X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 26/07-11 21:41 
Nej men må man det? Har hørt engang at man skal passe på med den slags men kan ikke lige se hvorfor?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 27/07-11 13:18, rettet 27/07-11 13:28 
Ved ikke hvordan MacBook Pro er opbygget mht. ventilations-riste, men på min bærbar (pc) er hullerne ret små, og på et tidspunkt var flere af dem tilstoppede, og blæseren gik oftere i gang end normalt (formenlig speedede den også oftere op, så det larmede, men kan ikke helt huske det). Jeg rensede med en nål, og blæseren opførte sig normalt igen :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/07-11 13:54 
neros>
Meget fint hvis du kan hjælpe men hvad havde du så tænkt dig at gøre?

Enten skille den ad og rense, eller få fat i en ny blæser. Send mig serienummer i en PM.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AmbyAmbySkrevet 21/08-11 19:53 
Er der nogen der har erfaringer med at fejlsøge på en Mac Mini der ikke vil starte?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 21/08-11 20:05, rettet 21/08-11 20:39 
Jeg tænker på at købe en af de nye MacBook Air's der lige er udkommet, men er lidt i tvivl om det er en dårlig ide. Så vidt jeg kan læse mig frem til har de næsten dobbelt hastighed og nu med 2 USB indgange osv.

Mit spørgsmål er hvor vidt man kan bruge den til andet end at surfe og skrive? Det jeg skal bruge den til er iMovie og basic Photoshop.

Er Macbook Air en god ide?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 21/08-11 20:09 
Det kommer an på hvad du mener med "vil ikke starte". Er der slet ingen reaktion når du trykker på powerknappen? Eller tænder den men har intet billede? Har den billede men vil ikke boote operativsystemet?

Hvis det er "ingen reaktion ved tryk på powerkappen", så er det næsten helt sikkert enten strømforsyningen eller motherboardet. Umuligt at vide hvilken uden at prøve med en ny strømforsyning desværre, men det er dog den billigste af de to muligheder, så start med den.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/08-11 21:02 
Hvis den er helt død er med stor chance motherboardet. Min mini døde også fra dag til dag og har aldrig fået liv i den igen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PlaykidPlaykidSkrevet 21/08-11 21:07, rettet 21/08-11 21:08 
neros>
Jeg tænker på at købe en af de nye MacBook Air's der lige er udkommet, men er lidt i tvivl om det er en dårlig ide. Så vidt jeg kan læse mig frem til har de næsten dobbelt hastighed og nu med 2 USB indgange osv.

Mit spørgsmål er hvor vidt man kan bruge den til andet end at surfe og skrive? Det jeg skal bruge den til er iMovie og basic Photoshop.

Er Macbook Air en god ide?

Jeg synes godt den gamle model af macbook air kunne gå an til Photoshop. Men jeg kan godt blive i tvivl mht. videoredigering som jeg ikke har nogen erfaring med.

Men mon ikke du kan få lov til at teste det nede i en Humac?
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 21/08-11 21:11, rettet 21/08-11 21:12 
Jo men er bare bange for de bare vil sælge lige meget hvad, men det er selvfølgelig en god ide at snakke med dem også. iMovie er jo ikke det mest krævende videoredigeringsprogram i verden, men jeg ved heller ikke så meget om det.
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 21/08-11 21:31 
Da jeg skulle shoppe mac, fik jeg lov til at medbringe nogle raw filer jeg kunne lege med i photoshop helt uforstyret.
Kan nærmest kun forestille mig du også kan få lov til at have lidt film og billeder med, så du kan teste også.
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 21/08-11 21:43 
Ok det viste jeg ikke man kunne.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 21/08-11 21:47 
Hvorfor ikke Eplehuset? Det er en noget bedre kæde end Humac...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 21/08-11 22:17 
Det er der nok delte meninger om. Men spørger du mig, så ville jeg også personligt hellere vælge Eplehuset, selvom jeg da har oplevet et par tilfælde af dårlig service.

Jeg er ret sikker på, at du sagtens kan få lov til at lege lidt på deres udstillingsmodeller for at finde den rette pc.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 21/08-11 22:20 
Naiera>
Hvorfor ikke Eplehuset? Det er en noget bedre kæde end Humac...

Tjah faktisk har jeg ret dårlig erfaring med Humac så Eplehuset lyder lidt bedre.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/08-11 22:38 
Hvis ikke du har fundet ud af hvorvidt Air er egnet, så har PC World lavet en test som måske kan guide dig lidt på vej. :-)

Test: Lækre MacBook Air er blevet voksen
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 12/10-11 19:33 
iOS 5 og iTunes 10.5 er ude nu - go fetch!
AmbyAmbySkrevet 12/10-11 20:25 
OG 10.7.2 til dem der har behov for iCloud.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/10-11 21:32 
Der er enorm belastning på Apple's servere lige nu - tager et ondt år at hente den 700MB update :P
HeroldHeroldSkrevet 12/10-11 22:03 
Det synes jeg ikke var så galt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/10-11 22:24 
Det gik nogenlunde da jeg først skulle hente til iPhone, men der kom mere belastning på da turen kom til iPad'en :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/10-11 12:45 
Hvis nogen har overblik over iCloud vs iTunes, hjælp!

Jeg har hjemme opgraderet OSX og iTunes. Har købt et par numre i iTunes store.
På arb har jeg autoriseret computeren og opgraderet iTunes. Opgradering til nyeste OSX er ikke en mulighed.
Hverken hjemme eller på arb kan jeg (i iTunes) aktivere Music under Preferences > Store > Automatic Downloads. Der er kun Apps og Books. Hvor er Music?

Jeg har svært ved at gennemskue om Automatic Downloads i iTunes kræver iCloud (OSX 1.7.2), da det ikke står særlig tydeligt nogen steder.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 13/10-11 12:51 
Det har jeg også bemærket - jeg tror at det er fordi det ikke er åbnet op for os i Danmark endnu.
NIN_LeviathanNIN_LeviathanSkrevet 13/10-11 22:28 
Læs godt på dette, specielt hvad står anført med et lille 2 tal ;-) enjoy...

http://support.apple.com/kb/HT4539
Who cares anyway ?Spiller nu: Assassin's Creed: Broth...
enfenenfenSkrevet 13/10-11 22:49 
Automatisk download af apps virker fint. Jeg testede det i forgårs på min bærbar (Mac OS 10.6.7) med iTunes 10.4.1 og iPhone 4 med iOS 4.3.5.

Så det er muligt.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 14/10-11 07:24 
Som sagt, det er musik der pt. er spærret for ;)
AmbyAmbySkrevet 14/10-11 07:31 
Jeg har fået leget lidt med iCloud, og tror ikke det er noget jeg kommer til at bruge så meget.
Jeg har i forvejen mine kontakter og kalender hos Google, og efter at have leget lidt med iCloud hjemmesiden, gør google et meget bedre job hastighedsmæssigt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 14/10-11 08:37, rettet 14/10-11 08:41 
Outlook (Windows) og iCloud er heller ikke gode venner. Hos mig oprettede iCloud Windows softwaren en ekstra kalender i Outlook, flyttede alle aftaler over i den (dubleret) og slettede dem i den gamle. Jeg fjernede så iCloud softwaren igen og alle mine aftaler blev slettet. Jeg havde heldigvis en backup af min Outlook PST fil, men meget skidt lavet!

Jeg nøjes nu med wireless sync med iTunes - det virker tilgengæld rigtigt godt og noget jeg længe har savnet.
millenniummillenniumSkrevet 14/10-11 09:27 
Og nu hvor alle ligger og sysler med deres iPad efter en OS5 download - så husk også at checke det nye Hyped magasin, som er kommet på gaden i dag ;)
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/10-11 10:23, rettet 14/10-11 10:24 
NIN_Leviathan>
Læs godt på dette, specielt hvad står anført med et lille 2 tal ;-) enjoy...

Tak for "vejvisning" ;-) som sagt synes jeg det er svært at læse nogen steder, medmindre man selvfølgelig har fundet lige DEN side du linker til.
Men lort-i-**********.... hvorfor blære sig med iCloud og gøre et stort nummer ud af det når det ikke er tilgængeligt for alle, hvilket de i øvrigt ikke fortæller særlig tydeligt!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 14/10-11 10:59 
Er ret sikker på det relaterer til licensering - iTunes Match bliver også rullet ud i andre lande efterfølgende pga. licencering der skal på plads uden for USA.
nerosnerosSkrevet 20/10-11 20:11 
Jeg har været nødsaget til at skifte over til lidt ældre udstyr af slagsen nemlig til min PowerBook G4 som kører Mac OS X 10.5.8. :-/

Nu kom jeg så lige til at downloade det nye Skype men det virker selvfølgelig ikke på sådan en gammel sag her, så har brug for at finde et ældre Skype program til 10.5.8, men kan intet finde på Skype's egen hjemmeside?

Nogen der ved hvor de ældre programmer kan downloades?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-11 20:24 
http://mac.oldapps.com/skype.php
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/10-11 20:28 
Takker fandt det lige selv også, undskyld :-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-11 06:11 
Min iPads browser har været "syg" noget tid efterhånden; Den kan finde på pludselig at lukke ned, uden nogen fejlmelding eller afvarsel. Dette gør den med jævne mellemrum. En langt mindre men irriterende ting, er at den kan finde på at huske en gammel udgave af en given webside, når jeg trykker på "tilbage", f.eks. Her på Play:Right. Problemerne vedholder selv efter genstart af dyret.

Der er tale om en iPad 1.

Har andre lignende problemer eller gode løsninger?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PlaykidPlaykidSkrevet 09/11-11 07:06 
Prøv at lukke APP'en helt ned, ved at dobbeltklikke på homeknappen og holde fingeren ned at par sekunder på safari så ikonerne begynder at ryste. Og så lukke den ned på den lille minus.
Ellers prøv at gendanne den, og selvfølgelig huske at tage backup af alting :-)
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-11 08:01 
Jeg har selvfølgelig allerede forsøgt at lukke programmet ned :) Jeg synes det lyder lige vildt nok med en gendannelse, men det kan selvfølgelig blive sidste udvej.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 08:40 
Har du prøvet at rydde historik og cookies?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-11 09:22 
Jeg synes jeg gjorde det de første gange jeg oplevede det, men nu har jeg forsøgt igen - håber det hjælper.

Er det ikke noget med du også har en etter Beano? Har du også oplevet problemet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 09:33 
Jeg har faktisk observeret det på et site forleden som bliver ved med huske en gammel version - selv efter refresh. Men har ikke prøvet at slette cache endnu. Prøver i aften.
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-11 10:52 
Echelon VI>
Har andre lignende problemer eller gode løsninger?

Det sker også på min iPad 2 og har gjort det siden jeg opdaterede til IOS5. Browseren lukker bare ned fra det ene øjeblik til det andet. Tror den har nogle problemer med tabsene, da det synes at ske oftere, hvis jeg har mange vinduer åbent.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 09/11-11 10:55 
Til gengæld... er der nogen som har hentet det suveræne Atomix magasin? Jeg har købt nogle af deres tidligere nr. (2 og 3), men hver eneste gang jeg prøver at åbne dem, crasher maskinen.

Det giver mig ikke ligefrem lyst til at købe nye udgave, selvom magasinet er så godt.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-11 12:11, rettet 09/11-11 12:13 
Bede-x>
Det sker også på min iPad 2 og har gjort det siden jeg opdaterede til IOS5. Browseren lukker bare ned fra det ene øjeblik til det andet. Tror den har nogle problemer med tabsene, da det synes at ske oftere, hvis jeg har mange vinduer åbent.

Det er også blevet meget værre hos mig efter IOS5 :s Så bliver det forhåbentlig fixet med en opdatering.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-11 12:48 
Jeg har forsøgt mig med det magiske værktøj Google, og det lyder som om mange har det samme problem. Bud på løsninger er der nok af, men fælles for de fleste drejer sig om at frigøre hukommelse. Nogen mener det er iCloud, der er problemet, andre at Javascript giver iPadden dårlig mave. Jeg har prøvet at slå iCloud helt fra (slette min konto), så må vi se om det giver pote.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 13:06, rettet 09/11-11 13:06 
Jeg oplever også mange crashes med iOS5... selv AppStore går jævnligt ned. Patch please!
enfenenfenSkrevet 09/11-11 13:19 
Har også oplevet mange flere crashes efter opdatering til iOS 5 på min iPhone 4. Appstore er en af dem.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 09/11-11 13:40 
Havde jeg oplevet de fejl, havde jeg gendannet min iDevice med det samme.

Har iP4 og iPad 1, og har ikke oplevet fejl overhovedet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 13:41, rettet 09/11-11 13:42 
Tror ikke man kan rulle tilbage til tidligere firmware efter installation. Fejl i firmwaren rettes ikke med en restore hvis det er samme version.
SonicSonicSkrevet 09/11-11 13:44 
Havde et par sider der fik safari til at crashe på min iPhone. Gendannede som "ny telefon", og problemet var væk :) iOS 5 virker ganske perfekt ud over det her, både på 4S og iPad 2 :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 09/11-11 17:48 
Beano>
Fejl i firmwaren rettes ikke med en restore hvis det er samme version.

Det gør de da?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 17:48, rettet 09/11-11 17:50 
Nej :)

Korruptede data, settings og lign kan rettet op med en restore, men de fejl som er i OS'et rettes når det er samme version før og efter.
2'159 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig