X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BonziniBonziniSkrevet 18/11-09 15:33 
Er den "Mac ready"? Er det alm. USB eller via netadgang, ellers må den jo have et webinterface..

WD
nerosnerosSkrevet 18/11-09 16:27, rettet 18/11-09 16:42 
Altså de sagde i butikken den var Mac ready og det stod også på pakken. Men jeg kan simplethen ikke finde ud af hvad der er galt? Den kommer frem på skrivebordet og jeg kan åbne den, men ikke lægge ting over på den? Jeg har nu gennemgloet WB siden og tilmed registreret mit nyindkøbte produkt i håb om der ville ske noget nyt, men intet hjælper!

Det er med USB tilslutning. i følge manualen står der at disken er preformateret til Mac?

Uden på pakken står der godt nok at den skal reformateres til Tiger eller Leopard. Jeg har Snow Leopard, men det kan da ikke være derfor det ikke værker?

Hvis jeg f.eks vil bruge min timemachine siger den at disken skal omformateres, men hvordan gør jeg lige det?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/11-09 16:48, rettet 18/11-09 16:53 
Det er helt sikkert fordi disken skal formateres, ud fra din beskrivelse af problemet.

Gå op i søgefeltet i OSX og skriv "disk utility", og vælg det program der dukker frem. Vælg den korrekte(!) disk i venstre side af den fremkaldte menu, og vælg så fanen "erase" i højre side. Resten burde give sig selv/følg vejledningen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 18/11-09 16:58 
Ja mand det var bare lige med at finde ud af hvad det hedder jeg skulle åbenbart Partioner den først før man kunne bruge den! Nu virker det endelig og Time Machine kører nu :-) Jeg var godt nok lige ved at gå ud af mit gode skind hehe!
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/11-09 18:33 
Godt at du fik det til at spille.

Grunden til at du ikke kunne skrive, er fordi den er "født" med NTFS filsystem, som OSX godt kan læse, men ikke kan skrive.
Det er sådan lidt bøvlet, for det eneste filsystem båge OSX og Win kan læse og skrive er FAT(32), og det understøtter ikke filer større end 4GB. Sikke noget hø. Derfor er man enten nødt til at installere NTFS support i OSX, eller HFS+ support i Win. Eller... glemme alt om windows og holde sig til HFS+ ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 19/11-09 18:41, rettet 19/11-09 18:42 
Ja det er temmelig besværligt at vælge harddisk til Mac, og jeg nægter at købe den i en dyr Macbutik :-(

Jeg købte min i Computercity her i København. Da jeg sagde jeg havde Mac så de ud som om jeg var smittet med en meget farlig sygdom ;-)

Men nu kører den fint og jeg er glad for købet, man skal bare ikke regne med at få hjælp andre steder end som HER på P:R f.eks :-)
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/11-09 23:19 
neros>
Da jeg sagde jeg havde Mac så de ud som om jeg var smittet med en meget farlig sygdom ;-)

Hehe, ja det siger jo mest af alt bare lidt om deres service niveau. PC folk er altid sådan lidt "det er bare fordi det er en Mac" hvis man har et eller andet der driller. Så burde vi jo også pege fingre af dem hver gang deres windows driller (og det er ikke så sjældent endda, hahaha).
Som butik burde de jo netop være fremme og sige Mac, no problemo, du skal bare lige gøre sådan eller sådan. Det ville da give ekstra bonus i min bog :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 20/11-09 09:12 
Ja men den attitude har jeg mødt så tit så det er næsten hverdagskost haha. Jeg kan bare godt blive meget træt af den slags. Jeg var faktisk lige ved at sige til dem, at de nok hellere måtte tage gasmaske på og løbe deres vej ;-)

Det er ikke fordi jeg ikke bryder mig om Macbutikkerne, men synes lidt de kører nogle alt for dyre priser på f.eks harddiske og den slags, og det er nu lidt svært at finde en computerbutik hvor man kan få en ordenlig behandling selvom man har Mac. Jeg ved godt det lyder som om jeg hyler, men det er faktisk ikke løgn. Sjovt som der går "computerreligion" i den nu til dags. Synes faktisk det er værre end nogensinde før?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/11-09 09:33, rettet 20/11-09 09:33 
CenobiteDK>
Hehe, ja det siger jo mest af alt bare lidt om deres service niveau. PC folk er altid sådan lidt "det er bare fordi det er en Mac" hvis man har et eller andet der driller. Så burde vi jo også pege fingre af dem hver gang deres windows driller (og det er ikke så sjældent endda, hahaha).
Som butik burde de jo netop være fremme og sige Mac, no problemo, du skal bare lige gøre sådan eller sådan. Det ville da give ekstra bonus i min bog :-)

Nøj, så skulle du prøve at komme ind i en Mac-butik og sige at du har en PC...
Jeg har ikke noget imod Macs (at flere andre Apple-produkter er noget lort er noget andet *host*HD-iPod*host*iTunes*host*quicktime*host*), men alene det der korsridder-agtige tilhørsforhold alle Apples røvslikkere har til firmaet får mig til at gå i en lang bue udenom alt med æble-logo på. Det er værre end konsol-fanboys.
Undskyld, nok lige off-topic nok. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/11-09 11:23, rettet 20/11-09 11:24 
Hmm, du siger måske noget....
Men det er altså også lidt noget andet. En mac-butik er jo specifik Apple Mac (bortsetfra Fona), hvor en pc-butik ikke er specifik Dell, IBM, Acer etc..
Det kan godt være at folk kan blive lidt hellige omkring det, men I det mindste gør Apple noget for at vise hvordan du kan køre Windows via bootcamp eller VM. Det kan jo ikke siges om Microsoft.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-09 23:47 
CenobiteDK>
Det kan godt være at folk kan blive lidt hellige omkring det, men I det mindste gør Apple noget for at vise hvordan du kan køre Windows via bootcamp eller VM. Det kan jo ikke siges om Microsoft.

Misforstår jeg noget hvis jeg tror du mener at det er for dårligt at Microsoft ikke forsøger at vise hvordan man kan kører OSX på en Windows-baseret PC? Det har vist langt mere med Apple's egen politik at gøre, end noget som helst andet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/11-09 21:29 
Hehe, den skulle jeg nok lige ha tænkt over en ekstra gang hva.
Men, det er stort set ikke noget problem at åbne et Office dokument på en mac selvom man ikke har Office:mac, selv de seneste versioner. Men Office til windows understøtter jo ikke hverken Keynote, Pages eller Numbers.

Måske er det mig ser lidt farvet på tingene, men Apple gør noget for at gøre en overgang fra pc til mac let, og det synes jeg ikke Microsoft prøver på.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-09 21:34 
Ellers fik de nok heller ikke så mange folk i fælden? Det er jo Windows der er normen og ikke Mac. Linux forsøger også lidt af det samme for at få folk til at skifte til det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/11-09 21:48, rettet 22/11-09 21:50 
Man kan også vende den om og sige, at Apple gør det uhyggeligt svært, for de der godt kunne være interesseret i at rode med deres styresystem, og se hvad det er i forhold til Windows, men ikke har lyst til at smide de der 7K for hardwaren.

Fil-kompatibiliteten, kan vi sagtens blive enige om, burde være på plads.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 22/11-09 22:41, rettet 22/11-09 22:52 
Er det ikke bare sådan, at hvis man kan lide at rode med styresystemer køber man PC :-)

Jeg er bare glad for at have windows på min Mac fordi ikke alle programmer desværre er Mac-kompatible.

Jeg synes Apples styresystem er bedst fordi det er simpelt og ligetil. Windows virker rodet og kaotisk på mig, men jeg er nu heller ikke nogen computerhaj. Det er sku sjovt at tænke på, at jeg faktisk har arvet alle min fars maskiner siden 1982 tror jeg det er. Jeg kan huske jeg havde en Apple II med floppydisk på mit værelse haha!
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 29/11-09 18:34 
Min macbook air er begyndt at tage ca. 1 min. at starte op nu, hvor det eller førhen har taget den omkring 30 sek.

Er dette alm. for macs? Kan det løses ved at formatere den eller er det et grundlag for reperation?
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 29/11-09 18:38, rettet 29/11-09 18:38 
Det lyder som om den er i bund med GB og du ikke mere plads har på den!
Hvad styresystem bruger du? Ellers prøv en cocktail på den ;-)

Download Cocktail
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 29/11-09 18:47 
Jeg bruger Snow leopard, og plads skulle der være rigeligt af.

Husker det til at der er 100gb fri ud af de 120gb storage der er. Coctail vil jeg da lige se hvad er for noget :)
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-09 18:55, rettet 29/11-09 19:01 
Hvor lang tid har du haft maskinen, og er den med solid state drive?

Alle harddiske bliver langsommere over tid, på grund af fragmentering og general brug (skrive/slette). En defragmentering er altid et godt første bud, hvis en maskine pludselig er blevet markant langsommere end tidligere. Det burde cocktail, som Neros linker til, kunne hjælpe med.

Under alle omstændigheder vil det ikke være reperationsgrundlag, med mindre der er tale om andet end ganske almindelig slitage, og harddisken rent faktisk fejler noget (hvortil risikoen ikke er stor, ud fra din korte beskrivelse).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PlaykidPlaykidSkrevet 29/11-09 19:24, rettet 29/11-09 19:24 
Den er næppe et halvt år endnu, nok snare omkring 3 mdr. og med solid state drive.
Der har også været nogle opstart hvor jeg har været nødt til at genstarte, hvor f.eks. finger swipe commandoerne ikke har virket.
Nogle enkelte gange har jeg fået et fint hvid "Ø" op på skærmen hvor den altså slet ikke er kommet ind i OS'et.

Jeg vil forsøge mig med Cocktail imorgen og se om det ikke skulle hjælpe lidt.
Spiller nu: Halo 3
PlaykidPlaykidSkrevet 05/12-09 14:16 
Coctail gav ikke noget resultat.
Til gengæld så gav en re-installation af snow leopard fine resultater :) Nu er opstarten reduceret til de meget passende 30 sekunder, yay!
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 05/12-09 14:43 
Ok det er da sjovt? Men godt det virker :-)

Nogen der ved hvordan jeg får min ipod touch til ikke at blande mine sange? Efter den nyeste opdatering kan jeg ikke længere finde ud af at vælge det fra....!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/12-09 13:40 
Nogen der kan anbefalde et gratis virus program til Mac. Jeg har lige fundet ud af at min hjemmeside og email er blevet hakket :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/12-09 14:19 
Det vil jeg nok ikke opsøge aktivt - så hellere lede efter anti-virus programmer ;)
AmbyAmbySkrevet 13/12-09 14:35 
Derudover har den alags hacking ikke noget med antivirus at gøre. umiddelbart.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 13/12-09 14:39, rettet 13/12-09 14:41 
Hehe ja jeg mener jo selvfølgelig "Anti" LOL

Sjovt da det var one.com's ordre?

Men jaja en Mac kan jo egentlig heller ikke få virus det findes kun i PC verdenen.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/12-09 14:55, rettet 13/12-09 14:56 
neros>
Sjovt da det var one.com's ordre?

Sikkert bare en standard anbefaling i den slags tilfælde.

Hvad har du på sitet?

Hvis du bruger noget 3. parts forum-kode eller lign, kan der være huller i det. Prøv at undersøge hvad du bruger og om der er kendte huller.
nerosnerosSkrevet 13/12-09 14:57 
Det var bare min hjemmeside som jeg bruger til mit maleri og tegninger. Jeg tror faktisk mere man har været ude efter min emailadresse da jeg har købt stort ind med PayPal på det seneste.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/12-09 19:04 
neros>
Nogen der kan anbefalde et gratis virus program til Mac. Jeg har lige fundet ud af at min hjemmeside og email er blevet hakket :-(

Måske jeg bare skulle starte min firewall....

Jeg en idiot ;D
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/12-09 22:58 
neros>
Nogen der kan anbefalde et gratis virus program til Mac.

Ja, ClamXav.

ClamXav is a free virus checker for Mac OS X.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/12-09 23:11 
Nogen som kender et godt *gratis* program til Mac, som kan konvertere WMV til f.eks. MOV?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 14/12-09 23:15 
CenobiteDK>
Ja, ClamXav.

Super fedt mange tak CenobiteDK :D
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 15/12-09 00:18 
PalleJensen>
Nogen som kender et godt *gratis* program til Mac, som kan konvertere WMV til f.eks. MOV?

Prøv evt. det her:
http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 15/12-09 07:11 
Kan Handbrake ikke også det meste?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/12-09 08:47 
Det ser ikke ud til, at Handbrake outputter i MOV... Må lige tjekke, om Videora outputter til andet end iPod...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 15/12-09 12:34 
Det gør det så vidt jeg lige har læst om programmet. Selv foretrækker jeg at bruge kommandolineprogrammet ffmpeg til al videokonvertering. Brugen af det er forskudt ganske langt mod "hacker" enden af brugervenlighedsskalaen, men hvis du er interesseret skal jeg gerne dele mine bash scripts med dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/12-09 22:51 
Jeg fandt en udgave af ffmpeg som havde GUI, så der var en chance for at jeg også kunne finde ud af at bruge det.

Jeg fik installeret programmet og forskellige encodere, men da jeg importerede en wmv i programmet, kunne den ikke genkende den... Understøtter ffmpeg ikke WMV?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 23/12-09 19:40 
Findes der en AVI til SVCD converter til Mac? Helst en gratis en ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/12-09 23:03 
Jeg har lige fundet en udmærket gratis converter som hedder MPEG Streamclip...

http://www.squared5.com/

Lad dig ikke nare af navnet - det klarer meget mere end MPEG... Måske den også kan det du skal bruge?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 23/12-09 23:12 
Rigtig godt og mange tak - prøver det imorgen så må jeg se om det virker :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 24/12-09 11:06, rettet 24/12-09 11:07 
Tror desværre ikke lige det program understøtter SVCD formatet. Det jeg gerne vil er, at komme en AVI fil over på en dvd så den kan kører i en almindelig dvd maskine.. Dvd maskinen vi har understøtter nemlig kun SVCD :-/

Men ved ikke om der er andre måder at gører det på...måske TOAST?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/12-09 14:55, rettet 24/12-09 15:00 
Hvorfor så ikke bare konvertere til dvd?

Og hvis du er smart holder du størrelsen under 700-800MB, så kan du brænde på en cdr i DVD format ;-)

Eller, har du prøvet at kopiere filen over på en cd og smide den i maskinen? Bare for at se hvad der sker.

Men prøv og se om du kan finde hjælp her: http://www.videohelp.com/convert
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 24/12-09 17:58, rettet 24/12-09 18:00 
CenobiteDK>
Hvorfor så ikke bare konvertere til dvd?

Eller, har du prøvet at kopiere filen over på en cd og smide den i maskinen? Bare for at se hvad der sker.

Men prøv og se om du kan finde hjælp her: http://www.videohelp.com/convert

Ja det lyder måske bedre. Jeg har forsøgt at bare kopire den over på en almindelig dvd og smide den i maskinen men det virker ihvertfald ikke. Så jeg skal nok bruge et eller andet program som kan convert AVI til dvd. Synes bare det er meget svært at finde noget som understøtter Mac. Mit bootcamp er nede desværre så det skal kunne kører på en Mac.

Det er ellers et meget fint og brugbart link det der :-)
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/12-09 00:58, rettet 25/12-09 00:58 
Yeah, videohelp er en go side. Faldt over denne side: http://www.smallsoftware.co.uk/smalldvd/ måske det virker. Men det kan godt være du skal have Perian installeret først.

Perian is a free QT component that adds native support for many popular video formats.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 25/12-09 12:13, rettet 25/12-09 14:20 
Fedt jeg prøver det :-)

Edit: Jeg synes det er meget svært at finde ud af selvom det ser meget let og simpelt ud i det program der. Jeg kan ihvertfald ikke lige hitte ud af skidtet og klør mig kraftigt i håret..?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/01-10 21:21 
Nu varer det ikke længe før den kommer!

iSlate
Bashful Neophyte
BazeBazeSkrevet 03/01-10 13:26 
Er der nogle der ved, hvor man kan se specs, til den nye MacBook Pro, der snart kommer?
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 04/01-10 21:08 
Jeg har lige anskaffet mig en større samling musik i FLAC format.. men har ingen anelse om en god flac-afspiller til min mac mini?.

Gerne en hvor jeg ka bruge mac-fjernbetjeningen, eller måske stadig ka bruge Front-row?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 04/01-10 21:23 
Måske VLC? Jeg aner det ikke, men mener den også findes på Mac, og den har som regel understøttelse af alt muligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/01-10 13:00 
VLC kan godt afspille flac (skriver de), og remoten virker, dog først efter at programmet er åbnet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig