X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Den store Apple-tråd


Reply
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Reply
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-10 13:42 
Det gælder i øvrigt de fleste af de ting Apple laver. Jeg vil gerne ha' en iPod touch på et tidspunkt men 32GB er for lidt da jeg gerne vil have alt mit musik på den og gerne i flac. Men forskellen på 32GB og 64GB er 799kr. Så meget kan større flash/harddisk sgu da ikke koste?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/01-10 13:45, rettet 28/01-10 13:49 
Det gør det heller ikke - de vil selvfølgeligt bare kunne reklamere med de lave priser, og så tjene mere på de dyre modeller. Smart forretning :)

På samme måde kan 3G teknologien heller ikke koste USD 130 ekstra.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-10 13:51 
Den slags er jeg så tilgengæld slet ikke inde i :) Så lige at de tar 699,- for at udskifte batteriet i en 64GB iPod Touch. Nu kan interessen for en pludselig være på et meget lille sted...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/01-10 13:53 
Konsolkongen>
Så lige at de tar 699,- for at udskifte batteriet i en 64GB iPod Touch. Nu kan interessen for en pludselig være på et meget lille sted...

Ja den slags holder slet ikke!
jaesjaesSkrevet 28/01-10 16:59, rettet 28/01-10 17:11 
Al respekt til Apple på mange områder, men det her virker lidt som et forsøg på at få noget tidligt på markedet. Der vil nok ske en del i næste version. Jeg synes i hvert fald iPad har nogle store problemer: Ingen multi-tasking, Flash og kamera. Buet bagside, så tastaturet, ifølge Gizmondo, bliver mærkbart ringere at benytte.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/01-10 17:00, rettet 28/01-10 17:01 
neros>
Er den flottere i designet så?

Det er jo en smagssag - jeg bryder mig ikke særligt meget om den tykke ramme der er rundt om skærmen på Ipad, hvor praktisk det end måtte være, i forhold til at der er tale om en tablet. Dermed ikke sagt at Archos 9 er nogen Adonis når det kommer til tablets. Fred være med at du allerede æælsker Ipad, Neros :)

Jeg vil nødig lyde overkritisk, men jeg havde håbet på et bedre udspil fra Appel (jeg bryder mig generelt vældigt godt om deres produkter) - ikke bare en meget stor Ipod Touch. Gerne noget multitasking, et kamera på fronten ville være en idiot-sikker idé, noget håndskriftgenkendelse som Jaes foreslår, og så selvfølgelig Flash-support. En skærm der var 16:9 synes jeg også ville klæde maskinen bedre.

Det er ganske vist at man ikke kommer langt uden den rigtige software, og det er nok her Ipad tydeligst vil skinne igennem, at dømme ud fra Appels tidligere lanceringer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 28/01-10 17:45, rettet 28/01-10 17:46 
Jeg vil give dig ret i at der sikkert mangler et par ting ved den som f.eks et kamera. Der kommer sikkert en alverdens forskellige modeller frem når den nu bliver kørt frem, så mon vi ikke vil se et par forbedringer og opdateringer i tidens løb ligesom det er sket med ipod'en.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 28/01-10 17:53, rettet 28/01-10 17:54 
Jeg tror helt sikkert der kommer en form for multitasking i fremtidig OS opdatering, men jeg vil dog ikke investere i maskinen baseret på den antagelse.

Syntes også home-skærmen er dårligt udnyttet på iPad - enkeltheden fungerer fint på iPhone men på iPad nærmest tigger den om at vise flere oplysninger end bare en stak ikoner :D
BeanoBeanoSkrevet 28/01-10 18:24, rettet 28/01-10 18:24 
Måske kommer vi til at vente ekstra på vidunderet i Europa og specielt Danmark?


"iPad for Europe lags US, 3G seeks FCC approval"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-10 18:44, rettet 28/01-10 18:45 
Jeg syntes ikke den virker så interessant den iPad. Så vidt jeg kan forstå er det et telefon OS der er på og ikke et rigtigt OS, så man kan f.eks. ikke downloade ting på den, kun fra iBook, iTunes og App Store. Der mangler også en indbygget SD port, der er ingen Flash understøttelse og så er den lige lovlig dyr nok.
PlaykidPlaykidSkrevet 28/01-10 18:48 
Jeg har lige fået udpakket og prøvet min magic mouse.

Den har et super lækkert design og er god at holde på, og touchpad funktionerne fungerer også rigtig godt.

Men, jeg er desværre meget skuffet over de features den bliver leveret med. Den kan stort set intet i forhold til mighty mouse, hvilket jeg finder meget underligt.
Var på nippet til at kalde den ubrugelig og returnere den, men jeg søgte lidt på nettet først og fandt en applikation kaldet "Better Touch Tool", og det har givet hjulpet gevaldigt! Den er nu næsten lige så god som touchpaddet på mac's :)

Det eneste jeg lige savner er at kunne zoome ind/ud i photoshop ved at bruge 2 fingre, men det er en lille ting man jo kan håber bliver tilføjet.

Applikationen er kun i beta, men den har indtil vidre fungeret perfekt for mig.
Spiller nu: Halo 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 28/01-10 19:09 
Playkid>
"Better Touch Tool",
Applikationen er kun i beta, men den har indtil vidre fungeret perfekt for mig.

pzz.. du skal bruge dette:
http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/magicprefs.html
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PlaykidPlaykidSkrevet 28/01-10 19:39 
Kigger nærmere på det i morgen, men umiddelbart virker apples dog mindre brugbar :)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 29/01-10 09:46 
Vedr. flash support på iPhone og iPad, så ser det desværre ud til at ikke er en teknisk begrænsning men mere en begrænsning Apple har lavet for at kontrollere indhold på enhederne.
Forhåbentligt vil det fortsatte pres få Apple til at skifte strategi på området .


"Adobe responds to lack of Flash on the iPad"
jaesjaesSkrevet 29/01-10 15:05, rettet 29/01-10 15:06 
Der er ingen tvivl om, at Apple vil forsøge at sælge så meget content som muligt ved at bruge deres eget e-book-format og udelukke Flash. Noget lignende skete med musik.

Det kan man så mene om, hvad man vil. Jeg synes bare, folk skal have det i baghovedet, når de basher Microsoft for at ville trumfe deres egne programmer igennem ;)

Helt uden multitasking bliver den i øvrigt ikke. Det kommer vist til at fungere som på iPhone, så man kan fx godt høre musik og læse e-books samtidig.
BeanoBeanoSkrevet 29/01-10 15:11 
ePub er ikke Apple's format, FYI :)
jaesjaesSkrevet 29/01-10 15:19 
Jeg læste bare noget med Apple-DRM og begrænsninger. Betyder mindre hvem der laver formatet IMO :)
BeanoBeanoSkrevet 29/01-10 15:36, rettet 29/01-10 15:37 
Klart nok - Apple smider deres DRM oven i så man ikke kan bruge iBooks køb på andre typer enheder, men man kan bruge ePub bøger fra andre steder (så samme måde som musik) så længe de ikke er beskyttet?
ComradeComradeSkrevet 08/02-10 11:16 
Jeg er efterhånden godt træt (og samtidig glad) af Safari browseren.

Er der noget man kan gøre for at man nogle gange ikke skal trykke flere gange i browseren for at komme i adressefeltet, trykke på luk el lign commands. Det irriterer mig hver gang og resulterer i at jeg banker min mus alt for højlydt ned på icemat'en..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
IqonIqonSkrevet 08/02-10 13:54 
Hmm, Æble + L plejer altid at fungere for mig, når jeg vil til adressebaren. Kender ikke til nogle problemer med at man skal klikke flere gange, men når jeg tænker mig om bruger jeg vist heller aldrig nogensinde musen til at komme hele vejen derop.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
nerosnerosSkrevet 31/03-10 09:14 
Det her bliver et longshot.

Min kæreste lavede en update igår på noget Adobe. Nu kan hun ikke længere åbne sit Flash, InDesign, Dreamweaver. Andre der har disse problemer og hvad skyldes det?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/03-10 09:32 
Lyder som en ulovlig version ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 31/03-10 09:48 
Ja :-(
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 31/03-10 09:57 
Iqon>
Hmm, Æble + L plejer altid at fungere for mig, når jeg vil til adressebaren. Kender ikke til nogle problemer med at man skal klikke flere gange, men når jeg tænker mig om bruger jeg vist heller aldrig nogensinde musen til at komme hele vejen derop.

Ellers virker "tab" også helt fint.
Spiller nu: Halo 3
majjohamajjohaSkrevet 01/04-10 00:00 
neros>
Det her bliver et longshot.

Min kæreste lavede en update igår på noget Adobe. Nu kan hun ikke længere åbne sit Flash, InDesign, Dreamweaver. Andre der har disse problemer og hvad skyldes det?

Jeg tillader mig at skrive dette i håb om, at det ikke strider mod reglementet herinde.

Prøv at logge ind som roden på din Mac, og vælg derefter 'Gå' i Finder, og så 'Gå til mappe...', hvor du skriver '/etc/', og så finder du filen 'hosts', som du åbner og kopierer til en anden mappe, så du har en backup-fil. Derefter ændrer du indholdet i filen til følgende:

127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
127.0.0.1 activate.adobe.com
127.0.0.1 practivate.adobe.com
127.0.0.1 ereg.adobe.com
127.0.0.1 activate.wip3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-3.adobe.com
127.0.0.1 ereg.wip3.adobe.com
127.0.0.1 activate-sea.adobe.com
127.0.0.1 wwis-dubc1-vip60.adobe.com
127.0.0.1 activate-sjc0.adobe.com
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost

Jeg håber, at det hjalp dig.
nerosnerosSkrevet 01/04-10 00:12, rettet 01/04-10 00:12 
Hey mange tak for det Matt :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/04-10 12:37 
Findes der en gratis MKV til AVI converter?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/04-10 15:16 
Handbrake kan klare det. Bare ikke i den seneste version (0.9.4). Du er nødt til at have fat i version 0.9.3 og den kan du finde her:
http://mac.oldapps.com/handbrake.php?old_handbrake=20

Jeg fandt også en der hedder Kigo Video Converter Free for Mac, ved ik hvor god den er.
http://www.kigo-video-converter.com/free-video-converter-mac/index.html
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 04/04-10 17:35, rettet 04/04-10 17:38 
SUPER Mange tak :-)

Fedt program.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/04-10 19:49 
Hov måske dumt spørgsmål, men hvordan kan det være lyden hakker i det efter jeg har converteret en MKV fil til AVI..? Har jeg glemt noget?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/04-10 11:30 
Det kan være en indstilling, eller filen, eller programmet. Det kan være mange ting, du skriver ikke hvilket program du har brugt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 05/04-10 18:34 
Undskyld jeg brugte det program handbrake som du henviste til, men jeg ved godt det kan være svært at guide med den slags da der findes en jungle derude med den slags :-/
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/04-10 22:30 
Hmm, har ikke brugt Handbrake super meget, men de videoer jeg har konverteret har virket fint.
Prøv at pil lidt med indstillingerne og lav nogle tests, det kan være en enkelt fil der virker dårligt. Hvis det kun er en fil, så prøv at gen-muxe den med Mkvtoolnix, det tager ik særlig lang tid.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 05/04-10 22:35 
Ok det prøver jeg :-) Tak!
Bashful Neophyte
McBrainMcBrainSkrevet 05/04-10 23:17 
Jeg bruger også handbrake en del, og har ikke oplevet nogle problemer med det.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PlaykidPlaykidSkrevet 06/04-10 16:58, rettet 06/04-10 19:14 
Hmm, er der nogen der kan fortælle mig hvordan opgraderer Quick Time til Quick Time Pro, uden Snow Leopard disken?

Jeg har lige købt licens til QT Pro og fandt af den grund ud af jeg skal bruge Snow Leopard OS disken, som jeg ikke kan finde.

Jeg har prøvet at installere en ny version af QT, det kan bare ikke lade sig gøre af andre veje end software opdatering.
Der er heller ikke en registrerings mulighed under QT indstillingerne.

Betyder det jeg er nødt til at købe Snowleopard igen for at bruge min indkøbte licens?
Eller er der en anden vej?

Edit: Never mind, det viser sig at jeg har forvekslet Quick Time player med Quick Time Player 7, så der er alligevel ingen problemer :)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 07/04-10 19:17 
I morgen løftes sløret for iPhone OS 4.0...


"Apple iPad, iPhone OS 4 appears set to gain direct printing support"
BeanoBeanoSkrevet 09/04-10 08:10 
iPhone OS 4.0 highlights...

- Multi-tasking for 3. parts apps
- App folders på Home screen og i dock
- Game Center (XBL-agtigt framework med friends, invites, achievements, leaderboards, etc.)
- Mail app udvidelse (bl.a. samlet inbox)
- iBooks
- iAd (framework til avancerede reklamer i apps. Ret fræk demo)
- Nyt app dock udseende og Home screen wallpaper
- Og en masse små forbedringer.

OS 4.0 lanceres til sommer og de nye features kommer også til iPad i efteråret. Virker på iPhone 3G/3GS og iPod Touch 2 og 3 gen. men nogle features (f.eks. multi-tasking) virker kun på den seneste generation. Der er ikke nævnt pris.


Se presentationen med demoer her
SonicSonicSkrevet 09/04-10 10:05 
Jeg håber de også lancerer en ny iPhone til sommer, vil gerne skifte min 3G ud, så jeg kan få noget multitasking :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 09/04-10 10:17 
Tror godt vi kan satse på en ny model til efteråret engang :)

Der florerer rygter om bedre skærm (højere opløsning), blitz og front kamera til video chat.
PlaykidPlaykidSkrevet 09/04-10 10:57 
Jeg ville være tilfreds med lidt flash support, og måske en Firefox app med ad-block :)
Spiller nu: Halo 3
enfenenfenSkrevet 09/04-10 19:12 
Du skal nok ikke satse for meget på Flash support. Apple mener ikke, det er vigtigt - og samtidigt tager det ifølge Apple alt for meget strøm.

Jeg havde dog også gerne support for Flash. Og så havde jeg håbet på noget ala SBSettings, som er at finde på jailbroken iPhones.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 09/04-10 19:56 
Ja - siden "problemet" er mere politisk end teknisk, tror jeg heller ikke vi kommer til at se det. Hvis der kom fuld flash understøttelse vil det jo være meget nemt at omgå App Store og det tjener Apple jo ikke på :P
AmbyAmbySkrevet 10/04-10 01:18 
Flash hører 90'erne til :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 14/04-10 08:28, rettet 14/04-10 08:30 
Nu bliver ipad'en til arkademaskine ;D
http://www.thinkgeek.com/stuff/41/iCade.shtml


NU er den her icade!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 14/04-10 08:47 
*fnis*... det var en aprilsnar :D
SumezSumezSkrevet 14/04-10 08:52 
enfen>
Du skal nok ikke satse for meget på Flash support. Apple mener ikke, det er vigtigt - og samtidigt tager det ifølge Apple alt for meget strøm.

Adobechefs egne ord: "Go screw yourself, Apple"
http://theflashblog.com/?p=1888

Jeg køber aldrig et Apple-produkt igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/04-10 09:05 
Beano>
*fnis*... det var en aprilsnar :D

Haha det er for dumt ;D
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-10 13:52 
Beano>
Ja - siden "problemet" er mere politisk end teknisk...

Well, Flash bruger umådeligt mange resourcer. Jeg har ofte Activity Monitor åbent som del af fejlsøgning, og har sorteret efter CPU forbrug. Flash som plugin ligger -altid- i top 3, og gerne som anden plads. Hvis du så viser en hjemmeside som bruger meget flash, eks. video, jamen så er du næsten sikker på at den ligger i toppen.

Jeg er næsten sikker på at Apples "problem" med Flash er startet på et teknisk niveau, men da Adobe ikke har formået at forbedre cpu forbrug, så er det blevet et politisk issue.

Jeg kan sagtens forstå hvorfor Apple vælger Flash fra til iPad'en. Det sluger batteri på no-time og sænker performance niveauet. Men... det burde måske være muligt, under advarsler om ingen support etc., at installere et 3rd party Flash plugin. På den måde er det op til brugeren selv at tage et valg.
Men i den forbindelse, er deres erfaring nok, uden gætte særlig meget, at folk er for dumme til at læse sådanne advarsler, og de bagefter anklager Apple for at levere et dårligt produkt, selvom det er kundens egen fejl.
Denne tendens kan i hvert fald nikke genkendende til indenfor reparation og service.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 19/04-10 18:12 
Den næste iPhone... iflg Gizmondo.


"This Is Apple's New 4G iPhone..."
2'159 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me