X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

J-popcon 2005 - gameroom


Svar
Per SPer SSkrevet 05/10-05 23:28, rettet 06/10-05 10:44 
Så er det ved at være tid til J-popcon 2005.

Løjerne foregår d. 4-6 november i Valby Medborgerhus.

Sidste års event var en kæmpe succes og Play:Right stod for den elektroniske underholdning i gameroomet. Pladsen var trang, men humøret og underholdningen var helt i top.

Hvis man kiggede forbi sidste år, var der rig mulighed for at prøve de bedste, mest bizarre, sjældne eller bare de sjoveste japanske konsolspil. Alt fra Outrun 2, over King of Fighters, til publikumsmagneten Katamari Damacy.

I år vil vi forsøge at gøre det endnu nemmere at prøve flere spil. Vi har fået langt mere plads at lege med, og der er plads til langt flere konsoller at vise spillene frem på. Det kan absolut kun blive sjovere.

Vi informerer løbende om indholdet af spilområdet.

Interesserer man sig bare en lille smule for manga, animé og japanske konsolspil, så er J-popcon blandt årets bedste events. Vi ses. :)

Læs mere om J-popcon 2005 her:
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
TLTLSkrevet 06/10-05 10:05 
Gad godt komme til den event. Jeg har hørt en del om den på det sidste... Og det lyder sku ikke helt ringe. Har også de sidste par år begyndt at interessere mig virkeligt for Anime, så det er jo bare endnu bedre at der både er spil og Manga/Anime :D... Men det er ikke sikkert at økonomien holder til det, nu må vi lige se...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Zzap!Zzap!Skrevet 06/10-05 10:26, rettet 06/10-05 10:30 
Jeg synes ikke at 200kr. er slemt for 2½ dag med uafbrudt anime og konsolspil.
Jeg kan kun anbefale det. Jeg har været der alle tre gange, og det var mere end pengene værd.
Du får mulighed for at se film som du måske aldrig ville have givet en chance ellers, og du får mulighed for at se dem som du har hørt om, men aldrig har fået købt.
Men selvfølgelig bliver det lidt dyrere og mere besværligt, hvis man ikke bor i nordsjælland, der er dog sovefaceliteter.
Born to kill space
TLTLSkrevet 06/10-05 13:16 
Koster det 200 for at komme ind også? :-o

Jeg snakkede nu om penge til transport derover, jeg bor jo i Århus. Så det bliver lige omkring 400 kr. oven i de 200 for indgang... :-/
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Zzap!Zzap!Skrevet 06/10-05 13:30 
Ja, 200 hvis du køber over nettet inden en bestemt dato. Du kan dog slippe en del billigere hvis du nøjes med een af dagene.
~400 plus det løse, for noget du ikke aner hvad er, kan jeg godt se kan være meget.
At de så har for vane først at frigive programmet samme dag som det starter, gør det jo ikke bedre.
Du må så bare tage mit ord for, at det plejer at være penge givet godt ud.
Born to kill space
Michael_Michael_Skrevet 06/10-05 14:15 
4/11 er jo J-dag...
CutePuppyCutePuppySkrevet 06/10-05 14:41 
Fra information sendt ud til Gophere :

"I år er det Geek Culture, der sørger for spillerummet. De forventer
ikke selv at kunne passe spillerummet tilstrækkeligt hele tiden.

Opgaven går ud på at sørge for at maskinerne er tændt og ikke
pludselig er på vej til Østerbro. Det kan være, at der er mere ved
det, men det må folkene fra Geek Culture fortælle om."

Er det geekculture eller playright der står for det ? :)
//Cutepuppy
Per SPer SSkrevet 06/10-05 15:04 
Play:Right. Ligner en kopi af mail fra sidste år.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CutePuppyCutePuppySkrevet 06/10-05 15:22 
Fair nok, der står også i mailen at den er lidt genbrugt fra sidste år, og at de beklager hvis der er fejl... derfor jeg spurgte :D
//Cutepuppy
TLTLSkrevet 06/10-05 15:49 
Zzap!>
...
~400 plus det løse, for noget du ikke aner hvad er, kan jeg godt se kan være meget.
...

Nu er jeg rimelig indforstået med hvad det er. En Animé kongres og nu med spil på plakaten også, det er helt sikkert noget jeg gerne vil komme til :D
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 06/10-05 15:55 
Vi regner med at få en P:R-bil fra Århus til Valby og tilbage igen, men om det lykkedes og om der bliver plads i overskud ved jeg ikke lige endnu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/10-05 16:07 
CutePuppy>
Fair nok, der står også i mailen at den er lidt genbrugt fra sidste år, og at de beklager hvis der er fejl... derfor jeg spurgte :D

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at Adrian og co. er nogle forvirrede hoveder. ;) GeekCulture skulle jo have stået for spilrummet sidste år, men det blev så aflyst, og omkring to uger før arrangementet blev jeg så spurgt om P:R ville tage tjansen i stedet for. Som Per siger, var det en stor succes sidste år, så vi regner med at det bliver endnu bedre i år med den større plads og bedre forberedelsestid.

Ang. programmet, som Zapp snakker om, vil jeg også skrive under på at det plejer at være godt, det har det været alle tre år. Jeg plejer dog aldrig at se særlig meget, det er sjovt nok bare at snakke med folk og opholde sig i dealerrummet eller spilrummet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 06/10-05 17:46 
Spændende. Jeg må se at komme. Så er jeg forhåbentlig heldig at måde nogen af jer, men også at prøve spil som aldrig kommer til vores fagre kyster. Katamari og lignende:)
Kilroy Was Here
Per SPer SSkrevet 04/11-05 00:35, rettet 04/11-05 02:23 
Her er en foreløbig oversigt over hvad der sker på J-popcon 2005, som starter i morgen!

Film: (fra fredag kl. 16.00 og weekenden ud)
Der vil på J-popcon 2005 blive vist japanske tegnefilm døgnet rundt i 4 biografer. Programmet vil indeholde både nye og gamle tegnefilm rettet mod et varieret publikum.
NB: Filmene er med japansk tale og engelske undertekster.

Forhandlerrum med stande: (lørdag og søndag fra kl. 10.00 - 17.00)
På J-popcon 2005 vil der findes stande, der forhandler tegneserier, videoer og andre populærkulturelle produkter.

Udstilling: (fra fredag kl. 16.00 og weekenden ud i dagtimerne)
I år har vi hele fire forskellige små udstillinger i gallerigangen. Den verdenskendte japanske manga-ka (tegneserietegner) og designer Junko Mizuno kommer som gæst til J-popcon 2005, og på denne baggrund viser vi en udstilling med hendes værker. Vi vil desuden udstille et udsnit af den japanske street fashion. Som supplement til dette, har vi et multimedieshow med bl.a. gadebilleder fra Japan for rigtigt at kunne sætte tøjet og bybilledet i relation med hinanden. Sidst, men ikke mindst, fremviser vi en række håndplukkede forsideillustrationer fra mangaer, som ikke er udgivet i Danmark.

Mizuno Junko:
J-Popcon har i år hentet den kendte manga-ka (manga-tegner) Mizuno Junko hele vejen fra Japan. Junko Mizuno vil holde et oplæg for deltagerne ved J-popcon, så kom og få svar på dine spørgsmål om livet som professionel manga-ka. Og man kan ikke invitere en kendt tegner uden at give deltagerne på festivallen mulighed for at få hendes autograf. Søndag vil man kunne møde Junko Mizuno og få hendes autograf i forhandlerrummet.

J-pop Café:
Her kan fans mødes over en kop kaffe eller te og snakke, eller man kan slå sig ned i ro og mag og låne en manga i J-popcons manga-bibliotek. - Der kommer også til at være plads til at fanklubber kan have et bord at mødes om. Send os gerne en mail, hvis du er repræsentant for en fanklub og gerne vil have et bord i J-pop Caféen, så vi kan få en idé om, hvor mange, der bliver.

Cosplay (lørdag aften):
Traditionen tro vil der blive afholdt den populære cosplay-konkurrence. - Et show hvor deltagerne er klædt ud som figurer fra japanske tegnefilm/tegneserier. Et event fuld af flotte kostumer krydret med sangnumre og optræden.
Der er mange flotte præmier - direkte importeret fra Japan - at vinde for deltagerne!

Animationsworkshop:
Har du altid drømt om at lave din egen tegnefilm? Så deltag i J-popcons animationsworkshop.

Tegnestue:
Fuldstændig som foregående år kan man slå sig ned og tegne, når man har brug for en pause fra film og events.

Gameroom:
Prøv kræfter med ægte japanske konsolspil i spille-rummet. Gameroomet er i år arrangeret af en af J-popcons samarbejdspartnere, Playright.

>>opdatering:
I år er spilområdet på 85m2. Der bliver stillet 7 PS2 demostandere op, 4 GameCube demostandere og 4 DS demostandere. Plus 6 fjernsyn til alt fra PC-Engine, Sega Saturn, Neo Geo til de nyeste import spil fra Japan.

Udover alle de fede og sjældne spil som PlayRight selv slæber med (og der er mange), så vises der også nyere og helt nye og kommende spil frem:

PS2:
Katamari Damacy
We Love Katamari
Genji
Metal Slug 4
Killer 7
Resident Evil 4
Capcom Classic Collection
Taito Legends
Dancing Stage (flere udgaver) + dansemåtter til two-player
Karaoke Stage
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi
+ flere

GameCube:
Fire Emblem: Path of Radiance
Dancing Stage Mario Mix + dansemåtte
+ flere titler

Nintendo DS:
Nintendogs
Castlevania
Lost in Blue
Mario Kart demoer som kan afprøves med WiFi
+ flere

GameBoy Advance:
Super Gunstar Heroes (vises på TV på en GBA player til GameCube) + flere

- sammelagt kun en brøkdel af de spil der reelt kan ses og afprøves. Så er man bare en lille smule interesseret i spil, så er det her det sker.

Følgende liste er spil der med 80% sikkerhed også kan opleves til flere formater:

Metal Slug 3
Bujingai
Strikers 1945 1+2
Hyper Street Fighter II
La Pucelle Tactics
R-Type Final
Freak Out
Final Fantasy 1-6
Xenosaga 1
Neo Contra
Gradius V
Steel Dragon EX (Double Shienryu)
Breakdown
Panzer Dragoon Orta
Gun Valkyrie
Rapid Reload
Silhouette Mirage
Strider 2
Vib Ribbon
Zelda Four Swords Adventure
Astal
Robo Aleste
Castlevania: Dawn of Sorrow
Astro Boy: Omega Factor
Boktai
King of Fighters '94 til og med '01
Rage of the Dragons
Waku Waku 7
Garou: Mark of the Wolves
Blazing Star
Pulstar
Adventure Island
Street Fighter II
Ys 1-4
Snatcher
Ai Cho Aniki
Dragon Quest 1-5
Wonder Project J
Guardian Heroes
Disgaea
Guilty Gear XX
Musashi: Samurai Legend
Taromaru
Cotton II
Crows
Radiant Silvergun
Battle Garegga
Donpachi
Dodonpachi
Hot Blooded Children
Liquid Kids
Bubble Bobble Symphony
Nexzr
Rayzanber III
Image Fight II
Jackie Chan (PC Engine)
Xevious
The Games Paradise
Shienryu
Soukyogurentai
Warriors of Fate
Batsugun
Bulk Slash
Elevator Action Returns
Guardian Force
Gunbird
Hyper Duel
Keio Flying Squadron II
Purikura Daisakusen
Princess Crown
Salamander Deluxe Pack
Sengoku Blade
Time Bokuhan
Twin Cobra II Plus
Wolf Fang
Wonder 3
+ flere..

Lørdag afholdes der også en konkurrence i gameroomet, hvor man kan vinde Resident Evil 4 til PS2. Tidspunktet annonceres på J-popcon. Man skal være 18 år for at deltage.

Go:
Få en introduktion til det klassiske japanske brætspil, som netop nu nyder en voksende popularitet verden over. Det er ikke sjældent blevet sagt, at skak er som et slag - men go er en hel krig! Det er nemt at lære reglerne og alle kan spille med.

Manga Quiz:
Dette års quiz er arrangeret af bladet Animeguiden. Dyst og vind en præmie på stedet.

Diskussionspanel om manga i Danmark:
Igen i år byder vi på et diskussionspanel. Sidste år deltog kendte anime-eksperter, mens panelet på J-popcon 2005 kommer til at handle om manga. Debattørerne er alle mennesker, der lever af manga og repræsenterer forskellige interesseområder inden for den nordiske industri.

Tegn Manga-workshop:
Makkerparret Tenna Vinther Olesen og Marie Mortensen er netop nu aktuelle med bogen "Tegn manga" (Carlsen Manga). De vil give en række enkle tegnetips i en workshop, som alle kan være med til. Tenna og Marie vil give autografer og signere bøger efter deres workshop.

Bring & Buy: (lørdag og søndag i forbindelse med forhandlerrummet)
I forbindelse med vores forhandlerrum er der også mulighed for, at man kan sælge de manga, anime eller lignende, man måtte have til overs. For ikke at have en masse stande, hvor der kun ligger ganske få genstande, foregår dette via en såkaldt "bring and buy". Det betyder, at man afleverer sine genstande i receptionen, hvor man også forsyner dem med en udleveret mærkat. På mærkaten skriver man den pris, man ønsker for varen. De indleverede genstande sælges så fra en fælles stand af festivalens personale. Afregningen sker om søndagen, en time efter at forhandlerrummet er lukket. Ved fastsættelse af prisen, skal man iberegne 10%, som går til J-popcon for håndteringen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 04/11-05 01:33, rettet 04/11-05 01:34 
Lørdag afholdes der også en konkurrence i gameroomet, hvor man kan vinde Resident Evil 4 til PS2. Tidspunktet annonceres på J-popcon. Man skal være 18 år for at deltage.

Lyder spændende. Er det hemmeligt, hvad der skal dystes i? Mit gæt er på pong :-)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/11-05 01:48 
Er der styr på alle de konsoller der skal med? For ellers kan jeg godt have 1 eller 2 med i min rygsæk.
Per SPer SSkrevet 04/11-05 02:17 
Tjek din email og PR mail.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 04/11-05 02:22, rettet 04/11-05 02:22 
- og send mig dit mobilnummer.. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 04/11-05 02:27, rettet 04/11-05 02:27 
Resident Evil konkurrencen:

Det må forventes at PlayRight udsætter konkurrence-deltagere for ydmygelser og pinligheder i danse- og rytmespil.. Ingen dans på roser her. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 04/11-05 03:03 
Forhåbentlig er det ikke DDR. Jeg sutter vanvittigt til dansespil. Samba De Amigo derimod, det ville være gyldent.

Eller Singstar. Ikke at jeg er god til det, men det er i hvert fald hylende grinagtigt.
SumezSumezSkrevet 04/11-05 07:44 
Singstar er engelsk, så hvis det bliver sangspil (meget sandsynligt ;)), bliver det Karaoke Revolution.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 05/11-05 16:00 
Per S>
...Tegn Manga-workshop:
Makkerparret Tenna Vinther Olesen og Marie Mortensen er netop nu aktuelle med bogen "Tegn manga" (Carlsen Manga). De vil give en række enkle tegnetips i en workshop, som alle kan være med til. Tenna og Marie vil give autografer og signere bøger efter deres workshop....


Hvem er det lige Tenna og Marie er, når de giver autografer må de da være bare lidt kendte?? (Jeg ved godt hvem det er men er de virkelig så vigtige at noget er "fan" af dem?)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 05/11-05 16:19 
Vi er da vist også ret mange, der kender dem ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillercowKillercowSkrevet 05/11-05 17:55 
Synd Band Brothers ikke er på listen. Mage til vanedannende spil skal men lede længe efter.
Le RoofLe RoofSkrevet 06/11-05 02:20, rettet 06/11-05 09:54 
Det er skam med ;)
Saa der ikke flere undskyldninger for at blive hjemme og kede sig med singleplayer...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KillercowKillercowSkrevet 06/11-05 13:56 
Jo, desværre. Men jeg ville gerne have været afsted.
SumezSumezSkrevet 07/11-05 06:42, rettet 07/11-05 06:46 
TL>
Hvem er det lige Tenna og Marie er, når de giver autografer må de da være bare lidt kendte?? (Jeg ved godt hvem det er men er de virkelig så vigtige at noget er "fan" af dem?)

Hehe, de er ikke særlig kendte, det er bare Tenna (der må betegnes som værende en af mine venner), der lider af storhedsvanvid. :) Men jeg benyttede da lige chancen til at få en autograf på maven. :)

Le Roof>
Det er skam med ;)

NOW you tell me!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/11-05 08:03 


De første conbilleder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 07/11-05 08:12 
@Sumez:

Du må altså ikke kalde pigerne der spiller DDR agtige spil for "danse-måtter". Det går altså ikke ... ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 07/11-05 08:22, rettet 07/11-05 08:23 
Jeg troede faktisk, at den var vag nok til at gå hen over hovedet på de fleste. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 07/11-05 20:43 
Sumez>
Hehe, de er ikke særlig kendte, det er bare Tenna (der må betegnes som værende en af mine venner), der lider af storhedsvanvid. :) Men jeg benyttede da lige chancen til at få en autograf på maven. :)

Aha, på den måde. Jeg syntes nu heller ikke lige at de var SÅ kendte igen.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CutePuppyCutePuppySkrevet 07/11-05 23:08 
De har da udgivet en bog hos carlsen... så lidt kendte er de vel... :)
//Cutepuppy
Per SPer SSkrevet 14/11-05 13:54, rettet 14/11-05 13:54 
Så er der ca. 100 nye billeder klar fra gameroomet.

Flere billeder fra J-popcon 2005 og gameroomet
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 14/11-05 15:32 
Per din gamle ... mand. Kan man ikke med rimelig sikkerhed konkludedere at hvis der var en lille lækker sag til stede til j-popcorn, så har du fotograferet hende? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 14/11-05 16:04 
Suk. Bare fordi man understreger at der for engangsskyld var andet end lummer mandehørm tilstede ved en spilrelateret event.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 14/11-05 16:16, rettet 14/11-05 16:19 
Forstå mig ret. Jeg syntes bestemt det var fine billeder =) og kan nu godt forstå hvorfor du var så selektiv med hvad du brugte din sparsomme kamera hukommelse på ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CutePuppyCutePuppySkrevet 14/11-05 19:43 
Flotte billeder Per :)

Håber vi ses igen næste år... men for guds skyld, tag en kran med til de gamecube'er næste gang... jesus... det var jo ren støbejern...
//Cutepuppy
TLTLSkrevet 15/11-05 18:46 
dRxl. Naah. Han har ikke fået alle med, der mangler mindst én :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Per SPer SSkrevet 25/11-05 21:43, rettet 26/11-05 11:16 
Så er Geek Cultures (grundige) dækning af J-popcon 2005 klar med (ekstremt) mange billeder fra både gameroomet og cosplay konkurrencen.

Jeg gik desværre glip cosplay konkurrencen fordi jeg skulle videre til koncerten med Press Play On tape inde på Park, Kitty Club. Derfor manglede der billeder fra konkurrencen i P:R J-popcon 2005 galleriet.

Billederne fra Geek Culture er reference-kvalitet og god omtale af P:R udløser altid en bonus. Gummichecken er på vej. :)

Geek Culture på J-popcon 2005
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 08/12-05 19:37, rettet 08/12-05 19:51 
Gamereactor TV kiggde også forbi J-popcon 2005. Der er et ret morsomt klip fra gameroomet hvor dansemåtterne stod for skud.

Gå ind på Gamereactor TV via linket, klik på top 20 og kig efter J-popcon. Åbenbart arbejdes også der på et program kun med cosplay konkurrencen.
http://www.gamereactor.dk/grtv/

Det skulle også være muligt at hente det afsnit af GameZone TV fra DK4 hvor der er omtale og klip fra J-popcon 2005 og gameroomet.

Afsnit 11, 2005
http://www.dk4.dk/?p=plug-arkiv-item&a_id=4280&id=4280
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig