X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ninja Gaiden 2


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-05 10:56, rettet 27/09-05 12:39 
"Itagaki opens the vault on various tidbits of information spanning all of Team Ninja's upcoming Xbox 360 games: Dead or Alive Xtreme 2, Ninja Gaiden 2, Dead or Alive: Code Cronus, and something called Project Progressive. "

- Det betyder vel at det kommer, ik? Link: http://teamninja.1up.com/do/blogEntry?bId=5765481&publicUserId=4549175


Men ærlig talt. Itagaki er fuldstændig sindssyg! Her går han amok på namco igen;

"1UP: But...if Eliot is Gen Fu's apprentice, then why don't they use the same style?

TI: Good question! The most basic reason is because I hate recycled characters, you just keep all the same moves and slap a new name on them. We wanted to use new moves and animation, so that's one of the big reasons. If all Eliot was was this recycled character that had all of Gen Fu's animations and moves, then it would be sad to have to retire Gen Fu then because there'd be no difference between the two.

1UP: Like Soul Calibur palette swaps?

TI: Bringing up Soul Calibur suggests that Namco likes to do that sort of thing, but let's not broach that today, because we don't want to waste our time on that kind of petty stuff. I think the technique of recycling the characters and just changing the names and keeping everything else the same is just to add meaningless volume is the worst thing you can do, I hate it. I don't have time to talk about something so despicable when we have so much other stuff to talk about."

Link: http://teamninja.1up.com/do/feature?pager.offset=1&cId=3144062




Der har været helt vildt mange episoder hvor Itagaki har udtrykt had overfor Namco og andre. Det her er måske grunden... namco dissede hans familie?;

"XBN: Youa??ve made some harsh comments in the past about Tekken. Do you regret saying these things?

Itagaki: Tekken 1 was good. Tekken 2 was better, and Tekken 3 even better than that. My family are big fans of Tekken 3! But Tekken was just did not push the genre at all. Such lazy development, it really annoys me. I do respect what the AM2 team did with Virtua Fighter 4. I am a fan of simplification, and I liked that they tried to increase the mass appeal of the game by cutting out one button. But DOA3 is still a better game.

XBN: Still, youa??ve made some harsh comments in public about the games that pretty much founded the genre. Do you consider it normal practice to slag off your competitors?

Itagaki: Let me tell you the real story with that. Back when the original DOA came out, Namco aired a radio commercial -- they insulted my series. As the father of DOA, I will never forget an insult to my family. I will get them back with nuclear missiles more than 100 times for that. I will never forget it. "

Link: http://tokyopia.com/tk/archives/000116.php



Itagaki har også været hurtig til at udtrykke support til 360;

"GI: You’ve said before you want to develop for the most powerful console out there. You must be pretty confident in the Xbox 360.

Itagaki: Yes. I hope so. I think Xbox 360 is the best game console on the earth. It’s better than PlayStation 3.

GI: Can I ask you why?

Itagaki: PS3 has too complicated of architecture.

GI: We asked you this last time we were here, but how do you think Xbox 360 is going to do in Japan? Do you think that the opinion of the Japanese people has changed since we last talked? Has it become more positive? Do you think the Tokyo Game Show will help at all?

Itagaki: I think that it’s going to do better than the last one. But that’s something that everyone knows. They can’t make a bigger mistake than last time. Nothings changed as far as the opinion of the people. I don’t think that’s a bad thing. Even if you have some sort of pre-launch opinion. What matters is when the system comes out, what will people think?

With DOA franchise over the years, we of course brought this out, and recently, suddenly we’re getting more attention. People are interested in the DOA franchise. Similar to that, Xbox has to get peoples attention first. Then maybe they get something going after that. Again DOA rather than focusing on criticizing competing games, I focused on emphasizing on what we can do and what we are doing with our own game. Similar to that 360 continues to do that. It focuses on what it does than what others don’t. Microsoft is doing that, and I think Microsoft will pull it off.

Of course after saying that, I have criticized, and have said bad things about Tekken and other games in the past. (laughs) I’m a feisty person, so if someone challenges me I have to fight back. (laughs)"

Link: http://www.gameinformer.com/News/Story/200509/N05.0923.1500.24632.htm


Er manden bare bindegal og barnlig eller et frisk pus til en genre som har brug for "feisty" folk som han selv beskriver, sig selv som?

Og for at runde af... TGS Itagaki DOA4 video interview
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 27/09-05 12:16 
Namco kritikken og respekten for Virtua Fighter er jeg som oftest enig i, så de kommentarer generer mig ikke meget.

Og så længe Team Ninja leverer spil af Ninja Gaiden kaliber i ny og næ, kan jeg sagtens leve med de andre små arrogante udtalelser fra Itagakis side.

Hvor tåbelige de så end er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 27/09-05 12:27 
Valkyrie lav venligst en edit af dit indlæg, hvor du putter vores udmærkede QUOTE-kommando omkring citaterne, så det bliver lidt mere overskueligt. Tak.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
IkariIkariSkrevet 27/09-05 14:05 
Hvis han synes at Xbox 360 er verdens bedste konsol, hvorfor laver han så kun spil skåret over den næsten præcist samme skabelon, hver gang? Kampspil, hvor man står overfor hinanden og slår løs, og et volley ball spil, hvor man står overfor hinanden og slår løs - til en bold, og så et andet kampspil hvor man styrer en ninja + en pokkers masse opgraderinger osv, til det samme ninja spil, og snart en efterfølger til ditto ninja spil.

Måske er det netop derfor han synes konsollen er den bedste, siden han ikke skal udfordre sig selv så meget i sit output.

Kommentaren om at PS 3'en er dårligere, fordi den er mere kompliceret, synes jeg meget godt underbygger min teori om, at den fyr ikke ligefrem står som noget produktivt ikon, indenfor spil industrien.

Han laver jo intet nyt.
GakuGakuSkrevet 27/09-05 14:12 
Ikari, jeg kan se under din profil, at du tilhører den Spilrelaterede presse, så jeg tænkte på hvilket blad du skrive for?
IkariIkariSkrevet 27/09-05 14:29 
Jeg arbejder og skriver freelance.
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-05 15:15 
Ikari>
Han laver jo intet nyt.


Hvem gør egentligt? Alle folk kan påstå at der ikke er blevet noget nyt i mange år. Om det så er shooters, fighters, platformers etc. Du sidder stadig og trykker på noget foran en skærm.
Åbenbart er der mange der alligevel har nydt Itagakis spil og mange mener at Ninja Gaiden satte nye standarder for action genren!?
Jeg har bare svært ved at se hvordan du konkludere at han ikke er produktiv, fordi han ikke vil arbejde med kompliceret arkitektur.

Der er faktisk en mindre hær nu af japanske udviklere som er stærkt uenige i Kutaragi og Phill Harrisons nærmest sindssyge udtagelser omkring de stigende priser for spiludvikling. Nvidia har da helt sikkert været et plaster på såret, men mon ikke at Cell er ligeså meget rod som Emotion Engine var?

Egentlig er det den eneste grund til(kan jeg forstille mig) at MS har kunne få den support de nu har fået, og har fået 22% af alle de japanske Famitsu læsere intresseret i konsollen.
Well crucify the insincere tonight...
CronossCronossSkrevet 27/09-05 15:27 
Valkyrie>

Du sidder stadig og trykker på noget foran en skærm.

Og hermed tager Valkyrie prisen for årets generalisering.
JimPPJimPPSkrevet 27/09-05 15:29 
Ikari>
Jeg arbejder og skriver freelance.


Kan du ikke lige give et link til noget du har anmeldt, eller navnet på bladet/siden? Jeg kan ikke umidelbart finde noget om dig
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-05 15:32, rettet 27/09-05 15:33 
Prøvede du på at være sarkastisk, Cronoss?:)

Jeg synes bare det er morsomt at pludslig så er alt hvad der ikke er nyt, er bare crap. Hvis det ikke er uber innovation og kunst, så kan det ikke være produktivt og spændende:S

Måske er det bare mig, men jeg synes stadig at nuværende koncepter kan være meget sjove. Jeg må så være et overfladisk eksempel på en gamer der er uviden, se MTV og høre Nik og Jay?O_O
Well crucify the insincere tonight...
CronossCronossSkrevet 27/09-05 15:38 
Nej, jeg skal skam gerne komme og overrække dig prisen personligt ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-05 16:19 
Dear god... Jeg er blevet til Okotta 2:P


Ej, jeg kan godt følge jer i at det er svært at glæde sig til DOA4 når der sikkert bare er et par nye figure etc. Men det ser virkelig hurtigt og kaotisk ud. Det der online lobby system er fuldstændig sindssygt.o_O

Mere DOA4 footage.
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/09-05 19:14, rettet 27/09-05 19:15 
Itagaki er vel mest kendt for sin mærkværdige personlighed. Pressen har fodret på mandens bizzare udtalelser og Itagaki har på den måde opnået ikon-status. I en industry med mangel på spændende personligheder er der masser af plads til folk som søger rampelyset.

Itagaki kan ikke modsige sig selv ved at indrømme at PS3 har mere power end 360, så derfor fejer han det væk ved at kalde det kompleks arkitektur, når det i virkeligheden ikke er et argument i sig selv.

Dead or alive er tabt på gulvet som en pæn 3d fighter der gør det samme som tekken og vf bare uden dybde. Det vil aldrig blive en hardcore fighter. Der er ingen der tager det seriøst. Hvad end Itagaki havde af visioner for denne serie, så er der vel kun undskyldninger tilovers.
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/10-05 09:45 
Hahhaha...: http://www.gameinformer.com/News/Story/200510/N05.1003.0145.31695.htm

Håber at det er en Grunt:P
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig