X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lysleder leverandører i københavn?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 30/10-05 22:07, rettet 30/10-05 22:29 
Hvis der nu var nogen herinde der havde et overblik over leverandører af lysleder forbindelser til det indre København (indre Vesterbro) så ville det være super med nogle links.

Den andelsforening jeg bor i skal til at have svenske tilstande ;-) (10/10mbit++) eller deromkring og spørgsmålet er nu bare hvem vi skal vælge.

Indtil videre kender jeg kun til Dansk Bredbånd (www.dbnet.dk) og A+ (www.aplus.dk), men det kunne være meget rart med alternativer så vi kan presse dem på prisen.

Kravene er at det skal være fiberteknologi, at foreningen skal eje de installerede kabler og at hver lejlighed skal have sin egen faste linie.

Håber der er nogen der kan hjælpe =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 30/10-05 22:24 
Heldige svin :)

*Drømmer om hvordan det er at spille Halo 2 på 10/10mbit*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 30/10-05 22:32, rettet 30/10-05 22:36 
Man kan nu også godt få 25/25mbit, men jeg synes det er lidt for dyrt med ca. 500kr per måned :-p

edit: 529kr/måned er så sjovt nok det tdckabel tillader sig at tage for en 4mbit/1mbit linie, som jeg har for tiden. Alle ved godt de godt kan levere op til 30mbit i deres kabler, men jeg går ud fra at de ikke ser nogen grund til at give os for meget for pengene, når der nu findes idioter som mig der gerne vil betale så meget for så lidt! :(
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 30/10-05 22:37 
Her i SV har vi ComX i min andelsforening - Jeg har selv 10mbit til 299,- om måneden - og ja, det er 10mbit begge veje.

De 10mbit jeg har er garanterede, hvilket vil sige at jeg hele tiden har 10mbit - men hvis der er båndbredde til overs (hvor ved jeg ikke lige), så kommer jeg op på de 30mbit, og der ligger jeg faktisk konstant lige nu. Vi ejer selv installationerne i bygningen, så når aftalen engang udløber, kan vi skifte leverandør hvis vi vil.

Der har været nedetid et par gange, men jeg er supertilfreds med service og produkter. Vi har deres tripleplay-løsning, hvilket betyder at vi også har tv og telefoni. Lige nu er de i konflikt med Viasat, og kan derfor ikke levere TV3 ol., men det klarer jeg lige. :) Er der mere du vil vide, så bare spørg.

www.comx.dk
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 30/10-05 23:04 
Herold, hvad har I lavet med ang. TDC's almindelige hybridnet? Har I bare lukket for det eller betaler foreningen stadig penge til TDC?
HeroldHeroldSkrevet 30/10-05 23:52 
Det er opsagt. De 180 kroner vi gav om måneden der, er istedet overgået til at betale for installeringen af netværket. :) Der er så reelt en merudgift til ComX og deres tv-pakker, men det er et billigt alternativ fordi man nemt kan skifte mellem de pakker man vil have (og digitalt TV er i horisonten.

Største ramaskrig var de 100 gamle mennesker, der ikke forstod hvorfor der ikke kom nogen fra ComX ud og hjalp dem med at indstille deres TV til de nye frekvenser.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OmenOmenSkrevet 31/10-05 00:41 
Jeg ved ikke om det ses som Off Topic, men ellers er der jo også:

http://www.cph-metronet.dk/index.asp?p=main4%2fcontact.asp

med deres ADSL2, til os som ikke kan få overtalt resten af opgangen.
Vote Ficus!
jaesjaesSkrevet 31/10-05 00:48 
Er deres forbindelser stabile? Orker ikke flere ustabile løsninger :/
la0sla0sSkrevet 31/10-05 01:18 
Lidt offtopic I know, og jeg beklager min uforskammethed, men kender nogen til lignende løsninger i Århus N området, nærmere betegnet tæt på uni?
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 31/10-05 04:30 
I min boligforening har Aplus lige tilbudt os 4mbit/4mbit til 199 om måneden. Det bliver lækkert, når det kommer igang. Vi har i forvejen installeret kablerne i ejendommen, så det kan ikke tage lang tid.
LessCDTLessCDTSkrevet 02/11-05 17:04 
Omen>
Jeg ved ikke om det ses som Off Topic, men ellers er der jo også:

http://www.cph-metronet.dk/index.asp?p=main4%2fcontact.asp

med deres ADSL2, til os som ikke kan få overtalt resten af opgangen.

Kender du noget til kvaliteten af nettet og opførslen osv. af udbyderen? - for det virker som et ret godt alternativ til tdc-bleh .. =)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HeroldHeroldSkrevet 02/11-05 17:07 
Jeg ved at Cph-metronet er begrænset af lokation og længde fra centralen - jo længere du er væk, jo lavere er din hastighed (kan ses på deres site). Jeg mener heller ikke de er i hele Kbh. Jeg kender én i Vanløse, der ikke kan få det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OmenOmenSkrevet 02/11-05 17:39 
Jeg kender desværre heller ikke så meget til kvaliteten ud over hvad der er blevet skrevet her. Jeg har dog gjort hvad jeg kunne for et tjekke op på det, og de virker reele nok.

Om en måned eller to skulle jeg dog gerne kunne give klare svar ;)
Vote Ficus!
LessCDTLessCDTSkrevet 02/11-05 18:11 
Det lyder godt :)

Jeg har endnu et spørgsmål, som jeg er sikker på nogle af jer eksperter kan svare på. Med mit nuværende Abb. hos TDC har jeg et digitalt telefonstik, som både telefonen og internettet kører over. På CPH's side står der desværre, at man skal bruge et analogt aktivt telefonstik - hvad skal jeg gøre?

Afbestille mit gamle TDC abb. og få lavet et nyt telefon abb. med analogt stik, og først derefter få CPH's?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HeroldHeroldSkrevet 02/11-05 19:13 
Nu er jeg ikke lige inde i de tekniske termer, men mener du har ISDN-linie istedet for en normal telefonlinie, eller er det bare din telefonlinie, som du kører ADSL og telefon på?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
LessCDTLessCDTSkrevet 02/11-05 20:43 
Jeg er ikke helt sikker, da det var noget være kludder at få ADSL installeret.

Før ADSL overhovedet var på markedet endnu, fik vi anskaffet os ISDN her i huset (det var jo lynhurtigt dengang). Men som tiden gik, blev kravet om en bredere internetforbindelse så stor at vi måtte skifte til ADSL. Det TDC så gjorde var, at lave en form for viderebyggelse på vores gamle ISDN linje, som jeg ikke fik helt fat. Hvad jeg ved er, at vi nu har en adsl-router, og at det gamle ISDN-modem er fjernet.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig