X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
AmbyAmbySkrevet 08/01-09 09:45 
Hvorfor ikke se på det omvendt? Hvad har du brug for?

Picasa 3 er netop udkommet til mac.
QuickSilver er uundværlig.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/01-09 10:20 
Jeg har det jeg har brug for (CS3) - det var mere, om der var nogle gode/sjove programmer, som jeg kunne lege lidt med...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/01-09 10:38 
PalleJensen>
er der noget fedt software som kan anbefales?

Tjek evt. Growl ud, det er et lille program som popper diverse beskeder op på skærmen. Det arbejder sammen med en del andre programmer. Eks. kan du få en besked når nogen logger af eller på i Adium, eller når Itunes skifter nummer, eller noget lign.
Growl - http://osx.iusethis.com/app/growl

Jeg vil også anbefale VLC som medieafspiller, eller at installere Perian så diverse formater kan afspilles med Quicktime.
VLC - http://osx.iusethis.com/app/vlc
Perian - http://osx.iusethis.com/app/perian

Hvis du ikke har Word:mac så er NeoOffice et godt alternativ. NeoOffice og OpenOffice er nært beslægtiget, men hvor OpenOffice først lige har fået Mac support, har NeoOffice altid kørt på Mac. Folk (test) siger at NeoOffice en smule bedre.
Men på den anden side, så er Office 2008 pakken til mac væsentlig bedre end til pc. Den har et langt bedre interface imo.
NeoOffice - http://osx.iusethis.com/app/neooffice

Henter du torrents skal du bruge Transmission eller µTorrent som stadig er i ßeta.
Transmission - http://osx.iusethis.com/app/transmission
µTorrent ßeta - http://mac.utorrent.com/

Bruger du newsgroups (usenet) kan jeg anbefale Unison og MacPAR Deluxe.
Unison - http://osx.iusethis.com/app/unison
MacPAR Deluxe - http://osx.iusethis.com/app/macpardeluxe

....

Generelt vil jeg anbefale dig at surfe lidt rundt på I Use This siden http://osx.iusethis.com/ jeg har fundet mange gode programmer der.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AmbyAmbySkrevet 08/01-09 11:01 
Cenobite DK>
(KLIP)
Bruger du newsgroups (usenet) kan jeg anbefale Unison og MacPAR Deluxe.
Unison - http://osx.iusethis.com/app/unison
MacPAR Deluxe - http://osx.iusethis.com/app/macpardeluxe

Brug Sabnzbd istedet. Det bedste på markedet. Og det kan begge ting i et hug.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/01-09 11:37 
Ohh, tak for tippet :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/01-09 13:37 
PalleJensen>
Jeg har lige fået mig en MacBook Pro 17"... Jeg er lidt blank omkring Mac software - er der noget fedt software som kan anbefales?

Har installeret Adium, FontExplorer og CS3 pakken...



Quicksilver til at navigerer programmer
Bluephoneelite 2 til mobil og sms
ilife pakken plus et me.com abbonement
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/01-09 14:41 
Okay, takker! Så er der lidt at gå i gang med... :)

Til mail, anbefaler i Mail eller Entourage?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 08/01-09 14:41 
gmail.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/01-09 14:46 
Not an option, da jeg skal køre op mod en Exchange server...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RaGeRaGeSkrevet 18/01-09 07:18 
Jeg er ved at gå amok over de problemer jeg har med de forskellige torrent programmer.

Jeg kan simpelthen ikke få dem til at dele efter endt download, der er fuld skrald på download, men upload sker der nada ved. Jeg har selvfølgelig tjekket at porten er åben (er den og viser status ok!). Har endda forwarded porten i min linksys router og der sker stadigvæk intet.

Desuden får jeg hentningsfejl, den siger - Torrent kunne ikke åbnes, fordi ukendt fejl opstod. Desværre. Prøv at gemme filen på disken først og prøv så at åbne filen. Jeg klikker en del gange på filen i filhentningslisten og den åbner så i Azureus.

Alle de torrents jeg downloader på pcen med azureus virker helt uden problemer. Har de samme problemer med transmission, så aner ikke hvad der er galt..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
QQSkrevet 18/01-09 13:49 
PalleJensen>
Okay, takker! Så er der lidt at gå i gang med... :)

Til mail, anbefaler i Mail eller Entourage?



Thunderbird
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/01-09 14:03 
Hølmkjær>
PalleJensen>
Okay, takker! Så er der lidt at gå i gang med... :)

Til mail, anbefaler i Mail eller Entourage?



Thunderbird

Ja, det var også den det endte med... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 22/01-09 22:28 
Jeg har hentet Adium som erstatning til MSN Messenger - Men jeg får nu en masse spam meddelelser fra mærkelige email adresser, som jeg selvfølgelig bare blokerer. Men det sker bare 5 gange hver gang jeg logger på - Andre der har lign. problem eller ved hvad det kan skyldes?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
McBrainMcBrainSkrevet 23/01-09 01:02 
Der florerer en hel del virus på msn af den art, lige nu. Kan det ikke bare være det?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PlaykidPlaykidSkrevet 11/02-09 13:54 
Hølmkjær>
PalleJensen>
Okay, takker! Så er der lidt at gå i gang med... :)

Til mail, anbefaler i Mail eller Entourage?



Thunderbird

Er det muligt at få Thunderbird til selv at tjekke for nye meddelelser, i stedet for man selv skal trykke på hent?
Har ledt efter det, men jeg har ikke kunnet finde en sådan funktion.
Spiller nu: Halo 3
QQSkrevet 11/02-09 13:56 
Det ved jeg ikke, men når min Thunderbird har stået åben mens jeg har været væk, har den typisk selv hentet nogen. Men ved ikke hvor stort et interval der er imellem at den henter...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PlaykidPlaykidSkrevet 11/02-09 14:01, rettet 11/02-09 14:06 
Jeg fandt det selv, og det er sat til at gøre det automatisk hvert 10 minut.
Indstillingen kan findes under: Funktioner -> Kontoinstiliinger -> serverindstillinger :)

En anden ting jeg håber på at kunne få opklaret. Er det muligt at kunne se om vedkommende har læst ens mail, uden at benytte kviteringer hvor modtager altså er nødt til at svare ja/nej op forsendelsen?
Spiller nu: Halo 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/02-09 14:04, rettet 11/02-09 14:04 
Ja, du går ind i Tools -> Account Settings ->Vælger din account -> Server Settings og midt i vinduet aktiverer du "Check for messages every [ ] minutes" og vælger et interval.

EDIT: Too late... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/02-09 18:49, rettet 20/02-09 20:33 
Den store Apple-tråd

thihi...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
IqonIqonSkrevet 20/02-09 19:05 
Jeg forstår den ikke... hvad har det at gøre med Mac?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/02-09 19:17 
Tror ikke den har noget med Mac at gøre - det er vist bare en Windows "joke"...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 03/03-09 21:01 
Mac Mini er ikke død alligevel - 2 nye modeller annonceret :)

"Apple debuts new Mac minis with five times better graphics"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/03-09 12:54 
men hvorfor ikke opgradere cpu'en?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 04/03-09 12:58 
Man kan få dem med 2.26GHz CPU også.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/03-09 13:12, rettet 04/03-09 13:14 
Hvor?

Ifølge Apple's DK shop er begge nye modeller stadig kun med 2.0Ghz CPU.

EDIT: Ja ok, under konfiguration ;-)

Apple Store > Select your Mac mini.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 04/03-09 13:13, rettet 04/03-09 13:13 
Det er tillæg. Tryk køb og se options...

Det står også i artiklen jeg linker til:

Build-to-order options and accessories for the Mac mini include: a 2.26 GHz Intel Core 2 Duo processor, up to 4GB DDR3 SDRAM, 80GB, 250GB or 320GB 5400 hard drives. Additional options include: LED Cinema Display, Apple Keyboard, Apple Keyboard with numeric keypad, Apple Wireless Keyboard and Wireless Mighty Mouse; AirPort Express, AirPort Extreme Base Station, Time Capsule; Mini DisplayPort to DVI Adapter, Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter (for 30-inch DVI display), Mini DisplayPort to VGA Adapter, Apple USB Modem, Apple Remote, the AppleCare Protection Plan; and pre-installed copies of iWork '09, Logic Express 8, Final Cut Express 4 and Aperture 2.
nerosnerosSkrevet 16/03-09 16:39 
Hvis man skal uploade en lille film/animation man selv har lavet ud på nettet. Hvilket format er så bedst. Synes altid det kommer til at fylde for meget?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/03-09 19:41, rettet 16/03-09 19:42 
Stortset lige meget hvilket fil-format du bruger er der næsten altid muligheder for komprimering i det program du animere i.

Det er svært at svare på dit spørgsmål uden at svaret bliver ubrugeligt; Man vælger som regel fil-format efter behovet i animationen. Skulle man være så snedig at vælge fil-format for at sætte nogle spændende grænser, ved man som regel også hvordan man kan presse formatet som meget som muligt.

Hvis du bruger .gif, som vi snakkede om i den anden tråd, skal du huske også at komprimere de billeder du bruger til selve animationen, ellers kan det sagtens komme til at fylde meget.

Med andre ord; Hvilket fil-format har du brugt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 17/03-09 08:01, rettet 17/03-09 13:10 
Ah ja selvfølgelig jeg mener det er en quicktimefil og den er på omkring 15 min. Det er en gammel lille animations strimmel fra nogle år tilbage. Jeg har også lavet en film fra den gang jeg var i Afrika, men den er omkring 30 min lang. Jeg har klippet det hele sammen i imovie.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/03-09 12:55 
Så må jeg være dig svar skyldig.

Jeg har minimal erfaring med både Quicktime og Imovie. Umiddelbart vil jeg sige at .mov (er det ikke dette format Quicktime benytter?) næppe er det bedste format, hvis du gerne vil have mulighed for at komprimere din film, men det er nok bare min aversion for alt hvad der har med mac at gøre, der spiller ind. Ellers er det jo blot at gå på kompromis med kvaliteten, og konvertere din film til en lavere opløsning, hvilket under alle omstændigheder giver en mindre fil-størrelse.

Der er nogen med Mac, der må kunne fortælle dig hvor man finder komprimeringsmulighederne i Imovie!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 17/03-09 13:09, rettet 17/03-09 13:10 
Ja det er lige det? Mener faktisk kun man kan komprimere sin film over i et Quicktime format med imovie, men fra det format må man jo så kunne komprimere sin film yderligere! Jeg er komplet idiot til den slags, og har ikke sat mig så meget ind i det, men jeg må prøve mig frem så.

Men tak for hjælpen ;-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 17/03-09 19:57, rettet 17/03-09 23:34 
Quicktime formatet er ganske fornuftigt på alle punkter, og hvis man tvivl, skal man bare se en trailer på Apple:

EDIT: Link rettet. Der er godt nok ikke meget AI over P:R ;)

Apple trailers
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 17/03-09 20:02, rettet 17/03-09 20:02 
Dit link er en Fejl 40 ;-)
Bashful Neophyte
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 28/04-09 10:59 
Command-knappen paa min sorte Macbook er lige knaekket af. Nogen, der ved hvor en ny knap kan koebes?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BeanoBeanoSkrevet 05/05-09 08:55 
Jeg bruger lige denne tråd....

Nogen herinde der har erfaringer med USB arcade stick på OS X?

Jeg har et Sega Virtua Stick High Grade der virker med PS3 og PC, og den kan ses som enhed i OS X også. Men MAME OSX reagerer ikke på den selv om de skriver at de understøtter USB sticks.

Nogen ideer til hvad der går galt?

Sega Virtua Stick High Grade
dRxLdRxLSkrevet 05/05-09 09:49 
Jeg skulle bruge nogle drivere til OS X for at kunne bruge mine Hori xbox 360 sticks på min mac.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 05/05-09 09:56 
Har søgt efter drivers og syntes ikke jeg kunne finde nogen :(
dRxLdRxLSkrevet 05/05-09 10:22 
Så må du i gang med at lave dem selv ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 05/05-09 10:30 
Ih ja
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/05-09 11:26 
Jeg har lige selv bestilt en Mac Mini da min PC er stået af og jeg er træt af det pis. Har gået og savlet og det nyeste OSX efter min kammerat købte Mac engang i Februar sidste år.
BeanoBeanoSkrevet 05/05-09 11:40 
Glæd dig - den er lækker!

Bruger primært min Mac Mini som media center (med XBMC) da den er helt ekstremt støjsvag (jeg er meget følsom på dette punkt) og den fylder intet :)
Downside er den manglende lyd via DisplayPort (flot Apple!) men det har jeg fundet en løsning på.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/05-09 11:49 
Ja jeg havde også selv tænkt mig at sætte MiniDisplay porten til mit TV og så en splitter i audio-out til lyd
BeanoBeanoSkrevet 05/05-09 11:56 
Har du audio input på dit TV?

Havde jeg nemli' ikke så jeg blev tvunget til at købe en DVI+optical audio -> HDMI box. Havde regnet med at Apple outputtede audio via DisplayPort nu hvor de satser på meget på den standard - men ak :(
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/05-09 12:54 
Jeg regner med at bruge Audio inputtet på min sound-bar så jeg også kan afspille musik uden at TV'et behøver være tændt.
BeanoBeanoSkrevet 05/05-09 12:58 
Ja det kan jeg også da boxen har en ekstra optical output til min amp :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/05-09 21:59 
boxen?
BeanoBeanoSkrevet 06/05-09 07:06 


Boxen
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 03/07-09 12:06 
jeg vil gerne have nogle flere RAM i min macbook. det er en sort 13" sidste generation. jeg har set på disse RAM:
http://tinyurl.com/m5z638
såvidt jeg kan se burde de kunne bruges men er ikke den store ekspert på området. nogen, der har prøvet at opgradere deres macbook med flere RAM? er det ligeså ligetil som det ser ud til?
en anden ting er at jeg mener at have læst at jeg max kan opgradere til 3GB RAM. nogen, der kan bekræfte det?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
la0sla0sSkrevet 03/07-09 12:19, rettet 03/07-09 12:20 
Det er ikke de rigtige, du skal have SO-DIMM 200pins.

edit: mere her http://support.apple.com/kb/HT1651

Den her type
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 03/07-09 12:23 
Ellers er der også scanneren på www.crucial.com, men ved ikke om den funker på Mac. Den giver information om, hvor mange slots, du har, hvad der sidder i dem, og hvad max kapacitet er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig