X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye EDGE scores


Svar
OkottaOkottaSkrevet 15/05-03 21:59 
Soul Calibur II - 9/10
Amplitude - 8/10
Silent Hill 3 - 7/10
P.N.03 - 7/10
Eve Online: The Second Genesis - 8/10
Breath Of Fire: Dragon Quarter - 7/10
Dodonpachi: Dai-Ou-Jou - 8/10
MotoGP: URT2 - 8/10
Clock Tower 3 - 3/10
Vietcong - 5/10
Golden Sun: The Lost Age - 6/10
Made In Wario - 7/10
World War II: Frontline Command - 5/... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
823 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 25/11-09 12:49 
Det er da noget være vrøvl ;D

Som jeg prøver at forklare er der jo spil i historien som har haft et højt kvalitets indhold, men aldrig fik den opmærksomhed som det fortjente eller som solgte godt!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 25/11-09 12:52 
Ja, men det er da dumt at være ligeglad med om et fedt spil sælger godt eller ej - sælger det dårligt, er det ligegyldigt hvor fedt det er, når studiet, der har lavet det lukker pga. at de ikke tjente penge.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 25/11-09 12:57, rettet 25/11-09 14:22 
Helt enig. Jeg bedømmer bare ikke spil kun udfra om det har solgt godt! Men det er da fedt hvis Bajereinetto sælger godt og firmaet bliver boosted så vi kan få mere af den slags :-)

Faktisk synes jeg der er mange dårlige spil som sælger godt, og det er så skidt fordi vi så får mere af det crap. Så helt ligeglad er jeg nok ikke aligevel ;D
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-09 13:35 
7 til New super mario er jo en katastrofe!
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 25/11-09 14:20 
Hvorfor?.. spillet bliver jo ikke ringere af at anmelderne hos EDGE er blevet sindsyge.
HeroldHeroldSkrevet 25/11-09 14:21 
Jeg håber egentlig at det bliver bedre efter World 1, for jeg er ikke imponeret ud over et 7-tal endnu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-09 15:12 
World 1 er awesome
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 25/11-09 15:28 
Herold>
Det sagde jeg heller ikke :P Hvis kvalitet ikke sælger godt, er der stort set ingen der laver kvalitet...

Well, metervarer sælger jo ALTID langt bedre, i hvert fald i vesten, det er nærmest det EA baserer deres marketingsstrategi på.
Bayonetta har allerede boostet salget af X360'ere i Japan (selvom det er multiplatform), så det har uden tvivl succes der, og hvis jeg ikke tager meget fejl er det spil primært rettet mod det japanske publikum. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/11-09 15:34, rettet 25/11-09 15:34 
Sumez>
Bayonetta har allerede boostet salget af X360'ere i Japan

Hvor har du set det?
SumezSumezSkrevet 25/11-09 16:15 
Jeg så det ud af øjenkrogen, og huskede åbenbart forkert. Sagen er stik det modsatte:
http://www.destructoid.com/japan-bayonetta-ps3-sales-double-xbox-360-sales-153730.phtml


Stadig rimelig gode salgstal for udgivelsesdagen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 25/11-09 16:18 
Sumez>
Well, metervarer sælger jo ALTID langt bedre, i hvert fald i vesten, det er nærmest det EA baserer deres marketingsstrategi på.
Bayonetta har allerede boostet salget af X360'ere i Japan (selvom det er multiplatform), så det har uden tvivl succes der, og hvis jeg ikke tager meget fejl er det spil primært rettet mod det japanske publikum. :P

Ja, eller, jeg er næsten enig. Metervarer er jo også nøje afmålte titler, der rammer lige hvor de skal. Min pointe var bare at det er et selvmål at være ligeglad med smalle/skæve, kreative titler. Succes er nødvendig i en branche, hvor penge = levetid. Tænk hvis Okami havde solgt mere? Altså, nok til at udvikleren ikke blev lukket? Måske ligger der nærmere et undertrykt ønske i at gode spil går dårligt, så man kan være smal, unik og have god smag, der ikke deles af alt for mange?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/11-09 16:20 
Der er mange sider af den tankegang, og det kan man vist godt bygge en ny tråd på, hvis nogen ønsker at diskutere det i dybden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/11-09 17:49 
Sumez>
Jeg så det ud af øjenkrogen, og huskede åbenbart forkert. Sagen er stik det modsatte:
http://www.destructoid.com/japan-bayonetta-ps3-sales-double-xbox-360-sales-153730.phtml

Stadig rimelig gode salgstal for udgivelsesdagen :)

Ja faktisk ikke så slemt igen når man betragter antallet af solgte maskiner :)
nerosnerosSkrevet 25/11-09 18:20 
Herold>
Måske ligger der nærmere et undertrykt ønske i at gode spil går dårligt, så man kan være smal, unik og have god smag, der ikke deles af alt for mange?

Haha ja det er derfor jeg lige har købt en Neo Geo AES og lagt de moderne konsoller på hylden et stykke tid. Jeg vil nemlig gerne være smal og unik :D

Men Herold jeg er sku også enig med dig. Penge = Levetid! Det jeg egentlig mente var bare at det lyd som om Palle målte gode spil udfra salgstal, men jeg har nok misforstået det..?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/11-09 18:31 
Nej, sådan forstod jeg det også, jeg synes ikke salgstal havde nogen som helst relevans i sammenhængen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/11-09 19:35, rettet 25/11-09 19:36 
Så må du hellere få øjnene op for virkeligheden Sumez... Når nogen udtaler, at det "går helt vildt godt" for et spil, så skal man have mange parametre med - og et meget vigtig af dem er salg. Derfor måtte jeg lige sige stop, inden man gik alt for meget i selvsving over Bayonettas "succes".

Man kan sige, at Bayonetta får "ufatteligt gode anmeldelser", men hvis det sælger 125 eksemplarer og udvikleren taber millioner på spillet, så kan man vist ikke påstå, at "det går helt vildt godt" for spillet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 25/11-09 19:59 
Det er da et spørgsmål om tilgangsvinklen, og Neros tilgangsvinkel var en anden end din. Altså udelukkende fokus på spillet alene, og ikke industrien omkring det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/11-09 20:47 
Ja, hvis det eneste succeskriterie for et spil er gode anmeldelser, så er det korrekt... Hvis det er det fulde billede omkring et spil, så er situationen noget mere nuanceret - og alt for tidligt at udtale sig om...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 25/11-09 22:16, rettet 25/11-09 23:39 
Min indgangsvinkel var som Sumez skriver det, og hvis et spil får rene 9-10 taller og næsten allerede er gået kult i Japan så går det jo godt ;-) Men her i vesten har vi jo nok en anden holdning måske til den slags det ved jeg godt.

Da jeg skrev at det gik godt for Bayonetta i tråden her var det jo på baggrund af en score fra EDGE og ikke en score for salget ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/11-09 23:43, rettet 25/11-09 23:44 
Chrono Trigger fik voldsomt positiv omtale alle steder da det kom, selv i Europa, og det solgte fint i Japan.
Men i USA solgte det kun en tiendedel så meget - fuldstændig forsvindende tal i forhold til de populære spil, og i Europa gad man slet ikke have det.
Men det er sidenhen blevet kendt som et af de mest eftertragtede spil på eBay, og som en milepæl der voksede udover bare sin egen genre, og figurerer den dag i dag stadig øverst på mange toplister.
Jeg synes det er et umådeligt succesfuldt spil. :)

Men ja, det kommer jo fuldstændig an på hvordan man ser på det, jeg kan godt forstå hvor du kommer fra Palle, og Herolds argument er jo rimelig unægteligt. Men personligt er det nu ikke spil som Bayonetta, jeg håberpå at se masseproduceret, jeg er bare glad for at se gode anmeldelser, fordi jeg troede at spillet netop ville være ligegyldig metervare.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/11-09 18:36 
Lidt syg karakter til Bayo. Forventede overfladisk og totalt overgearet actionhalløj med über-flot spildesign. Det er det måske også, men samtidig rendyrket spilbart og holdbart?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-10 14:25, rettet 12/02-10 14:28 
De seneste scores:

Mass Effect 2 - 9
Bioshock 2 - 8
Darwinia+ - 8
Stalker: Call of Pripyat - 7
Heavy Rain - 7
Dante's inferno - 6
Death By Cube - 6
Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth - 6
Super Monkey Ball: Step and roll - 5
Undead Knights - 4

Ser ud til at passe meget godt overens med, hvad jeg forventede af spillene :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/02-10 14:56 
Lav score til Heavy Rain, men nu er det jo edge vi har med at gøre så det er måske ikke videre overraskende.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-10 14:58, rettet 12/02-10 14:58 
7 er jo ikke dårligt - faktisk bedre end jeg havde forventet. Velfortjent ME2 score.
millenniummillenniumSkrevet 12/02-10 15:30 
Endnu en Monkey Ball bummer.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/02-10 16:09, rettet 12/02-10 16:10 
Beano>
7 er jo ikke dårligt - faktisk bedre end jeg havde forventet. Velfortjent ME2 score.

Det er vel heller ikke en god score, men som sagt ikke overraskende når vi har med Edge at gøre.

Edge rater 90% af alle ps3 exclusives lavere end største delen af alle andre sites/mags og rater 90% af alle 360 exclusives højere end største delen af alle andre sites/mags.

Det er lidt af et sjovt tilfælde må man sige, det er lidt ligesom dengang Gamespot altid ratede EA spil til 90+ præcis i samme periode som de havde EA bannere/reklamer for EA spil overalt på sitet.
enfenenfenSkrevet 12/02-10 16:10 
Ja, det må sgu være en konspiration :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 12/02-10 16:14 
Azzkikr>
Det er vel heller ikke en god score, men som sagt ikke overraskende når vi har med Edge at gøre.

7 er "pænt over middel".
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/02-10 17:14 
Ja, ligesom et P:R-syvtal :-)
BeanoBeanoSkrevet 12/02-10 17:44 
Som Edge selv skriver i deres review-score-beskrivelse...

7=seven

:)
Bede-xBede-xSkrevet 12/07-10 15:05, rettet 12/07-10 15:08 
Crackdown 2 = 8
Dragon Quest IX = 9
Transformers War For Cybertron = 5
Trinity Universe = 6
Clash of the Titans = 3
Darkstar One: Broken Alliance = 6
Art Style: Light Trax = 7
Art Style: Penta Tentacles = 5
Jett Rocket = 4
Aqua: Naval Warfare = 3
Apple Jack = 8
Lego Harry Potter = 6

Crackdown 2 scoren er spot on efter min mening. Også rart at se at de får anmeldt lidt flere XBL indie games(Apple Jack).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 12/07-10 17:22 
Lidt tæsk til både Harry Potter og Transformers, som ellers har fået gode anmeldelser andre steder. Typisk EDGE ;-)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 12/07-10 17:58 
Crackdown 2? Det er måske den ringeste demo og det grimmeste spil jeg har set i år..!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/07-10 19:05 
millennium>
Lidt tæsk til både Harry Potter og Transformers, som ellers har fået gode anmeldelser andre steder. Typisk EDGE ;-)

Har du prøvet demoerne? Lego HArry Potter er virkelig skidt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 12/07-10 19:21 
Jamen, Harry har 80 på metacritic ??? Det er da i det grønne felt... :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 26/11-10 11:38, rettet 26/11-10 13:37 
Seneste EDGE score. En del Kinect stuff...

Rock Band 3 - 10/10
Fable 3 – 7/10
Need for Speed: Hot Pursuit – 9/10
Assassin’s Creed: Brotherhood – 8/10
Fallout: New Vegas – 6/10
James Bond: Bloodstone – 5/10
James Bond: Goldeneye – 8/10
Create - 6/10
Majin and the Forskaen Kingdom – 7/10
DKCR – 7/10
Kirby’s Epic Yarn – 8/10
Dance Central - 8/10
Kinect Sports – 8/10
DJ Hero 2 – 8/10
Joy Ride – 5/10
Fighters Uncaged – 3/10
Kinect Adventures – 6/10
Kinectimals - 7/10
God of War: Ghost of Sparta - 8/10
Sonic Colours – 6/10
The Shoot - 5/10
The Fight – 3/10
Super Meat Boy 8/10
No Heroes Allowed – 7/10

...glad for at GoldenEye faldt i deres smag.
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/11-10 15:33 
Hvordan fa'en ryger RB3 helt til tops??? Er det ikke bare endnu en omgang musikspil med lidt nye tracks?
3of193of19Skrevet 26/11-10 15:39 
Pro mode, og mange forbedringer i menuføring mm. Læs anmeldelsen.
millenniummillenniumSkrevet 27/11-10 08:03, rettet 27/11-10 08:03 
Er RB3 ikke også lanceret i forbindelse med en ny strenge-guitar og mere pro keyboard. De skal jo finde på noget - og det er åbenbart lykkedes.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 27/11-10 11:28 
Men 10/10 lyder alligevel lidt for optimistisk
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 27/11-10 12:50 
Det syntes jeg ikke - 10 er fair hvis spillet formår at være nyskabende og løfte konceptet til noget der minder om et redskab til musikundervisning uden at gøre det tørt og kedeligt, og samtidig huske de gamle spillere der bare vil hygge sig :)
RJKRJKSkrevet 27/11-10 12:53, rettet 27/11-10 12:54 
Var et Edge 10/10 ikke engang synonym med et skelsættende og nær perfekt spil, der alment blev betragtet som noget helt fantastisk? En score der for blot få år siden, og i magasinets første godt ti år, kun var givet til fem spil (Super Mario 64, Gran Turismo, Ocarina Of Time, Halo og Half-Life 2)?

Mon ikke det er Edge der har lagt stilen om...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 27/11-10 13:11 
Hvis man læser anmeldelsen forekommer det som om RB3 er perfekt:

"It all adds up to what is easily the best and most progressive rhythm-action game ever made, if that label even applies any more. It doesn’t, really. Ever since the MTV acquisition and the rebranding, Harmonix has been quite loudly assembling Rock Band as a platform, dropping the Rock Band Network late into Rock Band 2 – and the importance of that is its own story – bolstering the Rock Band store to over 2,000 tracks, doing its best to import old on-disc content into each instalment, and welcoming suggestions for region-specific tunes and more exotic UGC. Rock Band 3 connects those pieces in quite spectacular fashion."

"Harmonix now takes its rightful place alongside all who have championed the gift of music, not to mention those who have, just as importantly, kept it in step with technology. Chief among them is the studio’s owner, MTV, whose patience in that role is too easily overlooked. Amid dreadful misadventures into non-music dross and increasingly antiseptic playlists, Rock Band 3 is by far the most profound development in that company’s recent history. For the rest of us, it is simply magnificent."

Link...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/11-10 14:26 
RJK>
Mon ikke det er Edge der har lagt stilen om...


Og siden da er der blevet givet 10 til:

Halo 3 (Xbox 360) - E181 (2007)
The Orange Box (Windows PC, PlayStation 3, Xbox 360) - E182 (2007)
Super Mario Galaxy (Wii) - E183 (2007)
Grand Theft Auto IV (PlayStation 3, Xbox 360) - E189 (2008)
LittleBigPlanet (PlayStation 3) - E195 (2008)
Bayonetta (PlayStation 3, Xbox 360) - E209 (2009)
Super Mario Galaxy 2 (Wii) - E215 (2010)
Rock Band 3 (PlayStation 3, Xbox 360) - E222 (2010)

Jeg synes det er svært, at sætte mange fingre på den liste, selvom jeg personligt synes at Bayonetta er ufatteligt dårligt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 27/11-10 14:30, rettet 27/11-10 14:31 
Du mener seriøst at Halo 3, Orange Box, GTA4, Bayonetta, SMG2 og RB3 er skelsættende spil på samme måde som de første fem, og stilen er holdt 100% ensartet fra Edges side gennem de sidste små 20 år?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/11-10 14:47 
På samme måde?
Nej, hvordan skulle de på nogen måde kunne være det?
Man kan kun lave det første 3D platformsspil én gang.

Men skelsættende?
Ja uden skyggen af tvivl.

Jeg har ikke prøvet RB3 (eller nogen andre RB spil.)
Men jeg kan godt se, at SMG2 af gode grunde ikke er så nyt som SMG1, og det er måske grund til at diskvalificere et 10 tal.

Som Edge har sagt igen og igen, så betyder 10 ikke nødvendigvis et perfekt spil. Men hvis f.eks SMG2 forbedrer alle kritikpunkter fra SMG, og samtidig er et fantastisk spil i sin egen ret, er et 10 tal så ikke på sin plads?
Eller er 9 automatisk max score, fordi det er en efterfølger?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 27/11-10 15:31, rettet 27/11-10 15:32 
Hvis du virkelig ikke kan se den ændring, så lad mig forklare det sådan her:

Hvis vi omtrentligt enes med Edge om at tage udgangspunkt i, at de fem bedste og mest skelsættende spil i den 14 års periode mellem 1993 og 2006 (=et 10-tal per 2,8 år) var de fem førstnævnte.

Mener du så, at vi engang i 2035, når vi kigger tilbage på 2007-2028 og skal finde de otte bedste og mest skelsættende spil i hele den 22 års periode (=et 10-tal per 2,8 år), så er det uden skyggen af tvivl spil som Halo 3, Orange Box, GTA4, Bayonetta, SMG2 og RB3?

For det synes jeg da godt nok er en trist prognose på spilmediets vegne.

Jeg synes det er helt åbenlyst at stilen er lagt om, og at 10-tallerne nu uddeles langt mere generøst - jeg husker det da også som at de selv har annonceret dette for år tilbage. Jeg kan slet ikke se hvordan det man/jeg oprindeligt forbandt med et 10-tal i Edge på nogen måde kan bruges om fx Bayonetta og RB3.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/11-10 16:18 
Jeg troede det var almindeligt kendt, at Edge blødte lidt op på deres 10-taller for år tilbage. Har de ikke selv haft det oppe og vende direkte i bladet?
RJKRJKSkrevet 27/11-10 16:19 
Det mener jeg som skrevet også :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 29/11-10 00:04, rettet 29/11-10 00:05 
RJK>
Jeg synes det er helt åbenlyst at stilen er lagt om

Det gjorde de også fra Half-Life 2 og frem.

Med det sagt er de selvfølgelig stadig nogen af dem der giver færrest ti-taller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
823 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig