X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar Sortering
DunwichDunwichSkrevet 27/03 23:31, rettet 28/03 11:35 
Der er kommet en revideret udgave af iOS 17.4.1 som kun kan hentes via computer. Jeg har aldrig oplevet Apple udgive en opdatering på denne måde, som kun kunne hentes via en computer, men jeg ville prøve at gøre det. Det har så resulteret i en telefon som muligvis er blevet bricked. I hvert fald er den fanget i et restore / recovery forløb på min Macbook i Finder, og uanset hvad jeg gør, og har g... Se hele indlægget
2'159 emne(r).

Svar Sortering
millenniummillenniumSkrevet 04/11-05 12:29 
Hvis nogen siger der er for mange problemer med Apple, så bare sig følgende...

"Problemet er ikke Apple. Problemet er Microsoft's forhold til Apple".

Det er selvfølgelig plat at enkelte websider kun fungerer med IE 5.5 eller over, og at MS ikke kan finde ud af at lave IE til Mac bedre end 5.0. Men det er jo ikke Apple's problem.

Anyway, det er jo altid godt at få en hvid stilren computer ind i hjemmet (en der rent faktisk pynter). Jeg har selv iMac og en helt ny ibook.

Hvis man skal have adgang til P2P netværk, skal der bruges LimeWire. Det udnytter gnutella netværket (som er langsomt, men der er vidst ikke andre alternativer).
http://www.limewire.com/english/content/home.shtml

Den bedste FTP-klient er nok Fetch: http://www.fetch.net/

Macgamefiles er det bedste sted at hente shareware, updates og demos: http://www.macgamefiles.com/

Inside Mac Games har det bedste anmeldelser af spil til mac: http://www.insidemacgames.com/

Og der er også nogle danskere der har forsøgt sig: http://www.macspil.dk/

Ellers så syntes jeg egentlig at apple er rimelig selvforsynende med programmer. Selvfølgelig er FinalCut bedre end iMovie, og DVD studio Pro bedre end iDVD, men apple's programmer fungerer også.
The medium is the message.
KillercowKillercowSkrevet 04/11-05 12:02 
Så vidt jeg kan se, bor DIE på nedenstående link. Jeg kan ikke umiddelbart finde et download link, men der er jo godt nyt på forsiden.

Link...
IqonIqonSkrevet 03/11-05 23:41 
Jeg er også stort set lige blevet en lykkelig Mac bruger (jeg har vel haft min iBook i snart to måneder nu) - og hvor er jeg dog glad for det valg :) Et alternativ til VLC er Mplayer OS X 2, som jeg i hvert fald har haft lidt bedre erfaringer med end VLC. VLC gav mig en del fejlmeddelelser og lignende, når jeg forsøgte at afspille visse filer.

Derudover er Quicksilver et fremragende lille smart program. Når det er installeret, kan man trykke ctrl + space, og et søgevindue popper frem på skærmen, hvor man så kan taste f.eks. navnet på et program. Det er MEGET hurtigere end Spotlight, og fungerer som en drøm - jeg kan i hvert fald ikke undvære det mere. Det kan downloades gratis her: http://quicksilver.blacktree.com/
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
nerosnerosSkrevet 03/11-05 22:57 
Jeg synes da vi skal holde denne tråd kørene vi kan da sikkert nok finde på gode indlæg senere hen.

Escape Velocity Nova er et fantastisk spil især hvis man kan finde en Star Wars Plug-in.
Bashful Neophyte
MajorPMajorPSkrevet 03/11-05 22:23 
Nu blev tråden ikke så stor, som jeg håbede på, men jeg takker for de glimrende svar.

Jeg glæder mig til at kigge på programmerne, når jeg engang modtager dyret.

Hvor kan jeg i øvrigt finde Doplh Insult Engine? (Google gav ikke noget :/)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
la0sla0sSkrevet 01/11-05 15:21 
Tillykke med din nye maskine, den bliver du uden tvivl glad for.

Jeg vil tilslutte mig det meste af det, som der er anbefalet, Adium, VLC er gode programmer. Der er også en masse fine programmer til maskinen der følger med Mac OS, så allerede fra start er du godt sat i gang.

Jeg vil dog med al respekt anfægte NeoOffice en anelse. Det er simpelthen for langsomt efter min mening. Det er et ok alternativ til Office pakken, men hvis du vil have en fuld office suite er det (med skam i stemmen) nok den du skal have. Jeg klarer mig dog glimrende med Pages, som jeg har købt.

Skal du lege med billedbehandling, er Gimp et fint værktøj, og udvidelsen Gimpshop der får den til at ligne Photoshop i UI er ok, og programmet er gratis.

Jeg vil også anbefale www.versiontracker.com her kan du finde mange mange programmer, og er stedet at starte. Ellers er der bare at spørge på siderne mediamac.dk og macnyt.dk de er begge meget newbie-venlige, hvis man spørger pænt. :)

Af andre programmer er der til dvdripning Mactheripper, et godt Browser alternativ baseret på firefox er Camino, jeg bruger både den og Safari. Går du op i spil så tjek insidemacgames.com. Det komercielle program Toast er virkelig værd at bruge penge på, det er det bedste brænderprogram til maskinen.
Hvad sker der?
KillercowKillercowSkrevet 01/11-05 15:06 
Tjah, af generelle programmer kan da anbefales VLC (fra videolan.org) til diverse filmafspilning, MacIrssi til IRC-kanaler, Adium X til instant messaging, Cyberduck til FTP, SFTP m.v., ArtRage hvis du har en digitizer, CocoModX til at høre modfiler, ffmpegx til konvertering af film/lydformater, NeoOffice/J hvis du har brug for en fuld office suite, PCSX til Playstation-emulering, SIDPlay + High Voltage Sid Collection for et sprødt 8-bit soundtrack i hverdagen, SubEthaEdit for al tekstredigering, DarwinPorts hvis du er en unix kind of guy :-)

Et par spil fortjener også at blive nævnt på vejen: Escape Velocity Nova, Marble Blast Gold, Luxor, Darwinia, Ragdoll Masters. Der er mange flere på macgamefiles.com.

De fleste af ovenstående programmer kan findes på versiontracker.com og resten kan Google garanteret finde.

Nåja, der er jo også DIE (Dolph Insult Engine), som er uundværlig i enhver seriøs diskussion ^_^
nerosnerosSkrevet 01/11-05 13:38 
God ide! Jeg ved ikke lige hvad det skulle være af programmer, men jeg ved ihvertfald end masse om mac da jeg har haft Apple computers meget tæt inde på livet siden jeg var 5 år gammel.

Vil egentig bare fortælle om min begejstring for denne tråd.

Pøj pøj med din nye iMac G5.

Håber snart, at jeg må overtage min fars Power book G4 15inch. Dejlig maskine.
Bashful Neophyte
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig