X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar Sortering
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar Sortering
enfenenfenSkrevet 11/11-13 22:29 
Det kommer helt an på, hvor opmærksom og påvirket man er på små performance-problemer. Men som det er lige nu, så virker det som om, at iOS7 er en smule buggy. I hvert fald hakker iPhone 5s de samme steder som en iPhone 5 - mere eller mindre.

Jeg har selv testet en iPhone 4s med iOS7, og det var bestemt ikke den samme oplevelse som på iPhone 5.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 11/11-13 23:53, rettet 11/11-13 23:54 
Tak. Det er ikke mig selv, som skal have ny telefon, men vil give rådene videre :)
DunwichDunwichSkrevet 17/11-13 19:42 
Jeg har overvejet at købe Apple TV, da box'en har Netflix. Men har den osse HBO? Pt kører jeg HBO på min Xbox 360, men kunne være dejligt om det osse var at finde i Apple TV.
JmogJmogSkrevet 17/11-13 20:20, rettet 17/11-13 20:20 
Det har den ikke. Netflix, Hulu og Crunchyroll er de film/serietjenester den pt har.

Du kan dog streame HBO fra en iPad/iPhone til Apple TV via Airplay. Har ikke HBO, så det er ikke noget jeg selv har testet.
JmogJmogSkrevet 17/11-13 20:49 
Overvejede i et svagt øjeblik at tage en måneds abonnement for at se noget Game of Thrones. Kiggede i faq'en og faldt over dette svar angående om de understøtter HD streaming:
"We offer HD content on PC/Mac, Xbox 360 and Samsung Smart TVs."

Det er satme tyndt at man kun kan få SD-opløsning på en iPad. Den kører jo med en højere opløsning end ethvert TV. Har man ikke et Samsung tv ser Xbox ud til at være bedste bud selvom den ikke går højere end 720p. Men... man skal have Live Gold for at bruge appen :-(

Ærgerligt at den ikke er kommet til PS3.
enfenenfenSkrevet 17/11-13 23:23 
Derfor, jeg ikke har HBO endnu. Har spurgt HBO Nordic, og de kan ikke give et svar på, hvornår HD via iPad/iPhone eller App til ATV kommer.

HBO er håbløst bagefter i Danmark. I USA findes "HBO Go" til ATV.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 28/11-13 19:18, rettet 28/11-13 19:28 
Nogen der har problemer med at logge ind på deres goggle konto i AppleTVs youtube app.....? Den bliver ved med at sige, at jeg har tastet forkert navn/login, men jeg ved det er rigtigt.
Er også logget ind på min konto med ipad og iphone youtube apps. Ingen problemer. Det er kun på AppleTV.

EDIT: nå nej, det er noget med at jeg skal lave en applikation specific pw.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 06/02-14 22:08 
Selveste Chrome på min Mac er begyndt at være underlig træg og langsom. Jeg har kun to applikationer installeret i den; Hola unblocker og en Axura app, så den er ikke ligefrem crowded. Jeg har prøvet at slette og geninstallere den, men uden det hjælper

Er der nogen med Mac som oplever samme problem, eller har tips til det...?
Nogen filer i Chromes biblioteksfolder som kan ofres?

Det er kun på Mac. Hvis jeg logger ind på en PC med samme Google konto, så kører den hurtigt as usual.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 06/02-14 22:13 
Chrome gemmer alle tidligere udgaver efter opdatering. Du kan ske at have adskillige gigabyte Chrome liggende. Om det er det der er galt ved jeg dog ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 07/02-14 08:40, rettet 07/02-14 08:41 
Der ligger en tidligere update og den nuværende. De ser rimeligt identiske ud de to arkiver, så et forsøg værd. Tænkte mere om der var overflødige sprogfiler og lign, men det er rimeligt svært at gennemskue Googles filnavne.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 18/03-14 19:47 
Gode tips til Diskværktøjer til mac? Min gamle MacBook går nogle gange i read/write limbo, og kører pokkers langsomt. Jeg har ryddet, så ca. 15-20% af disken er fri, og har også kørt den Disk Doctor fra AppStore som fandt ca 2,6gb plads. Apples egen diskværktøj finder ingen fejl.

Er der andre som er værd at prøve...?
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 19/03-14 10:29 
CleanMyMac 2 kører jeg af og til med stor succes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 21/03-14 21:58, rettet 21/03-14 22:11 
Hvad er HPshortcutmanager...? Jeg kan se at den skaber nogle kæmpe hukommelse-peaks i overvågningsmonitoren. Andre Mac-brugere har vidst samme problem.

EDIT: Jeg prøvede at køre en uninstaller af HP, fjernede nogle drivere, shortcutmanager forsvandt fra overvågningen og vupti - blæseren i min MacBook holdt op med at blæse.

EDIT EDIT: Holy fuck ... det var det store synder bag min Mac slowdown. Alt kører med 140 km/t nu. Thank you brain. No, thank YOU.

0_o
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 06/06-14 08:47 
En lille finurlighed jeg opdagede i går: Jeg prøvede at sætte en stor, ekstern DELL monitor til min MacBook går, og skulle sætte skærmen vertikalt så den ekstra desktop var i højformat. Men skærmbilledet roterede ikke af sig selv og DELL monitorien tilbød ikke den feature i dens menu.

Så jeg prøvede at indstille rotationen i Apples display indstillinger, men kunne ikke finde nogen rotation-funktion til den eksterne monitor. "Det sgu da fanden", tænkte jeg, og google problemet hvor jeg fandt løsningen.

Apple har åbenbart en skjult feature i display options: Hvis man går ind i systemindstillingerne og holder Command+option nede, mens man trykker på Display ikonet, så - vupti - kommer der en ekstra dropdown hvor man kan vælge display-retning for den ekstra monitor. Huh?

Fandme mærkelig de har valgt at skjule den feature, men der var den altså. o_O
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 26/06-14 17:35 
Jeg har en iPad Mini som jeg er glad for og bruger meget. Overvejer at opgradere til en iPad Mini med Retina skærm, og har læst og set en del sammenligninger, tests osv. Det er tydeligt, at Retina udgaven er væsentligt mere kraftigere på papiret og i diverse benchmarks, men jeg spekulerer på, hvor tydeligt man egentligt vil bemærke det, når/hvis man ikke udelukkende bruger sin iPad til grafik krævende spil. Jeg bruger min til at læse på - EDGE, film blade osv. Mail, internet. Forskellige spil bruger jeg også - Robot Unicorn Attack 2, Temple Run 2, Angry Birds Star Wars, Subway Surf og Sky Force. Har checket de ovenstående spil på en vens iPhone 5 S, som jo har samme A7 processor som iPad Mini Retina, og jeg kan simpelthen ikke se nogen mærkbar forskel i framerate f.eks. Spillene starter i flere tilfælde hurtigere op, på iPhone 5 S, men det at de loadede lidt hurtigere, var vist osse det. Jeg mærkede ingen forskel i performance i nogle af spillene, så helt skidt kan den A5 processor vel heller ikke være, som sidder i den gamle iPad Mini. Jeg har også fundet ud af, at jeg kan streame 720p gameplay videoer i 60 fps, på f.eks Gamersyde, på min nuværende iPad Mini, og det kom faktisk som lidt af en overraskelse, at det kunne lade sig gøre. Men det kører perfekt, og er virkelig rart at se på.

Mit spørgsmål er, er det mest på papiret, at Retina modellen er hurtigere og kraftigere? Jeg er klar over at vi snakker 64 bit arkitektur i Retina modellen, og den derfor må formodes at være bedre fremtidssikret, end min gamle iPad Mini, men jeg ved ikke rigtigt om jeg vil smide penge efter en ny model, som strengt taget ikke giver mig nogle reelle performance boosts i de programmer og spil jeg bruger?
JmogJmogSkrevet 26/06-14 20:10 
Det holder ikke 110% men hovedreglen er nogenlunde at der bruges så meget kraft på at drive den højere opløsning at de er lige hurtige.

Ipad 2 og iPad 3 var nogenlunde lige hurtige selvom iPad 3 på papiret var meget hurtigere. IPad 4 var punktet hvor der var markant forskel. Hvis man vel at mærke kørte noget krævende.

Til Surf, video, mail og de fleste spil vil iPad 3, 4, mini, mini Retina og iPhone 5 og 5s performe nogenlunde ens.

Det er en smule pga lavere rammængde og i høj grad pga mere krævende iOS at iPad 2 og iPhone 4s halter efter. Til de fleste ting er de dog stadig ganske fine.
NaieraNaieraSkrevet 26/06-14 20:22 
Jeg vil i hvert fald ikke bruge de 1500-2000 slask en opgradering fra min normale Mini til en med Retina ville koste. Jeg er rigtig godt tilfreds med min "lave" opløsning, så jeg lever i lykkelig uvidenhed, mens jeg bruger pengene på andre sjove ting...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 26/06-14 21:49 
Jeg mærkede stor forskel, da jeg skiftede fra Mini (1. generation) til nuværende Retina. Jeg har ikke fortrudt skiftet, selvom jeg var vildere med det helt sorte design på forrige generation.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 27/06-14 10:32 
Jmog>
Det holder ikke 110% men hovedreglen er nogenlunde at der bruges så meget kraft på at drive den højere opløsning at de er lige hurtige.

Det lyder faktisk plausibelt, så det tror jeg du har ret i.

Den Apple kyndige Fona sælger havde meget svært ved at finde på gyldige argumenter for at skifte, da jeg var derinde i går. Side om side kunne jeg ikke se forskelle på skærmene, og det fik alarm klokkerne til at ringe. Da jeg skiftede min gamle iPhone 4 ud med en 5, var der tydelig forskel i kvaliteten på skærmene - det nærmest sprang i øjnene. Men hvad end forskel der er fra den gamle Mini og så Retina, ser jeg ikke, bare ved at kigge på skærmen. Synes skærmen på min egen Mini er ret fremragende og skarp.

Sælgerens argument var bla, at ikonet til Safari, stod tydeligere og skarpere på Retina udgaven, og det gjorde det teknisk set osse, når jeg tog iPad'en helt op til ansigtet og kiggede direkte på ikonet.
DunwichDunwichSkrevet 27/06-14 10:33 
enfen>
Jeg mærkede stor forskel, da jeg skiftede fra Mini (1. generation) til nuværende Retina. Jeg har ikke fortrudt skiftet, selvom jeg var vildere med det helt sorte design på forrige generation.

Hvilke apps osv kører du, hvor du bemærker stor forskel?
3of193of19Skrevet 27/06-14 12:31 
Endelig noget som alle Applefanbois har ønsket sig i årevis:

Fleshlight holder til iPad
enfenenfenSkrevet 27/06-14 22:09, rettet 27/06-14 22:12 
Dunwich>
Det lyder faktisk plausibelt, så det tror jeg du har ret i.

Den Apple kyndige Fona sælger havde meget svært ved at finde på gyldige argumenter for at skifte, da jeg var derinde i går. Side om side kunne jeg ikke se forskelle på skærmene, og det fik alarm klokkerne til at ringe. Da jeg skiftede min gamle iPhone 4 ud med en 5, var der tydelig forskel i kvaliteten på skærmene - det nærmest sprang i øjnene. Men hvad end forskel der er fra den gamle Mini og så Retina, ser jeg ikke, bare ved at kigge på skærmen. Synes skærmen på min egen Mini er ret fremragende og skarp.

Sælgerens argument var bla, at ikonet til Safari, stod tydeligere og skarpere på Retina udgaven, og det gjorde det teknisk set osse, når jeg tog iPad'en helt op til ansigtet og kiggede direkte på ikonet.

Hvis du ikke kan se forskel på skærmene side om side, er der noget galt med dine øjne - ked af at sige det :) Forskellen er ikke så stor som på de normale iPads, ja. Og heller ikke som da man gik fra iPhone 3 til 4. Men eks. er tekst på hjemmesider og i apps er langt pænere og glatte, hvilket naturligvis er en selvfølge, når opløsningen er det højere.

Retina skærmen på Mini har så fået lidt kritik for ikke at have samme bredde af farve sammenlignet med non-Retina. Og det kan godt ses, når de ligger ved siden af hinanden, og man kigger efter det. Men vi er nede i småtingsafdelingen.

Dunwich>
Hvilke apps osv kører du, hvor du bemærker stor forskel?

Jeg har generelt set forbedringer over hele linjen. Jeg bruger primært Safari, Twitter, Facebook, film og mail. Spiller ikke meget på den. Men i sidstnævnte er forskellen størst, hvis man eks. tager Angry Birds Rio. Det hakker noget mere på non-Retina. Man skal også huske på, at der er 1 GB RAM i Retina udgaven mod 512 MB i non-Retina, og det kan mærkes. Specielt, hvis du har flere apps åbne på samme tid. Eks. vil Safari skulle genindlæse siderne oftere på "den lille" Mini.

Så jeg er ikke enig i, at den højere opløsning tager alt den ekstra CPU kraft.

Jeg ville give merprisen for den bedre skærm og større regnekraft.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 27/06-14 22:27 
Det vil jeg helt klart også være enig i. Den bedre skærm betyder virkelig meget. Især på de fulde størrelser. Minien "klarer" det bedre at have en lavere opløsning, fordi skærmen også er mindre. Den har samme opløsning som en iPad 1 og 2 men virker skarpere, fordi det er en mindre skærm.
enfenenfenSkrevet 27/06-14 22:57 
Enig.
What is the Matrix?
la0sla0sSkrevet 28/06-14 12:48, rettet 28/06-14 12:50 
Den første Mini er baseret på samme hardware som iPad 2, og var i mine hænder en ret sløv iPad. Den "nye" retina er klart klart hurtigere of rarere at bruge. Jeg tror udviklere i høj grad glæder sig til, at den ryger ud af kredsen af understøttede devices. Det er gammel tech.

I øvrigt er iPad 3 nok bastarden, fordi de generelt kun opgraderede grafikkortet i den, mens holdt samme CPU som i 2eren. Hvilket gør, at den til tider slås med at drive den høje opløsning. Jeg ved at den udviklingsmæssigt er den man skal slås med at understøtte.

Edit: Den gamle mini har vist samme dpi som de gamle iphones, før retina. Og jeg synes dens skærm er træls at se på. var så glad for at opgradere til retina,
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 28/06-14 14:28 
Min iPad 2 kører stadig glimrende, men det er helt sikkert, fordi jeg har holdt den på iOS 6. Det er sådan noget svineri, at de ikke enten tilpasser de nyere styresystemer de ældre enheder eller lader de ældre enheder holde sig til de gamle styresystemer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 28/06-14 14:44 
Svineri?
Hvad sker der?
tastasSkrevet 28/06-14 15:08 
Wehner>
Min iPad 2 kører stadig glimrende, men det er helt sikkert, fordi jeg har holdt den på iOS 6. Det er sådan noget svineri, at de ikke enten tilpasser de nyere styresystemer de ældre enheder eller lader de ældre enheder holde sig til de gamle styresystemer.

Ye, har faktisk en gammel iPad 1, og da jeg updated til IOS5 blev den rigtig langsom. Safari går ned rigtig tit osv. Havde jeg vist det havde jeg aldrig updated den, og jeg kan ikke forstå, at sådanne problemer kunne have gået forbi Apple's kvalitetskontrol, så det må næsten være bevidst.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 28/06-14 15:26 
Det tror jeg bestemt, det er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 28/06-14 15:38, rettet 28/06-14 15:40 
tas>
Ye, har faktisk en gammel iPad 1, og da jeg updated til IOS5 blev den rigtig langsom. Safari går ned rigtig tit osv. Havde jeg vist det havde jeg aldrig updated den, og jeg kan ikke forstå, at sådanne problemer kunne have gået forbi Apple's kvalitetskontrol, så det må næsten være bevidst.

Apple's kvalitetskontrol er (blevet?) helt a' røven til. Selv på den nyeste iPad Air kørte iOS 7.0 af helvede til. Konstante Safari crashes og endda system reboots af og til. Først fra iOS 7.1 kørte det acceptabelt. Jeg hopper helt sikkert ikke på iOS8 fra dag 1.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-14 15:48 
Wehner>
Det tror jeg bestemt, det er.

Helt sikkert. Apple er nogle røvhuller hvad det angår. Havde også utrolig mange performance problemer da jeg installerede ios7 på min iPhone 4S.
Det er selvfølgelig fuldt bevidst at de krøbler deres gamle hardware så folk bliver fristet til at købe nyt. Deres fanboys vil jo alligevel smide adskillige tusinde kroner efter dem hvert år, så dem rammer de ikke.

Efter ios7 har min telefon fucket mere op end nogen anden jeg har haft. Så der skal vidst lidt af et mirakel til før jeg bruger flere penge på Apple :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/06-14 15:54, rettet 28/06-14 16:11 
Jeg tror også kun det kan være bevidst - ellers opdaterer folk jo bare, frem for at købe ny hardware. Uanset om vi snakker iOS, Android eller WP telefoner* :)

Til gengæld lader det til, at faldende salgstal endelig har fået Apple til at komme med et gevaldigt prisfald på iPod Touch (5th gen.), så nu kunne de endelig få mig lidt op af stolen. :P

32GB er faldet fra 2499,- til 1949,-

64GB er faldet fra 3299,- til 2349,-
Og så kommer den lille 16GB også med samme farveudvalg og kamera som 32/64 modellerne.


Jeg tror godt jeg kunne komme til at hoppe på sådan en bette 64GB i rød. :)
Er der i øvrigt nogle der har gode/dårlige erfaringer med engraving, som de har lyst til at dele?


*Edit: Med Android og WP er der bare stop for nyere OS versioner, frem for noget der crippler telefonen.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 28/06-14 16:00 
la0s>
Svineri?

Svineri.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 28/06-14 16:27 
Jeg tvivler på at man bevidst krøbler gamle modeller med nye styresystemer; det handler vel nærmere om, at de laves til at køre bedst på de nye modeller.

I det mindste kan man få de nye styresystemer på ret gamle modeller! Hvor mange gamle Android-apparater kan køre det nyeste nye Android-styresystem? Det er da netop på gamle modellers understøttelse af nye opdateringer, at Apples apparater har en fordel overfor konkurrencen.

Jeg synes også at min Mini kører fint med det nyeste iOS 7. Før det havde jeg iPad 1, 2 og 3, så det er ikke fordi, at jeg ingen andre modeller har oplevet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 28/06-14 22:57, rettet 28/06-14 23:01 
Selvfølgelig gør de ikke det bevidst. Og det er ikke svineri, det er bare udvikling/fremskridt. Det er faktisk en klassisk Mac ting, at præve at supporte så langt tilbage som muligt.

Folk skal nok upgrade, men kun hvis de har en god oplevelse. Apple vinder intet ved, at pisse kunderne af. Men altså forhold jer til Moores lov, og tænk så hvor langsom en iPhone 4 i dag er i forhold til en 5s. Smartphone og deres arm-cpu er i rivende udvikling. Hvis udviklingen skal ske, så må gammel hardware blive langsomt, fordi kravene til software og funktionalitet udvides.

Og ja som Naiera siger, ville I fortrække at jeres 9 måneder gamle mobil ikke længere supportes, som visse devices på Android er ude for?

Skal man kritisere noget, er det, at de stadig putter for lidt RAM i deres enheder. 1gb (i iPads især) er alt for lidt, og det bliver flaskehalsen for de devices vi sidder med nu.

Konsolkongen: men "fanboys" udgør så lille en faktor, at de ikke vil please dem, men det brede marked. Og i et forsøg på, at give alle iOS lod de den nok gå én generation for langt tilbage. Det er lige præcis din reaktion, de skal passe på med. Men altså konspirationer, er bare ret overdrevne. Og tænk dig alternativet, hvis de kun supportede ja et år tilbage. Så ville folk da gå amok!
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 28/06-14 23:37 
la0s>
Selvfølgelig gør de ikke det bevidst.

Med andre ord siger du, at de ikke lige tester på de gamle modeller, inden de sender de, om ikke tvungne så i hvert fald meget pushede, opdateringer på gaden. Jeg ved snart ikke, hvad der ville være værst...

For to-tre uger siden gav jeg endelig efter, fordi jeg ville have Mobile Pay, og opgraderede min iPhone 4S fra iOS 5 til iOS 7. Bortset fra, at jeg nu kan få de nyeste apps, hvilket er fint, så har det medført:

1. Dårligere performance
2. Kraftigt øget varmeudvikling
3. Mærkbart kortere batteritid

Selvfølgelig er Apple klar over dette, og de håber på, at jeg gør det samme med min iPad 2, så jeg kan komme ud efter en ny.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 29/06-14 03:16, rettet 29/06-14 03:17 
Kan man egentlig rulle tilbage til en lavere iOS hvis man ikke kan lide performance af en ny version?
En anden ting: hvordan kan det være at der ikke er nogen der har sagsøgt Apple for den enorm lave byggekvalitet deres kabler har? Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvem fanden designer kabler uden aflastning ved stikket? Det har været standard i hele min levetid og de ENESTE kabler jer ser der ikke har det er Apples egne og de er altid slidt op indenfor et halvt år medmindre man er ekstremt varsom. Men det ser nok mere industrial design cool ud.
NaieraNaieraSkrevet 29/06-14 03:34 
Jeg har haft Apple-produkter i mange år nu og har aldrig haft problemer med kabler der blev slidt op...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-14 04:26, rettet 29/06-14 04:27 
Mit USB-kabel er holdt sammen af tape og øretelefonerne døde for et par uger siden. Om det er værre end den fleste andre mærker ved jeg ikke, men det er i hvert fald ikke godt nok.

Edit: Nej man kan ikke downgrade firmwaren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 29/06-14 06:48 
Som Naiera har jeg haft mange Apple produkter igennenm årene, og jeg har aldrig oplevet problemer med USB kablerne. Knappen til at besvare / afspille musik på mine hovedtelefoner til min iPhone 4, gik sig en tur. Men de blev heldigvis byttet af Apple.

Det kommer vel også an på, hvordan du behandler kablet. Så jeg kan sagtens forestille mig, at kablet kan knække i samlingerne.

Angående iOS, så ville det faktisk klæde Apple, hvis man havde mulighed for at downgrade, uden at skulle jailbreake først.
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 29/06-14 07:13 
Mener det er muligt at hente den ønskede version på nettet, og holde alt nede når man vælger restore i iTunes, hvor man så får mulighed for at vælge en fil.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 29/06-14 08:23 
Det gælder typisk kun i meget kort tid, da Apple signerer deres iOS software. Kort tid efter en iOS opdatering (eks. 7.1.1) stopper Apple med at signere den forrige opdatering (iOS 7.1). Efterfølgende vil du ikke kunne installere sidstnævnte; altså medmindre du har jailbreaket din iPhone.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 29/06-14 08:41 
Geez jeg har/har haft.... iMac G4, MacBook, iBook, airport, iPod, iPod touch, iPod Shuffle, iPod Mini, iPod Nano, iPad, iPad Mini og iPhone 4S. Og jeg har aldrig nogensinde haft brug for garantien. Aldrig. o_O
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 29/06-14 08:56 
Det er vel netop også lightning port der får meget kritik for at gå i stykker.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
3of193of19Skrevet 29/06-14 09:19 
Jeg ser mange folks telefoner og kabler i løbet af en dag på arbejde, både gæster og kollegaer og der er rigtig mange der har knækkede Apple kabler. Hvis man har tendens til at vikle kabler rundt om telefon/oplader sker det meget hurtigt med Apples kabler, da der ikke er en fonuftig overgang fra kablet til stikket.
enfenenfenSkrevet 29/06-14 09:45 
Så er det da fordi, man lader stik sidde i telefon eller oplader, når man vikler. Så skal der nok komme knæk med tiden.
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 29/06-14 10:09 
Sandt. Men dom sagt sker det hurtigere med Apple kabler end andet da der ikke er den aflastende overgang 99% af andre kabler har.
JmogJmogSkrevet 29/06-14 14:45 
Man er da selv udenom det hvis man vikler kabler rundt om så lille et fladt og firkantet device. Jeg har aldrig gjort det, men ved da, at kablet ikke ville have godt af det.

Har aldrig haft nogen problemer med kabler og jeg har haft iPod, iPhone 3GS, 4, 5 og iPad 1, 3 og 4. Eneste reparation jeg nogensinde har haft på alle de devices er en home-knap på iPhone 4 som efter et par år skulle trykkes lidt hårdere før den reagerede. Det er en ret god statistik for 7 devices der er blevet brugt dagligt i flere år.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/06-14 15:42 
Mine USB-mikroUSB kabler til min Asus tablet og Lumia fon er vist heller ikke aflastede, så det er ikke just noget jeg ville klandre Apple specifikt for.

Det er kun lykkes mig at tage livet af kablet fra min gamle S.E. X10 Mini Pro...... Med en kontorstol. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-14 17:40, rettet 29/06-14 17:40 
Jmog>
Man er da selv udenom det hvis man vikler kabler rundt om så lille et fladt og firkantet device. Jeg har aldrig gjort det, men ved da, at kablet ikke ville have godt af det.

Så er du da lidt af en helgen :) Folk gør jo den slags og når Apple så vælger at lave en hård gummikant rundt om kablet for at det skal være flot at se på, frem for at kunne bøjes nemt og aflaste kablet, så er det dårligt design.

Mit USB-kabel har aldrig været viklet rundt om noget. Men her begyndte isoleringen på kablet at mørne væk efter et halvt års tid. Det virker dog stadig, så det er heldigt nok.
Jeg har haft kablet siddende i telefonen, imens den har ladet og jeg har snakket i den. Det er nok det eneste tidspunkt kablet kan ha' fået nogle bøj på. Telefonen skal jo lades op gennemsnitlig en gang i døgnet, så det er umuligt at undgå.

Men når ret skal være ret, så brugte jeg aldrig øretelefonerne sammen med telefonen. Jeg brugte dem sammen med en anden mp3-afspiller. Og her har det altid været nemmere bare at vikle ledningen rundt om når jeg ikke brugte den. Med en telefon ville man nok i de fleste situationer ha' taget ledningen ud så man kunne høre når folk ringer.

Hvorfor bruger du dog en separat mp3-afspiller Martin? Jamen det gør jeg jo fordi at Apple ikke kan tåle andre end dem selv og deres forfærdelige iTunes-program. Så folk med Linux er lidt fucked hvad musikoverførsler angår. Der findes nogle omveje, som er ret besværlige og ofte slet ikke virker. Jeg har erfaring med det fra en ipod shuffle jeg havde engang. Det virkede okay til at starte med, men da jeg opdaterede den på en windows-computer havde Apple sidenhen gjort det langt mere besværligt. Så den (ipod shuffle) røg i kælderen og har ikke været brugt siden.
Så jeg har aldrig forsøgt mig med musik på min iPhone da jeg på forhånd vidste hvor bøvlet det ville være. Men selv HVIS jeg ville, så har Apple jo med iOS7 blokeret for al tilslutning af en Linux-computer med USB. Så nu kan jeg ikke engang overføre billeder længere. Super! :D

Det rigtig sjove er hvis man søger på problemet, så er svaret tit det samme. "Det er Linux's skyld. Men har du overvejet en Mac i stedet?"
Øh nej? Problemet opstod efter opdatering til iOS7, og selvfølgelig har jeg da ingen som helst intentioner om at smide flere penge efter Apple nu :D

Hvis jeg KUN havde Apple-produkter ville det hele, helt sikkert spille, og jeg ville sikkert være ganske tilfreds. Hvis man ønsker at blande lidt, så er det ikke for heldigt :)

Ellers en rigtig fin telefon, møglækker skærm, og fungerede for det meste godt da jeg købte den (iOS6). Skulle aldrig have opdateret. Så havde jeg sikkert været nogenlunde tilfreds endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig