X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste next-gen controller?


Svar
WikzoWikzoSkrevet 19/09-05 19:23 
Ja, nu er jeg her igen :)

Før var det om bedste kommende design på spillekonsollerne, men nu er det om controllerne, da en vis Nintendo-controller jo er blevet vist frem.

Hvilken af de tre nye controllere synes I er bedst?
lightyear dklightyear dkSkrevet 19/09-05 19:34, rettet 19/09-05 19:41 
Den praktiske = xbox 360
Den spændende = Nintendo r
Den mærkelige der SER yderst upraktisk ud = ps3

Men overall, synes jeg xbox 360 ligger en lille tand over Nintendo, nok pga at den tager det bedste fra xbox og ps2 og så kan man nok nemmest forstille sig at spille med den, hvor imod de andre nok skal prøves først for at tage stilling til dem.

Design mæssigt vinder Nintendo klart imo.
are you CHICKEN?
ComradeComradeSkrevet 19/09-05 19:49 
Indtil videre ser 360'erens controller helt klart bedst ud. Den kommer nok til at minde en del om den gamle, men indeholder da et par fede features, som det lysende X som minder dig om invites osv.
Er umiddelbart også positiv overfor at de har beholdt de to triggers og lavet hvid/sort knapperne til skulder knapper.

Jeg er ikke særlig positiv overfor Nintendos den nye, tror hurtigt den bliver trættende at have i hånden og irriterende at bruge.

Som Sony har sagt var boomerangen nok ikke det endelige design, hvilket jeg håber på det ikke er! Den ligner lidt nogle gamle logitech modeller som havde samme form, som jeg i hvert fald ikke brød mig om.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/09-05 11:57 
LTWW>
Hvilken af de tre nye controllere synes I er bedst?

Hvordan kan man overhovedet tage det spørgsmål seriøst?
Home is where the hardware is..
lightyear dklightyear dkSkrevet 20/09-05 13:05 
Nemt nok, hvilken synes du er bedst ud fra din fantasi og erfaring.
are you CHICKEN?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/09-05 13:11 
Der er vel næppe nogen der har erfaringer med de tre nye kontrollere?? ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
lightyear dklightyear dkSkrevet 20/09-05 13:16, rettet 20/09-05 13:19 
Erfaring ud fra hvad man har prøvet før, f.eks xbox 360 ligger rimelig tæt på xbox, og så siger min erfaring at en boomerang ikke er det optimale som en controller, men ved godt at man kan blive positivt overrasket. (Og ja jeg har kastet med boomerang mange gange før)
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 20/09-05 13:21 
Der er da nogen af os der har med Xbox 360-controlleren :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RonaldoRonaldoSkrevet 20/09-05 14:11, rettet 20/09-05 14:12 
Det er nok for tidligt at udråbe en vinder. I mellemtiden kan vi kommentere de forskellige design.

Den nye 360 controller ser lækker ud. Microsoft har taget det bedste fra alle de andre på marked og med en del finjustering skabt et simpelt og gennemtænkt styretøj. Det eneste som måske virker lidt forvirrende er måden den skal oplades på.

IGN's impressions.
http://xbox360.ign.com/articles/651/651988p1.html

Den nye PS3 controller er mindre end den forrige dualshock.

http://members.cox.net/gek54/gek54/images/ps3controllerDS22.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v350/FFVIIkilla/con1.jpg

Jeg synts personligt ikke at den ser vildt sexet ud, men det kan anes at den kan være en del mere komfortabel at holde på.

Det der bekymrer mig er de to analoge sticks. Der er blevet benyttet præcist de samme som på den forrige controller. Jeg håber virkelig at Sony har forbedret modstanden og præcisionen. I det hele taget håber jeg bare at Sony formår at holde både hardware og controllere fra at gå i stykker lige så nemt som nu.

Revolution controlleren får de andre controllere til at virke en smule outdated. Samtidig med at det åbner for nye muligheder har jeg en fornemmelse af at det måske skaber nogle begrænsninger. Jeg er sikker på at Nintendo nok skal skabe nogle nye genre med denne controller, og det vil vise sig om det i sidste ende give succes eller muligvis knække Nintendo. Jeg har hverfald tro på succes.
HankyHankySkrevet 20/09-05 16:52 
VG Cats gør grundig research...
http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=165

Personligt, synes jeg de har fanget Xbox360'ens potentiale godt ;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
TLTLSkrevet 20/09-05 17:23 
Det er utroligt så meget sjov man kan få ud af de idéer, til tilbehør til den nye controller fra nintendo :-D
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/09-05 17:56 
Ronaldo>
Det eneste som måske virker lidt forvirrende er måden den skal oplades på.

Hvad er der forvirrende med det?
sæt ledningen i når du vil oplade.. og game vidre..?
Xboxen er nok en strømsluger... for når man slukker den går den "Kun" i Dvale lige som din video.
Hvilket er grunden til at man kan tænde og slukke den fra remoten ;-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/09-05 18:26 
Hanky>
VG Cats gør grundig research...
http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=165

Gad vide, hvad den censurede Revolution-controller er...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 20/09-05 20:24 
De stod ikke til Winning Eleven i længden. De kan sagtens forsvares, men altså selve maskinen er en gang frisk pindebrænde.

Hvem her har haft en problemfri PS2 siden launch? De har også haft flere revisions end nogle andre konsoler tidligere.
NaieraNaieraSkrevet 20/09-05 21:05 
Ronaldo>
Hvem her har haft en problemfri PS2 siden launch?

Det har jeg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 20/09-05 21:22, rettet 20/09-05 21:22 
Jeg har også. Og det er ikke fordi den ikke er blevet brugt eller aldrig er faldet på gulvet...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RonaldoRonaldoSkrevet 20/09-05 21:50 
Det var da utroligt. Ingen dårlig laser, hakkende film eller ridsede spil?

Det er ikke falske anklager jeg kommer med. Der har været retssager osv. omkring det. Ikke mindst for at tale om personlige og bekendte erfaringer.

Der er vel ingen der kan være uenig i at bedre kvalitet er godt for os som forbrugere.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/09-05 21:51 
Me too
Per SPer SSkrevet 20/09-05 21:52 
Heller ingen problemer herfra.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KeenKeenSkrevet 21/09-05 12:36, rettet 21/09-05 12:37 
Jeg har aldrig haft problemer med nogle af mine konsoller overhovedet! (død pixel på psp tæller ikke med) jeg er sikkert bare en heldig rad ;)

Edit: Og en af xbox'ene har enda været på gulvet...
HankyHankySkrevet 21/09-05 13:03 
Min PSX fra launchen, ridser spil som bare satan.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WikzoWikzoSkrevet 23/09-05 15:11, rettet 23/09-05 15:11 
SøgAArd>
LTWW>
Hvilken af de tre nye controllere synes I er bedst?

Hvordan kan man overhovedet tage det spørgsmål seriøst?

Måske skulle jeg omformulere til:
"Hvilken af de tre controllere synes I bedst om, at det vi pt. ved?"

:)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig