X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken MP3-afspiller


Svar
tastasSkrevet 26/09-05 19:58 
Hej

Jeg har besluttet mig for at anskaffe en MP3-afspiller. Jeg vil gerne have god plads, men det behøves heller ikke at være for voldsomt, så den skal rumme en i 4-6 GB og helst ikke koster alt f or meget mere end 1600 kr.

Mit spørgsmål er så: Hvilken afspiller?

Skal det være en Creative Zen eller Ipod Mini - eller måske en tredje?

Kvaliten sk... Se hele indlægget
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
101 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 29/07-08 23:42, rettet 29/07-08 23:46 
Jeg har selv haft en Ipod classic (80GB) i et par måneder og jeg er fuldt tilfreds.

Pladsen er helt rigtigt. Aldrig at behøve at tænke på hvor meget plads der er tilbage er befriende. Lydkvaliteen er næppe hifi, men er på ingen måde dårlig. Sammenlignet med min PSP kunne jeg ikke mærke den store forskel, så hvis det er sådan noget man er vant til vil der ingen problemer være.

Menuerne og funktionaliten er rigtig lækker og så er det en fornøjelse at den synkroniserer covers med over, hver gang man slutter den til.

Itunes er en tung fætter og jeg bruger den da også primært til at synkronisere. Jeg bruger den automatiske funktion og det har fungeret fint indtil videre. Podcasts er også blevet et stort hit for mig netop pga iTunes/iPod-comboen.

Unge nutildags vil jo have det hele skal være så småt og smart som muligt, men jeg er vild med min iPod Classic.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-08 23:45 
Jmog>
Sammenlignet med min PSP kunne jeg ikke mærke den store forskel, så hvis det er sådan noget man er vant til vil der ingen problemer være.

Men den kan vel spille en hel del højere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 30/07-08 00:25 
Ikke hvad jeg ved af.

Europæisk lyd-hardware spiller generelt lavt. Er det ikke noget med at det er et lovkrav i EU, at de ikke må spille højere end x antal dB?

For både min gamle PSP fra US, samlignet med den herhjemme fra, kan spille meget højere. Det samme gælder min iPhone købt i US, samlignet med en dansk iPhone.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-08 00:46 
Min iPod Shuffle er købt igennem Apple store og den spiller voldsomt meget højere end PSPen. PSPens lydstyrke er så lav at jeg aldrig ville bruge den til at høre musik eller se film på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 30/07-08 01:13 
jeg har en ipod classic 80GB og den er bare kanon.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
JmogJmogSkrevet 30/07-08 01:26, rettet 30/07-08 01:26 
Hmm, min iPod kan vist spille lidt højere end PSP'en, men det er ikke nogen stor forskel. Nu har jeg dog også normal hørelse der ikke er ødelagt af umådeholden skruen-op-højere-end-hvad-der-er-fornuftigt, så jeg har aldrig haft min PSP skruet op på max. På iPoden har jeg, men det var nogen podcasts der var optaget på for lavt niveau. Hvis jeg spillede musik på max, ville jeg få hovedpine.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-08 01:37, rettet 30/07-08 01:38 
Hvis man hører musik ved max volume på PSPen så kan jeg ikke forestille mig man kan få høreskade af det. For det meste går lydstyrken lige an på max, men ved musik der er indspillet for lavt kan man ikke høre en fis hvis man f.eks. sidder på en færge fyldt med mennesker der alle snakker i munden på hinanden.

Når jeg går med iPoden så har jeg heller aldrig lyden ret højt (dog ca. max af hvad PSPen kan klare). Hvis jeg skal høre høj musik så det være på anlæget herhjemme og fra orginale CD'er.

Men det har da sikker også noget med mine lyttebøffer at gøre. Men det ændrer jo stadig intet på at iPoden spillet meget højere end PSPen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 30/07-08 07:18, rettet 30/07-08 07:18 
Jeg har i et halvt aars tid haft en Sandisk Sansa, som jeg er mere end tilfreds med. Hoej kvalitet. Det goer mig ikke mindre tilfreds, at jeg har smidt custom firmware paa (Rockbox).
BeanoBeanoSkrevet 30/07-08 07:30 
Konsolkongen>
Hvis man hører musik ved max volume på PSPen så kan jeg ikke forestille mig man kan få høreskade af det. For det meste går lydstyrken lige an på max, men ved musik der er indspillet for lavt kan man ikke høre en fis hvis man f.eks. sidder på en færge fyldt med mennesker der alle snakker i munden på hinanden.

Tror du skal overveje at finde nogle propper/bøffer med ordenlig lydisolering. Bare at skrue op for lyden for at overdøve anden støj, er altså at udfordre skæbnen mht. tinitus :!

Jeg har ikke volume problemer med min PSP i forhold til iPod - begge kan spille højt nok for mig, også "på farten" når jeg bruger mine propper der har (passiv) lydisolering ;)
nerosnerosSkrevet 30/07-08 08:19, rettet 30/07-08 08:20 
Skulle der egentlig ikke komme Spore til iphone og ipod touch da de nu køre den samme firmware, eller var det bare et rygte?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-08 15:49 
Beano>
Tror du skal overveje at finde nogle propper/bøffer med ordenlig lydisolering.

De er fint nok isoleret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/07-08 17:02 
Ok - så må du tysse på dine omgivelser... jeg kan anbefale en god kniv ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-08 17:27 
Det må jeg prøve ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 14:43 
Hvis man står og skal til at investere, så vil jeg anbefale at vente lidt da Apple snart (iflg. rygterne) annoncerer nye iPod produkter, bl.a. 4G iPod Nano.

"Digg founder claims knowledge of 4G iPod nano, iTunes 8.0"
NaieraNaieraSkrevet 25/08-08 15:17 
Virker som en fornuftig opgradering. Det der buttede design 3G'eren fik var jeg slet ikke vild med.

Men min næste iPod bliver alligevel en af de der telefoner :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/12-08 15:15 
Er der nogen der har erfaringer med denne, eller kender noget til den?? Evt. andre gode mp3 afspillere til under 1000 kr....?

Creative Zen - noget værd?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 08/12-08 15:37 
En kammerat har sådan en, og den virker bestemt fornuftig. En af de ting jeg rigtig godt kan lide, er at hukommelsen kan udvides, ulig Apples afspillere. 'Styringen' kunne dog godt være bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/12-08 17:17 
Ja, det er stort set det samme jeg kan sige. Min kammerat skulle til australien så jeg konverterede en masse serier til ham. Den vil nemlig ikke afspille videofiler med højere opløsning end 240x320, lidt træls når nu de fleste er lidt større end det. Men ellers en glimrende afspiller.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RaGeRaGeSkrevet 08/12-08 18:03, rettet 08/12-08 18:07 
Har en Creative Zen og er meget tilfreds. Det er dejligt let at navigere rundt med den i menuerne (dog ikk helt så enkelt som Ipod), super lyd med de rigtige earplugs, og så at man kan udvide hukommelse med sd kort, desuden understøtter den flere fil/codecs formater end ipoden både til musik og film og har en lidt større skærm. Et minus er dog, at man skal konverterer alle film ned i en bestemt opløsning, og det medfølgende software program er pokkers langsomt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/12-08 18:12, rettet 08/12-08 18:12 
Brug VirtualDub og indstillingen "fast recompress" - det er MEGET hurtigere ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-09 19:44, rettet 04/03-09 19:44 
Jeg har på nuværende tidspunkt en Ipod Nano 3G, som jeg efterhånden er ved at være godt og grundigt træt af. Afspilleren er som sådan lækker nok, men den interne hukommelse har for vane at lave fejl, så jeg pludselig ikke kan høre musik etc. Jeg er derfor på udkig efter en ny MP3-afspiller, som denne gang ikke skal være fra Appel - jeg kendte i forvejen til mange der har haft problemer med deres hardware fra producenten, men tog alligevel chancen.

Jeg tænkte at der tilsyneladende er mange tech-freaks på P:R, og at i kunne hjælpe mig i den rigtige retning. Udover ovenstående krav, har jeg ikke andre end at formfaktoren skal være så lille som muligt, afspilleren skal være robust, og at der som minimum skal være 8GB indbygget hukommelse. I må desuden gerne gøre mig opmærksom på produkter, der endnu ikke er kommet på markedet, men som er værd at holde øje med.

Jeg regner med at de fleste afspillere kan arbejde sammen med itunes?

På forhånd tak :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 04/03-09 19:59, rettet 04/03-09 20:01 
Jeg ville købe en Sansa View eller Fuze fra Sandisk. Jeg har haft min Sansa i et års tid og er yderst tilfreds med den. View fås i op til 32GB.

Sansa Players
BeanoBeanoSkrevet 04/03-09 20:06 
Echelon VI>
Jeg regner med at de fleste afspillere kan arbejde sammen med itunes?

Ja hvis afspilleren er fra Apple ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-09 20:07 
Fuze kunne måske godt være interessant. Har jeg forstået det rigtigt, når jeg har det indtryk at man udover de 8GB selv kan udvide med et Micro SD-kort, eller følger der bare et 8GB kort med, som man skal smide i?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
John DoeJohn DoeSkrevet 05/03-09 08:00 
Jeg er rigtig godt tilfreds med min Sony NWZ A820 , som jeg købte i sommer.

Sony NWZ A820
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
SumezSumezSkrevet 05/03-09 08:38 
Jeg har netop indleveret min iPod til reparation for anden gang. Jeg føler mig enormt dum at jeg købte en, og kan ikke anbefale nogensinde at investere i den slags...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/03-09 09:51 
Så kan iPod-hadet da vist også lige tage overhånd ;) Jeg har haft en 2G Nano i over tre år, og har intet som helst at klage over. Jeg ser ingen grund til at min næste mp3-afspiller ikke skulle blive en 4G Nano.

I modsætning til flere i tråden her, så har jeg en kammerat der er ved at gå den anden vej. Han har haft afspillere fra Samsung og Creative, som begge er gået i stykker ved helt normal brug, de tre-fire gange om ugen han skal ind på universitetet. Det er han selvsagt møg træt af, så forleden skrev han, at nu var han tæt på at gøre det, han var overbevist om han ellers aldrig skulle gøre; inden alt for længe bestiller han en classic med 120GB, som han håber bliver den sidste mp3-afspiller han køber i mange år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/03-09 09:56, rettet 05/03-09 09:56 
Jeg er også utroligt glad for mine iPods - har haft tre Creative afspillere som var ok, men softwaren og brugervenligheden var noget skrammel, og siden Creative nægtede at rette kendte bugs, besluttede jeg mig for skifte til iPod og har ikke haft problemer siden.
Eneste klagepunkt er iTunes som er noget bras på Windows - men har jeg lært at leve med da afspillerne tilgengæld er fede :)
SumezSumezSkrevet 05/03-09 09:58, rettet 05/03-09 10:04 
Naiera>
Så kan iPod-hadet da vist også lige tage overhånd ;) Jeg har haft en 2G Nano i over tre år, og har intet som helst at klage over. Jeg ser ingen grund til at min næste mp3-afspiller ikke skulle blive en 4G Nano.

Jeg HADER ikke iPod (men jeg hader til gengæld iTunes), jeg vil bare ikke anbefale at købe noget, der fungerer så dårligt. Det er faktisk underligt at X360 har så dårligt et ry samtidig med at iPods helt har undgået det. Jeg kender en gut hvis elektronikbiks valgte at droppe at være Apple-fohandlere, da de var trætte af konstant at få iPods retur.

Ang. interface, er iPods klart nemmere og mere behagelige at betjene end Creative's, omend der er nogle funktioner jeg savner. F.eks. er der ikke nogen fornuftig on-the-fly playlist funktion i iPods (den eksisterer, men den virker om noget nærmest endnu mere ubrugelig nu end på de første iPods). Jeg er på mange andre måder også ret glad for iPod, men med alle de hardware-problemer der har været (har kun indleveret den to gange, men der har været tre store defekter, af helt forskellig natur), gør at jeg ikke stoler på iPods fremover.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 05/03-09 10:00 
Elektronik går i stykker hvis man bruger det (og i Runes tilfælde, evt. også hvis man bruger det meget lidt ;) ). Sådan er det bare. :D

Jeg har været glad for alle mine iPods, både 2 x Shuffle, 1 x Video og nu min Touch. Jeg har stort set ikke haft problemer, og især Touch er jeg rigtig glad for.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/03-09 10:04 
Herold>
Elektronik går i stykker hvis man bruger det (og i Runes tilfælde, evt. også hvis man bruger det meget lidt ;) ). Sådan er det bare. :D

Den anden iPod jeg fik efter "reparation" var så defekt allerede da jeg fik den tilbage fra servicecentret. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 05/03-09 10:37, rettet 05/03-09 10:39 
Personlig var ipod den første ting jeg nogensinde har skulle sende til reparation. So fanden om ikke de smider den væk på værkstedet!!
Og min nummer 2 ipod(80gb video) kører heller ikke særlig godt mere. Tro sgu jeg snupper mig en stor PMP(archos 5 eller 7) da flac er MUST og HD video er nice. Også bruger min mobil(HTC touch diamond) til korte tur med music, nå jeg altså vil opgradere engang senere i år.

EDIT: Savner enlig min gamle mini mp3 afspiller fra panasonic. Den var god for tiden(Og lille, have den på som "halskæde")
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-09 11:39, rettet 05/03-09 11:40 
dpl>
Tro sgu jeg snupper mig en stor PMP(archos 5 eller 7) da flac er MUST...

Apropo de lidt mærkeligere audio formater findes der så slet ikke nogen gode afspillere der kan tage .ogg? Det er længe siden jeg selv sammenlignede men en CD konverteret til ogg og mp3, var ogg ret meget overlegent.
Flac er helt bestemt nice, men taget i betragtning af hvor meget de fylder tror jeg ikke jeg ville bruge det på en bærbar afspiller, hvor det for mig altid gælder om at klemme så meget lort ned på som muligt, og samtidig i mindst 192kb :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 05/03-09 12:35, rettet 05/03-09 12:43 
Lige dem jeg nævnte (archos 5 og 7) skriver faktisk "Flac and OGG Vorbis audio files" i specs. Så jo det er der :p
Da den maskine jeg gerne vil have er 320GB, så er størrelse på flac jo ingen problem.

Men det nogen dyrer maskiner og ret store (tallet bag ved navnet = skærm størrelse).
http://www.archos.com/home.html?country=global〈=en

Men er da også Cowon S9, som skriver "OGG : ~Q10, ~44.1KHz, Mono/Stereo". Den koster omkring 1800kr hos dustinhome(De sælger begge mærker)
http://www.cowonglobal.com/

EDIT: kigget lidt mere på cowon ting. Ser ud til alle deres maskiner understøtter OGG.

Dustinhomes
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-09 12:42 
Jeg kan bare ikke forestille mig at jeg nogensinde vil bruge dem som videoafspiller. Så de er nok lige lidt for overkill for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 05/03-09 12:44, rettet 05/03-09 12:46 
Lig på min edit så. ;)

Og S9 er faktisk en MP3 afspiller. Iaudio 7 16GB er f.eks 1000kr
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-09 12:53 
Nja der er lidt for meget skærm på den til min smag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 05/03-09 15:45, rettet 05/03-09 15:50 
Echelon VI>
Fuze kunne måske godt være interessant. Har jeg forstået det rigtigt, når jeg har det indtryk at man udover de 8GB selv kan udvide med et Micro SD-kort, eller følger der bare et 8GB kort med, som man skal smide i?

Det første. Jeg har en ældre model, hvor der er 2GB indbygget, og så kan med selv udbygge med microSD kort. Interfacet er behageligt at arbejde med, og kvaliteten af konstruktion og materialer er god.
BeanoBeanoSkrevet 11/03-09 15:43 
Ny iPod Shuffle annonceret. TINY!

"Apple unveils redesigned iPod shuffle with speech technology"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-09 16:11 
Vil det så sige at man ikke kan udskifte ørepropperne med nogle bedre?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/03-09 16:14 
Mon ikke der komme nogle 3. parts man kan sætte på sine egne?
Krans.KKrans.KSkrevet 31/10-10 00:36 
Genopliver lige tråden. Jeg har netop fået en 160 GB iPod Classic i fødselsdagsgave, men er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg ønsker at beholde den. Nok mest af alt fordi jeg er i tvivl om, hvorvidt man får nok for pengene med Apples produkter. Men det kan også bare være min irrationelle Apple-skepsis der titter op til overfladen her =)

I øvrigt er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg egentlig alligevel kommer til at bruge videofunktionen, men den er vel efterhånden ikke til at komme udenom i nogen afspillere længere? (Medmindre man ryger ud i en Shuffle eller lignende, men det skal jeg ikke.) Anyway så er jeg i hvert fald nok villig til at ofre en del på alt udenomsliret frem for bedre musikfunktionalitet.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
dchangdchangSkrevet 31/10-10 09:27 
Hvis du vil have den bedste lyd-oplevelse så skal du kigge efter en Cowon-afspiller. Kapaciteten bliver ikke den samme, men mange af dem har flash-udvidelse. Du kan fx få en Cowon iAUDIO 9 16GB til lige knap 1000 kr. Prøv kig lidt på dem og læs lidt anmeldelser, er sikker på at du vil kunne finde en god afspiller blandt deres udvalg.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SaftenSaftenSkrevet 31/10-10 10:27 
Jeg har selv haft en Cowon iAUDIO s9 32 gb i lidt over 2 år, og kan kun anbefale den varmt. Dens batteritid og musikfunktionalitet er uovertruffen, den afspiller simpelthen alt hvad man kaster efter den, ligegyldigt format.

En af genistregerne er dog som tidligere sagt at den kører på flash, hvilket gør det muligt at få custom UCI's. Og der er et ret stort og talentfuldt community der hele tiden laver forbedringer og opdateringer til den.

Her er en side hvor de mest dedikerede hænger ud, og uploader deres UCI's.

Cowon S9 - iAudiophile.net forums
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
Krans.KKrans.KSkrevet 01/11-10 12:42, rettet 01/11-10 12:45 
Hm, Cowon afspillerne ser selvfølgelig lækre ud, men jeg synes måske nok at f.eks. lagerpladsen på dem virker til at være lige til den smalle side (jeg ved godt jeg kan udvide den, men stadigvæk). Men jeg formulerede mig nok også lidt dårligt i mit første indlæg.
Jeg er egentlig ikke audiofil som sådan (hvorfor jeg ikke er vanvittigt pernitten med f.eks. lydkvalitet som sådan), men jeg foretrækker nok bare mest at bruge min mp3-afspiller til netop musik. Lagringsplads, batterilevetid, hvor "robust" afspilleren er o.l. er derfor i højsædet for mig, muligvis sammen med forholdsvist simple funktioner som f.eks. at kunne lave playlists uden at skulle koble den op til en computer. (Aner slet ikke om dette er blevet standard på mp3-afspillere i løbet af de sidste 5 - 6 år?) Men det er da også muligt, at jeg ud fra de kriterier egentlig burde holde mig til Apple.

Et andet lille spørgsmål jeg har er dog, om det i øvrigt ikke er dyrt når/hvis man f.eks. skal have udskiftet sit batteri på en iPod eller lignende? Jeg har ikke personlig erfaring med Apples kundeservice, men har bare hørt fra flere venner og bekendte, at den er både langsom, dyr (hvis man er udenfor garantiperioden naturligvis) og besværlig?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
NaieraNaieraSkrevet 01/11-10 13:23 
Prisen for at få udskiftet batteriet, i hvert fald i de mindre dyre modeller som Nano'erne, er sat så højt, at det er tydeligt de hellere vil have kunderne til at købe en ny. Dog tager det snildt et par år at slide batteriet ned på f.eks. en Nano, og på det tidspunkt får man nok alligevel lyst til at købe en ny... Jeg er selv på min tredje iPod indenfor fem år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Krans.KKrans.KSkrevet 01/11-10 13:29 
Tjah, det var også lidt det, jeg tænkte. Men nu er den model jeg har fået selvfølgelig også en Classic, så den vil jeg da gerne have til at holde lidt mere end kun et par år. Den gamle Mini har da kæmpet bravt i 5 - 6 år nu =P
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HankyHankySkrevet 01/11-10 14:42 
Jeg har tidligere haft en iPod Classic 80GB, der efter 3 år, næsten ikke havde tabt noget batteritid.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dchangdchangSkrevet 01/11-10 15:48 
Krans.K>
Hm, Cowon afspillerne ser selvfølgelig lækre ud, men jeg synes måske nok at f.eks. lagerpladsen på dem virker til at være lige til den smalle side (jeg ved godt jeg kan udvide den, men stadigvæk). Men jeg formulerede mig nok også lidt dårligt i mit første indlæg.
Jeg er egentlig ikke audiofil som sådan (hvorfor jeg ikke er vanvittigt pernitten med f.eks. lydkvalitet som sådan), men jeg foretrækker nok bare mest at bruge min mp3-afspiller til netop musik.

Når du selv skriver at du ikke er vanvittig pernitten med lydkvaliteten så er 16GB og opad ret god plads. Der kan man have pænt mange albums. Og når du heller ikke har planer om at se video, så har du som jeg ser det, heller ikke behov for så stor kapacitet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Krans.KKrans.KSkrevet 01/11-10 20:03 
[quote]Når du selv skriver at du ikke er vanvittig pernitten med lydkvaliteten så er 16GB og opad ret god plads. Der kan man have pænt mange albums. Og når du heller ikke har planer om at se video, så har du som jeg ser det, heller ikke behov for så stor kapacitet.[/quote]

Ja du har selvfølgelig ret. I høj grad handler det nok også om, at jeg gerne vil kunne have hele mit musikbibliotek på afspilleren. Men det er selvfølgelig i høj grad et bekvemmelighedsspørgsmål.

Ifølge denne hjemmeside lader det i øvrigt til, at apparaturet ikke understøtter flac (ja jeg har trods alt en smule musik i det format, men det kan selvfølgelig konverteres) http://www.everymac.com/systems/apple/consumer_electronics/stats/ipod-classic-late-2008-2g-specs.html (lidt nede af siden, under specs listingen) Kan det virkelig passe? Jeg spørger lige så meget, fordi jeg synes, det virker som et designmæssigt besynderligt valg, der er vel trods alt en forholdsvist betydelig mængde mennesker, der sværger til flac? Og på en 160 GB model burde der vel også være plads til det.

Men i hvert fald tak for svarene folkens, det har da givet et par guidelines til hvad jeg kan overveje.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
101 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig