X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er min DS normal? (lyd)


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 25/10-05 12:35 
Jeg har lige købt en DS med Advance Wars DS. Jeg er ellers godt tilfreds med maskinen og spillet, men lyden via hovedtelefonudgangen forvrænger en lille smule i visse passager af spillet (f.eks. titelskærmens musik og nogle af ingame temaerne).
En lille smule, lyder måske ikke af så meget, men jeg tror det kommer til at irritere mig i det lange løb, hvis ikke spørger mens jeg stadig har muligheden for at få den byttet.

Jeg har også lagt mærke til, at man når der ikke er nogen lyd kan høre en svag vibrerende hyletone, når volumen kontrollen står i den midterste del af skyderen (normal volumen).

Mit spørgsmål er så, er det en fejl alle DSer lider af, er det simpelthen Advance Wars lyd, der er dårligt samplet, eller skal jeg prøve at bytte DSen med en anden?
Born to kill space
happyEDhappyEDSkrevet 25/10-05 13:36 
Det er AW tror jeg for min gør det også hvis der er skruet næsten helt ned.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
jaesjaesSkrevet 25/10-05 13:57, rettet 25/10-05 13:58 
Min DS lider af samme problem som toAts, vist nok i alle spil. En anden skavank min (eller måske alle) DS'er har er, at lydstyrken stiger i et forholdsvis stort ryk, når jeg bevæger volume-skyderen helt fra venstre til det punkt, hvor højttalere og hovedtelefoner aktiveres. Derefter virker kurven mere blød. Samtidig virker det som om, at der er dødzone på ca. en millimeter i venstre side. Et relateret problem er, at jeg ikke kan bruge DS'en med mit ene sæt hovedtelefoner, da lydstyrken er alt for høj, selv på lavest mulige indstilling.
ElgenElgenSkrevet 25/10-05 15:32 
Zzap!>
...forvrænger en lille smule i visse passager af spillet

Min 'skratter' nærmest. Ved ikke om det er det samme. Lidt ligesom hvis der var en løs forbindelse i hovedtelefonerne eller stikket ikke var sat korrekt i.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
seebergseebergSkrevet 25/10-05 16:39 
Problemet er fælles for alle DSer.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
BaggyBaggySkrevet 25/10-05 17:35 
OG PSP ER SVARET :D


( Har ingen erfaringer med hverken DS eller PSP, men kunne bare ikke lade være.. :D )
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
AsseAsseSkrevet 25/10-05 18:02 
PSP? Hvis jeg vil spille Gran turismo eller tekken.. Så tror jeg bare jeg lægger mig til at sove eller noget.
KTCKTCSkrevet 25/10-05 21:11 
Hellere lidt skratten end en lydstyrke der er så lav, at man skal være i et meget lydtomt miljø før man kan høre noget som helst... Generelt synes jeg faktisk DSens lyd er lige så overlegen PSPens, som PSP er overlegen DS på grafik, hvis vi snakker standardudstyr...

Men back on topic: Jeg har selv spillet og synes ikke jeg kan høre noget forvrængning eller klikken i titelmelodien. Om den er samplet i 8 bit eller lignende er meget sandsynligt, men ikke noget en garvet Amiga-mand som jeg lægger mærke til :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 25/10-05 21:55 
Nej, det skulle også undre mig meget hvis det var samplingen (SNES brugte 4bit, så...).
Det jeg hører, er en forvrængning der lyder som om der er en dårlig forbindelse et sted (måske volumen slideren).
Den forkommer dog kun ved bestemte frekvenser og lydstyrker.
Så er der også den underliggende "hyletone" der kan høres når spil lyden er meget lav, men som forsvinder når slideren står i max eller min position.
Born to kill space
WikzoWikzoSkrevet 26/10-05 15:46 
Min skratte også, hvis jeg tager lyden ned på det laveste(som kan høres).

Er ret irriterende, da jeg ellers må spille uden lyd, hvis min mor beder mig om, at jeg skal skrue ned.
bootsbootsSkrevet 28/10-05 16:42 
Har du aldrig hørt om høretelefoner?
jaesjaesSkrevet 21/07-09 17:54, rettet 21/07-09 17:54 
Jeg spurgte om det lidt højere oppe, men prøver lige igen, da jeg nu skal sælge min DS og gerne vil vide om den er defekt:

Er det en medfødt skavank at lydstyrken er ret høj på den første DS-model, når man bruger hovedtelefoner? Med nogle hovedtelefoner er lydstyrken lidt for høj til at det er behageligt på min DS.

Glemte desværre at undersøge det nærmere mens der stadig var reklamationsret :/
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/07-09 18:36 
Det afhænger af hovedtelefonerne, nogle spiller højere end andre. Og man kan da for faen bare skrue ned, der er ingen der siger volumen skal stå på max.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JAAJAASkrevet 21/07-09 19:06, rettet 21/07-09 19:09 
jaes>
Min DS lider af samme problem som toAts, vist nok i alle spil. En anden skavank min (eller måske alle) DS'er har er, at lydstyrken stiger i et forholdsvis stort ryk, når jeg bevæger volume-skyderen helt fra venstre til det punkt, hvor højttalere og hovedtelefoner aktiveres. Derefter virker kurven mere blød. Samtidig virker det som om, at der er dødzone på ca. en millimeter i venstre side.

Du her netop beskrevet min DS Lite. Det er et HYR at få den indstillet på et fornuftigt lydniveau. Jeg har ca. 1mm at gøre godt med hvor den går fra næsten slukket til BRØL, og skal altid sidde og forsøge at skubbe forsigtigt til den med neglen. Dertil kommer at lydniveauet med hovedtelefoner er langt højere, og så skal man til at bruge neglen igen. Dybt belastende.
jaesjaesSkrevet 21/07-09 20:52, rettet 21/07-09 20:57 
CenobiteDK>
Det afhænger af hovedtelefonerne, nogle spiller højere end andre. Og man kan da for faen bare skrue ned, der er ingen der siger volumen skal stå på max.

Tak for dit venlige svar ;)

Det er naturligvis på absolut laveste mulige indstilling, at den spiller for højt. Det er da logik for aber, skulle jeg mene, no offence :P

Og som jeg selv skriver, er det kun med *nogle* hovedtelefoner. Problemet er bare, at det er med de *fleste* hovedtelefoner.

Som JAA er inde på, og som jeg har nævnt tidligere i tråden, så er der nok en millimeter eller noget i den stil, før lydstyrken går amok. På min DS er det bare næsten umuligt at få lyd frem i den første millimeter, så normalt går den fra stilhed til ørepine. Som sagt er problemet kun med (nogle) hovedtelefoner.

Så har nogen oplevet lydstyrke-problemer med den gamle DS? Det behøver ikke være præcist som med min, vil bare gerne vide, om der er en tendens til at den første DS spiller for højt med hovedtelefoner.
SumezSumezSkrevet 22/07-09 08:58 
Min DS spiller i hvert fald ikke vildt højt, når man har skruet ned for den. Lydstyrken er rimelig når den står på max.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/07-09 00:52 
Min DS er jo så tilsyneladende lidt småsyg, skidt. Men tak for inputs.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-09 10:39 
@Jaes
Jeg byttede min DS 3 gange(den første model) da den lige kom ud. Jeg havde det problem at højtalerne at de skrattede, altså hvor højtalerne lød som om de var sprunget. Men de lød fint hvis jeg skruede højt op. Det var mega træls, så den 3. gang jeg byttede den ind, fik jeg pengene tilbage.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig