X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke(n) film så du i dag?


Svar
QQSkrevet 15/10-05 00:07, rettet 16/10-05 20:24 
Såre simpelt, hvilke(n) film så du idag?

Idag fik jeg ferie, og det sku fejres med min egen lille marathon..:

For A Few Dollars More
Star Wars Episode IV
Blinkende Lygter (DR1)
Hannibal (DR1)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
MadsMadsSkrevet 24/10-05 01:14 
RJK>
Det jeg primært mente var, at Battle Royale jo er en samfundskritisk film, der tager nogle elementer op fra det virkelige samfund og udstiller dem ekstremt. Blandt andet mediernes svælgen i ødelæggelse og de "frigjorte" unge, der ikke respekterer deres forældre. Og det kunne måske lige så godt være Kina om ti år (udviklingen går jo hurtigt), men for nuværende kan det bare kun være Japan (af de to), fordi det kinesiske samfund endnu er grundlæggende anderledes.

Som sagt har jeg ikke set filmen. Derudover havde jeg ikke så meget filmen i tankerne, men sproget, da jeg skrev første indlæg.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 24/10-05 01:15 
Mads>
Som sagt har jeg ikke set filmen.

Det er jo den første, og største, fejl ;)

Men måske vi igen skal overlade tråden til dens rette mening? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 24/10-05 01:21 
RJK>
Det er jo den første, og største, fejl ;)

Men måske vi igen skal overlade tråden til dens rette mening? :)

Jo, ikke bare at selve diskussionen er et sidespor, men diskussionens indhold er vist også derude hvor den ikke er værd at diskutere.

Sidste film jeg så var et gensyn af Le Mépris. Det er tilgengæld ikke svært at se hvem instruktøren er her.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JAAJAASkrevet 24/10-05 01:28 
Mads>
Sidste film jeg så var et gensyn af Le Mépris. Det er tilgengæld ikke svært at se hvem instruktøren er her.

Jeg er blank :P
MadsMadsSkrevet 25/10-05 01:44 
Nostalghia.

For første gang, den skal vist lige bearbejdes før jeg kan komme med en yderligere kommentar. Jeg har det med at fortryde hvad jeg siger om en film lige efter jeg har set den, det er bedst at "sove på den". Nogle gange sove et par dage på den.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/01-06 00:29 
Jeg så In the Bedroom og Bloody Sunday i aftes, der blev sendt af hhv. DR2 og DR fra kl. 20.00 til 24.00. Suveræne film begge to. Mere af den slags, tak :)
(...)
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 26/01-06 20:41 
Ahhh Jay & Silent Bob Strikes Back...
En super film har den squ altid været... :)
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/01-06 10:56 
Jeg var i biografen og se Kiss, Kiss, Bang, Bang i går.

Den er jo fantastisk.
Vold og humor, tilsat en fed grafisk stil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CronossCronossSkrevet 28/01-06 11:50, rettet 28/01-06 11:51 
Jeg så Jarhead i går. En god film, og ret realistisk hvis man er bekendt med militæret.

EDIT: Selvfølgelig kun realistisk ud fra nogle simple grundsætninger om militærets hjernevask af rekrutter.
silverstarsilverstarSkrevet 30/01-06 23:28 
Så Tigerland med Colin Farrell. Overraskende positiv filmoplevelse, filmen havde sneget sig under min radar i første omgang (udgivet i 2000), bestemt et kig værd.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
The BruceThe BruceSkrevet 31/01-06 01:15 
Op på Fars Hat...sad but true...! ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig