X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken MP3-afspiller


Svar
tastasSkrevet 26/09-05 19:58 
Hej

Jeg har besluttet mig for at anskaffe en MP3-afspiller. Jeg vil gerne have god plads, men det behøves heller ikke at være for voldsomt, så den skal rumme en i 4-6 GB og helst ikke koster alt f or meget mere end 1600 kr.

Mit spørgsmål er så: Hvilken afspiller?

Skal det være en Creative Zen eller Ipod Mini - eller måske en tredje?

Kvaliten sk... Se hele indlægget
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
101 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
tastasSkrevet 26/09-05 19:58 
Hej

Jeg har besluttet mig for at anskaffe en MP3-afspiller. Jeg vil gerne have god plads, men det behøves heller ikke at være for voldsomt, så den skal rumme en i 4-6 GB og helst ikke koster alt f or meget mere end 1600 kr.

Mit spørgsmål er så: Hvilken afspiller?

Skal det være en Creative Zen eller Ipod Mini - eller måske en tredje?

Kvaliten skal være i orden, og jeg vil gerne have at den skal have god holdbarhed, ikke være for stor og gerne pæn batteritid.

Hvad vil i anbefale?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 26/09-05 20:02 
Jeg ville selv vælge en iPod Nano, dog uden før at have haft en iPod selv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 26/09-05 21:04, rettet 26/09-05 21:16 
Det er nok en god idé at vente med at købe Nano, til der eventuelt kommer en udgave med forbedret skærm. Mange taler om, at der let kommer ridser og flænger i den.
http://www.macnyt.dk/?read=11276749056691238
http://flawedmusicplayer.com/
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/09-05 21:12 
iPod mini'en er, så vidt jeg ved, gået ud af produktion efter Nano kom. Umiddelbart ville jeg også vente en måneds tid eller 2, og så få en Nano med bedre beskyttelse end den nuværende.

Jeg har godt nok selv en iPod 40 GB, men jeg bryder mig ikke så meget om Zen - syntes den er svær at styre med dens touchpad, der ikke kan måle sig med iPod'ens. Jeg kender ikke så meget til Sonys nye Walkman-serie, nogen der ved om de er noget værd? Sony mener jo selv, at de sagtens kan overgå Apples succes med iPod.
jaesjaesSkrevet 26/09-05 21:16 
Sony's nye afspillere har meget lang batteritid (ifølge Sony), og så er de dyrere end iPods, hvis man sammenligner antal GB. Andet ved jeg ikke.
dchangdchangSkrevet 26/09-05 21:18, rettet 26/09-05 21:19 
Nu prøver jeg så lige igen. :-)

Sony Hi-Md set i Fona til 699 kr (sat ned fra 1699) + 4 stk 1GB disce fra ebay til 50 kr stykket.

= 4 GB MP3-afspiller med superb batteritid og lyd til 900 kr. Eneste "ulempe" er designet, men man køber jo heller ikke en mp3-afspiller for at den skal se pæn ud... hmmm...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 26/09-05 21:24 
Har Sony åbnet op for, at man kan overføre MP3'er i bedre kvalitet end 132 kbps, som tidligere var begrænsningen?
dchangdchangSkrevet 26/09-05 21:30 
Ja det bestemmer man selv. Det fylder så bare lidt mere. De har også åbnet op for alle andre formater, så man nu kan have dokumenter, film, billeder m.m.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 26/09-05 21:41 
Hmm, har en gammel minidisc nu, men var lidt irriteret over det med at skulle have forskellige diske med (Og at det tager så lang tid at skulle spille cd'erne over - PM mig hvis i mangler en stationær(sony) og en bærbar (sony) MD afspiller +25 mini diske :)).

Tror lige at jeg vil tjekke op omkring den du nævner Dchang, men umiddelbart hælder jeg mest til en ren MP3-afspiller.

Nano er jeg lidt i tvivl om, har hørt der er en del problemer. Der følger vidst heller ikke strømforsyning med (?), og jeg vil helst kunne lade den på farten.

Jeg ser lige nærmere på de links i har smidt - mange tak for al info :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/09-05 18:38, rettet 29/09-05 18:41 
n00b-spørgsmål:

Hvordan overfører man mp3'er til minidiscs? Jeg har en gammel Sony MD Walkman liggende, som ikke er blevet brugt i lang tid, så det ville da være rart hvis den kunne komme i brug :) Hvilket slags kabel og program skal man bruge?
(...)
NaieraNaieraSkrevet 29/09-05 18:43 
Din gamle MD gåmand kan 99% sikkert ikke afspille MP3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/09-05 18:59 
Det drejer sig om sådan en her, men det kan da godt være du har ret.

MZ-R70
(...)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/09-05 21:07 
tas>

Jeg er rimelig godt tilfreds med min Zen micro. Synes den er fed. Pladsmæssigt virker 6GB ret godt, har fyldt en del musik på, og har stadig godt med plads :-)
Touch-paddet er, som tidligere nævnt, lige noget man skal vænne sig til. Men den er fed i sølv og med blåt lys ;-p
Den har også FM radio, den har jeg dog ikke rigtig prøvet at bruge endnu, så hvor godt den virker kan jeg ik sige.

De eneste irriterende ting jeg er støt på indtil videre, er den medfølgende software. Den konflikter åbenbart med den nye Quicktime, så den skal man lige afinstallere imens Creatives software installeres, hvorefter Quicktime kan installeres igen.
Men det er rart man ikke er tvunget til at bruge et bestemt program, da man også kan højreklikke på en eller flere filer, og lave "send til.." til zen'en. Savner dog et plugin til Winamp eller evt. iTunes.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OmenOmenSkrevet 29/09-05 21:40 
Personlig erfaring afskræmte mig fra alt iPod og over til Creative Zen Micro.

iPod har simpelthen ALT for dårlig lydkvalitet (specielt hvis du suplerer den med et par ordentlige høretelefoner).

Zen Micro har bestemt også sine fejl (nogen ville sige designet var den primære) bl.a. lidt stabilitetsproblemer uden de nyeste opdateringer.
Jeg er dog meget tilfreds med lydkvaliteten og synes det er formidabelt at man samtidigt kan synkronisere den med Outlook/Kalenderen.
Vote Ficus!
tastasSkrevet 29/09-05 23:07 
Nu var jeg lige blevet hooked på Ipod.

Det giver stof til eftertanke, hvis Ipod'en som du siger, ikke har den bedste lydkvalitet. Jeg ved godt det er MP3'er, men vil gerne have det lyder godt, kan ikke have hvis bassen bliver for mudret osv.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HeroldHeroldSkrevet 29/09-05 23:25 
Jeg synes du skal hoppe ned i forretningen og lytte til den. I sidste ende er det et spørgsmål om at _du_ synes kvaliteten er ok - ikke andre.

Jeg har godt nok hørt mange brokke sig over kvaliteten - men jeg er nu stadig glad for den Shuffle jeg købte i sin tid. Jeg fik hvad jeg forventede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BaggyBaggySkrevet 29/09-05 23:29 
Ipod og en par sennheiser HD 212 Pro, så du godt kørende. Har selv Nyeste "normale" ipod med 20 gb og farveskræm. Ville aldrig vælge zen for lyd kvalitet, da den ikke er bedre end ipod. River tingen er den player. med bedst lyd og så kan man også se film på den.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
OmenOmenSkrevet 29/09-05 23:32, rettet 29/09-05 23:33 
Det kommer helt an på hvordan du definerer bedre. Hvis vi snakker lydkvalitet er der ikke det store at diskutere, for på det punkt er Zen markant bedre. I andre aspekter er den dog ikke helt så heldig.

Jeg forstår dog ikke helt hvordan man købe en musikafspiller og være ligeglad med lydkvaliteten.
Vote Ficus!
MarcusMarcusSkrevet 30/09-05 00:35 
Archos er igen også en mulighed. Med mulighed for tilføjelse af bl.a. digitalkamera og videokamera.

http://www.archos.com/

Lige nu har de i øvrigt et tilbud for Europa:
http://www.archos.com/products/special_offers.html
KajikaKajikaSkrevet 30/09-05 12:41 
Jeg står også selv og skal "opgradere" min Mp3 afspiller (har 256mb nu) og har derfor tjekket nogle priser, jeg har fundet en Zen Micro (Grøn eller Blå) til 1615 I SHG (kan afhente, og der er _aldrig_ problemer hos SHG) Og regner da med at det er den jeg køber, når jeg vel og mærke har skaffet pengene. Jeg stod og skulle vælge imellem en: Nano, Mini, Zen Touch (20 gb), eller en Zen Micro, Ipodsne er stilet ja, men batteri og Itunes halløjet tiltaler mig ikke, og en normal Touch er alt for overkill, så hellere den mindre og mere stilede Zen Touch :)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
NaieraNaieraSkrevet 30/09-05 12:51 
Kajika>
(kan afhente, og der er _aldrig_ problemer hos SHG)

Jo, når du skal have noget byttet fordi de har givet dig noget lort, så kan de lige pludselig ikke skrive eller tale dansk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KajikaKajikaSkrevet 30/09-05 15:00 
Nu kender jeg jo ikke til din sag, men en af mine kammerater fik et grafikkort hvor han ved et uheld knækkede noget på, han tog så ud i butikken, de brugte 1 min på at se på den, og gav ham et helt nyt :)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
tastasSkrevet 30/09-05 17:10 
Jeg tror også det er noget anderledes når man kan tage ud af butikken fremfor når man har købt via postordre som mange af os jo gør :)

Jeg bruger selv meget SHG fordi de har en hurtig service, men jeg ved også, at hvis det går galt bliver det noget bøvl. Det har jeg prøvet tidligere.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BaggyBaggySkrevet 30/09-05 18:52, rettet 30/09-05 18:55 
Omen: Jeg er absolut heller ikke ligeglad. Det også derfor jeg suppler med et par gode hørebøffer, i stedet for de udulige standard ipod høretlf. Men mener ikke at Zen lyder bedre. Vi 3 venner der har Pod, Zen og Iriver. Vinderen er overall Iriver, mens Zen rammer sidste pladsen med en elendig kvalitet og masser af problemer.

Edit: Skal lige siges at jeg ENDNU ikke har oplevet batteri prob med ipod, men det kommer nok.. Zen har vi bare haft problemer med fra første færd.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
flottenheimerflottenheimerSkrevet 30/09-05 21:10, rettet 30/09-05 21:14 
Jeg ville helt klart købe en iPod Mini eller en iPod Nano.

Noget der ikke er blevet diskuteret ret meget, er brugervenligheden og flow'et i navigationen. Her er iPod, imho, en klar vinder. Den daglige betjening opleves intuitiv, uproblematisk og meget flydende. Der ud over er kombinationen iPod & iTunes, super lækker og der er, igen imho, ikke nogen af konkurrenterne der når den duo til sokkeholderne. Det skal dog tilføjes, at jeg selv bruger Music Match til at rippe i - mens al organisering, afspilning, synkronisering osv. sker i iTunes.

Køber du en iPod, er jeg næsten 100% sikker på, at du bliver glad for den.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
CronossCronossSkrevet 30/09-05 23:03 
Jeg er ret glad for min 20 Gb Ipod (Nyeste model).

Dog vil jeg på eet punkt give Omen ret: Lydkvaliteten ved brug af Rock-EQ er simpelthen for ringe. Den skratter mærkbart, hvilket er et klart irritationesmoment. Ellers erjeg godt tilfreds, da den ligger godt i lommen (Bestemt ikke uvæsentligt), og generelt er meget stabil.
BaggyBaggySkrevet 30/09-05 23:08 
Bruger Elektronisk EQ, intet problem i forbindelse med mit psy eller rock for den sags skyld.. Mine hørebøffer har dog ekstra høj bass så skal da ikke udelukke om det overdøver det..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Zzap!Zzap!Skrevet 30/09-05 23:13 
Hvis du går efter lydkvalitet frem for alt, så er iRiver og iAudio helt klart de bedste, med en lille kant til iAudio samtidig med at deres spilledåser er spækket med ekstra goder som for eksempel radio, line in og mic, BBE, drag'n drop, bogmærker og dynamiske playlister.

Hvis det *skal* være en HD afspiller, er den meget roste iAudio X5 vist kun at anbefale.

Jeg har en flashbaseret iAudio 5 med 1Gb købt tilbage i maj. Hvis jeg skulle vælge igen i dag, tror jeg faktisk at jeg ville vælge den samme, dog i 2Gb versionen som er kommet siden.

HD iPodsenes lydkvalitet har jeg kun hørt negativ omtale af, men deres flash baserede afspillere bruger en anden dekoder chip som lyder langt bedre (dog stadig ikke så godt som ovennævnte modeller).
Så hvis du er fast besluttet på en iPod, så vælg da Nanoen med 4Gb.
Der får du samme kapacitet som en minien plus farveskærm, lang batterilevetid, mindre størrelse og interfacet fra HD afspillerne.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 22/10-06 11:50 
Låner lige tråden :)

Jeg skal have en MP3-afspiller, og kunne egentlig godt tænke mig en der kan afspille video.

Den skal kunne være i en jakkelomme, så skærmen må nok ikke være større end 2,5". Men det virker umiddelbart meget småt.

Nu vil jeg selvfølgelig se afspilleren i brug inden jeg køber (eller evt. købe et sted med fuld returret), men min erfaring siger mig, at det kan være svært at finde en god demo-butik, og jeg gider ikke bruge dagevis på at sammenligne afspillere.

Så derfor; har nogen erfaring med iPod Video, Creative Zen Vision:M og andre afspillere med skærme i ca. samme størrelse? Kan man overhovedet se hvad der foregår på sådan en lille skærm, og kan undertekster læses (ikke et must)?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/07-08 13:15, rettet 29/07-08 13:16 
Hvad kan folk anbefale at jeg går ud og køber, hvis jeg vil anskaffe mig en mp3 afspiller snarligt? Er iPod det eneste rigtige, hvis man vil have den bedste funktionalitet?
Jeg har lidt indtrykket af, at iTunes er noget bøvl og jeg vil egentlig bare gerne fortsætte med at bruge winamp på computeren. Det nemmeste vil være en afspiller, hvor jeg bare skal smide filerne ind i en mappe og så kører det, uden nogen ekstra software.

Forslag?
(...)
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 13:26, rettet 29/07-08 13:27 
Har haft både Creative og iPod afspillere og mens Creative var mere flexibelt på PC software siden var afspillerene ikke specielt brugervenligt mht. navigation og direkte tåbeligt til podcasts. iPods er utroligt brugervenlige og lækre som afspillere men iTunes er ret ringe og fejlbehæftet (ihvertfald Windows udgaven). Overall syntes jeg dog man er bedst stillet med iPod når man sammenligner med Creative i dag - syntes Creative har sovet i timen.
Jeg kender ikke afspillerne fra Sony, MS, Samsung, osv.

Så hvis du kan leve med en 8GB afspiller vil jeg anbefale en Nano (3G) :)
NaieraNaieraSkrevet 29/07-08 13:26, rettet 29/07-08 13:37 
Man kan godt få iPod-plugins til Winamp. Hvor nemt det lige er at få til at køre ved jeg ikke, da jeg godt kan tåle at bruge iTunes.

Jeg er ikke Apple-fanatiker, men jeg kunne ikke forestille mig at bruge andet end en Nano eller en iPhone til min mobile musik. Jeg har en 1G Nano og jeg har aldrig set noget der er så godt designet som den; den passer bare perfekt i min lomme (eftersom den jo dårligt fylder noget ;). Lidt højere og tynd/smal er altså bedre end kort og buttet, ligesom f.eks. Creatives afspillere. Byggekvaliteten er også rigtig høj, hvilket er en ret god ting når den skal være i lommen fem dage om ugen. Brugervenlighed er selvfølgelig også i top; det kan man ikke ligefrem sige om de andre afspillere jeg har haft mellem hænderne.

Man skal selvfølgelig skifte høretelefonerne ud når man køber såen en iPod. Det der følger med er noget skrammel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 13:28 
Naiera>
Man skal selvfølgelig skifte høretelefonerne ud når man køber såen en iPod. Det der følger med er noget skrammel.

Amen! - gælder vel de fleste afspillere ;)
NaieraNaieraSkrevet 29/07-08 13:30 
Helt sikkert, men folk har det med at bruge dem der følger med iPod'en fordi de er hvide, og det er et statussymbol at have en iPod. Selvfølgelig nok i højere grad for nogle år siden, da de var lidt dyrere.

Mine er i øvrigt kulsorte og tilfældigvis fra Sony, da det er dem der producenter lige den type jeg foretrækker :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/07-08 13:35 
Det lyder jo umiddelbart som om der ikke er nogen vej udenom iPod på det marked :)

iTunes kan jeg måske lære at elske, evt. ved hjælp af et plug-in.
(...)
SumezSumezSkrevet 29/07-08 13:52, rettet 29/07-08 13:53 
Creative kan ikke rigtig følge med iPod pt. hvad angår ydelse vs. pris, og desuden er designet på de seneste Zen-afspillere godt nok heller ikke noget at råbe hurra for. Derfor ville det nok være mest oplagt at gå efter iPod, hvis det er en af de to man vil vælge imellem.

Men med de oplevelser jeg lige har haft med min iPod og Apples mangelfulde support indenfor de seneste par uger, er jeg ikke sikker på at jeg nogensinde vil købe en iPod, eller noget andet Apple-produkt igen.

Jeg har hørt gode ting om Zune, men dem kan man vist ikke få i Danmark endnu(?)


Angående iTunes, er det absolut umuligt at elske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/07-08 14:00, rettet 29/07-08 14:01 
Jeg foretrækker Creative Zen Stone af flere årsager.

*Den gamle model er simpel så jeg kan skifte numre på den i blinde når man cykler og har den i lommen uden at komme til at slå over på et eller andet mærkeligt som f.eks en equalizer menu eller radio.
*Folderstrukturen laver du selv via mapper som på en normal harddisk istedet for Ipods ID3 tag system som ender med at sprede filerne over det hele
*Jeg købte en gammel model af Ipod engang hvor numrene regelmæssigt forsvandt fra den. De lå der stadig kunne man se på hvor meget harddisk plads der var brugt men da Itunes omdøber filerne til numre når den ligger den over på Ipod'en kunne man ikke vide hvad der hvad der var hvad og blev derfor nødt til at formatere den ofte for at kunne lægge musik på den igen.
*På grund af det for-danskede sprog i Itunes misforstod jeg en popup box under installationen og det lykkedes for programmet at omdøbe 20GB mp3 filer på min harddisk og sprede dem ud i dens egen folderstruktur sorteret efter ID3 tags. Det skal lige nævnes at Itunes ikke kan tyde japanske skrifttegn og derfor omdøbte meget af mit touhou musik til f.eks "Kopi (157) af - .mp3".
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 14:01, rettet 29/07-08 14:02 
Nej, iTunes kan man ikke elske... måske kun til nød acceptere ;)

Ellers findes der jo MediaMonkey som vist skulle være ok og fint virker med iPod og har langt flere features.

EDIT: Vil så lige gentage det med podcasts - har man i sinde at bruge ens afspiller meget med podcasts - så hold jer fra Creative's afspillere.
nerosnerosSkrevet 29/07-08 14:07 
Jeg har en ipod touch og det er noget af det fedeste legetøj jeg nogensinde har haft. Den er helt genial! Super Monkey Ball, film, lydbøger, GPS, internet og musik. Jo tak :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 14:41 
Er der GPS i touch?
HankyHankySkrevet 29/07-08 14:44 
Nixen :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 14:47, rettet 29/07-08 14:50 
Syntes nok ;)

EDIT: Kan man browse/vise lokale dokumenter på touch/iPhone?

Dvs. HTML, PDF og lign. uden det er via e-mail attachment?
Har ledt efter info om det men kunne finde endeligt svar på det.
nerosnerosSkrevet 29/07-08 15:18, rettet 29/07-08 15:19 
Hanky>
Nixen :-)

Jo! Med den nyeste software som jeg lige har fået :-)

Et minus for iPod Touch brugere
Der er iøvrigt det lille minus ved tjenesten, at såvel kortet i iPod Touch / iPhone, som muligheden for at finde din position kræver at du er på nettet...og det kræver i sin tur for iPod Touch brugere at du har adgang til et (kendt eller åbent) trådløst netværk. iPhone brugere har ikke dette problem hvis de har et data-abonnement tilknyttet deres iPhone.

Link...
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 15:33, rettet 29/07-08 15:35 
Ok så er det heller ikke rigtigt GPS, dvs. via GPS satelitterne og er ikke præcist ;)

Men da bedre end ingenting.

Fra Apple's beskrivelse om Maps:

Get directions and check traffic with Maps. Even find yourself, wherever you are. Using some local Wi-Fi networks (if Wi-Fi is turned on), iPod touch finds your approximate location and gives directions from there. Mark specific locations, find the best route between them, and search for points of interest along the way. With a hybrid map and satellite view, you can see major street names on top of satellite images.


Link
nerosnerosSkrevet 29/07-08 15:42, rettet 29/07-08 15:42 
Ja det er ikke helt optimalt, men det ligner da godt ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/07-08 15:46 
"Fortsæt ligeud... ca. 50 meter... måske 500.. hvad ved jeg?"

;)
nerosnerosSkrevet 29/07-08 15:52 
Lol!
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/07-08 23:23 
Darkbeat>
*Folderstrukturen laver du selv via mapper som på en normal harddisk istedet for Ipods ID3 tag system som ender med at sprede filerne over det hele

Ja, det er netop den form for filoverførsel jeg ville foretrække.

Darkbeat>
*Jeg købte en gammel model af Ipod engang hvor numrene regelmæssigt forsvandt fra den. De lå der stadig kunne man se på hvor meget harddisk plads der var brugt men da Itunes omdøber filerne til numre når den ligger den over på Ipod'en kunne man ikke vide hvad der hvad der var hvad og blev derfor nødt til at formatere den ofte for at kunne lægge musik på den igen.
*På grund af det for-danskede sprog i Itunes misforstod jeg en popup box under installationen og det lykkedes for programmet at omdøbe 20GB mp3 filer på min harddisk og sprede dem ud i dens egen folderstruktur sorteret efter ID3 tags.

Og det er sådan noget der kan gøre mig lidt varsom mht. iPods. At lave et fejlklik som du nævner - yikes!

Jeg er sådan set åben for alle alternativer, men noget kan jo tyde på, at Apple ligger på et niveau for sig, hardwaremæssigt.
(...)
nerosnerosSkrevet 29/07-08 23:29 
Jeg har slået synkronisering fra på min ipod. Så bestemmer jeg selv hvad jeg vil ha over på den. På de gamle kunne man ikke altid det hvilket jeg synes var ret irreterende.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-08 23:41 
Beano>
Ellers findes der jo MediaMonkey som vist skulle være ok og fint virker med iPod og har langt flere features.

Jeg har læst at den nye generation af iPods har blokeret for al brug sammen med linux. Jeg går ikke ud fra at Apple officielt støtter MediaMonkey som brug med iPod. Hvis de bruger samme metode som Linux programmerne gør så er der måske en chance for at de nye iPods KUN virker med iTunes. Men det er kun spekulationer fra min side :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
101 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig