X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Howl's moving castle (Det levende slot)


Svar
SquareSquareSkrevet 15/10-05 00:14 
Jeg så i dag at politiken gav den fem stjerner ud af seks. Det er jo ret godt.

Jeg er stor fan af Spirited away, og til dels også Princess Mononoke og de tidligere film, så jeg tænkte på om nogen har været inde og se filmen her i dag hvor den fik premiere?

Hvordan er de danske stemmer? Osv...
It's only a state of mind.
HeroldHeroldSkrevet 15/10-05 00:21 
Jeg ved King Chaos har et par freebies til den, så det kan være vi kan få noget feedback fra ham ENGANG OM FJORTEN DAGE, NÅR HAN HAR FÅET SET DEN!!!

Anywho, jeg ser også frem til at se den. Jeg skal lige have min kæreste hooked på Spirited Away, så hun bliver lidt hypet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SquareSquareSkrevet 15/10-05 00:28 
Jeg regner selv først med at skulle ind og se den på fredag, men dér kan jeg da i hvert fald komme med noget feedback.

Jeg fandt i øvrigt et, synes jeg?, ret godt tilbud via vores google annoncer her på siden. En box med alle (?) tidligere film som Studio Gibhli har lavet. Kig nederst i denne tråd, og du skulle kunne finde det :-)
It's only a state of mind.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-05 11:04 
Jeg glæder mig meget til at få den på DVD. Jeg får den ikke set før (og så lang er ventetiden heller ikke).

Jeg har set de fleste af Studio Ghibli's andre film.
JmogJmogSkrevet 15/10-05 11:21 
Square>
Hvordan er de danske stemmer? Osv...

At dømme udfra traileren er de tænderskærende rædselsfulde. Heldigvis har Grand originaludgaven.
JmogJmogSkrevet 15/10-05 11:24 
Square>
Jeg fandt i øvrigt et, synes jeg?, ret godt tilbud via vores google annoncer her på siden. En box med alle (?) tidligere film som Studio Gibhli har lavet. Kig nederst i denne tråd, og du skulle kunne finde det :-)

Det er en piratudgave. Udover den alt for lave pris er det her kraftige fingerpeg:
-12 film på 4 skiver (ville Ghibli aldrig tillade)
-Ingen regionskode

Selv hvis de har brugt de originale DVD'er som master, vil billedkvaliteten være forfærdelig.
NaieraNaieraSkrevet 15/10-05 11:26 
En lille guide til at spotte piratkopieret anime.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 15/10-05 12:04 
Herold>
Anywho, jeg ser også frem til at se den. Jeg skal lige have min kæreste hooked på Spirited Away, så hun bliver lidt hypet.

Her i huset var det kæresten der fik mig til at se Spirited Away :-p

Kunne dog bedre li' Princess Mononoke. Måske især fordi forholdet mellem de to hovedpersoner i Spirited Away ender med at være så underligt ufortalt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 15/10-05 18:02 
Er der nogen der ved om den sendes med originaltale et sted i Århus. Så Spirited Away i Øst for Paradis med det originale lydspor, men kan ikke finde Det Levende Slot på deres program (måske er der slet ikke lavet danske undertekster endnu?).

Opdagede lige, at den er basseret på et værk af Diana Wynne Jones - en af mine yndlingsforfattere, da jeg var mindre; det ser jeg absolut ikke som et minus :)
元気ですか。
SquareSquareSkrevet 15/10-05 18:47 
Er her ingen som har set filmen, og lige kan skrive hvad den minder om, eller endeligt konkludere om de danske stemmer - er - noget bras?

@ Naiera: Jeg burde nok have undret mig over, at alle 12 film var på kun 4 diske. Det virkede næsten også som om, at det var for godt til at være sandt.
It's only a state of mind.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 15/10-05 21:46 
Nu har jeg været inde og se den 2 gange og synes virkelig den har været værd at vente på... Den har mange tekniske (figurer og melodier) elemeneter der minder om Spirited Away og kendere vil helt sikkert kunne se ligheder i filmens første par scener, uden filmen dog på nogen måde mister sit unikke og personlige præg.

Hvad stemmerne angår er det nok meget forskelligt, jeg synes klart de er bedre end Spirited Away og vil da også forsøge at købe en version med både de danske og den engelske stemmer (og selfølgelig jap).
Alt i alt var der kun ganske få steder, hvor jeg synes den var gal med dk stemmer...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 16/10-05 02:47 
De danske stemmer er ikke ligefrem fantastiske, og er i starten utrolig irreterende. Næsten pinlige at høre på faktisk. Men når man kommer lidt længere ind i filmen vænner man sig til dem og tænker ikke videre over det. Det var i hvertfald sådan jeg havde det.
dchangdchangSkrevet 17/10-05 09:47 
OuroborosSlayer>
Er der nogen der ved om den sendes med originaltale et sted i Århus. Så Spirited Away i Øst for Paradis med det originale lydspor, men kan ikke finde Det Levende Slot på deres program (måske er der slet ikke lavet danske undertekster endnu?).



Det gør den ikke. Tro mig, når jeg siger at de må være trætte af mig hos Cinemaxx og Biocity. Jeg har brokket mig gevaldigt. Men de har kategoriseret den som en børnefilm, derfor er der dansk tale. Men de går da glip af mine penge, jeg gider ikke se den med dansk tale. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-05 17:31 
Biocity har da mange gange tidligere haft to versioner af udenlandske "børne"-film kørende. En med dansk tale om eftermiddag og tidlig aften, og en originalsprog sent på aftnenen. Men åbenbart ikke i dette tilfælde?
Zzap!Zzap!Skrevet 18/10-05 00:14 
Jeg var inde i Grand og se den i aften.
Fantastisk film! Både min "medgænger" (mangel af bedre ord) og jeg var vildt begejstrede, selvom den virkede lidt lang på en person der ikke er vant til anime formatet.

Den virker en lille smule mere usammenhængene i historien end andre Gibli film, og nogle af karakterenes reaktioner (eller mangel på samme) kunne måske have være forklaret lidt bedre.
Men måske er det faktisk en del af charmen ved filmen?

Det er ikke den bedste Gibli film nogensinde, men det er uden tvivl den bedste film jeg har set i år.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 18/10-05 05:00, rettet 18/10-05 05:00 
Jeg var også inde og se den i Grand i aften, med japansk tale, selvfølgelig (sikkert samtidig med Zzap!).
Jeg vil faktisk mene at det er ret tæt på at være Giblis bedste film. Den minder på mange måder om Chihiro, men har flere facetter, primært i kraft af den krig, der kører i baggrunden, hvilket fungerer som et fedt, dystert modspil til det ellers hyggelige ghibli-univers. Kan helt klart anbefales herfra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig