X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
nerosnerosSkrevet 01/11-05 13:38 
God ide! Jeg ved ikke lige hvad det skulle være af programmer, men jeg ved ihvertfald end masse om mac da jeg har haft Apple computers meget tæt inde på livet siden jeg var 5 år gammel.

Vil egentig bare fortælle om min begejstring for denne tråd.

Pøj pøj med din nye iMac G5.

Håber snart, at jeg må overtage min fars Power book G4 15inch. Dejlig maskine.
Bashful Neophyte
KillercowKillercowSkrevet 01/11-05 15:06 
Tjah, af generelle programmer kan da anbefales VLC (fra videolan.org) til diverse filmafspilning, MacIrssi til IRC-kanaler, Adium X til instant messaging, Cyberduck til FTP, SFTP m.v., ArtRage hvis du har en digitizer, CocoModX til at høre modfiler, ffmpegx til konvertering af film/lydformater, NeoOffice/J hvis du har brug for en fuld office suite, PCSX til Playstation-emulering, SIDPlay + High Voltage Sid Collection for et sprødt 8-bit soundtrack i hverdagen, SubEthaEdit for al tekstredigering, DarwinPorts hvis du er en unix kind of guy :-)

Et par spil fortjener også at blive nævnt på vejen: Escape Velocity Nova, Marble Blast Gold, Luxor, Darwinia, Ragdoll Masters. Der er mange flere på macgamefiles.com.

De fleste af ovenstående programmer kan findes på versiontracker.com og resten kan Google garanteret finde.

Nåja, der er jo også DIE (Dolph Insult Engine), som er uundværlig i enhver seriøs diskussion ^_^
la0sla0sSkrevet 01/11-05 15:21 
Tillykke med din nye maskine, den bliver du uden tvivl glad for.

Jeg vil tilslutte mig det meste af det, som der er anbefalet, Adium, VLC er gode programmer. Der er også en masse fine programmer til maskinen der følger med Mac OS, så allerede fra start er du godt sat i gang.

Jeg vil dog med al respekt anfægte NeoOffice en anelse. Det er simpelthen for langsomt efter min mening. Det er et ok alternativ til Office pakken, men hvis du vil have en fuld office suite er det (med skam i stemmen) nok den du skal have. Jeg klarer mig dog glimrende med Pages, som jeg har købt.

Skal du lege med billedbehandling, er Gimp et fint værktøj, og udvidelsen Gimpshop der får den til at ligne Photoshop i UI er ok, og programmet er gratis.

Jeg vil også anbefale www.versiontracker.com her kan du finde mange mange programmer, og er stedet at starte. Ellers er der bare at spørge på siderne mediamac.dk og macnyt.dk de er begge meget newbie-venlige, hvis man spørger pænt. :)

Af andre programmer er der til dvdripning Mactheripper, et godt Browser alternativ baseret på firefox er Camino, jeg bruger både den og Safari. Går du op i spil så tjek insidemacgames.com. Det komercielle program Toast er virkelig værd at bruge penge på, det er det bedste brænderprogram til maskinen.
Hvad sker der?
MajorPMajorPSkrevet 03/11-05 22:23 
Nu blev tråden ikke så stor, som jeg håbede på, men jeg takker for de glimrende svar.

Jeg glæder mig til at kigge på programmerne, når jeg engang modtager dyret.

Hvor kan jeg i øvrigt finde Doplh Insult Engine? (Google gav ikke noget :/)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
nerosnerosSkrevet 03/11-05 22:57 
Jeg synes da vi skal holde denne tråd kørene vi kan da sikkert nok finde på gode indlæg senere hen.

Escape Velocity Nova er et fantastisk spil især hvis man kan finde en Star Wars Plug-in.
Bashful Neophyte
IqonIqonSkrevet 03/11-05 23:41 
Jeg er også stort set lige blevet en lykkelig Mac bruger (jeg har vel haft min iBook i snart to måneder nu) - og hvor er jeg dog glad for det valg :) Et alternativ til VLC er Mplayer OS X 2, som jeg i hvert fald har haft lidt bedre erfaringer med end VLC. VLC gav mig en del fejlmeddelelser og lignende, når jeg forsøgte at afspille visse filer.

Derudover er Quicksilver et fremragende lille smart program. Når det er installeret, kan man trykke ctrl + space, og et søgevindue popper frem på skærmen, hvor man så kan taste f.eks. navnet på et program. Det er MEGET hurtigere end Spotlight, og fungerer som en drøm - jeg kan i hvert fald ikke undvære det mere. Det kan downloades gratis her: http://quicksilver.blacktree.com/
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KillercowKillercowSkrevet 04/11-05 12:02 
Så vidt jeg kan se, bor DIE på nedenstående link. Jeg kan ikke umiddelbart finde et download link, men der er jo godt nyt på forsiden.

Link...
millenniummillenniumSkrevet 04/11-05 12:29 
Hvis nogen siger der er for mange problemer med Apple, så bare sig følgende...

"Problemet er ikke Apple. Problemet er Microsoft's forhold til Apple".

Det er selvfølgelig plat at enkelte websider kun fungerer med IE 5.5 eller over, og at MS ikke kan finde ud af at lave IE til Mac bedre end 5.0. Men det er jo ikke Apple's problem.

Anyway, det er jo altid godt at få en hvid stilren computer ind i hjemmet (en der rent faktisk pynter). Jeg har selv iMac og en helt ny ibook.

Hvis man skal have adgang til P2P netværk, skal der bruges LimeWire. Det udnytter gnutella netværket (som er langsomt, men der er vidst ikke andre alternativer).
http://www.limewire.com/english/content/home.shtml

Den bedste FTP-klient er nok Fetch: http://www.fetch.net/

Macgamefiles er det bedste sted at hente shareware, updates og demos: http://www.macgamefiles.com/

Inside Mac Games har det bedste anmeldelser af spil til mac: http://www.insidemacgames.com/

Og der er også nogle danskere der har forsøgt sig: http://www.macspil.dk/

Ellers så syntes jeg egentlig at apple er rimelig selvforsynende med programmer. Selvfølgelig er FinalCut bedre end iMovie, og DVD studio Pro bedre end iDVD, men apple's programmer fungerer også.
The medium is the message.
KillercowKillercowSkrevet 04/11-05 12:42 
Jeg vil lige modsætte mig Fetch-anbefalingen. Dels er ikonet ikke så sødt som det var i gamle dage og dels er Cyberduck mere feature-rig og ikke mindst gratis. Skal man absolut have cremen af cremen og er villig til at betale for det, vil jeg til gengæld pege i retningen af Transmit. :-)
SumezSumezSkrevet 04/11-05 12:44, rettet 04/11-05 12:46 
millennium>
"Problemet er ikke Apple. Problemet er Microsoft's forhold til Apple".

Problemet er vel at der er to kapitalistiske og monopoliserende "major players" på banen, der af samme årsager har ret svært ved at eksistere i symbiose. :P
Hvorfor der er så mange der slikker Apple i r*ven, mens de fleste hader Microsoft forstår jeg dog ikke helt, men de er vel bedre til at gøre reklame for sig selv og fremstå trendy.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 04/11-05 12:59 
Sumez>
Hvorfor der er så mange der slikker Apple i r*ven, mens de fleste hader Microsoft forstår jeg dog ikke helt, men de er vel bedre til at gøre reklame for sig selv og fremstå trendy.

Forklaringen er enkel.

Apple har altid fokuseret på kvalitet, mens Microsoft altid har satset på volumen. Mangelen på kvalitet er dog heldigvis ved at komme tilbage og bide Microsoft i røven.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 06/11-05 10:24 
Nu synes jeg helt ærligt at vi skal for en gangsskyld lade være med, at diskutere hvilken produkt der er bedst Mac eller Pc og hvilket firma der styre verden og bla bla bal...! Hold nu op med det og bliv voksen. Vi bliver aldrig eninge aligevel, og jeg synes heller ikke det er særlig kløgtigt. Jeg tror heller ikke det er formålet med denne tråd. Lad det ligge eller så lav en anden tråd som passende kunne hedde Mac VS Pc. Aaaarhh jeg er træt af det mand.
Bashful Neophyte
KillercowKillercowSkrevet 06/11-05 13:57 
Det må du meget undskylde. Jeg troede slet ikke, der kunne være tale om nogen, der rent faktisk mente det modsatte af den gode doktor. Det virker bare så urealistisk ^_^
nerosnerosSkrevet 06/11-05 14:34 
Haha! Ja det er ren science fiction.
Bashful Neophyte
MajorPMajorPSkrevet 19/11-05 15:55 
Så fik jeg omsider denne frække satan.

Men kan jeg få et et messengerprogram der bruger ens MSN-konto, og som kan benytte sig af iSight-cam'et?

Tips og tricks til n00bs er også velkomne.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KillercowKillercowSkrevet 19/11-05 20:04 
Microsoft har ikke lige nedværdiget sig til at lave cam-support på OS X. Men de har jo heller ikke taget sig sammen til at lave en klient, der virker ordentligt overhovedet.

Til gengæld er der andre muligheder. Dels kan iChat <-> AIM videochatte og Yahoo har også basal webcam-support - jeg ved dog ikke om det virker med iSight (har prøvet med usb webcam).

Der er også aMSN, men jeg kan ikke lige på stående fod huske, om de har fået support for webcam begge veje.

Jeg har droppet MSN helt. Elendig klient, elendig protokol og ustabile servere. Til gengæld kører AIM og ICQ glimrende (iChat bruger AIM og kan også snakke med ICQ).
IqonIqonSkrevet 19/11-05 23:16 
Jeg har ikke selv prøvet programmet, eftersom jeg ikke har brug for webcam-support, og derfor benytter Adium, men jeg har fået anbefalet ét, der hedder Mercury Messenger.

Noget helt andet, til alle Mac-brugere: Prøv at hente programmet Desktop Manager - herlig feature det tilføjer :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KillercowKillercowSkrevet 20/11-05 02:53 
Desktop Manager ville bare være bedre, hvis det rent faktisk kunne binde vinduer til workspaces, hvilket det ikke kan. Og så bliver det lidt ligemeget :( Men på den anden side er en kombination af cmd-h, cmd-opt-h og exposé også en langt mere effektiv løsning at styre mange programmer på end flere workspaces. Kunne dog stadig godt tænke mig, at der kom en på markedet, der kunne håndtere det lige så konsekvent, som man er vant til i X11 - bare for princippets skyld.
MajorPMajorPSkrevet 20/11-05 13:20 
Nu har jeg prøvet Mercury Messenger. Det fungerer superb, bortset fra at designet godt kunne trænge til et løft.

Men hvorfor kører mit webcam med 1 fps? iSight kan jo opdatere med 30 fps.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MajorPMajorPSkrevet 12/12-05 17:29 
Nu har jeg prøvet og prøvet, men kan simpelthen ikke få installeret Gimp.

Så er der en venlig sjæl, der lige vil lave en lille tutorial?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/03-06 22:14 
Jeg tillader mig lige at hijacke den her tråd med et semi-OT spørgsmål: Er der nogen af jer der har erfaring med at sende og modtage SMS beskeder på jeres Mac via Bluetooth?

Jeg kan nemt og smertefrit "parre" min telefon med min Mac, og synkronisering af adressebogen går nemmere end jeg havde turde håbe på. Herefter gør jeg følgende

1) Åbner adressebogen
2) Opretter forbindelse til telefonen
3) Trykker på et nummer og skriver en besked
4) Venter i en evighed

Ingen besked af nogen art, hverken på telefon eller Mac. Er der nogen, der har en idé om hvad jeg gør galt?

Telefonen er en SE P900, og den bærbare er en iBook 12" der kører Mac OS X v10.4 "Tiger"
dRxLdRxLSkrevet 07/03-06 22:25, rettet 07/03-06 22:26 
Jeg er så heldig at OS X ikke officielt understøtter min telefon (nokia 6230i). Derfor er der én der har set mening i at lave og sælge et program der giver mig mulighed for at bruge alle telefonens funktioner via bluetooth (det officielle software på min pc kan jo absolut ingenting).

Jeg købte heldigvis telefonen så den passede til mac'en og ikke omvendt, desværre ser din telefon ikke ud til at være understøttet af deres software

se her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/03-06 07:49 
Ah crap :/ Hm, jamen så kunne det være jeg senere i dag skulle prøve at teste Apples kundeservice, og bede til at den ikke minder om den infernalske pseudoservice TDC yder.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/03-06 12:19 
Hm, efter en masse søgen har jeg så fundet ud af at det ganske enkelt er Symbian systemet på P900'en der ikke understøtter SMS via Bluetooth... Ny telefon, nu! ;)
dRxLdRxLSkrevet 08/03-06 12:27, rettet 08/03-06 15:24 
Jeg kan virkelig anbefale nokia 6230i til brug sammen med mac'en. Hvis du altså er villig til at betale lidt til ham der har lavet det program jeg linkede til.

Det er virkeligt fedt da det giver dig redigeringsadgang til alt fra kalender, radiokanaler, noter ja alt hvad jeg kan komme tanke om at man kan indstille direkte på selve telefonen.

Edit: Og ja forresten, jeg er også ret sikker på at 6230i kan bruges som EDGE modem med macs, uden at jeg selv har prøvet det endnu.

edit2:
Nå ja, bare for at jeg ikke lokker dig ud i noget skidt: Du skal ikke regne med at kunne overføre MP3 eller andre filer af nogen særlig længde via bluetooth. Jeg har i hvert fald oplevet at bluetooth forbindelsen fryser ved meget store overførsler (10MB+). Til det formål skal du så anskaffe dig et USB kabel, som jo også er væsentlig hurtigere.
Der er så yderligere det problem at OS X monterer telefonen i skrivebeskyttet tilstand. Noget jeg omgår ved at montere telefonen i en emuleret winXP (via programmet Virtual PC). En USB flash-card reader kan derfor synes at være det bedre valg, og måske vil man her også opleve lidt højere overførselshastigheder, da telefonen ikke virker til at være alt for hurtig til at skrive til mit 512MB MMC.

edit3: Jeg købte så hvad jeg lige kunne finde af USB MMC-reader i Silkeborg by. Selvom den jeg fandt kun kører USB1.1 så er det en kæmpe forbedring (kører ca. 1Mbit/sec) i fhld til telefonens relativt langsomme læsning/skrivning til kortet. Jeg gad så godt vide hvornår kortets skrivehastighed topper med en USB2.0 reader.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/03-06 15:05 
orv.. Er dette en tråd hvor man kan blære sig med sin Mac :-)

Forleden skiftede jeg min Mac Mini ud med en..... .... ... ... "Tada" iMac Core Duo 20"..
med 1Gb ram og
256 DDR3 X1600 grafikkort
500gb harddisk :-)

Den er nu meget fed..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dRxLdRxLSkrevet 08/03-06 15:22, rettet 08/03-06 15:25 
Sætter du din mac-mini til salg?
Hvor meget tror du så du kan få for den?

Jeg står nemlig og kunne godt bruge en fiks lille webserver med lavt strømforbrug og mac-mini kunne måske være et bud. Tanken er så at der måske også er andre der opgraderer, da jeg ikke ønsker at handle med én som dig der sikkert vil have så meget som muligt for den, mens jeg helst vil have den forærende ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/03-06 15:44 
Minien blev ret hurtigt solgt da jeg satte den til salg på Macnyt.dk

til 4200 kr. (Inkl 17" TFT, Trådløst keyboard og mus.)

Den fik et nyt liv som Musik server til et firma..
og Jeg gætte at til Hjemme server vil den fungerer Ganske dejligt.. da den stortset er lydløs.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
AmbyAmbySkrevet 09/03-06 17:07 
Af ren interesse overvejer jeg også at checke en mac ud, og Mini'en er jo perfekt til formålet.
Rundt på nettet, ser det dog ud til at nogen ligefrem foretrækker den gamle model.

Hvad synes i? Den gamle kan jo skaffes ret billigt ved f.eks. Officeline?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/03-06 17:54 
en Imac med G5 CPU og 1gb ram er stadig en hurtig maskine... og en 20" kan købes for 9999Kr i apple store.

Meennn... jeg vil nu fortrække at smide et par ekstra seddler og få den nye med Intel core Duo.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HeroldHeroldSkrevet 09/03-06 18:50 
GrillBillerDK>
256 DDR3 X1600 grafikkort

Haha, du skal da ikke være bange for at det er det første på din Mac der bliver slidt :P

/macbashing off
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 10/03-06 09:17 
Min kærste har lige fået sin Macbook Pro ind af døren. Jeg er misundelig. Hold op en lækker maskine. Man kan tydeligt mærke hvor hurtigt den kører. f.eks når man skal have overført musik fra sin cd til itunes går det lynene hurtigt. Det er kun begyndelsen, og jeg glæder mig meget til når alle programmer kommer til at kører maxsimalt på den. Photoshop skulle vist kun kører som en slags emulering af en slags, men det vil komme op på fuld styrke snart. Altid sjovt at følge udviklingen på nye maskiner.
Bashful Neophyte
JloweJloweSkrevet 31/03-06 21:48 
Nu har jeg også fået en iBook 12", det er da en fantastisk maskine. Min første mac nogensinde, købte også en iPod Nano 1 gb.
Kan I anbefale mere software end det fra tråden, jeg har downloadet det hele I har forslået, nogen af jeres forslag er virkelig fremragende. Super kvalitet.
Kom endelig med flere :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
MIKA-LMIKA-LSkrevet 01/04-06 01:23 
Jamen det er da relativt nemt.

Kombiner de to bedste udtryk indenfor teknologi verdenen, og du får:

OpenSourceMac
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
JloweJloweSkrevet 01/04-06 02:15 
super, tak
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/04-06 15:54 
Hvilke programmer bruger i til håndtering af Word dokumenter?

Indtil videre har jeg rodet lidt med Abiword, NeoOffice og OpenOffice.

OpenOffice synes jeg ganske enkelt var for langsomt, og jeg var parat til at kyle min mac ud af vinduet efter 10 minutter i selskab med det. Så det slettede jeg naturligvis igen :)

NeoOffice har jeg endnu ikke så meget erfaring med. Det virker ok, men jeg synes ikke det er helt så behageligt at arbejde med. Lidt klodset på en eller anden måde? Måske er det bare mig.

AbiWord er jeg ret positivt overrasket over. Det er dog kun til .doc dokumenter i den her sammenhæng, og ikke de andre filformater office pakken tilbyder. Det fungerer dog ikke særlig godt med det danske sprog synes jeg.

Er der andre, måske bedre, alternativer jeg har overset? Jeg har også prøve Office:Mac, som fungerer rigtig godt, men jeg er ikke vildt interesseret i at betale en formue for det :)
la0sla0sSkrevet 06/04-06 16:49 
Pages er et ganske sødt og fint program, for mig that is.

Mellel ville jeg nok også kaste penge efter, jeg har prøvet deres prøveversionsting og det er ret godt, hvis man er til en tekstbehandler only.
Hvad sker der?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/04-06 16:52 
Jeg aktiverede først min 30 dags prøveversion af Pages for ganske kort tid siden, så jeg har ikke rodet så meget med det endnu.

Umiddelbart virker det dog udemærket, men er det kun min udgave der ikke har nogen form for dansk stavekontrol eller lignende?
la0sla0sSkrevet 06/04-06 17:00 
nej.. den har det ikke, men med Cocoaspell (cocoa-spell skal det læses ;) ), kan du få det.. Husk dog at disable spellcheck on the go, ellers opstår der problemer. Iøvrigt er cocoaspell en rigtig fin ordbog til mac.
Hvad sker der?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/04-06 17:21 
Okay, jeg prøver at kigge på det. Mange tak for tippet
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 10/05-06 15:11, rettet 10/05-06 15:11 
Der er én ting jeg savner lidt fra Windows. Det med, at man i Stifinder kunne åbne et bibliotek med enten film eller billeder, og derefter se små screenshots af filmene og thumbnails af billederne. Ret lækker funktion, når alle billederne fra kameraet hedder DSCet-eller-andet og ligger i en stor bunke :)

Ved godt at man kan se et screenshot ved at markere filen, men så skal de stadig bladres igennem. Findes der ikke en funktion til dette i OS X, eller et program til at browse medie filer?
IqonIqonSkrevet 10/05-06 15:57 
Hvis du gemmer et billede via Graphic Converter bliver dets ikon automatisk lavet om til et thumbnail af billedet. Evt. kan du sætte Automator til at køre alle dine billeder igennem denne proces.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 10/05-06 16:06 
Ah, var jeg ikke klar over. Hvordan med filmene?
la0sla0sSkrevet 10/05-06 17:19, rettet 10/05-06 17:19 
Hvis du ser dine filer i finderen som kolonner, altså et af de øverste ikoner i et finder vindue, der viser tre kolonner, så kan du ved at markere en fil, ud til højre vælge "preview" og få et billede der. Desuden er denne Finder visningsmetode, imho, også den bedste :)
Hvad sker der?
AmbyAmbySkrevet 10/05-06 20:04 
Umiddelbart virker det mærkeligt at OSX ikke har sådan en simple feature?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 10/05-06 23:55 
det er jo netop det jeg skriver den har :)
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 11/05-06 00:53 
Er de ikke ude efter at se alle thumbnails i et helt directory på én gang?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 11/05-06 09:02 
Nu kommer jeg nok til at lyde som en alt for rabiat mac-fanboy, men jeg vil ville umiddelbart mene at "picture-previews" på hele biblioteker er noget snask at have i et styresystem. I hvert fald går min maskine lidt i stå hvis jeg kommer ind i en mappe hvor jeg ikke har fået det slået fra (at den så cachér disse billeder er så en anden sag).

Jeg har altid set denne "feature" som et vildskud fra MS's side og blev lidt overrasket over at se nogen efterspørge den.

Kort og godt vil jeg dog stadig mene at den slags er noget et dedikeret program (noget i stil med acdsee måske?) bør håndtere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillercowKillercowSkrevet 11/05-06 13:07 
Gå ind i et dir som Pictures, tryk æble-J og tryk show icon preview. Samme sted kan størrelsen indstilles.

Det er naturligvis gemt under View Options (som æble-J er en genvej til).
2'159 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig