X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til skærmkøb


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 31/10-05 15:49 
Nu har jeg ledt og ledt, og nu har jeg brug for noget expert-hjælp.

Jeg skal bruge en 17" lcd skærm til min stationære computer.
-Den skal være sort, eller hovedsageligt sort.
-Den må koste mellem 2000,- og 3000,-
-Den skal køre DVI
-Den skal ha' en piv-godt billede
-Den må gerne kunne komme lidt op i højden.

Skal man vælge så hellere design og et krystal-klart billede, end en gaming-skærm.
Flot og diskret og god at arbejde ved. Tak.

Noget geniale forslag?
Jeg er selv nået frem til boget à la Samsung Syncmaster 730BF... kunne det være et bud?
Have you considered sucking less?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/10-05 16:19 
Jeg har en Samsung 710, og den er jeg fuldt ud tilfreds med. Rigtig godt billede.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
MrCaseMrCaseSkrevet 31/10-05 21:26 
Nu er jeg kommet frem til et andet bud!
LG 1780Q ... piv fix, og brand smart at man kan twiste skærmen 90 grader..
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 31/10-05 21:28, rettet 31/10-05 21:31 
Jeg kan godt lide min "hp pavilion f1904". DVI-billedet ser fantastisk ud, men selve skærmen er nok mere grå end sort... Jeg kender intet til prisniveauet lige nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 31/10-05 21:42 
Har en "Sony SDM-HS75P" 17" kostede circa. 2.999.95 kr. i Elecktrik City I Fisketorvet I København.
Jeg er meget glad for den, den kan tilpasse sig til en hver strørrelse jeg bruger selv 1280x1024/60Hz.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/10-05 23:18 
Har set et bagprojection tv på 55" med høj opløsning og kontrast til lidt under 20.000, mener at det var 17.000 det kostede, det er også HD klar, så når jeg bliver rig(hvilket jeg aldrig bliver = får aldrig råd til det tv)skal jeg have det, så ryger mit 41" sony tv ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
OmenOmenSkrevet 01/11-05 00:12 
Er LCD skærme ikke et lidt risikabelt køb hvis der er noget hold i Windows Vista rygterne?
Vote Ficus!
3of193of19Skrevet 01/11-05 00:37 
Omen>
Er LCD skærme ikke et lidt risikabelt køb hvis der er noget hold i Windows Vista rygterne?

Huh?
OmenOmenSkrevet 01/11-05 08:45 
"Display: Prepare to feel the red mist of rage - no current TFT monitor out there is going to support high definition playback in Vista. You may already have heard rumblings about this, but here it is. To play HD-DVD or Blu-Ray content you need a HDCP compatible monitor. Why? Because these formats use HDCP to encrypt a video signal as it travels along a digital connection to an output device, to prevent people copying it. If you have just standard DVI or even an analogue output, you're going to see HD scaled down to a far-less-than-HD resolution for viewing - which sucks. This isn't really Microsoft's fault - HDCP is something that content makers, in their eternal wisdom, have decided is necessary to stop us all watching pirated movies. Yay."

http://www.bit-tech.net/news/2005/09/07/vista_hardware_reqs/

Det er dog KUN rygter.
Vote Ficus!
JmogJmogSkrevet 01/11-05 10:48 
Nu er ovenstående jo kun af betydning, hvis han har tænkt sig at bruge sin monitor til filmbrug. HD til alt andet vil stadig virke. Desuden så kan man skam godt finde LCD-skærme, der er HDCP-kompatible. Sjovt at de ikke nævner graffikkortet, for det er lige så vigtigt, at DVI-outputtet understøtter HDCP.

Det ville heller ikke undre mig, hvis der ret hurtigt kom hjemmelavede programmer, der klarede det her.

Personligt er jeg bedøvende ligeglad. Film skal ses på et stort display, ikke en 17" monitor. At købe et Blu-ray drev er heller ikke noget der haster, da de vil være pissedyre i starten. Det bliver PS3 sikkert også, men den kan i det mindste spille spil.
MrCaseMrCaseSkrevet 02/11-05 09:25 
Det havde jeg egentlig aldrig tænkt på... at en monitor skulle understøtte hdcp...

Jeg er bare så vant til at alle lcd/plasma-tv'ene gør det...

Men som det også bliver pointeret, bliver det næppe relavant på min pc-monitor, lige forløbigt. Men lad os nu se hvad de finder på.

For informationens skyld skal jeg lige nævne at jeg endte med at købe den ovennævnte lg-skærm. Super-flot design, gode farver, og meget handy at man kan vende skærmen. (Jeg er studerende)
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig