X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcadekabinetter i Samler


Svar
ElgenElgenSkrevet 29/09-05 12:58 
Det har nu irriteret i snart et stykke tid, at der i min samling står et rundt 0 ud for Arcade; det til trods for at jeg er den lykkelige ejer af et kabinet og to JAMMA-boards.
Jeg kan huske at der på et tidspunkt var snak om at lave et system til særskilt at registrere kabinetter, så de kunne være lidt mere explicitte i samlingen.
Jeg synes at det nuværende system med at kabinettet skal tælle som box stærkt favouriserer dem med rigtigt mange kabinetter. Helt ærligt det er jo ikke de (arcade-)samlere der er flest af.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 29/09-05 13:17, rettet 29/09-05 13:18 
Hvordan er det lige de (ie. jeg) bliver favoriseret? Hvad får man da ud af det? ;)

Men eftersom vi har tilladt Superguns og pc'ere (ie. standard harware), så kan vi vel også tillade et Standard kabinet som samlerobjekt. Det generer vel ikke nogen.

Når man opretter arcadekabinetter som "bokse", så er det kun relevant for originalkabinetter, som passer til pågældende spil. Det er en udmærket måde at gøre det på, som jeg ikke kan se noget problem i (udover det fåtal af PCB'er der rent faktisk kommer i originale æsker, der kan betragtes som værende samlerobjekter). Og herinde er det alligevel ikke relevant for ret mange andre end jeg selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 29/09-05 13:23 
Mht. 0'et så tæller det i øvrigt ikke kabinetter. Det tæller heller ikke æsker for de andre platforme. Det tæller systemer. Den grundhardware man skal bruge for at spille spil. For PS2 er det en PS2 og for Arcade er det fx Neo Geo, PGM, Atomiswave, Naomi og lignende systemboards.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 29/09-05 13:33 
Min pointe i en nøddeskal! Jeg mener at kabinetter bør tælle som systemer på lige fod med NeoGeo osv.
Jeg er godt klar over at det vil kunne give anledning til forvirring, da man jo sætter en MVS i et kabinet etc. Men det ville være rart alligevel. Så kan man indsætte billeder af sit kabinet, fortælle lidt om det osv.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 29/09-05 15:07 
RJK>
Hvordan er det lige de (ie. jeg) bliver favoriseret? Hvad får man da ud af det? ;)

Monster Street Respect, DER! (lol) }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 29/09-05 17:17 
Elgen>
Jeg mener at kabinetter bør tælle som systemer på lige fod med NeoGeo osv.

Men det er det bare teknisk set ikke. Et kabinet er en trækasse med en strømforsyning og en skærm. Det er ikke et hardwaresystem.

Jeg kan ikke se det gør den helt store forskel for nogen, men vi tager det op internt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 29/09-05 18:53, rettet 29/09-05 18:53 
Det gør (gjorde) ingen forskel for mig i hvert fald. :)
ElgenElgenSkrevet 08/02-06 10:14 
Hvad blev egentlig resultatet af den interne debat på P:R om dette.

Jeg kunne forstille mig noget i retning af at man først valgte om det var et standard eller dedikeret.
Hvis det var dedikeret kunne man vælge fra arcade-pcb listen, mens hvis det var standard kunne man vælge fra en liste af standardkabinetter eller tilføje et nyt (lige som med spiltitler) der så skulle godkendes osv.
Derudover skulle der være stand, kommentar, mulighed for upload af billede(r) osv. ligesom for alle de andre ting man kan samle på.

What do you all think? }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 08/02-06 21:30 
Der er ikke noget ændret. Du må stadig godt oprette et standard kabinet, hvis du ønsker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig