X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ballonbold i WE8


Svar
TLTLSkrevet 05/10-05 12:33 
Jeg har spillet Winning Eleven 8 i noget tid nu, rigtig fedt spil. Men der er noget underligt ved selve boldens fysik syntes jeg. Det er som om den er let som en fjer og at den ikke flyver, men næsten svæver igennem luften ligesom en balon gør det...

I enkelte tilfælde er den fløjet rigtig langt væk i en tackling, simpelthen bare ud over selve stadionet med en fart på omkring 500 km/t eller noget.

Når man skyder er det også som om den virkelig skal holdes nede, ellers flyver den for højt og det bevirker også at skud og skudforsøg ligner høje afleveringer. Det føles lidt og virker underligt at bolden ikke har den rigtige vægt og at man har lavet nogle regler som holder den på plads i stedet for at lave den rigtige fysik.

Andre der har oplevet det samme? evt. i PES4?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
lightyear dklightyear dkSkrevet 05/10-05 12:55, rettet 05/10-05 12:55 
Har spillet pes 4 (xbox) til ukendelighed og har ALDRIG oplevet det, kun at man skal passe på med at trykke for længe da bolden nemt flyver over målet, men bold fysiken er superb.
are you CHICKEN?
TLTLSkrevet 06/10-05 15:51, rettet 06/10-05 15:52 
Nu er det ikke lige i skud-situationen det er mest tydeligt. Det er mere når bolden flyver rundt i luften og specielt ved tæmninger. Nogle gange virker bolden så let som en fjer, jeg ved ikke om det kun er sådan i Winning Eleven 8, det er nok lidt anderledes i PES4.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BaggyBaggySkrevet 06/10-05 17:36 
Nu har det altid været nemmere i Pes at hakke den over mål... men det du beskriver er absolut ikke min opfattelse.. har spillet både We og Pes udgave, og vil sige der ikke er den store forskel, udover at pes føles hurtigere.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RonaldoRonaldoSkrevet 06/10-05 21:13, rettet 06/10-05 21:15 
Det var da noget sludder. Af alle de fodbold spil som er på markedet, så er det netop PES der byder på den mest realistiske bold fysik.

Det er en mere kontrolleret acceleration/deacceleration og så skruer bolden ikke i ekstreme buer som i FIFA og TIF.

Jeg har spillet og set uendeligt mange timers fodbold. Jeg spiller stadig flere gange gadefodbold om ugen. Det Konami har prøvet at simulere med PES er når en spiller ikke får kroppen ordentligt ind over bolden. Det resultere i at din fod er i en skæv vinkel når du rammer bolden, og så fortsætter bolden med at lette i den vinkel. Jeg har personligt set folk sparke en bold langt over mål, selvom de var placeret godt inde i feltet.

Hvis du vil undgå ballon bolde så kontroller din power bar. Du skal ikke kigge på den, du skal nærmest føle tiden du holder knappen nede.
TLTLSkrevet 06/10-05 23:11 
Det er ikke skud jeg snakker om, dem er der ikke noget galt i, bort set fra at de til tider er lidt svage... Men man kan f.eks. ikke falde oven på bolden, så flyver den væk. Hvis man vælter ind i bolden, f.eks. når man bliver tacklet, ryger den unaturligt langt væk fra ens spiller.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 06/10-05 23:25 
Det er jo set før, at pc-spil kan opføre sig underligt uden patch/nyeste drivere, så TL kan meget vel have ret i, at der er noget grueligt galt.

Og så kan man jo passende spørge: Har du opdateret spil og grafikkort? :)
ChronoChronoSkrevet 07/10-05 08:05 
Det er ikke usandsynligt. PES4 på pc føltes også lidt forkert i forhold til PS2 udgaven.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 07/10-05 08:50 
Jeg har de nyeste drivere til mit grafikkort... Og det ser ikke ud til at der er en patch til det. Kun et "Wolf 2005 mod"
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig