X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-07 13:26 
Du kan få et SEGA Saturn pad der virker til PC og Mac.
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 08/06-07 15:07 
Man købe et normalt USB joypad, det virker fint. Jeg har et billigt Logitech til 149kr. Ellers kan du også bruge et usb 360'er pad uden problemer.

360er "driver"
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 08/06-07 15:35 
Ok! Tak for svarene jeg tror mere det der Sega joypad er noget for mig. :-)!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 08/06-07 16:26 
Det kan jeg sagtens forstå :)
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 15/06-07 22:50 
Kender i et program som kan lave _bin_ filer om til mpg eller avi, divx osv. ?
Bashful Neophyte
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/06-07 22:14 
Brug StuffIt Expander.

Om at pakke mac bin filer ud...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
nerosnerosSkrevet 18/07-07 22:37 
Jeg har fået et mærkeligt problem i min browser. Jeg bruger Firefox fortiden.

Problemet er at hver gang der skal vises en quicktime film eller streames direkte fra nettet er der bare et ikon med quicktime logoet og et spørgsmålstegn...!? Totalt underligt. Jeg har haft problemet før men pludselig gik det iorden, men nu er den så gal igen. Har det noget at gøre med når man lige har opdateret programmet, eller er jeg kommet til at slå noget fra i en menu eller sådan noget? Håber nogen gider hjælpe for jeg er godt træt af det. Nu kan jeg ikke se noget på youtube overhovedet eller ign for den sags skyld?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 18/07-07 23:31 
Prøv at opdatere din flash player.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 19/07-07 00:57 
Det hjalp! Mange tak skal du have :D!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/10-07 13:10 
Findes programmet leech til Mac? Det er et hjælpeprogram som vist nok bruges til at uploade billeder til hjemmeside.

Eller hvilke programmer kan man ellers bruge. Så vidt jeg kan se findes Leech kun til Pc eller tager jeg fejl?
Bashful Neophyte
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 13/10-07 14:40 
Jeg er ikke heeeelt sikker på hvad leech kan bruges til.. men hvis det er nogetligende dette:
http://plasq.com/skitch#demo

så har jeg en beta key invite du kan få
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
nerosnerosSkrevet 13/10-07 16:46 
Uha jeg er heller ikke så sikker i det. Så jeg må lige få undrsøgt om jeg kan bruge det du forslår.
Bashful Neophyte
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 22/10-07 14:46, rettet 22/10-07 14:47 
For dem, der ikke har hørt det er der endelig kommet `release` dato på Leopard: 26 oktober aka. næste fredag!

Leopard
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
nerosnerosSkrevet 11/11-07 14:00 
Er der nogen som kan forklare mig hvorfor jeg konstant hele tiden skal installere min flashplayer hver gang jeg går på nettet? Det er fandme irreterende!!!
Jeg kan ikke se youtube eller noget som helst før jeg har installeret det for 117 gang?

Altså hvis jeg lukker min browser ned skal jeg installere flashplayeren igen og igen hver gang jeg starter den op igen?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/11-07 16:43 
Ingen der kan hjælpe? Jeg er ved at blive sindsyg over det :-(
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 14/11-07 16:56 
Har aldrig oplevet det.

Kører du Safari? Og er der tale om betaen eller hvad?

I øvrigt har du testet om det virker i Camino eller Firefox, hvis du bruger Safari?
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 14/11-07 20:56 
Øh jeg bruger iøjeblikket Firefox fordi der skete noget mærkeligt med mit safari, men jeg mener ikke det skulle være der for.

Det er som om programmet ikke vil blive gemt i firefox's plug-in eller sådan noget. Jeg har tænkt mig at skrive til flash supporten så må de kunne hjælpe mig måske.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 14/11-07 23:47 
hmm.. et par ting:

1. prøv enten at teste det med safari, eller få fat i den nyeste beta af Safari 3. Jeg er ikke sikker på om Safari 3 kun følger med til Leopard, det tror jeg.

2. det her er nederen: men prøv at gå "Library"/"bibliotek" igennem med at søge i finderen (ikke spotlight) og fjern alt der har med flash at gøre. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det giver succes, men der kan ligge noget nasty noget og ødelægge det for dig.

Prøv at teste en sidste gang med Camino. Det er også en mozilla baseret browser, men kun til Mac og derfor optimeret til den. :)

Håber det virker.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 16/01-08 11:38 
MacBook Air! Damn den er lækker...

Link...
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 16/01-08 11:57 
Vi har ventet på den siden december, har lige bestilt her til morgen da den kom på den danske apple shop.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 16/01-08 12:12 
Jeg er lidt bange for det med batteriet ikke kan skiftes...! Så jeg tror der sikkert vil komme en ny om et par måneder igen med udskifteligt batteri tror i ikke?
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/01-08 12:27 
Hvorfor skulle man lige bestille den?? Hvad kan den, udover at være tynd??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 16/01-08 12:32 
Batteriet kan skiftes...

Hvorfor? Hvorfor betille fladskærm? Udover den er tynd? :)
Nemmere at flytte rundt?
Og så er der multitouch i trackpad'en, så samme funktionalitet som med iPhone ala pivert og sådan.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/01-08 12:44, rettet 16/01-08 12:45 
Jeg synes bare, at det meste hvad der kommer fra Apple er form uden indhold - se bare iPhone, og nu den nye Air. Ja, den er tynd, wauuw - men kan den noget? Kan den bruges til noget?

Jeg har dog lige fået en iPod touch - den kan da i det mindste bruges til noget... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
FourDFourDSkrevet 16/01-08 13:06 
Den der MacBook Air.. Man kan da passende kalde det 'tyndt', at den kommer uden hverken internt eller eksternt cd-drive. Jeg ved godt at det er meningen at det hele skal kunne gøres trådløst, og film/musik skal kunne købes i iTunes, og blabla, men personligt ville jeg da blive kuleskør af at være uden et indbygget drive!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
AmbyAmbySkrevet 16/01-08 13:32 
Palle, jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. At den er tynd er bare en feature, til de mennesker der gerne vil have det. Har du ikke brug for det, så køb en MacBook istedet?

Derudover, iPhone kan mere end en iPod Touch, så den forstår jeg så heller ikke. Derudover er prisklassen næsten det samme med import fra USA...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 16/01-08 14:12 
Det skal så siges at min kæreste havde købt en MacBook Pro 15" tommer i starten af december som hun syntes var super lækker men, og her kommer det afgørende men, hun syntes at den var lidt for stor til at være egentlig bærbar.
Hun havde ikke valgt en 13" MacBook, da jeg havde bildt hende ind at plastik-macs skal man holde sig fra.
Da hun havde haft den i en 3-4 dage hørte jeg så om de ret solide rygter om en Mac-ultra portable med solid state HDD, og rådede hende til at returnere den. Det var hun så ret glad for at vi havde gjort da hun så den lille nye =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 16/01-08 14:21 
Så hun gav simpelthen 8.000 ekstra for Solid State?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/01-08 14:35 
Dark-Light>
Palle, jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. At den er tynd er bare en feature, til de mennesker der gerne vil have det. Har du ikke brug for det, så køb en MacBook istedet?

Derudover, iPhone kan mere end en iPod Touch, så den forstår jeg så heller ikke. Derudover er prisklassen næsten det samme med import fra USA...

Pointen er, at iPhone som telefon er mangelfuld, mens iPod touch som MP3 afspiller (og film afspiller) er glimrende.

Hvis jeg vil have MP3 og telefon i ét, er der langt bedre muligheder på markedet end iPhone. Vil jeg have en standalone MP3 afspiller til at tage med mig, er iPod touch et rigtigt godt bud. Der er den store forskel mellem iPod og iPhone... I mine øjne... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 16/01-08 14:56 
Hvad man en normal telefon som en iPhone ikke kan?
Synes jeg ikke selv jeg har oplevet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 16/01-08 15:09 
Er MMS'er ikke rimeligt væsentligt for en telefon med kamera? Jeg har også hørt noget andet brok over den, men meget af det bliver fikset i en update. Derudover, så synes jeg stadig det er en pisselækker gadget.

Selvom den nye update til iPod Touch koster $20, så må jeg da indrømme at jeg nok skal betale det. Havde jeg sikkert også gjort, hvis den kostede $40.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 16/01-08 15:16 
Man kan sende MMS'er med iPhone. Det er rigtigt at afsender skal sende til ens email istedet for ens tlf nr.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 16/01-08 15:25 
Så falder det da vist ikke helt under kategorien mms - men email?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ComradeComradeSkrevet 16/01-08 15:27 
Gruppebesker. I de Iphones jeg har prøvet har det ikke været muligt, om det så er fordi at de ikke har opdateret deres telefoner pga. Apples latterlige Brick fetish ved jeg ikke. Men det er da en fundamental ting at forvente af sin mobiltelefon.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
HeroldHeroldSkrevet 16/01-08 15:33 
Gruppebeskeder er vist lige blevet annonceret i en update.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 16/01-08 15:34 
Herold>
Så falder det da vist ikke helt under kategorien mms - men email?

Nej. Afsenderen sender bare sin MMS til ens e-mail, hvilket giver, og koster, det samme. Så snakker vi ren slutresultat, så kan den godt. Men derudover, så ja, iPhone mangler i den grad indbygget MMS, men det kan lade sig gøre.
Men så er resten også meget bedre end på en normal mobil, så det kræver en lille cost/benefit analyse :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 16/01-08 15:51 
Ah, så den kan reelt godt sende MMS, men bare ikke modtage via normale kanaler?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 16/01-08 16:48 
Dark-Light>
Hvad man en normal telefon som en iPhone ikke kan?

Jeg synes problemet med iPhone er, at reelt er det en PDA uden kontordelen. Firkantet set får man en telefon samt en lækker multimedieafspiller til en høj pris og en størrelse kun lidt mindre end hvad fx HTC/Qtek eller Sony Ericsson kan levere.

Jeg ved så godt, at rigtig mange brokker sig over Windows Mobile (dog skulle nyeste - eller er det næste udgave? - være bedre).

Det afholder i hvert fald mig fra at købe en iPhone :)
AmbyAmbySkrevet 16/01-08 23:03 
Herold>
Ah, så den kan reelt godt sende MMS, men bare ikke modtage via normale kanaler?

Ja.

Her
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 17/01-08 08:01 
Men skal den så ikke jailbreakes? For så gælder det ikke :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 17/01-08 08:38 
Hvorfor ikke? Det er da ikke ulovligt :) Og jo. Selvfølgelig skal den det.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 17/01-08 08:49 
Er der nogen som ved om man kan cracke iMac'ens regions-kode til DVD. Når man sætter en anden region i drevet får man den besked at man kun kan skifte fire gange, og derefter låser den sig. Man har nogen prøvet at knække låsen?
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 17/01-08 09:06 
Dark-Light>
Hvorfor ikke? Det er da ikke ulovligt :) Og jo. Selvfølgelig skal den det.

Hvis det kræver en procedure, der:

1: Ikke er officielt understøttet.
2: Kræver at du voider garantien.
3: Har en risiko for at lave din telefon om til en mursten (omend lille).

Så synes jeg det er lidt svært at sige at det er noget telefonen 'kan', når du er nødt til at opsøge alternative metoder til at få den til det. :) Det forklarer i hvert fald de sære metoder til at modtage MMS'erne på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 17/01-08 09:20 
VLC afspilleren er så vidt jeg husker ret ligeglad med regionskoder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 17/01-08 09:23 
Ok! Men kan man afspille dvd skiver med den?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 17/01-08 09:41 
Ja, sagtens. Jeg har dog haft problemer med enkelte skiver.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 17/01-08 09:46, rettet 17/01-08 09:47 
Det må jeg da lige prøve. Hvilken VLC version kører i med så?

Jeg har nemlig et Jens Lyn boxsæt fra USA som jeg gerne vil se ;D!
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/01-08 10:14 
Jeg overvejer lidt at droppe att købe en PC, også købe en 24' Imac istedet. Den ser godt nok lækker ud.
Også bare køre Windows som back up på den. Jeg blev vildt imponeret da jeg så folk der kørte STALKER og Crysis på en Imac, med spilbar framerate.

forresten, er der nogen der har set de nye "Hello im a Mac, and I am a PC" reklamer? De er hylende morsomme synes jeg.
Sikkert også endnu mere, fordi jeg er ved at blive træt af Microsoft. Sådan virkeligt.
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 17/01-08 11:14 
Valkyrie>
fordi jeg er ved at blive træt af Microsoft. Sådan virkeligt.

O_o
Miraklernes tid er ikke forbi.
Born to kill space
McBrainMcBrainSkrevet 17/01-08 15:34 
Jeg har en 24" iMac, og er vældigt fornøjet. Skiftede fra windows uden at se mig tilbage.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig