X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 20/04-10 13:56 
Er der nogen som kender et gratis og godt flipbook program som man kan lave simple animationer med? Det SKAL være en flipbook da jeg skal eksporterer små billeder ind i det :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/04-10 13:59 
Har du prøvet FlipBook Lite?
nerosnerosSkrevet 20/04-10 14:06 
Næh men så vidt jeg kan se er det vist kun til iPhone ikke?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/04-10 14:08 
Jo, sorry ;)
nerosnerosSkrevet 20/04-10 14:17 
Damn det så ellers meget godt ud :-(

Flere? ;-)
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/04-10 14:40 
Prøv og se om noget at dette kan bruges:
http://osx.iusethis.com/search?q=flipbook
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GreaseballGreaseballSkrevet 20/04-10 15:04 
Beano>
Den næste iPhone... iflg Gizmondo.

Den er vist god nok ;)

Apple vil have den tabte iPhone tilbage
SonicSonicSkrevet 20/04-10 15:08 
Beano>
Den næste iPhone... iflg Gizmondo.

Jeg står selv til en opgradering når den nye kommer. Ræser stadig på en 3G, og vil gerne have den saftige multitasking :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 20/04-10 15:10 
Greaseball>
Den er vist god nok ;)

Eller så er det bare en ny måde at skabe hype på :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 20/04-10 16:04 
CenobiteDK>
Prøv og se om noget at dette kan bruges:
http://osx.iusethis.com/search?q=flipbook

Mange tak! Jeg har fundet noget som hedder Pencil det er faktisk ikke så ringe endda ;-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 20/04-10 21:30 
Ja den mulighed var også oppe og vende i butikken idag. Vi sælger jo iPhones.. så snakken gik lystigt på hvad der var sket XD
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/06-10 00:10, rettet 05/06-10 00:12 
Her er et tip, Miracle Whip! Eller....

Nej faktisk så har jeg gennem nogen tid haft et problem med, at min mac går i stå og hænger i alt mellem 15-20 sek og 1,5min. I den tid kan man ikke betjene den, måske kan man skifte til et andet program, men det påvirker minimum 1 program og som regel de fleste.
Jeg har altid haft rimelig god orden i software og filer, og selvom jeg geninstallerede osx manifesterede problemet sig igen. Dvs at selvom geninstallering hjalp lidt, så fjernede det ikke problemet og derfor mistænkte jeg hardware fejl.
Efter at have lånt en anden maskine og lavet en ren install, er der gået rimelig lang tid, men problemet kom igen. Så kan det ikke være hardwaren, så MÅ det være softwaren der forvolder problemet.
Men det er umuligt er fejlsøge, for der er ingen sammenhæng mellem i hvilke programmer og hvornår fejlen opstår. Det virker helt tilfældigt. Det kunne f.eks. komme når jeg kopiere lidt tekst fra safari til textedit, og lige ville scrolle, så kom fejlen. Det var ikke rigtig afhængigt af hvor mange programmer som kørte, og spøjst nok, selvom jeg mistænkte midlertidigt arbejdslager (aka swapfil), så har det aldrig rigtigt vist sig i Photoshop i samme grad som i eks. word, preview, safari og textedit.

Anyway, det blev værre og værre over de sidste par dage, og idag blev det bare for meget. Jeg afinstallerede et par programmer (perian, flip4mac, growl, paragon ntfs...) så der blev ryddet op i system prefs, selvom jeg regner med at installere flere af dem igen. Så købte jeg en 6 måneders licens til CleanMyMac for lige knap 100dkr. og lod programmet gøre sin magi.
Det var i eftermiddags, og jeg har arbejdet på mac'en siden, og der har ingen problemer været. Jeg arbejder på tværs af flere programmer og spiller musik. Lader til at CleanMyMac fik bugt med fejlen, hvad end det måtte være (system junk? system cache junk?). Det er rart. :-)

...
Så, hvis dit system hænger tilfældigt og du ikke finde fejlen, så er små 100kr en smal pris ;-)

CleanMyMac - Enjoy your clean Mac with a few clicks only
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 13:04 
Apple afholder deres WWDC 2010 event i aften kl. 19.00 dansk tid.

Det forventes at iPhone 4 annonceres og måske et kig på Mac OS 10.7?...

9 to 5 Mac live blogger fra eventen
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 10:46, rettet 15/06-10 11:31 
Ny Mac mini annonceret... burde hedder Mac tiny :D

HDMI port med denne gang - TAK!

EDIT: Men ikke billig! Priser starter fra DKK 6200,-... AV!

"Mac mini updated with HDMI, aluminum unibody, and SD card reader"
millenniummillenniumSkrevet 15/06-10 15:21 
Av for, en pris...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 15:41 
Server udgaven uden DVD men med 2x500GB HDD og 4GB RAM, koster DKK 8800,- ... YICKES!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/06-10 15:57 
Den er sgu lækker den nye Mini, men av hvor er den dyr :-/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 15/06-10 16:06 
Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så dyrt?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 15/06-10 16:06 
Nu skal jeg fortælle dig om den her elektronikgigant, der hedder Apple... :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/06-10 16:08 
Well, en del af prisen er design, men ny teknologi er aldrig billig.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 16:18 
Herold>
Nu skal jeg fortælle dig om den her elektronikgigant, der hedder Apple... :D

LOL
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 16:19, rettet 15/06-10 16:23 
CenobiteDK>
Well, en del af prisen er design, men ny teknologi er aldrig billig.

Joo... men den er 40%-50% dyrere end den gamle model :P

Imponerende at de har lavet den så lille - og samtidig har indbygget strømforsyningen.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/06-10 16:36 
Årh ja det havde jeg ikke engang lagt mærke til sejt. Men de har også været nødt til at redesigne den fra bunden af, det gamle bundkort brændte af. På langt størstedelen af defekte mini'er, er det bundkortet som er defekt. Jeg oplevede det selv blot et par uger efter garantien udløb :'-(
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 15/06-10 17:23 
Herold>
Nu skal jeg fortælle dig om den her elektronikgigant, der hedder Apple... :D

Blaaaaah!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/06-10 19:05 
iOS 4 opdatering er live nu :)

Vær beredt på belastede servers.
HeroldHeroldSkrevet 21/06-10 19:15 
Den siger bare jeg har den nyeste allerede :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/06-10 19:16, rettet 21/06-10 19:17 
Underligt.... jeg er ved at installere nu.

Kan være den ikke er aktiveret på alle servers, eller der er belastning.
SonicSonicSkrevet 21/06-10 19:32 
Opdaterede da den GM udkom. Nogle siger godt nok der er forandringer i den officielle, men det kan jeg næsten ikke tro.

Vil egentligt også bare gerne have en iPhone 4 snart, så jeg kan udnytte alle de dejlige funktioner :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PlaykidPlaykidSkrevet 21/06-10 20:05, rettet 21/06-10 20:06 
Jeg kan heller ikke finde updaten endnu.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 21/06-10 20:09 
Jeg tror der er lidt rod med AppStore mht. iBooks til iPhone. Kan kun finde iPad udgaven.
PlaykidPlaykidSkrevet 21/06-10 21:16 
Jeg skulle trykke gendan for at få adgang til opdateringen, muligvis fordi jeg havde installeret 4.0GM?
En snarlig Ipad opdatering ville også være lækkert!

Det lader til at der er nogle apps der ikke virker efter opdateringen. COD:Nazi zombies fungerer i hvert fald ikke for mit vedkommende.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 21/06-10 21:24, rettet 21/06-10 21:56 
Vedr. iBooks: Så er den nye v1.1 (iPad+iPhone) nu tilgængelig i AppStore men den binære fil der faktisk hentes ned, er den gamle v1.0.1 udgave som er iPad only. Så hvis det driller, er det grunden. Det rettes nok snart :)

EDIT: Så funker det hos mig.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/06-10 10:12 
Iphone 4's uisolerede antenne skaber store problemer, når man holder om telefonen.

http://gizmodo.com/5571171/iphone-4-loses-reception-when-you-hold-it-by-the-antenna-band

Apples svar? Hold op med at holde om telefonen :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 25/06-10 11:57, rettet 25/06-10 12:01 
Sikke et arrogant svar fra Jobs - jeg havde returneret skidtet.
Det forklarer pludseligt at de selv lancerer gummiring-beskytteren - for at fixe et problem de kendte på forhånd.

"Hey Apple, you're holding it wrong"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/06-10 12:37, rettet 25/06-10 12:37 
Der er tilsyneladende også problemer med retina-displayet. Det står vist ikke i linket, men meldingen fra Apple selv skulle være, at problemet opstår fordi de har skyndt sig at få telefonerne fra fabrikken til forbrugerne - limen der holder på glasset er ikke helt tør... endnu.

Rene linjer, det' vigtigt....
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/06-10 13:11 
Problem solved

Den store Apple-tråd
nerosnerosSkrevet 29/06-10 22:42 
Mit bootcamp virker ikke mere, og jeg har faktisk meget brug for noget mere plads på selve computeren. Jeg har i tidernes morgen fordelt min harddisk plads ca. 50 gb til mac og 30 gb til pc. Nu kunne jeg så godt tænke mig at frigive den plads som opholder sig i min bootcamp altså de 30 gb hos pc'en. Er det muligt på en eller anden måde at få den plads tilbage så jeg kan bruge min computers optimale plads igen?
Bashful Neophyte
McBrainMcBrainSkrevet 29/06-10 23:06 
Bootcamp assistenten er din ven. Den sletter partitionen for dig.

Ellers kan du selv gøre det i diskværktøjer, men med assistenten er det mere brugervenligt.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
nerosnerosSkrevet 29/06-10 23:21 
Fedt hvor finder jeg den fine assistent?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 30/06-10 06:52 
Preferences -> Utilities -> Disk Utility
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 30/06-10 08:00 
I'm on it!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 30/06-10 08:41 
Jeg får den her besked når jeg forsøger at tildele mere plads.

"Kunne ikke ændre partitionsoversigten, fordi kontrol af arkivsystemet mislykkedes"

Jeg forstår ikke hvad der er galt?
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 30/06-10 09:21 
Hm, skriv evt. til stevejobs@apple.com

Så får du sikker hjælp med det samme :-D
The medium is the message.
McBrainMcBrainSkrevet 30/06-10 09:47 
neros>
Fedt hvor finder jeg den fine assistent?

bare søg på "boot Camp-assistent" i spotlight.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/07-10 20:01 
Nyt i sagen, om Iphone 4 - Apple Care indrømmer at den kommende software opdatering, ikke vil løse problemet.

En gratis bumper case er det mindste Apple kan give deres kunder, som undskyldning for EN TELEFON DER IKKE KAN RINGE! Hvorfor nogen køber den, forstår jeg simpelthen ikke...

Buy a bumper case for 30$-fix...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 06/07-10 20:14 
Det er skægt nok, for op til releasen havde iPhone 4 set så lovende ud, at jeg havde tænkt, at fordelene ville opveje alle ulemperne såsom iTunes og at den ikke bare fungerer som memory stick. Men så det her - og ikke mindst hvordan de håndterer det.

Nå, men der kommer vel en s-model til næste sommer, der har reception, så må jeg jo vente på den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 07/07-10 07:34 
Jeg venter nok til alle de Mac fanatiske venner har købt deres G4, og får deres holdning til problemet. Måske er det ikke så slemt.

Eksempelvis, Den gamle model have ry for knækket plastik, som blev blæst op i medierne. Men jeg kender ikke én person som havde problem med dette.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 07/07-10 08:13 
Lige præcist :-)
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/07-10 11:01, rettet 07/07-10 11:03 
Uden at have meget indsigt vil jeg gætte på at dette problem er langt større. Det er mig en gåde, hvordan de kan fremstille hardwaren så antenne og stel sidder lige ved siden af hinanden, og endda lige dér hvor man holder hånden.
Jeg er ikke ingeniør (endnu), og kan sagtens forstå/se hvorfor dette er et problem.
Mange folk nægter at tro på det ikke kan løses med software opdatering, da det ville være idioti at sende en tlf på gaden med sådanne hardware fejl. Jeg er enig med det sidste, men ikke desto mindre er det præcist hvad Apple har gjort.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 07/07-10 11:11 
Det er også hovedrystende efter min mening. Havde troet at der var en form for belægning på metalrammen/antennen for at minimere den slags - men åbenbart ikke. Også en skuffende og arrogant holdning som Apple har taget i sagen. De skulle bare have tilbudt en gratis bumper til de kunder som har problemer med det, så var sagen slet ikke blevet så stor.
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig