X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
enfenenfenSkrevet 20/09-13 22:43 
Konsolkongen>
iOS7 på iPhone 4S kan ikke anbefales. På trods af et mere simpelt look så kører det hele klart dårligere end tidligere. Mange animationer hakker ret voldsomt hvor alt før var totalt flydende.

Håber de fikser det for den slags giver mig om noget tør hals. Telefonen er slet ikke lækker at bruge længere :(

Jeg har kun set det kort på iPhone 4S, og det så ikke specielt slemt ud. Noget du lige kan nævne, ikke spillede helt - et specielt sted? Har du clean telefon, eller har du opgraderet.

Kan så sige, at det hele ser ud til at spille på iPhone 5.

Er der nogen, der har prøvet iOS7 på iPad Mini?
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 20/09-13 22:50 
Jeg har lige downloadet det til min ipad mini. Sidder og afprøver det.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-13 22:57, rettet 20/09-13 22:58 
Juggernaut>
Så er det måske på tide at du indser kvaliteten af en Galaxy;-)

Jeg har været okay glad for min iPhone 4S til det mest basale brug, men der er også rigtig mange irritations momenter ved telefonen. F.eks. det at overføre musik til og fra en computer der kører Linux. Det burde bare være drag n' drop som alle andre USB devices, men nej, det skal foregå igennem iTunes åbenbart.

Jeg er helt klar på Android igen når denne her bliver slidt op. Netop sådan noget som Samsung's telefoner ser ganske fornuftigt ud :)

enfen>
Jeg har kun set det kort på iPhone 4S, og det så ikke specielt slemt ud. Noget du lige kan nævne, ikke spillede helt - et specielt sted? Har du clean telefon, eller har du opgraderet.

Kan så sige, at det hele ser ud til at spille på iPhone 5.

Det er en opdateret. Det hele virker fint, men hvis du f.eks. vender telefonen på siden mens du skriver SMS'er så hakker billedet ret voldsomt. Det var 100% smooth før og hvis et OS (telefon og computer) ikke kører fuldstændig flydende irriterer det mig voldsomt. Det er det eneste problem, men for mig et kæmpe stort et :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 20/09-13 22:59, rettet 20/09-13 22:59 
millennium>
Jeg har lige downloadet det til min ipad mini. Sidder og afprøver det.

Virker hastigheden god nok, eller oplever du hakken? Jeg er selv meget pernitten med henblik på hastigheden - så det skal bare køre smooth, før jeg gider have det.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 20/09-13 22:59 
millennium>
Jeg har lige downloadet det til min ipad mini. Sidder og afprøver det.

Det kører fint her. Endnu bedre på min nye Touch.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 20/09-13 23:01 
Konsolkongen>
Det er en opdateret. Det hele virker fint, men hvis du f.eks. vender telefonen på siden mens du skriver SMS'er så hakker billedet ret voldsomt. Det var 100% smooth før og hvis et OS (telefon og computer) ikke kører fuldstændig flydende irriterer det mig voldsomt. Det er det eneste problem, men for mig et kæmpe stort et :)

Jeg kan heller ikke klare, hvis det hakker. Derfor jeg også er lidt tilbageholden med at opdatere min iPad Mini. Har faktisk heller ikke fået opdateret min iPhone 5 endnu, men har prøvet et kollegas for at gennemteste :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 20/09-13 23:02 
Der er ikke noget der hakker på iPad Mini.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-13 23:03, rettet 20/09-13 23:04 
Jeg burde ha læst op på det, men en kammerat sagde at det fungerede godt på hans telefon. Han er ikke så nazi hvad performance angår, så det er helt sikkert min egen fejl :)

Håber de kan rette op på det i fremtidige opdateringer, for det ligner ikke noget der teknisk burde køre dårligere ;)

Jeg kan dog godt lide tastaturet nu, det er blevet lidt nemmere at se tasterne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 20/09-13 23:04 
Det kører umiddelbart fint. Jeg er i øvrigt også en fan af flat design, så ændringer er jeg svært optimistiske overfor.

Men et sted er det nærmest WTF langsomt: når jeg skifter baggrund. Jeg vælger et still billede, trykker "vælg som hjemmeskærm.... Og så hænger den i 2 -3 sekunder før baggrunden er aktiveret. Ingen loade indikation. Det er virkelig mærkeligt.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 20/09-13 23:15 
Det har jeg godt hørt om på andre enheder. Men hvis det kun er det, er det til at leve med. For hvor tit er det lige, at man skifter baggrund. Men ellers skal det for mig køre super smooth, før jeg skifter. Så bekræft lige ;)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 20/09-13 23:16 
Naiera>
Der er ikke noget der hakker på iPad Mini.

Men er du lige så pernitten som Konsolkongen og undertegnet? ;)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 20/09-13 23:47 
Hvorfor skulle jeg være mindre kvalitetsbevidst end lige præcis jer to?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 20/09-13 23:53, rettet 20/09-13 23:54 
Did I hit a nerve? :)

Det er ikke alle, der er lige sarte over for et lille hak her og der. Så selvom du er kvalitetsbevidst, så kan du måske godt se igennem fingre med, at det ikke kører super smooth hele tiden - det var min pointe.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/09-13 23:56 
Konsolkongen>
iOS7 på iPhone 4S kan ikke anbefales. På trods af et mere simpelt look så kører det hele klart dårligere end tidligere. Mange animationer hakker ret voldsomt hvor alt før var totalt flydende.

Håber de fikser det for den slags giver mig om noget tør hals. Telefonen er slet ikke lækker at bruge længere :(

Har opdateret min iPad 3 og iPhone 4S og er ikke imponeret af performance. Syntes meget virker mere sløvt og nogle overgangseffekter hakker en smule - mest på iPhone. Tror mest der er fordi animationer er langsommere og tilføjet ekstra fading nogle steder. Min telefon er langsommere om at aktivere. Men tror det er meget individuelt om man ser det - viste det til personer som ikke så noget problem overhovedet. Om man kan lide det nye look er naturligvis en smagssag, men jeg er ikke imponeret - det tangerer røv-kedeligt og trist, måske bare en tilvænningssag.
NaieraNaieraSkrevet 21/09-13 00:32, rettet 21/09-13 00:34 
enfen>
Did I hit a nerve? :)

Jeg kan ikke se hvad der skulle få dig til at tro det.

Men du finder nok aldrig ud af hvor godt det kører på Mini, med mindre du finder en anden Mini der allerede er opdateret, som du kan prøve.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 21/09-13 07:24 
millennium>
Men et sted er det nærmest WTF langsomt: når jeg skifter baggrund. Jeg vælger et still billede, trykker "vælg som hjemmeskærm.... Og så hænger den i 2 -3 sekunder før baggrunden er aktiveret. Ingen loade indikation. Det er virkelig mærkeligt.

Skalering af billede i baggrundsvælgeren er også absurd langsom, det kan ikke være andet end en overset fejl som bliver rettet. Ligesom sikkerhedshullet hvor man kan tilgå billeder fra en låst telefon.

Ellers synes jeg den endelige version af iOS7 kører fint. På iPad 2 ser det også ud til at virke ok.
Spiller nu: Halo 3
enfenenfenSkrevet 21/09-13 08:18, rettet 21/09-13 08:34 
Beano>
Har opdateret min iPad 3 og iPhone 4S og er ikke imponeret af performance. Syntes meget virker mere sløvt og nogle overgangseffekter hakker en smule - mest på iPhone. Tror mest der er fordi animationer er langsommere og tilføjet ekstra fading nogle steder. Min telefon er langsommere om at aktivere. Men tror det er meget individuelt om man ser det - viste det til personer som ikke så noget problem overhovedet. Om man kan lide det nye look er naturligvis en smagssag, men jeg er ikke imponeret - det tangerer røv-kedeligt og trist, måske bare en tilvænningssag.

Performance på iPad 2 + 3 samt iPhone 4 skulle være ret dårlig. Har set det køre på en 4'er, og det var ikke så kønt.

Selvom iPad 3 og iPad mini har stort set identisk cpu, så skulle det køre bedre på mini, da den ikke inkluderer retina displayet.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-13 14:57 
Er det mon muligt at downgrade til en tidligere iOS version hvis man jailbreaker? Jeg kan slet ikke ha det nye her. Kalenderen fungerede ikke ret godt i det gamle, men nu kan jeg da slet ikke finde ud af det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 21/09-13 17:38 
Du kan sikkert kun downgrade, hvis du har fået taget kopi af de to filer, der skal bruges ved gendannelse - via Cydia.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-13 17:51 
Jeg har intet gjort af den slags :( Jeg kan læse mig til at man faktisk kunne downgrade i et kort stykke tid efter iOS7 kom på gaden, men det er for sent nu :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 21/09-13 19:25 
Det var satme en kort periode at downgrade i!:-(
Det nye layout tiltaler mig overhovedet ikke. Det er fesent i sådan en grad at man skulle at ordet opdatering er misforstået. Meeen nu er jeg heller ikke primær bruger på maskinerne. Det er pigerne og deres software virker som det skal så husfreden er sikret, "opdatering" eller ej.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 21/09-13 20:17 
Jeg kan nu meget godt lide det :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ProzelProzelSkrevet 21/09-13 20:58 
Jeg synes det er fantastisk fedt! jeg købte en iPhone 5 her sidste uge, og lidt tid efter med iOS6 hente jeg GM-versionen af IOS7 ned. Downgradede igen da jeg læste om et muligt jailbreak til iOS6, men jeg kunne simpelthen ikke lide det ift. 7, så det er tilbage igen. Så venter jeg bare på jailbreak til denne version :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/09-13 21:09 
Så er det med at passe på alle de selfies (nøgne eller ej) man har taget i spejlet efter en tur på tønden!

Ohmygodthisistheendofmankind
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 21/09-13 21:41 
"Det er muligt for enhver at skaffe sig adgang til dine private billeder, hvis du har opdateret til iPhone til iOS 7."

Alle... som har fysisk adgang til telefonen. Geez!
millenniummillenniumSkrevet 22/09-13 09:52, rettet 22/09-13 09:54 
Advarsel: hvis en tyv bryder ind i dit hjem og tager dit fysiske fotoalbum, så har han adgang til alle dine billeder.

Duuuuhh! Hvor er det dog en latterlig historie er køre løs i.

Anyway: mine første 24 timer med iOS7 på iphone 4S er kørt helt uden problemer. Jeg mærker ingen irritationsmomenter.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 22/09-13 10:58 
^ heller ikke jeg, bortset fra jeg ikke bryder mig så meget designet.
j/k
nerosnerosSkrevet 22/09-13 11:21 
iOS7 ligner noget windows 8 pjat?
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 22/09-13 12:21, rettet 22/09-13 12:22 
Meget kønt er det ikke. Jeg har dog alligevel opgraderet.

Har lagt mærke til, at det hakker på en iPhone 5, når man får share menuen frem, og vælger en af mulighederne minus email.
What is the Matrix?
ElgenElgenSkrevet 22/09-13 15:03, rettet 22/09-13 15:04 
Jeg synes det ser herre lækkert ud };-P

Er iøvrigt ret vild med den nemme adgang til private browsing };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 22/09-13 15:44 
Jeg kan også godt lide brugergrænsefladen. Langt mere crisp. Meget mindre støj.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 22/09-13 18:16 
De eneste to rigtigt negative ting jeg kan komme på er dockens størrelse og det at knapperne er blevet erstattet med tekst, som man ikke rigtig kan vide om man rammer. Begge ting kan jo snildt forbedres ved små fremtidige opdateringer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 22/09-13 19:05 
Til gengæld har alle de andre producenter nu travlt med at opdatere deres design, så app'sne bedre passer med omgivelserne. Timevis af morskab. :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 22/09-13 19:56 
neros>
iOS7 ligner noget windows 8 pjat?

Ikke helt heldigvis, men kontrasterne ser ud som en TFT skærm set fra for bred vinkel.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-13 20:06 
Jeg hader virkelig iOS7. Ikke nok med at det er langt grimmere og hakker meget, så er der også et tydeligt delay fra man åbner f.eks. telefon tasterne til man faktisk kan trykke på dem. Det var helt flydende med det gamle.
Derudover har jeg virkelig problemer med at modtage SMS'er lige i dette øjeblik. De kommer flyvende ind i tilfældig rækkefølge og gør samtaler virkelig underlige. De sorterer sig dog i den rækkefølge min veninde har sendt dem i, men for hende er det ikke til at forstå hvad jeg svarer på.

Har fuldt 5/5 signal og telefonen har aldrig opført sig sådan tidligere. Har genstartet nu og håber det hjælper. Som jeg ser det har Apple mere eller mindre ødelagt min telefon med den nye opdatering. Forventer at de kan rette det, men jeg ville meget, meget hellere downgrade til iOS6 igen. Det fungerede, og tilmed godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 22/09-13 20:10 
Min 4S er på iOS 5 - min iPad 2 på iOS6. Tror de bliver der lidt endnu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 22/09-13 21:05 
slk486>
Ikke helt heldigvis, men kontrasterne ser ud som en TFT skærm set fra for bred vinkel.

Det ligner man bare har taget den første nuance i farvespekteret for hver farve? Lidt kedeligt hvis man spørger mig. Ellers synes jeg det fungere fint her og egentlig er jeg hen af dagen blevet lidt gladere for det.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 22/09-13 22:12, rettet 22/09-13 22:14 
Det er frygteligt, siger jeg. Frygteligt ...:)

Men det er valgte af standard baggrund der får det til at falde fra hinanden. Med en mørkere/pænere baggrund er det nydeligt nok.
j/k
JmogJmogSkrevet 22/09-13 22:28 
Det er rædselsfuldt. Jeg kan ikke finde en eneste positiv ting at sige om det bortset fra at Bluetooth/wifi/flight mode er kommet ned i control center. Alt er grimmere, mindre overskueligt, mindre praktisk og irriterende. Jeg fortryder virkelig, at jeg opdaterede min iPad.

Performance har ikke lidt noget knæk på min iPad 4 heldigvis, men den er bare langt mindre lækker at bruge nu pga alle de visuelle ændringer.
HankyHankySkrevet 22/09-13 22:53 
Jeg synes det visuelle makeover er alt for lækkert - kunne ikke drømme om at gå tilbage til iOS 6 :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DunwichDunwichSkrevet 22/09-13 23:30 
iOS 7 kører perfekt på min iPhone 5, men hakker på min iPhone 4. Foretrækker iOS 7 fremfor 6; Synes det er mægtig godt.

Jeg bruger kalender og påmindelser meget, og ved første øjekast så det ud som om de havde ødelagt kalender. Det var dog heldigvis ikke tilfældet, og da jeg fandt ud af hvordan det skal bruges og hvilke knapper man skal trykke på, for at få det overblik man ønsker, så spiller det bare.

Gad vide hvordan iOS 7 kører på en iPad Mini? Overvejer sådan en inden længe.
NaieraNaieraSkrevet 22/09-13 23:52 
Det kører, som nævnt flere gange lidt længere oppe i tråden, rigtig godt på iPad Mini.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 23/09-13 08:27, rettet 23/09-13 09:10 
Ja, men ikke fuldstændigt flydende, hvis du har parallax aktiveret. Det hakker også, når man bruger share funktionen (ved deling til Twitter, Facebook, Message). Tydeligt at se ved den popup, der kommer, hvor man anfører tekst. Sidstnævnte gør sig dog også gældende på selv iPhone 5..

Og så hakker det på både iPhone 5 og iPad Mini, når man skifter til landscape mode i eks. beskeder. Men kun hvis tastaturet er synligt.

Det er sjusk, at der ikke er testet mere inden udgivelse. Ellers er det sikkert bare et bevidst valg fra Apple for at få folk til at skifte til iPhone 5s.
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 23/09-13 10:05, rettet 23/09-13 10:05 
Parallax er jo også bare en totalt overflødig gang eyecandy. Har ikke opgraderet endnu (arbejdet skal lige teste deres spion app igennem med iOS7 inden vi må opgradere) så jeg ved ikke om det er tændt som standard, men hvis det er, er det tydeligvis kun noget de har puttet i for at få folk til at opgradere.
enfenenfenSkrevet 23/09-13 10:09 
Det er aktiveret som standard - og deaktiveres fra Tilgænglighed->Formindsk Bevægelse. Det var også noget af det første, jeg deaktiverede. Apple kørte godt nok på det under deres præsentation af iOS7, men jeg ser slet ikke wow-effekten af det.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 23/09-13 10:21, rettet 23/09-13 10:22 
Det hjalp væsentlig. Nu er rotationen med tastatur fuldstændig som før. Der er måskeee lidt lir og funktioner i iOS7 som er optimeret til deres nex gen.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/09-13 10:34 
Jeg bruger heller ikke de animere baggrunde - virker som om det bare trækker performance ned. Må prøve at deaktivere parallax-halløj det det kun virker som en distraherende gimmick. Der er også indstillinger til forøge kontrast, ser jeg
millenniummillenniumSkrevet 23/09-13 10:45 
Jeg har to iPhones (privat og arbejde, begge 4S), hvor den ene har jeg ikke lige fået opdateret endnu. Det er meget tydeligere hvor lækkert iOS7 er, når man sammenligner i hver hånd. App ikonerne er blevet større og mere klare, fordi der ikke skal bruges unødigt plads til App's unødvendige slagskygger. Swipe effekten er hurtigere og mere glidende. Og hele brugergrænsefladen er tydeligvis mere karnival-agtig og støjende på den gamle. iOS7 er sådan lidt mere Star Trek agtig.

Men jeg synes nu stadig GameCenter viser størst usikkerhed i designet. (Hvem bruger også det?)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 23/09-13 11:03 
Findes Gamecenter stadigvæk? ;)

Problemet er bare nu, at iOS og MacOS ikke spiller sammen harmonisk mere. Og det ser ikke ud til, det bliver med Maverick, at Apple gør noget ved det.

Deaktivering af af parallax hjælper desværre ikke på den hakkende oplevelse ved skift til/fra landscape med synligt tastatur.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 23/09-13 11:17 
Det hjalp helt klar på min :-/
The medium is the message.
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig