X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 10/11-11 13:18 
Synes virkelig min iPad 1 er blev slem til a crashe, og det er helt vilkårlige apps plus browseren. Steve, vi mangler lige din perfektionistiske holdning til brugeroplevelser, en gang til.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 10/11-11 14:29, rettet 10/11-11 14:30 
Det kan være hans svar på dette problem ville være ligesom til antennagate: Han hiver en række Android-tablets frem og viser hvor meget de også crasher.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 21:33 
iOS 5.0.1 er ude nu.

Jeg prøvede lige at åbne det site som "hang fast" i den samme side, og den loadede korrekt den nye uden refresh. Så kunne se ud til det er fixed.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/11-11 19:03 
Min laver stadig samme nummer i forhold til at huske en gammel side når man går tilbage. Til gengæld crasher Safari ikke længere :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 14/11-11 22:58 
Siden huskes også her alligevel :(

Men ingen crashes siden updaten... krydser fingre....
millenniummillenniumSkrevet 23/12-11 11:10 
Jeg glemmer faktisk ofte at der også er en appstore til macbook, hvorfor jeg netop har været inde og checke udvalget efter længere tids fraværd. Alligevel ret imponerende udvalg... Limbo, GTA vice, knights of the old republic... Det frister. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 23/12-11 15:39 
Psychonauts i Mac App Store til 30,-
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 23/12-11 15:42, rettet 23/12-11 15:49 
millennium>
Jeg glemmer faktisk ofte at der også er en appstore til macbook, hvorfor jeg netop har været inde og checke udvalget efter længere tids fraværd. Alligevel ret imponerende udvalg... Limbo, GTA vice, knights of the old republic... Det frister. :)

Da jeg læste dit indlæg, tænkte jeg, at der måtte være mange Mac-spil på Steam, og med over 400 (inkl. DLC), tyder det på det. Og nu hvor de har udsalg, er det nok værd at lure lidt derovre :)

http://store.steampowered.com/search/?snr=1_230_231__12&term=

EDIT: Ser lige, at søge-valgene åbenbart ikke åbner en ny side, så linket går kun til selve den side, hvor man søger.
millenniummillenniumSkrevet 23/12-11 23:16 
Steam og app store har virkelig åbnet markedet for mac spil, i modsætning til tidligere. De mangler blot Total War, Bioshock og ... Hm hvad ellers...
The medium is the message.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/12-11 00:08 
hmm prøv lige:
Dette er et gratis link til Broken sword igennem 3 og deres itunes/Apple 12 day of christmas kampange:
http://search.itunes.apple.com/WebObjects/MZContentLink.woa/wa/link?path=sword
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 27/12-11 00:48 
Det ser ud til at virke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 27/12-11 10:21 
Fedest. Det virker også selvom man har TDC. Takker!
HeroldHeroldSkrevet 27/12-11 12:19 
Er det ikke bare en generel Apple-kampagne?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 27/12-11 12:57 
Jo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 27/12-11 14:14 
I Appstore ligger "iTunes - 12 days of christmas". Så kan man følge med i, hvad der er gratis hver dag i kampagnen. Det understøtter også push, så man ikke behøver gå ind i app'en.
What is the Matrix?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/12-11 00:09 
hay... i dag er det Sonic And SEGA All stars racing:
http://search.itunes.apple.com/WebObjects/MZContentLink.woa/wa/link?path=SonicSega
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
spectrespectreSkrevet 10/02-12 13:47 
Igår udkom DoDonPachi: Blissful Death (DDP DOJ) og Darius Burst. Købte dem begge to, og er ret vild med Darius Burst. Har aldrig rigtig spillet nogen af Darius spillene, men det her fanger mig virkeligt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-12 13:25 
Nå, så fik jeg købt Grand Theft Auto 3 og GTA: Chinatown Wars HD. Ikke fordi jeg overhovedet havde lyst til at spille dem, hvilket ellers plejer at være et kriterie for mine spilindkøb, men fordi det er svært at sige nej til 6 kr.

Er godt nok helt vildt hvordan priserne er presset i bund på Appstore. Tror jeg køber 40-50 spil om måneden pt og bruger vel omtrent små hundrede kroner. Det er som at gå i arkadehallerne igen, men det gør det også lidt svært at begrænse sine indkøb :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 17/02-12 14:01 
Problemet med alle de billige spil er også, at jeg personligt får et mere overfladisk forhold til spillene. (gælder også konsoller). Derfor er jeg nu gået i købs-freeze, og bruger alt min tid på ét spil af gangen, som jeg så graver mig dybt ned i.

Husker hvordan jeg i 2001 brugte alt (ALT!) min tid på GTA3. Ingen andre spil. Det var fedt kun at leve for ét spil, og udvikle et vanvittigt kendskab til alle spillets detaljer - når man f.eks. kunne køre uden kort og kendte alle smutveje i hele byen.
The medium is the message.
BazeBazeSkrevet 17/02-12 16:11 
Jeg får lyst til at købe GTA 3 og Chinatown, selvom jeg ingen iOS devices ejer. Ærgeligt at man skal have iTunes for at betale.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-12 17:24 
Nogen der har en god løsning på denne her??
En iPhone 3GS som skal Genstartes gennem iTunes. Men hver gang man er ca. 75% igennem så får man fejlkode 1.
Har kigget gennem div. forums og sider uden held. Mange siger det samme og lige meget hjælper det. Har enda prøvet med noget jailbreak software for at se om jeg kan få den til at boote med en ældre OS. Men nej.. stadig fejlkode 1.
Hvorfor kan apple ikke lave noget software/hardware der bare virker?
BeanoBeanoSkrevet 16/05-12 17:39 
Set denne?

http://theiphonewiki.com/wiki/index.php?title=ITunes_Errors
PlaykidPlaykidSkrevet 17/05-12 09:16 
Greaseball>
Nogen der har en god løsning på denne her??
En iPhone 3GS som skal Genstartes gennem iTunes. Men hver gang man er ca. 75% igennem så får man fejlkode 1.
Har kigget gennem div. forums og sider uden held. Mange siger det samme og lige meget hjælper det. Har enda prøvet med noget jailbreak software for at se om jeg kan få den til at boote med en ældre OS. Men nej.. stadig fejlkode 1.
Hvorfor kan apple ikke lave noget software/hardware der bare virker?

Du har vel prøvet at gendanne telefonen?
Forbind Iphonen til computeren med kabel, og start itunes op.
Hold start knappen + home knappen indue. Iphonen genstarter, når du ser Apple logoet slipper du start knappen, men bliver ved med at holde home knappen inde.
Herefter bør du i itunes se at den har fundet en Iphone til gendannelse. Gendan og opdater telefonen efterfølgende, det burde virke.
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 17/05-12 17:59, rettet 17/05-12 18:02 

Yeap! Sad jeg også med igår.

Playkid>
Du har vel prøvet at gendanne telefonen?
Forbind Iphonen til computeren med kabel, og start itunes op.
Hold start knappen + home knappen indue. Iphonen genstarter, når du ser Apple logoet slipper du start knappen, men bliver ved med at holde home knappen inde.
Herefter bør du i itunes se at den har fundet en Iphone til gendannelse. Gendan og opdater telefonen efterfølgende, det burde virke.

Har solgt iPhones i en del år. Så kender godt hvordan gendannelse skal virke og også hvordan man får den, tror det heder dfu mode, hvor sætter den til computer, slukker for den, holder power nede i 3 sek. Så uden at slippe power holder man home nede samtidig i 10 sek. PRÆSIS og så slippe power og holde home nede i 10 sek. Så booter den i den mode. Dette skulle så virke.. MEN nej.. iSkod altså :( Fik endda fejl fra iTunes på et tidspunkt "iPhone ikke fundet" WTF! Altså... Den er bare kogt.. Sender den til værkstedet på mandag så kan Apple få lov til at sende en ny.
CoreCoreSkrevet 05/06-12 13:43 
Grrr min iMac gider ikke at læse mine CD'er, og det gør mig rasende. En maskine til 13K må fandme ikke smide drevet af sig på et år.

Anyway, så har jeg googlet lidt, og kan se at jeg ikke er ene om dette problem. En procedure der nævnes flere steder, er dog at tjekke ATA i systemprofilen, da der her skulle stå hvilket drev der er installeret. Men dette felt er helt blankt. Betyder det at ATA er irrelevant for mig, eller at min Mac fuldstændig overser drevet nu?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 05/06-12 14:12 
Prøvede noget mærkeligt forleden. Bluetooth på min MacBook stod helt af, og kunne slet ikke aktiveres. Så google jeg mig frem til en rimeligt uortodoks løsning, som til min overraskelse virkede: Sluk helt for Macbook og tag strømstikket ud. Tag batteriet ud. Hold tændknappen nede i 5 sekunder. Sæt batteriet på plads, tænd for den, og viola - Bluetooth er tilbage. :-D

Weird.
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-12 17:48 
Core>
Grrr min iMac gider ikke at læse mine CD'er, og det gør mig rasende. En maskine til 13K må fandme ikke smide drevet af sig på et år.

Anyway, så har jeg googlet lidt, og kan se at jeg ikke er ene om dette problem. En procedure der nævnes flere steder, er dog at tjekke ATA i systemprofilen, da der her skulle stå hvilket drev der er installeret. Men dette felt er helt blankt. Betyder det at ATA er irrelevant for mig, eller at min Mac fuldstændig overser drevet nu?

Kig under Serial-ATA
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-12 17:50 
millennium>
Prøvede noget mærkeligt forleden. Bluetooth på min MacBook stod helt af, og kunne slet ikke aktiveres. Så google jeg mig frem til en rimeligt uortodoks løsning, som til min overraskelse virkede: Sluk helt for Macbook og tag strømstikket ud. Tag batteriet ud. Hold tændknappen nede i 5 sekunder. Sæt batteriet på plads, tænd for den, og viola - Bluetooth er tilbage. :-D

Weird.

Well, hvis hardwaren går i baglås er det ikke så underligt at softwaren ikke kan gøre en skid. ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-12 13:44 
Findes der en måde hurtigt at skiftet frem og tilbage mellem alle åbne vinduer, eller mellem enkelte applikationer. Ala Alt + tab på en PC.
Jeg bruger applikations expose pt, og det er som sådan ok. Men det er ret bøvlet når man cirkulerer rundt mellem de forskellige safari vinduer man har åbne.
Bruger mountain lion.
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 02/08-12 13:48 
Æble+tab :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-12 14:21 
Nej, der skifter nemlig mellem de forskellige applikationer. Fra Safari til Finder til iTunes etc.
Jeg kunne godt tænke mig at bladre mellem mine Safari vinduer med en  + tab funktion, eller alle mine åbne vinduer, præcist som på en pc :)
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 02/08-12 14:31, rettet 02/08-12 14:38 
Hold æble nede og tryk på tab.

EDIT: Jeg læste ikke din forklaring ordentligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/08-12 14:33 
Hvis du har engelsk sprog, så brug Cmd+<. Ellers kan du sætte genvejen i system settings.

Den store Apple-tråd
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-12 15:00, rettet 02/08-12 15:12 
Det ligner lidt hen af det rigtige, men funktionen er ret begrænset ifht. pc. Man kan kun gå frem, og der er ingen visual clues som på pc. Der foretrækker jeg umiddelbart applikations expose.

Edit: Det ser ud til der findes et program der kan løse problemet "Witch", det virker umiddelbart ret fikst. Designet kunne godt være bedre, men det ser ud til at være en ok løsning :)
Spiller nu: Halo 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/08-12 15:11 
Det er de muligheder du har, medmindre du installerer noget extra software.

Du kan jo evt. bruge tabs i Safari i stedet for at åbne nye vinduer.

Ellers så fortsæt med at brug exposé.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-12 16:03 
Jeg stødte nemlig over noget software, og det er den bedste løsning pt.
Tabs er frygteligt ;)

Takker for hjælpen :)
Spiller nu: Halo 3
millenniummillenniumSkrevet 04/08-12 10:35 
Jeg kunne ikke lade være med at købe et speedlink amiga joystick i Netto, selvom jeg ved at softwaren kun er til Windows. Jeg kunne selvfølgelig bootcampe min mac, men hvis nogle finder et mac patch eller mac version af softwaren, må de gerne råbe højt hér.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 11/08-12 09:24 
Jeg kunne ikke lade være med at fare ud i Netto for at købe ovenstående joysticks til mig selv og nogle kammerater.
Softwaren består faktisk bare af en Amiga emulator og så nogle elendige PC amatørudgaver af Summer Games og Winter Games, som jeg i øvrigt kun kan få til at køre på tysk. Nevermind, de er som sagt elendige, så det er ikke noget tab.
Men... Som nævnt baserer alle de andre spil sig på emulering, hvilket betyder, at du på din Mac bør kunne benytte en Amiga emulator og på den måde komme til at bruge spillene.
Selvfølgelig kræver det, at din Mac kan finde ud af at genkende joysticket, men siden det ikke kræver driver eller noget som helst på Windows, kan det være at din Mac også vil æde det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 11/08-12 16:27, rettet 11/08-12 16:28 
Ok, hvis nogen kan pege i retning af en fuld funktionel amiga emulator til mac, så kigger jeg i den samme retning. :)

Imens vil jeg se om jeg kan bruge joysticket til mac. Det føles faktisk ret robust.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 11/08-12 16:42, rettet 11/08-12 16:45 
Ja, og det har en virkelig god klikeffekt fra microswitches i både stick og knapper. Det er faktisk ret fedt, at alle 4 knapper kan fungere uafhængigt af hinanden.

UAE emulatoren, som er klart den bedste, er faktisk portet til Mac i form af FS-UAE, der er en forholdsvis ny emulator, som bygger på UAE kernen. Jeg ved ikke hvor full-featured den er endnu, men den ser lovende ud. Jeg har fået mit Speedlink joystick til at fungere i Windows udgaven af FS-UAE.

FS-UAE - nu også til Mac
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 11/08-12 16:59, rettet 11/08-12 17:01 
Desuden kan jeg tilføje...

Joysticket er fuldt kompatibelt med MacMame. Det har lidt besvær med A og B knappernes plads i nogle spil, så der er lidt play and learn. Det BURDE også være kompatibelt med Power64 emulatoren. Ifølge indstillinger i joysticks kan man bruge Speedlink joystick, og jeg kan også få den til at reagere i menuen (fire, op, ned, højre venstre). Men når jeg tænder et spil kan jeg kun bruge fire-knappen. Hvis nogen finde de rette indstillinger, må de gerne poste det. :)

Ha, det er som at få nostalgien tilbage i hænderne. :)

EDIT: Jeg kan godt lide kommentaren på FS-UAE siden:
"About time for a proper Amiga Emulator on Ubuntu/Linux! Thank you now i can erase xp and continue with my life."
The medium is the message.
KilroyKilroySkrevet 01/09-12 15:37 
Jeg har købt et headset, der tillader at jeg kobler det til både PS3, Xbox og PC. Meget dejligt, i grunden. Men nu bruger jeg min MacBook Pro ret meget og ville også gerne bruge det her.

I den forbindelse har jeg overvejet om der findes en "splitter", der kan omdanne mikrofon-signal (ind) og højtalerlyd (ud), altså to seperate jack-stik, til det 4-pin stik som sidder i en MacBook.
Jeg har fundet den fætter der er på nedenstående link, men er det hvad jeg har brug for eller?

4-pin til 3-pin
Kilroy Was Here
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/09-12 20:54 
I min MacBook er mikrofon og lyd separeret. Har din kun 1 stik?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KilroyKilroySkrevet 02/09-12 08:54 
13" udgaven har kun en samlet port :)
Kilroy Was Here
la0sla0sSkrevet 02/09-12 09:53 
Det BØR det være.
Hvad sker der?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/09-12 09:52 
Den du linker til er jeg ret sikker på er præcis hvad du skal bruge. :-)

I beskrivelsen:
"While some of the newer laptops from Apple and Dell feature only a single (4-pin) 3.5mm audio port that supports both audio input and output, this innovative headset splitter adapter breaks the audio port out into two distinct ports."
- Det kan jeg kun tyde som at den passer.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 16/10-12 20:39 
Er der nogen, som har prøvet at køre No One Lives Forever 2 på Mac OSX? Jeg støvede spillet af, for at min søn kunne spille det, men spillet er stille som graven. Ingen lyd what so ever.

Så Googlede det, og fandt frem til at en gammel QuickTime version som var skyld i problemet. Det var i version 6 tiden, og det burde være fikset dengang. Nu er QT i version 7, men jeg har ingen lyd i NOLF2.

Wut?
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 18/01-13 10:51 
Vi har efterhånden MANGE trådløse enheder (på en almindelig dag ca. 5-6 enheder) og meget filmstreamning via bl.a Netflix, DR.nu og Viasat. Det hele kører på én lille Airport Express, og en gang i mellem oplever jeg noget overload, så nettets hastighed krøller sig sammen.

Jeg overvejer derfor at opgradere til noget mere styrke. Har kigget på noget AirPort Extreme og TimeCapsule.

Er der nogen som har erfaringer med disse?
Pros/cons?
Større hastighed, mere stabilitet eller det samme?
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 18/01-13 17:13 
Apples Airport Extreme er en rigtig god læsning, men har desværre ikke AirPlay så du via minijack kan smække højtalere til, som på din Express.

Til gengæld kan du koble en usbdisk til. Det er fede sager. Og kan benyttes som timecapsule.

Extremen har virkelig god ydelse og kan holde rigtig fine hastigheder.

ArsTechnicas anmeldelse af den var meget positiv, og de roste den for dens stabilitet og performance. De kaldte den vel nærmest best of class. Og jeg er i hvert fald tilfreds med min.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 18/01-13 17:14 
millennium>
Er der nogen, som har prøvet at køre No One Lives Forever 2 på Mac OSX? Jeg støvede spillet af, for at min søn kunne spille det, men spillet er stille som graven. Ingen lyd what so ever.

Så Googlede det, og fandt frem til at en gammel QuickTime version som var skyld i problemet. Det var i version 6 tiden, og det burde være fikset dengang. Nu er QT i version 7, men jeg har ingen lyd i NOLF2.

Wut?

Kan det ikke have noget at gøre med at NOLF2 var til PPC?
Hvad sker der?
2'159 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig