X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lufia


Svar
TweelTweelSkrevet 20/10-05 21:35 
Der er noget der undrer mig ang. de to første Lufia spil (til SNES), og da jeg ikke har kunnet finde svar i databasen spørger jeg her:
Hvilke(t) af Lufia spillene til SNES er udkommet i Europa? Jeg har ikke kunnet finde andre end Lufia 2: Rise of the Sinistrals på ebay (udgivet som Lufia uden undertitel eller nummer), men i et af mine gamle Nintendo Magasiner anmelder de Lufia 1: The Fortress of Doom, hvilket vel indikerer at det burde være kommet i Danmark (ikke preview, men anmeldelse, i Power Player sektionen). Hvad er hvad?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 20/10-05 21:44 
Vi har jo to samlere der mener de har en PAL-version, så de kan vel svare? Som det fremgår er mit US.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 22/10-05 06:34 
Ved nærmere eftersyn har jeg erkendt at mit Lufia Fortress Of Doom er er US og IKKE EU... Fejlen er rettet :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 22/10-05 10:26 
Hm, jeg troede godt nok også at begge spil var udgivet i EU, jf. de gamle Nintendo-blade.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 22/10-05 10:38 
Nogen har solgt en PAL udgave på ebay.

Så den må da eksistere
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 22/10-05 11:27 
Men er det ikke 2'eren? Ifølge Tweel er den jo udgivet som "Lufia" i Europa.
Kan ikke lige se hvem helten på forsiden er, de ligner jo hinanden i de to spil.
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle spor af en evt. europæisk udgave af etteren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 22/10-05 14:24 
Den der er solgt på ebay ligner den jeg har temmelig meget, og det er 2'eren. Det skal siges at det er den australske version jeg har, hvilket er en del af min overvejelse: Blev der udgivet forskellige Lufia spil i de forskellige pal lande?
Jeg har kigget i forskellige databaser på nettet uden noget endeligt svar, men jeg bliver mere og mere overbevist om at Nintendo Magasinets redaktion var på svampe, og at 1'eren ikke er udkommet i pal-land.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SyrefoxSyrefoxSkrevet 23/10-05 10:30, rettet 23/10-05 10:39 
Mit er et PAL spil. Jeg købte det sammen med en super nintendo og 9 andre spil i den blå avis.

Har lagt et billede af det ind under min samling. Det skal dog lige godkendes af en moderator

Her er billedet.
WehnerWehnerSkrevet 23/10-05 11:42 
Jeg har godkendt billedet, men var folk ikke enige om, at det netop er Lufia II du har - udgivet i Europa som Lufia? Ikke at jeg har fulgt så godt med...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 23/10-05 12:24 
Fortress Of Doom er 1'eren, så hvis det vitterligt er det spil, så er der jo andre der tager fejl i denne tråd...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/10-05 12:34 
Syrefox kan vel afgøre det.

Det er i etteren, man starter som de gamle helte (som er vildt stærke), der skal ind og gøre det af med skurken (kan ikke huske nogen navne, det er for længe siden). Efter introen, spiller man så heltens efterkommer, der starter fra level 1.

I toeren spiller man som heltene fra etterens intro.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 23/10-05 20:29 
Syrefox' billede ligner min version, der som sagt er 2'eren (og som følger Sumez' beskrivelse af samme).
I 2'eren starter man som en Monster Hunter der kommer ind til en kvindelig Shop ejer (som lægger voldsomt an på en). Når man forsøger at forlade start byen bliver man stoppet af en gammel mand der fører en til en intro dungeon syd for byen.
Syrefox, jeg ville blive glad hvis du kunne teste om dit spil følger denne beskrivelse. Hvis det gør regner jeg det for næsten sikkert at NM anmeldte det forkerte spil, og at Taito lavede en "Final Fantasy" nummerering i Europa.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig