X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Commodore 64


Svar
crushcrushSkrevet 21/09-05 21:11 
Jeg har købt en commodore 64, men der mangler en ledningen fra fjernsynet og ned til commodor'en er der nogen som ved hvor man kan købe sådan en ledning
Spiller nu: Legend Of Zelda, The: T...
nerosnerosSkrevet 21/09-05 21:15 
Prøv på Ebay.
Bashful Neophyte
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-05 21:30 
Commodore 64 var een af de første apparater, hvis ikke dét første der havde SVHS output (ikke standardstik selvfølgelig), så se om ikke du kan finde et kabel der er sat op til det. Det giver altså et meget mere sprødt billede, hvor man rigtig kan nyde de enkelte pixels i alt deres jordfarvede storhed. :)
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/09-05 22:05 
Det er en slags standard antennekabel, der bruges på maskinen. Kan ikke lige huske hvad det hedder, men den følger fx typisk med til Master System.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-05 22:07, rettet 21/09-05 22:09 
Så vidt jeg lige kan regne ud, så må man da kunne bruge et ganske alm composite kabel?

EDIT: Man burde ihværtfald kunne cutte et stik af og smide et antenne stik på. Sådan har jeg gjort med min Master System.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-05 22:11, rettet 22/09-05 10:22 
Nej, hvis du vil have composite må du også have et specielt kabel.
Der er jo RF stikket, men det er med phono stick, som dog skulle være temmelig let at lodde på et antennekabel.
Hvis du bruger det skal du altså være desperat for bare at får et eller andet på skærmen, da billedet er elendigt.
Born to kill space
WonderboyWonderboySkrevet 22/09-05 00:36 
Jeg kan skaffe helt nye kabeler fra commodore64en til tv på 1.5m til 35kr hvis det hva noget.
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 22/09-05 11:29 
Pinout til A/V stikket (dinstikket bag på ved siden af serielporten) er som følger (taget fra C64 manualen):

pin type
1 LUMINANCE
2 GND
3 AUDIO OUT
4 VIDEO OUT (red: composite video udgang)
5 AUDIO IN
6 CHROMINANCE

Hvis du ikke har et TV der understøtter luma/chroma interfacet (er det det der hedder SVHS?) eller en Commodore monitor, står du dig nok bedst ved at lave et comp video kabel.

Du skal bruge 2 phonostik, et dinstik og en ledning med 4 ledere.

Lod det hele sammen jfr. ovenstående pinout. Delene kan helt sikkert skaffes i Brinck eller tilsvarende forretning.

}:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 22/09-05 11:36 
Måske endnu lettere at snuppe Wonderboys tilbud...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 22/09-05 11:42 
Korrekt, han skriver bare ikke hvilken type kabel det er han kan skaffe, og hvis det er et RF kabel er min personlige mening at et comp video kabel er at foretrække; smag og behag! }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WonderboyWonderboySkrevet 22/09-05 19:49 
Mit Rf kabel der er phono til ant stik.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig