X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så meget forskel på Total Overdose?


Svar
ComradeComradeSkrevet 22/09-05 18:34 
Nu har jeg læste 2 anmeldelser på Gamesector.dk af Total Overdose. PS2 Versionen får et skarpt 9 tal mens Xbox versionen "kun" får 7. Det et er altså en STOR forskel!!

Er der virkelig så meget forskel på de to versioner?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
ComradeComradeSkrevet 22/09-05 18:34 
Nu har jeg læste 2 anmeldelser på Gamesector.dk af Total Overdose. PS2 Versionen får et skarpt 9 tal mens Xbox versionen "kun" får 7. Det et er altså en STOR forskel!!

Er der virkelig så meget forskel på de to versioner?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/09-05 18:53 
Har selv tænkt over det, men kan ihvertfald sige at jeg har gennemført xbox versionen og spillet og kigget med på ps2 versionen i et par timer, og der er simpelthen ingen forskel, faktisk har xbox versionen en lille bitte bedre overall grafik , må nok være at henrik schou (ps2 versionen) syntes at total overdose er sjovere end hvad palle jensen(xbox versionen) syntes.
are you CHICKEN?
KTCKTCSkrevet 22/09-05 18:57 
Så meget for objektivitet, hvis det er sagen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 22/09-05 19:01, rettet 22/09-05 19:02 
Jeg har gennemført PS2-versionen, og kan ikke forestille mig den er bedre end Xbox-versionen. Faktisk har førstnævnte nogle temmeligt forfærdelige loadetider og grumme bugs, som man kan forvente er bedre i Xbox-udgaven.

Personligt synes jeg at både Palles og Tanggaards 7/10-anmeldelser af spillet rammer meget godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/09-05 19:16 
Åh, så det er to helt forskellige mennesker, to helt forskellige steder, som laver to helt forskellige anmeldelser og alligevel vover de at være subjektive og give spillet to forskellige karakterer?!?!?!? Hvad skal det ikke ende med!?!?!? Vi vil have objektiviteten tilbage i danske spil-anmeldelser! Nu!
KTCKTCSkrevet 22/09-05 19:21 
Ironisk eller alvorligt? (ironi er noget djævlen har skabt ;))

Selvfølgelig kan man ikke alle have en ensrettet måde at anmelde spil på, så man altid rammer samme karakter, men derfor bør man alligevel bestræbe sig på at være objektiv...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/09-05 19:25 
RJK>
Jeg har gennemført PS2-versionen, og kan ikke forestille mig den er bedre end Xbox-versionen. Faktisk har førstnævnte nogle temmeligt forfærdelige loadetider og grumme bugs, som man kan forvente er bedre i Xbox-udgaven.


Loadetiderne er bedre i xbox versionen, men de mærkelige bugs som man finder rundt omkring er desværre også at finde i xboxversionen.
are you CHICKEN?
RJKRJKSkrevet 22/09-05 19:27 
Hvor mange gange crashede det, da du gennemførte? PS2-udgaven kørte ned tre gange for mig, hvilket er det højeste antal jeg har oplevet i noget konsolspil i denne generation. Det er foruden mærkværdigheder som at man falder igennem gulvet og figurer der flyver rundt i landskabet ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/09-05 19:31, rettet 22/09-05 19:34 
Du tror det ikke, men faktisk chrashede xbox versionen ca 5,6 gange (kan være noget med min box da den aldrig chrasher, næsten) hvorimod ps2 versionen chrashede et par gange.

Skal lige siges at jeg ville gi spillet 6 i karakter sådan cirka, og det er for begge versioner.
are you CHICKEN?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/09-05 19:41, rettet 22/09-05 19:50 
Er der nogen der kan anbefale om man skal købe Xbox- eller PC-versionen? Til Xbox er kontrollen af biler vel bedre (har ikke et joypad til PC), mens grafikken må være en smule skarpere på PC. Og de fejl som der tilsyneladende er i spillet bliver forhåbentligt rettet med en patch, så det er måske sidstnævnte man skal gå efter, hvis man har muligheden?

Jeg synes iøvrigt det er fint, at en side som Gamesector lader flere anmeldere anmelde de forskellige udgaver, når nu de har muligheden, og kan ikke se et problem i karakterafvigelsen. Som mange af diskussionerne på Play:Right vidner om, kan folk jo have VIDT forskellige oplevelser med det samme spil.
(...)
KTCKTCSkrevet 22/09-05 19:45 
Det er vel et spørgsmål om temperament. Personligt foretrækker jeg at spille denne type spil på konsol og first person shootere på PC.

Sammenlign det med, hvilken platform du helst vil spille GTA på, så går du nok ikke helt galt i byen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/09-05 19:49 
Min første indskydelse var også at købe det til Xbox. Men de graverende fejl folk fortæller om får mig til at tvivle lidt...
(...)
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/09-05 19:59, rettet 22/09-05 19:59 
Ja men mon ikke det er spillet i sig selv, for det findes ihvertfald på xbox og ps2.
are you CHICKEN?
RJKRJKSkrevet 22/09-05 20:08 
Det er vel ikke fordi de fejl er så forfærdelige. Det er vel mere at man er bedre vant. Man kan save ret ofte, så det er sjældent det voldsomme man mister ved et crash. Og de andre ting er ofte bare underholdende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ComradeComradeSkrevet 22/09-05 21:12 
Jeg synes bare at Gamesector skylder at nævne at der ikke er forskel på versionerne. Ikke at jeg har noget imod subjektivitet, jeg studsede bare over det da jeg ikke har set noget lignende før.

I øvrigt har jeg fået prøvet spiller, og min personlige karaktér vil nok være 8. Jeg har så ikke oplevet crashes eller andre fejl endnu.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/09-05 22:25 
Synes heller ikke det er overvældene ang fejl i spillet, undtagen den ene gang den chrashede 3 gange samme sted i xbox versionen.

Fysikken i spillet kan være rimelig mærkelig er en anden historie.
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 22/09-05 23:45 
Ofte har en anmelder ikke mulighed for at gennemspille samme spil på flere platforme, og kan derfor ikke helt vurdere hvad forskellen er. :)

Jeg hælder også mest til et 7-tal, men jeg var betatester på det, så jeg har spillet mig meget, meget, meget, meget, meget træt i den lange tid det stod på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Per SPer SSkrevet 23/09-05 00:00 
Beta tester, aha! Det er altså Herold der har sluppet for mange fejl igennem. ;P
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HeroldHeroldSkrevet 23/09-05 00:01 
Sidst jeg testede var for et halvt år siden :P Blame the others.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 23/09-05 00:47 
Jeg kan ikke se det underlige i, at to anmeldere skulle have vidt forskellige meninger om, hvor godt et spil er. Hvis de ikke skrev for samme site, ville der jo ikke være nogen, der løftede et øjenbryn over karaktererne.
nerosnerosSkrevet 23/09-05 11:39 
Det ser ihvertfald meget dårligt ud i mine øjne, men det er jo min mening.
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/09-05 12:58 
KTC>
Så meget for objektivitet, hvis det er sagen...

ARGH!

Der findes ikke [ren] objektivitet i anmeldelser.

Nogen synes photorealistisk 3D grafik er flot - andre synes det er kedeligt.

Nogen synes amerikansk teen-punk er fedt - andre synes det stinker.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 23/09-05 13:30 
Selvfølgelig findes der objektivitet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BaggyBaggySkrevet 23/09-05 13:37 
Nej det gør der ikke... Og det ved vi jo godt når vi læser anmeldelserne.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/09-05 14:01 
RJK>
Selvfølgelig findes der objektivitet...

Ja, som er det der bør stå bag på pakken: "Spillet består af 12 baner; kan spilles med lyspistol"
RJKRJKSkrevet 23/09-05 14:14 
Baggy>
Nej det gør der ikke... Og det ved vi jo godt når vi læser anmeldelserne.

Hvis der ikke fandtes objektvitet garanterer jeg at vi ville opleve helt anderledes ekstreme udsving i anmeldelser. Var der ikke objektivitet, ville der kun være subjektivitet. Så ville alle anmeldelser være LANGT mere gennemsyrede af, om hvorvidt den enkelte genre og spiltype faldt i den enkelte anmelders smag. Når det ikke sker, er der fordi der er objektivitet og de fleste anmeldere fint forstår at bruge begrebet.

Om nogen anmeldere formår at vurdere 100% objektivt ved jeg ikke, men jeg tror til gengæld ikke det ville være optimalt heller. Men at påstå det modsatte, er absurdt og totalt ignorant.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
lightyear dklightyear dkSkrevet 23/09-05 17:01 
Jeg må sige at være enig da objektivitet ikke er sort og hvidt.
are you CHICKEN?
NaieraNaieraSkrevet 23/09-05 17:07 
Only a Sith deals in absolutes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/09-05 17:44 
RJK>

Hvis der ikke fandtes objektvitet garanterer jeg at vi ville opleve helt anderledes ekstreme udsving i anmeldelser.

Så når spil får karakterer på f.eks. Gamerankings som svinger mellem 30-80 % så er det udtryk for hvad?
RJKRJKSkrevet 23/09-05 17:52 
For det første er det vist langt, langt de færreste der svinger så stort i et bredt omfang. Hvis nogen overhovedet?

Derudover er det meget muligt et spørgsmål om, at de enkelte magasiner har defineret deres karakterskalaer forskelligt.

Modsat hvad mange åbenbart tror så ER der faktisk ingen højere guddomelig skabning der har påbudt at 7/10 betyder "middelmådigt spil"... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/09-05 18:16 
Her er nogen tilfældige:

Killer 7 (GC) : 35-91 %

Namco Museum 50th (GC): 40-76 %

187 Ride or Die (PS2) : 40-80 %

Death jr. (PSP): 40-90 %

Det er naturligvis langt fra alle, men det forekommer da. Jeg har svært ved at se hvor objektiveteten kommer ind? Når de "aflæselige" ting er væk er der da kun folks smag/subjektivitet tilbage.

Objektivt: Spillet har 7 baner og er lavet af Rare.

Derefter begynder uenighederne:
"Det er et rollespil",.. "nej, det er et rollespils-lignende adventure"... "Næe, det er et action-spil, med rollespils-elementer"...
jaesjaesSkrevet 23/09-05 18:23, rettet 23/09-05 18:41 
Jeg plejer at kalde det subjektiv objektivitet :)

EDIT: Iøvrigt kan objektivitet både betyde facts og at at fralægge sig enhver form følelser og personlige præferencer. Så I har vel begge to grundlæggende ret. Jeg vil dog mene, at man normalt tillægger ordet sidstnævnte betydning, når man vurderer ting som spil. Denne kilde giver mig ret:
http://dictionary.reference.com/search?q=objective

Men det er jo bare et ord, de fleste anmeldere prøver sandsynligvis - og forhåbentlig - at være neutrale/objektive. Det siger iøvrigt sig selv, at erfaring er vigtig for at kunne være objektiv, men ikke nødvendigvis er ensbetydende med, at man rent faktisk formår at være det...
RJKRJKSkrevet 23/09-05 18:42, rettet 23/09-05 18:43 
King Chaos>
Her er nogen tilfældige:

Uden at have checket andre end Death Jr., så er der altså ikke tale om udsving i et "bredt omfang", fordi een anmelder har givet 40% og een anden har givet 90%, mens næsten alle de andre ligger omkring 60-70%. Det er jo bare statistisk udsving.

De ting du nævner er jo fakta. Det har intet med objektivitet at gøre.

objektiv: i almh. som kun tager hensyn til sagen og ser bort fra personlig mening og sympati; præget af afbalancerende saglighed; upartisk (mods. subjektiv).

Det er ret elementært, og jeg undrer mig over anmeldere som ikke forstår begrebet eller mener de ikke benytter det. For så er der da noget helt galt...

EDIT: Ja, jaes rettede så til mere eller mindre det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/09-05 18:45, rettet 23/09-05 18:47 
"ser bort fra personlig mening" ...så behøver vi vel kun én anmeldelse af hvert spil.

Edith: Jeg læser da netop flere anmeldelser for at få flere synspunkter.
RJKRJKSkrevet 23/09-05 18:49 
jaes>
Iøvrigt kan objektivitet både betyde facts og at at fralægge sig enhver form følelser og personlige præferencer.

Jvf. ordbogen betyder objektiv bestemt ikke facts. Udover det jeg siger, kan det godt nok også betyde en betragtning af den materielle virkelighed, men det er altså i filosofisk sammenhæng, og er IKKE en modsætning til subjektiv. Det er udelukkende den anden betydning. Altså:

Objektiv = upartisk = uden hensyn til personlig smag

Subjektiv = partisk = baseret på personlig smag

Sådan er det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/09-05 18:54 
King Chaos>
"ser bort fra personlig mening" ...så behøver vi vel kun én anmeldelse af hvert spil.

Nu har man jo normalt forskellige redaktionelle linier og målgrupper på hvert magasin, som vil gøre en væsentlig forskel. Men ellers har du da ret. Forudsat at alle altid var 100% objektive. Hvilket alle selvfølgelig ikke er, og aldrig vil være. Men det betyder bestemt ikke det modsatte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 23/09-05 18:55, rettet 23/09-05 19:08 
Fra mit link:

a. Uninfluenced by emotions or personal prejudices: an objective critic.

b. Based on observable phenomena; presented factually: an objective appraisal.

ad b.
Resultater baseret på observation vil jeg kalde facts. Jeg ser ingen filosofisk sammenhæng i dette.

Men det er ikke noget jeg gider diskutere. Tager jeg fejl, så tager jeg fejl, mere er der ikke i det :)
RJKRJKSkrevet 23/09-05 19:05, rettet 23/09-05 19:06 
Jeg forholder mig til den danske ordbog :) Jeg mener stadig ikke det giver mening at snakke subjektiv vs. objektiv, hvis man opfatter objektiv som betydende "facts".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 23/09-05 23:10, rettet 23/09-05 23:11 
Som anmelder må man vel finde sig i at bruge maling fra både objektiv og subjektiv bøtten. Selvfølgelig er der noget der hedder smag og behag, men der findes også en række målbare områder der kan vurdere et spils kvalitet.

Det subjektive kunne vel være; er man pine træt at FPS spil? Savner man orginalitet? Er farverne kedelige? Foretrækker man frihed i spillet, eller er det fint hvis spillet ligger vejen klar for én?) Ønsker man variet gameplay?
Det objektive kunne vel være: Fungerer interfacet? Er spillet færdiglavet, eller er der tekniske fejl der forstyrrer gameplayet? Lever det op sin genre? Er det for let, for en øvet spiller? Er det for svært for en utrænet?

Anmeldelser er traditionelt en blanding af disse forhold, og som regel er det spillets subjektive område der skaber de store skel.
Dagens hjemmeopgave er hermed at sammenlige Killzone anmeldelser fra NTSC-UK.com og Gamereactor.dk. Udpeg hvilke grundlag spillet vurderes udfra, eftersom NTSC-UK har givet det 5/10 og Gamereactor har løftet hatten for 9/10.
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/09-05 23:26 
NTSC-uk-scoren står til 3/10, ikke 5/10.

Jeg har ikke just gennemanalyseret de to reviews, men der er godt nok stor forskel på, hvordan de to anmeldere beskriver AI'en. Den ene priser den til skyerne, mens den anden leder efter flere tommelfingre, som kan vendes nedad. Og burde AI'en ikke være et temmelig objektivt let-beskriveligt element?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/09-05 22:34 
lightyear dk>
... da objektivitet ikke er sort og hvidt.

Det er det jo netop!

Hvis man skal vurdere noget uden brug af følelser, og dermed erfaring, er der kun de indiskutable fakta tilbage.

Hvis et spil får mange anmeldelser som ligger tæt på hinanden, betyder det jo bare at spillet rammer mange af de ting anmelderne kan lide.

Som anmelder kan man naturligvis prøve at tilstræbe en vis objektivitet, men reelt kan det ikke lade sig gøre 100%.
Man vil aldrig kunne fralægge sig ens kulturelle arv.

I spil er det jo ret tydeligt. I Japan har de åbenlyst en anden kultur, og dermed en anden smag end vi har i Europa.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
lightyear dklightyear dkSkrevet 25/09-05 11:16 
SeventhSun>
lightyear dk>
... da objektivitet ikke er sort og hvidt.

Som anmelder kan man naturligvis prøve at tilstræbe en vis objektivitet, men reelt kan det ikke lade sig gøre 100%.
Man vil aldrig kunne fralægge sig ens kulturelle arv.



På skrift er objektivitet sort og hvidt, men i virkeligheden er objektivitet en næsten umulighed, da der er mange gråzoner istedet for bare sort hvidt (inde for spilverden).
are you CHICKEN?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/09-05 12:28 
Det er jo nøjagtig det jeg siger?

Og hvis objektivitet næsten er en umulighed, betyder det også at langt flertallet af anmeldelser ikke er 100% objektive.

Så hvorfor brokke sig over det?


Og angående "Only a sith deals in absolutes" så er det en bøvet og lommefilosofisk sætning, der kun fungerer i en filmverden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/09-05 14:22 
SeventhSun>

Og angående "Only a sith deals in absolutes" så er det en bøvet og lommefilosofisk sætning, der kun fungerer i en filmverden.


OG inde i Kristians hoved!
RJKRJKSkrevet 25/09-05 14:31 
SeventhSun>
Det er jo nøjagtig det jeg siger?

Næeh. Du skrev at der ikke fandtes objektivitet i anmeldelser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/09-05 15:06 
Skal jeg virkelig quote mig selv?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 25/09-05 15:24 
Nej, jeg skal nok gøre det for dig.

SeventhSun>
Der findes ikke [ren] objektivitet i anmeldelser.

Kantende parenteser bruges (udenfor citater) om indskud der er frivillige. Altså så sætningen både kan læse med og uden ordet. Så det du skriver er reelt:

"Der findes ikke objektivitet i anmeldelser."
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/09-05 21:26 
Ha ha ok - dét niveau gider jeg godt nok ikke diskutere på.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/10-05 22:07 
GameSpot var ikke gavmilde med karakteren. Efter at have leget lidt med PC-demoen virker det dog ikke til, at de har skudt specielt meget ved siden af.

Jeg nøjes med at låne det til PS2 på biblioteket ;)

Total Overdose
(...)
SumezSumezSkrevet 05/10-05 22:47 
RJK>
Hvor mange gange crashede det, da du gennemførte? PS2-udgaven kørte ned tre gange for mig, hvilket er det højeste antal jeg har oplevet i noget konsolspil i denne generation.

Spil Morrowind. Jeg vil gætte på at det er crashet for mig over 50 gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig