X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste ansvarsforsikring?


Svar
dchangdchangSkrevet 18/09-05 20:34 
Hej derude

Kæresten og mig har lige købt vores første bil, en Nissan Micra 1.0 fra 1995. Vi skal have en ansvarsforsikring, men de virker ret dyre alle steder. Så jeg tænkte om der var nogen der havde nogle gode staldtips?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/09-05 20:51 
Hvor gamle er I?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BaggyBaggySkrevet 18/09-05 21:09 
Tryg når det er sådan en lille bil. Tryg udregner nemlig efter vægt. er i 20+ så prøv GF.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 18/09-05 21:19 
DeluxScan>
Hvor gamle er I?

Jeg er 24 og hun er 27, og den er registreret i hendes navn.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BaggyBaggySkrevet 18/09-05 21:22 
Som sagt.. Prøv GF forsikring. De har tit nogle gode tilbud, er at hun er pige er sjældent ringere .. ;)

Ellers tryg da de som sagt regner på bilens vægt, der vel ligger omkring 825 kg i dette tilfælde.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/09-05 21:59 
Jeg vil sige GF.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dchangdchangSkrevet 18/09-05 22:01 
GF har jeg lige prøvet og der giver det ca. 9500 kr. Det syntes jeg ikke er specielt billigt for en ansvarsforsikring.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 22:35 
Jeg var igennem samme mølle sidste år. Jeg sparede 3000,- i forhold til den næstbilligste ved fdb-forsikring. Alle (også fagfolk) har sagt, at det ikke kan gøres billigere. Lige under 6000,- om året.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 19/09-05 09:08 
Jeg har også GF. De har i øvrigt forskellige priser efter hvor du bor, hvilket også kan tages i betragtning...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BaggyBaggySkrevet 19/09-05 15:25 
9,5 k.. sikker på det ikke er for kasko ?
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/09-05 15:26 
Jeg har GF og betaler lidt under 4k for en ansvar for min RS turbo, og det er jo som bekendt en special bil, så hun burde kunne få en forsikring til omkring 6k ville jeg da mene
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 19/09-05 15:45 
Baggy>
9,5 k.. sikker på det ikke er for kasko ?

Tro mig, det er ikke engang specielt dyrt for en førstegangskøber. Jeg fik "tilbud" helt op til 14000, da jeg ringede rundt til alt og alle sidste år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BaggyBaggySkrevet 19/09-05 20:07 
Jo.. i forhold til hvad man har hørt om hos GF er det dyrt.. Især deres alder taget i betragtning, førstegangskøber eller ej.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 19/09-05 21:14 
De 9500 kr er bare for ansvar. Jeg har fået et "tilbud" idag på 7000 kr, men jeg er sikker på at det stadig kan gøres billigere. For det første pga. bilen og for det andet pga. min kærestes alder. Jeg må vel ringe rundt til dem alle, det er nok det nemmeste.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 19/09-05 21:44 
Hvis du gider bruge din tid på det, så ja. Men du kommer ikke til at få det billigere end FDB er jeg 97% sikker på. Men hvis du gør, så skal du sige til pronto!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 29/01-07 14:00, rettet 29/01-07 14:01 
Så må vi på den igen. :-)

Sidste gang brugte jeg Wehners forslag (FDB) og kæresten har siden (1½ år) kørt skadesfrit.

Nu står vi jo så og har købt hus og så ryger vi åbenbart ind i problemer. Planen var at vi ville tegne indbo-, villa- og ejerskifte-forsikring hos Thisted Forsikring, men hvis vi vil beholde vores billige ansvars-forsikring hos FDB skal vi tegne indbo- og villa-forsikring hos dem. Og det gider vi ikke for vi får et dårligere produkt til en dyrere pris, og så udjævner det sådan set idéen med den billige ansvars-forsikring.

Så nu leder jeg endnu engang efter en billig ansvars-forsikring. :-)

Nogen herinde der har nogle gode forslag, måske nogle af jer som heller ikke har haft egen bil så lang tid?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 29/01-07 18:50 
Jeg hader personlig selv at sætte mig ind i forsikringer, men det skal jo gøres :(

Har du prøvet

forsikringsluppen
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
McBrainMcBrainSkrevet 29/01-07 19:11, rettet 29/01-07 19:54 
I kan ikke få forsikring gennem en af jeres faglige organisationer?

De er tit ret billige.

Bruger selv lærerstandens brandforsikring.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 20:41 
Pas på med at køre på vandscooter som mindreårig i udlandet :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
McBrainMcBrainSkrevet 30/01-07 00:12 
Herold>
Pas på med at køre på vandscooter som mindreårig i udlandet :(

Ja, det er sandt. Men det er vist også nogle år siden det kunne ske. ;)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/01-07 04:58 
mcbrain>

Bruger selv lærerstandens brandforsikring.

De er, sammen med tjenestemændenes forsikring, de billigste man overhovedet kan få :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dchangdchangSkrevet 31/01-07 20:46 
Søster Salsa: Jeg har prøvet forsikringsluppen men efter at have prøvet at have kørt en husforsikring gennem den mølle, burde den kaldes forsikrings-spredehagl. :-) Der kommer nogle meget blandede forslag ud hvor de alle dækker forskelligt, så man til sidst er endnu mere forvirret end før man startede.

Mcbrain: Umiddelbart nej, da kæresten er i Teknisk Landsforbund og jeg selv er butiks-uddannet. Så no free pass der. :-)

Herold: Jeg gør det aldrig igen. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-07 21:35 
Ja, dchang, jeg har også søgt lidt med "luppen" og det er længe siden jeg har set så dårlig opsætning. Det er jo totalt ubrugeligt, og jeg blev ved samtlige søgninger bedt om at ringe "fordi det kunne de ikke lige oplyse gennem siden". Bah!

No offense, Salsa :-)
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 31/01-07 21:42 
Hehe jeg har heller ikke selv haft succes, det var også mest til inspiration.
Selv sammenlignede jeg bare GF og FDB og valgte ud fra det.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
dchangdchangSkrevet 31/01-07 21:48 
Jeg er nu også glad for al den hjælp jeg kan få. Generelt er jeg også meget tilfreds med FDB, jeg bryder mig bare ikke om at de nærmest tvinger os til at tegne endnu en forsikring hos dem bare for at vi kan beholde vores billige bilforsikring.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-07 11:03 
dchang>
Mcbrain: Umiddelbart nej, da kæresten er i Teknisk Landsforbund og jeg selv er butiks-uddannet. Så no free pass der. :-)



Så er du jo HK'er. Har Alka ikke noget godt? (det håber jeg sgu... jeg skal købe bil om 2 mdr)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig