X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 07/07-10 11:33 
...men det kan være at problemet først er relevant hvis man står mellem to klippevægge i Alaska, 200 km fra nærmeste mobilmast. Måske er det slet ikke noget problem hvis man er i et område med god styrke. Who knows?!? Som sagt, vent på markedets mening...
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/07-10 12:04 
Prøv og læs den her tråd som Echelon linker til. Det har tydeligvis slet ikke noget med det at gøre, desværre.

Echelon VI>
Iphone 4's uisolerede antenne skaber store problemer, når man holder om telefonen.

http://gizmodo.com/5571171/iphone-4-loses-reception-when-you-hold-it-by-the-antenna-band
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 07/07-10 13:48, rettet 07/07-10 13:48 
CenobiteDK>
Mange folk nægter at tro på det ikke kan løses med software opdatering, da det ville være idioti at sende en tlf på gaden med sådanne hardware fejl. Jeg er enig med det sidste, men ikke desto mindre er det præcist hvad Apple har gjort.

Ja ok.... Det lyder ihvertfald ikke godt Apple?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 12/07-10 09:48, rettet 12/07-10 09:48 
Jeg bliver nødt til at fortælle om MPEG Streamclip til Mac som jeg bruger iøjeblikket til at lave små film med. Et glimrende lille program til at convertere alle mulige slags film af forskellige formarter. Det kan også rippe lyd til MP3 osv.

Mere her:
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 03/09-10 22:56 
Er der nogen som har prøvet at spille Windows LIVE spil på Mac'ens Bootcamp? - Og lykkedes, altså. :)

Jeg har lidt problemer som jeg ikke kan finde svar på.
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/09-10 15:32 
Hvad er problemet?

Bootcamp opretter jo bare en partition som Windows installerer på ligesom en alm. pc. Så der er jo ikke rigtig nogen forskel på det ift. andre windows maskiner.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 04/09-10 17:29, rettet 04/09-10 17:30 
Mit problem er at jeg skal spille et spil som kræver Windows LIVE konto (pokkers Microsoft diktatur). Så jeg installerede Games for Windows LIVE på pc fladen, og oprettede en konto.

Men iflg. instruktionen skal jeg så oprette en spiller profil, for at kunne save og bevare achievements. Det burde jeg kunne gøre ved at trykke Home, og så oprette en spiller profil. Men, Mac tastaturet har ingen home knap, så nogen skrev at genvejen var fn+arrow left ... virker ikke. Og andre skriver command+shift+H ... virker heller ikke.

Kort sagt, jeg kan ikke lave en LIVE spiller profil, så jeg kan ikke gemme spillet.
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/09-10 21:33, rettet 05/09-10 21:46 
Hvilken Mac har du?

Boot Camp: Apple keyboard mapping in Windows XP and Vista
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 06/09-10 08:59 
Hey, god oversigt. Men det virker mærkeligvis stadig ikke. Har prøvet både på det indbyggede MacBook keyboard og et eksternt ultra-thing USB keyboard. No luck - tror jeg skal brokke mig til nogle andre... :-D
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 06/09-10 10:18 
Svjv. kan du da bare logge ind på Games for Windows Live inden du starter spillet?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 06/09-10 11:04, rettet 06/09-10 11:06 
Nu er det mit første Games for Windows LIVE spil, så jeg har fumlet en del. Men jeg har min LIVE konto og profil åben, inden jeg starter spillet. Jeg kan bare ikke skabe nogen save game profile til spillet, før spillet er åbent (mener jeg?).

Men når spillet er åbent, kan jeg ikke få LIVE options frem (og derfor troede jeg at det vare Home knappen, som befandt sig et mærkeligt sted). That's why. :-/

Hvorfor kan alt bare ikke køre på Steam?! Det er samme principper, men det virker i det mindste, både på mac og bootcamp.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 06/09-10 11:57 
Sidst jeg brugte det (for meget længe siden), skulle man ikke lave en save-profil - reelt burde det virke, bare du er logget ind. Jeg har dog selv lige haft lignende problemer med et pc-spil uden at bruge Mac, men jeg gik ud fra at det var fordi spillet endnu ikke er udkommet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 06/09-10 14:18 
...hmmm det lyder som en rimelig plausibel årsag til mit problem. ;-D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 22/09-10 19:08, rettet 22/09-10 19:09 
Blot en lille advarsel om Boot Camp: Min windows partition begyndte at virke ustabil og langsomt, så jeg fjernede den for at reinstallere boot camp.

Men det har åbentbart efterladt en fejl på den tidligere PC diskpartion, som Mac'ens diskværktøj ikke umiddelbart kan fixe.

Ved en lille google søgning i forums fandt jeg ud af, at det er et ret generelt problem.

Det kræver vidst så at man booter mac med sin installations dvd og fikser det derfra, men så langt er jeg ikke nået endnu... :-P
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/09-10 19:24, rettet 22/09-10 19:50 
Har oplevet det før. Men hjalp det ikke at lave en "verify/repair disk" i Disk Utility?

Og der var ikke grund til at fjerne din bootcamp partition, du kunne bare have ladet Windows formatere og installere forfra, så havde du undgået problemet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 22/09-10 20:57 
Nope, fordi den melder en fejl under "kontroller disk", som forhindrer mig i at reparere. :-/
The medium is the message.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/09-10 08:41 
Jeg har brugt en hel aften på at finde en NewsReader til Mac i stil med NewsLeecher til PC - hvilket indtil videre har været umuligt.

Nogen der kender til nogle gode UseNEt newsreadere til Mac (ikke Unison, iGrabNews, da jeg ikke kan få dem til at virke)...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 01/10-10 14:47 
sabnzbd. Bedre end newsleecher til nogle formål :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 26/10-10 19:41 
Jeg kan se der er kommet en ny iMovie 11. Kan man downloade eller købe den uden man skal have hele iLife pakken med?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 26/10-10 21:21 
Du skal køne hele pakken. Koster dog kun 400 kroner.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 26/10-10 21:53 
Nej, de sælger den åbenbart ikke separat. Det er kun iPhone-udgaven (som jo er noget mere skrabet) der kan fås separat.

Men 400 kroner er jo ikke sindssygt dyrt for et videoredigeringsværktøj, hvis du kan lide det. Så er resten af pakken jo bare bonus :-)
nerosnerosSkrevet 26/10-10 22:28 
Du har ret :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 26/10-10 23:27 
Dark-Light>
sabnzbd. Bedre end newsleecher til nogle formål :)

Hvilke? Har lige hentet det til pc, men har ikke kigget på det endnu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BonziniBonziniSkrevet 27/10-10 10:24 
Jmog>
Nej, de sælger den åbenbart ikke separat. Det er kun iPhone-udgaven (som jo er noget mere skrabet) der kan fås separat.

Men 400 kroner er jo ikke sindssygt dyrt for et videoredigeringsværktøj, hvis du kan lide det. Så er resten af pakken jo bare bonus :-)

"The Mac App Store" kommer snart og her ser det ud til at man kan købe separat, hvis man kigger på billedet.

The Mac App Store
AmbyAmbySkrevet 27/10-10 17:32 
Herold>
Dark-Light>
sabnzbd. Bedre end newsleecher til nogle formål :)

Hvilke? Har lige hentet det til pc, men har ikke kigget på det endnu.


Hvis man rent faktisk vil bruge det som en nyhedslæser, så virker det ikke... *nudge nudge*
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 02/11-10 23:25 
Kan min Mac afspille region 1 dvd'er?
Bashful Neophyte
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 02/11-10 23:36 
med VLC ja
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
nerosnerosSkrevet 02/11-10 23:51 
Man kan da også alt med det program :-) Fedt!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 03/11-10 08:47 
VLC - det forbedrer ligefrem din livskvalitet. :)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 08/11-10 14:07 
Hvad er det for et program folk bruger til at rippe videos af de spil de sidder og spiller? F.eks når det er Megadrive og SNES og Neo Geo?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/11-10 14:44 
Enten optager de vha. emulator og screencast software, eller også bruger de et videograbber modul med tilhørende software, eks. Pinnacle http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Dazzle/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 08/11-10 17:19, rettet 08/11-10 17:19 
Aha ok :-) Tak for svar!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 17/11-10 10:22 
Kan nogen nævne mig et nemt hjemmeside program til MAC! Jeg har ellers one.com men der skal man bruge Explorer til deres eget program :-(
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 17/11-10 10:28 
Måske iWeb?

iWeb...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/11-10 12:27 
Eller RapidWeaver.

RapidWeaver 4 - Powerful Web Design for Mac OS X
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 17/11-10 14:22 
Hmm! iWeb ser ok ud men ved ikke rigtigt med RapidWeaver. Det skal helst være pærenemt at gå til ;-)
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 17/11-10 20:06 
så er det nok iWeb, der skal arbejdes med :)
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 15/12-10 11:15 
Cool :-)

Jeg har et skide latterligt problem med min ipod touch som bliver ved med selv at blande sangene imellem hinanden selvom jeg har spillelister og har slået alt fra der kunne være årsagen til at den vælger at blande/shuffle det hele sammen :-(

Ved nogen hvad der kan gøres ved det irriterende problem?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 15/12-10 11:39 
Hvilken spilleliste vælger du? Den specifikke du vil lytte til, eller den der indeholder alt på din Pod?

(Jeg er nødt til at spørge :D)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 15/12-10 12:31, rettet 15/12-10 12:31 
Jeg måske et relateret problem med min iPod touch musikliste, som er pisse irriterende.

Hvis jeg vælger kategorien ALBUM, så fik jeg oprindeligt en oversigt KUN af albums. (Altså én linje pr album).

Men hvis der er forskellige KUNSTNERE på samme ALBUM, så får albumlisten pludselig en linje pr. kunstner. Så f.eks. en album compilation snupper 10 - 15 linjer på album-oversigten.

Det skete efter en iPod update, og virker helt åndssvagt OMI.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-10 14:18 
Marker alle sangene i iTunes (altså dem som hører sammen) og vælg "Vis info" i contextmenuen, derefter sæt "Ja" i "Del af en samling". Så ved enheden at sangene hører sammen i en kompilation uanset kunstner.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/12-10 14:37 
Smart! Det vidste jeg slet ikke at man kunne. Jeg troede bare at man var fucked og jeg har derfor holdt mig langt væk fra iPod.
nerosnerosSkrevet 15/12-10 14:44 
Herold>
Hvilken spilleliste vælger du? Den specifikke du vil lytte til, eller den der indeholder alt på din Pod?

(Jeg er nødt til at spørge :D)

Jeg vælger den specifikke!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 17/12-10 23:50 
neros>
Jeg har et skide latterligt problem med min ipod touch som bliver ved med selv at blande sangene imellem hinanden selvom jeg har spillelister og har slået alt fra der kunne være årsagen til at den vælger at blande/shuffle det hele sammen :-(

Ingen der ved hvad det skyldes?
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 18/12-10 00:17 
Har du kigget i din playliste i iTunes. Er sangene sorteret alfabetisk?

På min Shuffle bliver sangene placeret i samme rækkefølge som jeg vælger at liste dem inde i min playliste.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 25/12-10 17:28 
Ok, så kæresten har fået en ipod Touch i julegave af mig, og jeg prøver at sætte Facetime op, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Så jeg bruges hendes email som opkaldets modtager, men den kan ikke bekræfte adresse. Hun har fået en bekræftelsesmail som er aktiveret. - og hvad så nu? Vi kender to andre som har iPhone med Facetime - hvordan starter man et videoopkald til dem?
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 25/12-10 19:24 
Facetime virker kun over Wifi medmindre man jailbreaker.

Man ringer til modtager som man altid gør - via telefonnummeret. Det er ikke via email.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 26/12-10 14:49 
Altså der er helt nyt for mig, det hersens Facetime. Vil det sige af Touch med Facetime ikke kan kommunikere til iPhone med 3G, men kun hvis iPhone kører på WiFi..?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 26/12-10 14:51 
Facetime fungerer kun via Wi-Fi, uanset om du har en Touch eller en iPhone.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 26/12-10 14:53, rettet 26/12-10 14:56 
Som det er nu, er det kun Wifi til Wifi, hvilket gør det lidt ubrugeligt. Du er dog ikke kun begrænset til iPhone til iPhone. iPhone til Mac virker også.

Apple har oplyst, at de på sigt håber på, at få Facetime til at virke via 3G.

Edit: a little too slow
What is the Matrix?
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig