X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: Dawn Of Sorrow


Svar
HulleHulleSkrevet 02/10-05 22:42 
Er der nogen her inde der har fået spillet det og eventulet kan anbefale det som et fornuftigt køb? Det er lidt sparsomt med anmeldelser af det, men jeg planlægger et køb, så ville lige høre om det ville være alle pengene værd.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
happyEDhappyEDSkrevet 02/10-05 22:59 
det fik 7 i det nye EDGE
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
la0sla0sSkrevet 02/10-05 23:03 
Star Soldier der er Castlevania fan og aficionado, og var virkelig begejstret for det. Han sagde det var noget af det bedste Castlevania han havde spillet. Kender du ham ikke lige, så er han en af de gamle heromkring.
Hvad sker der?
OmenOmenSkrevet 03/10-05 00:05 
Jeg er næsten igennem det, og har også indtil videre været rigtigt imponeret. Det er stadig lidt begrænset hvor meget spillet benytter sig af DS'ens innovative færdigheder, men det er ikke desto mindre lækkert.
Vote Ficus!
3of193of19Skrevet 03/10-05 00:11 
US versionen er vistnok ikke ude endnu, men jag har bestilt det. Håber bare det ikke tager for længe før det kommer :)
GoodtimesGoodtimesSkrevet 03/10-05 00:36 
Jeg har anskaffet mig PAL-udaven, og har udforsket omkring 50% af spillet.

Jeg synes det er aldeles glimrende, og det tætteste jeg har været på Symphony of the Night til PlayStation. 2D-grafikken er virkelig lækker, og der er masser udstyr og færdigheder at more sig med.

Umiddelbart synes jeg det er bedre end Circle of the Moon til GBA.

^_^
3of193of19Skrevet 03/10-05 00:50 
Er det ude i PAL allerede? SHOCK!!! Tror lige jeg overvejer det der med US pre-order fra DVD Boxoffice igen :)
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-05 00:58, rettet 03/10-05 00:59 
Omen>
Det er stadig lidt begrænset hvor meget spillet benytter sig af DS'ens innovative færdigheder

Det ser jeg faktisk som en fordel. Kan ikke forstille mig, at Castlevanias gameplay ville vinde meget ved og bruge DS'ens unikke egenskaber. Måske snarere lige omvendt.

Jeg gælder mig til og spille det igennem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 03/10-05 01:45, rettet 03/10-05 01:45 
Det kommer da også bag på mig, at det er ude i PAL allerede, men de har det "in stock" hos gameplay til 284 kr., så den er god nok. Nu ved jeg bare ikke, om jeg skal være fedtet og spare en 50'er ved at vente på US udgaven :P
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/10-05 07:04 
JAA>
Det kommer da også bag på mig, at det er ude i PAL allerede.

Konami har en eller anden fiks idé om at "gøre noget særligt for spillere i Europa". Prffff!
OmenOmenSkrevet 03/10-05 08:31 
I Game har vi solgt det den sidste 1½ til 2 uger.
Vote Ficus!
ElgenElgenSkrevet 03/10-05 08:53 
Da jeg var i EB efter Dual Strike i fredag, dumpede Castelvania også lige ned i kurven. Har kun lige fået set introen og spillet et par minutter, men det ser meget lovende ud.
Circle of Moon var det første GBA spil jeg købte, og var det eneste jeg havde de første 6 måneder jeg ejede maskinen. Så jeg har glædet mig meget!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HulleHulleSkrevet 03/10-05 16:59, rettet 03/10-05 17:02 
Tak for svarene alle sammen. Det skal helt sikkert hjem til samlingen.

Var i EB Games for at benytte mig af deres "byt til nyt", men de ville ikke godtage mine spil, da det spil man bytter til skal koste over 399,- fra nyt af.

Troede aldrig jeg skulle bande over at et spil var for billigt ;)

Syntes efterhånden at vi europæere er begyndt at blive forkælet med udgivelser før de andre lande. Det er lidt uvant at man ikke kan finde anmeldelser af spillene før man evt. køber.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SonicSonicSkrevet 03/10-05 19:04 
Ahrg, hvor kan man købe det hvis man ikke lige kan finde det i hverken BR eller Merlin, og man ikke har nogle decideret spilbutikker i byen?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HulleHulleSkrevet 03/10-05 19:24, rettet 03/10-05 19:26 
Udenbys eller online butikker ;) Men mon ikke din lokale BR eller Merlin kan bestille det hjem til dig.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SonicSonicSkrevet 03/10-05 19:28, rettet 03/10-05 19:29 
Mjah, de er begge faktisk lidt dyre med spil til både DS og PSP, så jeg bestilte (i min iver :D) fra CD Wow... de ville have 309,- kr. inkl. fri fragt, så jeg tænkte, at det kunne jeg lige så godt prøve :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 03/10-05 19:32, rettet 03/10-05 19:33 
Jeg spillede det hjemme hos en ven i går, hvor jeg spillede videre end han selv havde spillet, hehe. Tror faktisk jeg fik spillet omkring halvdelen af spillet, men kan selvfølgelig ikke sige hvor stort det er. Umiddelbart virker det fuldstændig ligesom Aria of Sorrow. Intet mærkbart nyt, intet værre eller bedre. Eller, faktisk fremstår det en anelse mere lineært hvilket jeg ikke er så vild med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/10-05 10:01 
Så har jeg selv fået spillet, og i går havde jeg så fået alle spillets sjæle og våben og næsten 100% map coverage, efter over 15 timers spil på samme save (inkl. en restart på hard mode).
Som sagt, er spillet meget ligesom Aria. Grafikken er bedre, og musikken er en smule bedre. Stadig ikke fantastiske kompositioner som i SotN, og lydkvaliteten er vist ikke helt oppe på hvad DS kan præstere. Man har i større grad forsøgt at gentage succesen fra Symphony of the Night hvad angår kælen for detaljerne. Somas løbeanimation er taget direkte fra Alucard, og der er gjort flittig brug af 3D-baggrunde og små animationer og detaljer i baggrunden. Men det når aldrig den magi, der kendetegner SotN. Især områderne er uinspirerede og minder om kedelige udgaver af dem fra SotN: Hule, Undervandsområde (meget blåt), tårn, klokketårn, hus. Kun den snedækkede by, man starter i, oser af atmosfære. Hvis bare hele spillet havde været sådan. Der er mere struktur over opbygningen af kortet, men det betyder også et langt kedeligere og mere repetetivt banedesign, og hvis man skal være kritisk, er det helt klart her, man savner de store, nonlineære områder fra Symphony. Hvor spillet til gengæld brillierer er ved bosskampene, der nu næsten uden undtagelse er meget sjovere og en smule udfordrende!
Sjælesystemet fungerer som i Aria, men nu kan man opgradere visse funktioner ved at samle flere af den samme sjæl, og så kan de ofres for at forbedre våbnene, hvilket er et must for at få de bedste våben. Der er 10 våbentyper: Sværd, kortsværd, kniv, katana, tungt sværd, økse, hammer, spyd, kastevåben og pistol, og med undtagelse af langdistancevåbnene, kan de alle opgraderes, og det baner vej for en del flere spiltimer. Som i Aria, kan man efter gennemført spil spille igennem på hard igen, hvilket primært kommer til udtryk i spillets anden halvdel, hvor kampene byder på en smule mere udfordring.

Også spillets alternative mode, hvor man spiller som Julius Belmont er blevet forbedret, hvis man sammenligner med Richter, Maxim og Julius fra de tidligere spil. Man kan stadig ikke få nye våben, men der skal nu samles exp for at nå en højere level, og så kan man skifte frit mellem tre spilbare figurer, fuldstændig som i Castlevania 3. Og endnu engang får man mulighed for at spille som både en Belmont, en Belnades og ingen ringere end Alucard, der laver et kærkomment comeback.

Helt klart en titel, der er værd at investere i, især hvis man holder af Symphony of the Night eller syntes Aria var for nemt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/10-05 10:08 
Bede-x>
Det ser jeg faktisk som en fordel. Kan ikke forstille mig, at Castlevanias gameplay ville vinde meget ved og bruge DS'ens unikke egenskaber. Måske snarere lige omvendt.

Det der med at man skal tegne segl for at dræbe bosserne, må i hvert fald betegnes som spillets svageste egenskab. Heldigvis skal de kun gøres én gang i slutningen af hver bosskamp, men det er godt nok belastende når man kun lige knap nok besejrer døden på hard uden brug af potions, og man så fejler seglet, og derfor skal kæmpe meget længere mod ham.
Det var først efter to gennemspilninger at det gik op for mig at man har masser af tid til at finde sin stylus frem før man begynder at tegne. Men når man tegner selve seglet skal det til gengæld gå ret hurtigt, så går man for meget op i præcision er man sikker på at fejle. Ret irriterende, når man ikke helt har vænnet sig til det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/10-05 01:02 
la0s>
Star Soldier er en af de gamle heromkring.


Ja han er pænt gammel ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig