X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LCD TV?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 23/09-05 17:16, rettet 23/09-05 17:17 
Skal have fundet mig et LCD tv 26" eller 32" (hvis muligt) til max 9000,- Det skal hovedsagligt bruges til min kommende Xbox 360 pga. HD udnyttelsen + diverse sager som almindelig tv brug og til film.

Jeg har selv på fornemmelse at man ikke går galt ned Samsungs lcd tv'er, men er lidt i tvivl om at disse vil falde drastisk i pris op til launchen af xbox 360, men ved det ikk... Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
98 emne(r).
« < 1 2

Svar
HeroldHeroldSkrevet 22/11-05 11:23, rettet 22/11-05 11:24 
Det er et ret godt tilbud. Det koster mere, hvis du køber det online - mener at vejl. pris i en forretning er 13.000.

Edit: Som TV har det fået meget ros, men jeg aner ikke hvordan det er at spille på. Jeg får M'eren i morgen, så der kan jeg fortælle lidt om det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MusicManMusicManSkrevet 25/11-05 23:58 
Min far er klar til at købe tv, men han ved ikke rigtig hvad der er klogt at gøre med hensyn til købsstedet... altså vi har set det fjernsyn vi regner med at købe meget billigere på nettet end i alm. butikker... men er det sikkert at købe sådan et LCD tv via nettet? Kan i anbefale nogle gode butikker? :) på forhånd tak!
HeroldHeroldSkrevet 26/11-05 00:57 
Du er lige så godt sikret når du køber over nettet - samtidigt har du 14 dages returret. :) Find de steder I kan få det billigst, og undersøg så på fx. Google, om der er nogen der har dårlige erfaringer med dem. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 26/11-05 08:43 
Købte du i tyskland, Herold?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 26/11-05 09:22 
Næh. Eftersom jeg ikke har bil, måtte jeg vælge den lidt dyrere lokale løsning :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 26/11-05 09:31, rettet 26/11-05 10:24 
Ok. Det kan godt være jeg er gammeldags, men jeg vil nu også helst gå de 100m ned i min Ekspert og købe den der. Men den bliver altså noget dyrere.
Hvornår får vi de førstehåndsindtryk? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 26/11-05 09:48 
Det svarer også meget godt til det jeg gjorde :)

Jeg skal lige lege lidt mere med det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MusicManMusicManSkrevet 26/11-05 11:12 
Herold>
Du er lige så godt sikret når du køber over nettet - samtidigt har du 14 dages returret. :) Find de steder I kan få det billigst, og undersøg så på fx. Google, om der er nogen der har dårlige erfaringer med dem. :)

tak for det hurtige svar! :)
jaesjaesSkrevet 07/12-05 00:13 
Jeg har et par spørgsmål til de af jer, som har et nyere LCD-tv. Hvordan står billedet, når I spiller i SD på ældre konsoller end X360, samt når I ser tv? Er billedet bedre, værre eller på niveau med et gennemsnitligt CRT-tv?
BeanoBeanoSkrevet 07/12-05 09:09 
Fik i sidste uge et 40" Samsung LCDTV og har blandede oplevelser med standard TV signal. Havde et 32" Widescreen Sony WEGA 100Hz TV før.

Første indtryk var ret negativt - billedet var stort, man kunne se manglerne i TV signalet (fra TDC kabel TV) meget tydelig og det virkede gnidret. Fandt dog hurtigt ud af at indstille kontrast, farver, picture-mode, osv. så det passede bedre til mig og kører i 4:3 mode. Nu syntes jeg faktisk det ser fint ud :)

Det skal siges at jeg heller ikke var imponeret af TV billedet på mit gamle Sony WEGA TV, men der var det bare ikke så tydeligt pga. størrelsen. Måske gør TDC Kabel noget ved billedet?

Mht. std. Xbox/GC/PS2 signal via RGB, så her jeg kun testet det kort - men umiddelbart mere gnidret fordi det er et lavere opløsning end TV's native 768 linier på et langt større display. Det var dog ikke værre end jeg fint kunne nyde Burnout Revenge :)

Men til "klassisk" Xbox (i 720p mode), Xbox 360 og DVD (med scalering til 720p) ser det helt fantastisk ud :)
HeroldHeroldSkrevet 07/12-05 10:53 
Man skal være opmærksom på at når du bruger et normalt analogt signalt på et LCD-TV i så høj opløsning, jo grimmere bliver det. Fejlene bliver langt mere tydelige, når de blæses op. Der skulle være meget at vinde ved en Selector, da den viser det digitalt (men ikke mellem TV og Selector tilsyneladende).

Når der kommer rigtigt digitalt tv om nogle år - se så bliver det sjovt :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/12-05 11:09 
Ja det bliver vildt - 117 boligprogrammer og Hit Med Sangen i HD... nårh nej.

;)
jaesjaesSkrevet 07/12-05 14:42 
Tak for info. Det lyder til at være som jeg regnede med og frygtede. Tror jeg er for kritisk mht. billedkvaliteten, til at LCD-tv er noget for mig, som markedet ser ud nu. Plasma er en mulighed, men det er heller ikke altid lykken pga. nogle synkroniseringsproblemer, der kan medføre forsinkelse, når man spiller (vist nok kun, når det ikke er i HD). Sådan var det i hvertfald indtil for nylig.
HeroldHeroldSkrevet 07/12-05 14:56 
Well, du skal nok have i mente at det er fordi at TV'et er godt, at det er nemmere at se fejlene i signalet :) Signalet er jo reelt det samme, du får det bare grimmere, når TV'et er bedre. Jeg synes ikke umiddelbart det er et problem for mig, men jeg ser heller ikke meget TV - og muligheden for at spille i HD opvejer det hele for mig :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 07/12-05 15:25, rettet 07/12-05 15:52 
Herold>
Well, du skal nok have i mente at det er fordi at TV'et er godt, at det er nemmere at se fejlene i signalet :) Signalet er jo reelt det samme, du får det bare grimmere, når TV'et er bedre.

Måske tænker vi på det samme, men som du udlægger det her, giver det ikke helt mening for mig :)

Når jeg står og sammenligner skærme i butikkerne, vinder CRT i de fleste tilfælde. Så selvom LCD-tv måske afslører flere fejl end CRT-tv, så er det vel næppe årsagen til at "slutbilledet" er dårligere. Hvis skærmen er bedre, er slutbilledet vel også altid bedre. Det må skyldes skalering, samt at LCD-tv er mere følsomme overfor tv-signalet (det sidste er jeg ikke 100% sikker på, men mener at have læst det i et pc-blad).

Jeg synes ikke umiddelbart det er et problem for mig, men jeg ser heller ikke meget TV - og muligheden for at spille i HD opvejer det hele for mig :)

Jeg ser heller ikke voldsomt meget tv, men hvis jeg smækker 10.000 bananer på disken, vil jeg meget nødig have et billede, der er dårligere end jeg er vant til. Til nød kan jeg leve med en lille nedgradering ved tv-kigning, men jeg vil have et skarpt signal i spil, uanset platform. Du må lide af Hi-Definitis :)

Kommer lige til at tænke på, at det egentlig er lidt underligt mht. de ældre spilformater, for spiller man i en opløsning på en pc-skærm, der er lavere end 'native', kan man som regel vælge borders og bibeholde skarpheden - det er vist software-styret. Så hvis jeg fyrer op for min GC på et LCD-tv, burde det være sådan, at jeg får et knivskarpt billede i 4:3, samt borders.

EDIT: Og det samme er selvfølgelig gældende for tv-signalet. Billedet i butikkerne er vel desværre for det meste også WS uanset opløsning og signal, og det vil så nok falde ud til CRT-tv'enes fordel. Jeg må tvinge sælgerne til at omskifte til 4:3 næste gang, jeg er i en butik, for at få den endegyldige sandhed :)
WehnerWehnerSkrevet 07/12-05 15:45 
jaes>
Når jeg står og sammenligner skærme i butikkerne, vinder CRT i de fleste tilfælde. Så selvom LCD-tv måske afslører flere fejl end CRT-tv, så er det vel næppe årsagen til at "slutbilledet" er dårligere. Hvis skærmen er bedre, er slutbilledet vel også altid bedre. Det må skyldes skalering, samt at LCD-tv er mere følsomme overfor tv-signalet (det sidste er jeg ikke 100% sikker på, men mener at have læst det i et pc-blad).

Er det ikke fordi at når man tager et normalt tv-signal og sætter til et HD-tv, så svarer det til, at en lidt lasket nørd pludselig klæder sig i tætsiddende tøj og stiller sig i skarpt lys, hvor de lidt løsere gevandter og det mørke hjørne bagest i sofaen egentlig klædte ham bedre, fordi det mere camouflerede hans fejl?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 07/12-05 15:58, rettet 07/12-05 15:59 
Du siger vel det samme som Herold, og det mener jeg jo så ikke er pointen. Essensen må være, at signalet er det samme, men slutbilledet er forskelligt pga. skalering - Det har mindre med selve skærmens kvalitet at gøre. Prøv at ændre opløsning på en TFT-monitor, og kig på noget tekst. Det ser håbløst ud*, selvom TFT-skærme som regel er skarpere end CRT-skærme. Men se i øvrigt min 'edit'.

*Dog har jeg ikke prøvet på nyere TFT-skærme.
HeroldHeroldSkrevet 07/12-05 16:26 
Ja, selvfølgelig. Slutresultatet kan aldrig nogensinde bliver bedre end signalet du føder dem.

Pointen er lidt at har du et godt tv-signal, så er det klart mere tåleligt end hvis du har et dårligt. En selector gør fx. en verden til forskel på trods at at den kun er digital frem til selve boksen. Jeg har også læst om setups, hvor forstærkere de rigtige steder, samt kablerne af god kvalitet, så slutresultatet bliver meget bedre. Mit TV-signalet kommer fx. fra helt nye kabler, og selvom jeg godt kan se støj, så føler jeg det er det samme, som på mit gamle CRT-tv med gamle kabler.

Men jo, jeg ser klart frem til HDTV og digitalt TV.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/12-05 17:38 
Vedr. alm. TV på HDTV, så er problemet altså ikke større.
Jeg syntes ikke billedet er grimmere på mit nye LCDTV end det var mit gamle WEGA - bare større og derfor tydeligere.
Men med default indstillingerne var det grimmere - default indstillingnerne skal man undgå :)

Afstand til skærmen har også meget at sige - sidder man 1-2 meter fra en 40" skærm vil man selvfølgeligt opfatte det som grimmere :)

Men om andre LCDTV er bedre eller dårligere end Samsung til alm. TV, ved jeg ikke.
jaesjaesSkrevet 07/12-05 18:38 
Beano>
Jeg syntes ikke billedet er grimmere på mit nye LCDTV end det var mit gamle WEGA - bare større og derfor tydeligere.

Ok, det er jo positivt så. Det kunne tyde på, at man bare skal holde sig til at se tv i 4:3 (modsat billedet på demo-modellerne i butikkerne). Det må jeg lige tjekke, næste gang jeg kommer forbi en tv-forretning.
BeanoBeanoSkrevet 07/12-05 18:45 
ja, butikker sætter sjældent enhederne ordenligt op, har dårlige antenneforhold og bruger en eller anden forkert wide/panorama mode... yrk!
NaieraNaieraSkrevet 07/12-05 18:54 
Man burde tage et baseball-bat med ind i en Merlin eller Elgigant og smadre alle TV der viser f.eks. et 4:3 signal i 16:9. En principsag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/12-05 21:42, rettet 07/12-05 22:21 
Det ville så være ca. samtlige apparater :-)

Jeg synes især det er grotesk når de sætter en DVD-afspiller til at køre en widescreen-film på et widescreen-TV uden at have sat DVDafspilleren op til at køre wide. Oveni hatten, så sætter de TV'et til at strække billedet.

Resultatet er et strakt letterbox-billede. På et widescreen-TV. Flot, siger jeg bare.
Zzap!Zzap!Skrevet 07/12-05 22:15 
Normalt er jeg ikke "grammar nazi" og jeg ved godt at nogle mennesker synes det er uhøfligt/irriterende at rette på folk, men det her er en af mine kæpheste:
Der findes ikke noget der hedder "strukket"!
Den korrekte bøjning er strakt.
Born to kill space
JmogJmogSkrevet 07/12-05 22:21 
Hovsa, det har du da egentlig ret i. Rettet.
HNHNSkrevet 12/12-05 18:12 
Herold>
Jeg har lige købt et Samsung LE32M51B - jeg får det på onsdag, og skriver mit indtryk dér. Jeg får nok også mulighed for at prøve en Xbox 360 på det, hvis alt går vel.

Hvordan kører xbox 360 spillene på det tv??
HeroldHeroldSkrevet 12/12-05 19:24 
Pretty god damn nice, hvis jeg selv skal sige det :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/12-05 22:34 
Hørt :)
HeroldHeroldSkrevet 12/12-05 22:52 
Dit er også nummeret bedre, og du har vel heller ingen klager? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HNHNSkrevet 13/12-05 08:22 
Herold>
Dit er også nummeret bedre, og du har vel heller ingen klager? :)

Hmm.. I fona ved de ik så meget efter min menig, han sagde den jeg havde kigget på var en model 51, men da jeg stod men pengene og ville købe et 51 var det blevet til et 31 så nu har købt et 51 for 14000 i Radio holm i stedet for, får det på fredag.

Venter med længsel..
HeroldHeroldSkrevet 13/12-05 09:31 
31 er vist en ældre udgave, så godt du sprang fra :) Hvilket bogstav står før 51 på det du har købt? Til 14.000 lyder det som M. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HNHNSkrevet 13/12-05 10:47 
Det er en LE32M51B
BeanoBeanoSkrevet 13/12-05 11:00, rettet 13/12-05 11:00 
Herold>
Dit er også nummeret bedre, og du har vel heller ingen klager? :)

Nej, ikke de store klager.

Softwaren har dog nogle mindre mangler hist og pist, men generelt er jeg meget glad for det og Xbox 360 og DVD via 720p HDMI ser helt faktastisk ud :)
dchangdchangSkrevet 14/12-05 22:29 
Jeg låner lige tråden her. Kæresten og mig har (mest hende faktisk, juhuu!) kigget lidt på de dersens flade skærme... :-)

Og hun har fået et tilbud gennem hendes arbejde om at købe en Viewpia Lcd-skærm med lidt rabat. Hvordan vil i vurdere i forhold til hvad man ellers kan få i det prisleje? Prisen må ikke være højere, vi vil kun købe fordi hun får noget slået af i prisen.

Og hvordan tror i den vil køre med X360'eren, mit Jamo-sæt med progressive scan og selvfølgelig kabeltv?

Det drejer sig om den her...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MusicManMusicManSkrevet 14/12-05 22:48, rettet 16/12-05 12:23 
Specs ser fine ud.
dchangdchangSkrevet 15/12-05 22:42 
Andre der har en mening om den skærm jeg linker til? Jeg syntes selv at den ser fin ud, men vil godt have andre synspunkter. Især fra dem der selv har en LCD til gaming m.m.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 15/12-05 23:39 
SOm allerede sagt, så fejler specs intet. Opløsningen, lysstyrken og indgangene er alt sammen perfekt. Det eneste vi (og alle der ikke har set TV'et live) ikke kan sige noget om er billedkvaliteten.

Find en forretning, der har apparatet, bed om at låne fjernbetjeningen og slå alt hvad der hedder sharpness, image enhancements og andre filtre fra. Hvis det derefter ser godt ud, så køb det.
fumfumSkrevet 22/03-06 09:11 
Jeg påtænker også at købe en nyt tv med bedre opløsning. Men jeg synes at normalt analogt tv ser ud ad pommern til på lcd skærme.
Så derfor er mit spørgsmål, er der nogen der kender noget som helst til crt tv med højere opløsning?.
Jeg kan se at Philips laver noget, se link.
En af grundene til at jeg overvejer denne løsning er også, at det er svært at sælge et lcd til konen, når hun får dårligere tv ud af det. ('Har du givet 14.000 for det', vil jeg høre til tidernes ende).
Og så er de der crt-tv tilsyneladende noget billigere.

Philips, på hollandsk dog
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
MrCaseMrCaseSkrevet 22/03-06 09:30 
En af mine venner har et CRT-tv fra Panasonic der kan vise et progressivt signal (altså 480p og 576p), og det er bestemt ikke ringe. Endda rigtig godt :)
Men om man kan få CRT-tv der kan vise alle punkterne i et 720p signal.. det væ jæ sgu ik
Have you considered sucking less?
ChronoChronoSkrevet 22/03-06 09:47, rettet 22/03-06 10:08 
Jeg tror de skalerer til 1080i. Men jeg er ikke sikker...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 22/03-06 10:15 
Man kan godt få CRT-TV med HDTV-understøttelse, men det er mere undtagelsen end regelen.

Samsung har dog fået øjnene op for markedet for HDCRTV (whatever!) og lancerer nogle nye TV med HDTv-opløsning inden for det næste halve års tid (mener jeg).

Superbillige, og laver så de ikke fylder lige så meget som de klodser vi kender. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 22/03-06 10:24 
Jeps, Samungs HD-Ready CRT ser meget interessant ud. Det der Philips er vist kun "HD-Prepared" - hvad det så betyder ved jeg ikke helt :)

Verdens første HD-Ready CRT-TV
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MrCaseMrCaseSkrevet 22/03-06 10:34 
Det lyder da piv-interessant... CRT-tv er altså en herlig ting!
Hvis man så kunne slippe af med den håbløse opløsning de bruger idag, så kunne det jo bare være fantastisk.

(Lidt det samme som SED-tv... bortset fra de er helt flade)
Have you considered sucking less?
JmogJmogSkrevet 22/03-06 11:16 
Vær lige klar over at CRT HDTV'erne stort set altid har en native opløsning på 1080i. Skærme med 720p native er som regel lidt rarere at se på og så vil der også være mindre skalering når man har kilder i 720p som for eksempel X360.

Ja, jeg ved godt X360 kan skalere til 1080i, men det er jo netop det der er rart at undgå (selvom det skam ser fint ud).
HeroldHeroldSkrevet 22/03-06 11:19 
Skalerer Xbox 360 det virkelig til 1080i? Jeg troede ellers at det var et krav at spillene kunne levere begge dele, men det er måske mere hardwarespecifikt end jeg gik og troede?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 22/03-06 11:32 
Men uden at vide en skid om det rent tekniske, så går jeg ud fra at disse crt-tv virker på samme måde som en crt-monitor til en pc?
På den ene eller anden måde.
Og der er min monitor da ret ligeglad med, hvilken opløsning jeg smider efter den.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
jaesjaesSkrevet 22/03-06 14:19, rettet 22/03-06 17:05 
Nu kommer det lidt an på, hvad du mener, men CRT-monitors har også en 'native' opløsning, hvor de ser bedst ud. Det er bare ikke så tydeligt som ved LCD-monitors, og der er selvfølgelig forskel på, hvor gode de forskellige monitors er til at skalere.
JmogJmogSkrevet 22/03-06 16:31 
Herold>
Skalerer Xbox 360 det virkelig til 1080i? Jeg troede ellers at det var et krav at spillene kunne levere begge dele, men det er måske mere hardwarespecifikt end jeg gik og troede?

Der er kun krav om, at spillene skal kunne køre native 720p. De må dog gerne køre 1080i, og et par stykker gør det skam også. Hvor mange er ret svært at afgøre, da angivelserne bag på spilæskerne (som sædvanlig) ikke er troværdige.
98 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig