt nem at sætte op. Før, med diverse "normale" routere, havde jeg aldrig held med at få wi-fi-sikkerhed til at virke. Med AirPort Express blev det sat op nærmest automatisk. Ovenpå både Stofa og YouSee-internet.

Nu er jeg jo kun mig selv, men den klarer uden problemer at computeren downloader og uploader lidt, at jeg streamer basket på Apple TV og surfer på iPad samtidig.

Rækkevidden er også god. Den får i hvert fald 71/14 tre-fire meter og gennem en murstensvæg her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 08/11-13 13:51 
Jeg har en Airport Extreme og den er en fornøjelse. Supernem konfig, hvis man vil ændre på standardopsætningen og den kører stabilt.

Var ikke nødt til at ændre ved noget (NAT etc.) for at kunne spille online eller anvende streamingtjenester. Det kørte bare med det samme.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 13:53, rettet 08/11-13 13:53 
Er det den nye høje model du har?
JmogJmogSkrevet 08/11-13 14:13 
Nej, den lave.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 14:14 
Ok
millenniummillenniumSkrevet 08/11-13 14:45, rettet 08/11-13 14:46 
Jeg kan jo selvfølgelig også købe en alm AP Express Base station, og så bruge den nuværende Airport til at booste netværket.

Naiera> Er din en base station eller den man sætter direkte i stikkontakt?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 08/11-13 15:29 
Det er den nye base station model, der er formet præcis som et Apple TV, bare i hvid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 11/11-13 17:27 
Giver det mening at købe en iPhone 4s sammenlignet med 5 eller 5c?

Tænker primært om den måske vil være for langsom til styresystem og en del apps allerede om 1-2 år (skal dog ikke bruges til spil)?

Klarer den overhovedet iOS 7 ordentligt?
JmogJmogSkrevet 11/11-13 17:38 
4s klarer iOS7 ret fint, men at dømme efter hvor mærkbart langsommere det er på en 4'er, så er det nok ikke helt hen i vejret at 4s om et par år får samme problem.

Jeg ville ikke købe mindre end 5 eller 5c i dag. 5s synes jeg er spild af penge. Du kommer aldrig til at købe en app, hvor du kan mærke forskel.
enfenenfenSkrevet 11/11-13 18:05, rettet 11/11-13 22:25 
Hvis du har mindre end 5'eren, og skulle købe i dag, ville jeg klart anfale at smide pengene efter en 5s. Ja, du mærker måske ikke den ekstra power, medmindre du spiller meget. Men du har en telefon, der burde holde sig gående i noget tid. En 5c er bare en 5'er i ny indpakning. Og så meget sparer du ikke i forholde til 5s.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 11/11-13 19:39, rettet 11/11-13 19:40 
Jeg har 4S, og pt er den 100% indfriende. Jeg tænker den ikke som langsom, iOS7 kører superb og der er aldrig apps som ikke er 4S kompatible. (I modsætning til min søns gamle iPad. Hold da op).

Men hvor fremtidssikret den er? Tja, det er jo Apple. Og de vil gerne have dig til at købe nye dimser. De er blevet noget mindre langtidsholdbare med hardwaren end tidligere IMO, men det er jo nok mest for at glæde deres stockholders.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 11/11-13 21:44 
Jeg ville ikke købe en 4s, den trækker iOS7, men det er også kun lige at det kører fint. Brug lidt mere og så har du en telefon der om et år stadig funker fint, og ikke smidt hvad end den koster ud af vinduet. Ca. :)

Har du råd så skaf en 5s, den kommer til at holde i i hvert fald 3 generationer... mindst.
Hvad sker der?
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig