X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo - Sig det er løgn!!


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 09:15 
Oh my Dog!

Se hvem der står som instruktør!
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 09:15 
Oh my Dog!

Se hvem der står som instruktør!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 18/09-05 09:19 
Neeeeeeeeeej
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PlaykidPlaykidSkrevet 18/09-05 09:29 
http://playright.dk/forumemne.php?id=15036#216199
Spiller nu: Halo 3
CronossCronossSkrevet 18/09-05 09:37, rettet 18/09-05 09:37 
Jeg kan kun sige een ting: Så får Halo-filmen endelig den instruktør den fortjener, hvis man skal dømme ud fra spillets kvaliteter.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 09:52 
Ah, Cronoss, den dér var sgu harsk!

Et spil du giver 6/10 skal have en 1/10-instruktør? Come on!
KalicolaKalicolaSkrevet 18/09-05 11:14 
Hahahaha... Det bliver jo en katastrofe...
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-05 11:58, rettet 18/09-05 11:59 
Det er da en katastrofe, hvis det passer.... Men gør det det? Der er ingen steder, hvor de siger at Boll er blevet valgt.

Filmen bliver nok bras alligevel, men der er vel ingen grund til og dødsdømme den fra starten af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 18/09-05 12:02 


Bare rolig :)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KilroyKilroySkrevet 18/09-05 12:22 
Tænk at folk rent faktisk kan tro på det. Bungie selv skrive at filmen er et hjertebarn, så hvorfor skulle de hyre manden der har spoleret adskillige film?

Folk tror i sandhed på alt for meget.

P.S: Jeg har et højt fransk tårn af stål jeg gerne vil sælge, hvis I er interesseret?
Kilroy Was Here
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 12:24, rettet 18/09-05 12:25 
Pyyyhhh! :-)

Der er forskel på at TRO på et rygte til at være skeptisk overfor det. Og hvis instruktørnavnet bare pludselig stod på imdb.com må det jo være en and. Selvfølgelig ville sådan en begivenhed blive markeret mere officielt.

EDIT: Hm, selvom jeg opdaterer imdb-siden står Uwe Boll stadig som instruktør.
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-05 12:41 
Han er altså ikke instruktøren. Selv Uwe Bolls officielle fanside bekræfter at det ikke passer:

http://www.bollfans.com/us/index.htm

Uwe Bolls officielle fanside.... Lol
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 12:47, rettet 18/09-05 12:47 
Kevin Smith
In Hollywood you just fail upwards.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 18/09-05 19:06, rettet 18/09-05 19:07 
Bede-x>
Han er altså ikke instruktøren. Selv Uwe Bolls officielle fanside bekræfter at det ikke passer:

http://www.bollfans.com/us/index.htm

"There are some rumours that Uwe Boll will direct HALO. But this is not the truth. Uwe Boll will not direct HALO."

Det lyder jo ikke ligefrem overbevisende, de modbeviser det jo på ingen måde, så jeg stoler naturligvis stadig på informationerne fra IMDb.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
RuneSPRuneSPSkrevet 18/09-05 19:13 
LOL ellers en god joke :D ej, Halo har en masse potentiale til virkelig at blive en god film tror jeg (imodsætning til spillene :P) så håber da det bliver en ordentlig instruktør...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/09-05 09:11 
Det er lidt sødt, når nørder drømmer:

Det kunne vist ikke blive bedre!
KilroyKilroySkrevet 21/09-05 13:49 
Det havde været ret godt. Manden kan jo faktisk lide gode spil, idet han rent faktisk har gennemført Beyond Good and Evil flere gange, så hvis nogen kunne være med til at gøre Halo filmen bedre, så må det være Jackson.

Men lad os i stedet få Ridley Scott ved roret. Han ved også hvordan man skruer sådan en film sammen. Ham eller ham gutten bag Terminator 2. James Cameron eller hvordan man nu staver det.
Kilroy Was Here
nerosnerosSkrevet 21/09-05 15:31 
Helt sikkert James Cameron det ville være noget at se frem til, men alle film som er lavet efter et computerspil er røvdårlige, så jeg har absolut what so ever ingen forventniger til Halofilmen det eneste man kan håbe på er, at blive overrasket. Faktisk kunne det være sjovt, at se hvad en instruktør som Oliver Stone ville kunne få ud af sådan en film eller Peter Jackson måske?
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/09-05 17:45, rettet 21/09-05 17:48 
Christopher Nolan kunne også være spændende som instruktør. Han har jo bevist med Batman Begins, at han på overlegen vis kan lave store, dyre tjubangfilm. Men det må nok blive ved drømmeriet.
(...)
WehnerWehnerSkrevet 21/09-05 17:50 
Mere realistisk kunne Renny Harlin måske komme på tale?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 18:38 
Jeg har lidt svært ved at se det for mig, må jeg ærligt indrømme. Det er de færreste Hollywood-instruktører, der ville røre et videospilsprojekt, fordi det i bund og grund er at lægge ryg til slag fra millioner af de mest kritiske mennesker i hele verden (ja, det er jer!), når filmen adskiller sig bare en lille smule fra spillet. Den eneste der reelt er dum nok til det er Uwe Boll. :D

Den eneste der har potentiale til at kunne tage slagene, er Peter Jackson, og jeg tror ærlig talt han har mere spændende tilbud :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/09-05 20:04 
Det handler da bare om at instruktøren er nørd nok. På samme måde som Vin Diesel er "gamer" i sin fritid kan instruktøren også være det. Det må da kunne hjælpe på at mindske "slagene" fra fans, når man tænker som dem og ved hvad de vil have.
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 20:21 
Det gør jo ikke projektet nemmere - kun mht. at tage det til sig. Du skal jo stadig please fanskaren, som sikkert har mere end 1000 forskellige synsvinkler på forskellige ting. Samtidigt bliver du nødt til at skære hjørner nogle steder, hvilket igen vil irritere mange. Regel nummer 1 er som regel: Du skal FANDEMESGU ikke fravige fra nogle som helst facts, der gives i spillet.

Problemet er også at folk forventer noget der er meget lig spillet, og det er altså ikke supernemt at lave en film baseret på et spil, der varer 15 timer, og giver en fordybende oplevelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 21/09-05 20:35 
John Woo har flere gange været på tale i forbindelse med spilfilmatiseringer (bl.a. Spy Hunter & Rainbow Six).

Hvis han får et manuskript der holder sig fra at køre helt ud i tovene, og samtidig indeholder et hav af actionscener (som Halo måske indbyder lidt til). Så kan han ikke alene slippe heldigt fra det, men også samtidig få hevet sig selv op af neder-krigs-og-sci-fi-manuskripter-stadiet, og rent faktisk lave det han er bedst til.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 20:40 
Jeg synes ellers Halo hele tiden bliver rost for sin historie :P

Anywho, så er hverken Spy Hunter eller Rainbow Six helt i samme fanklasse som Halo.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/09-05 20:48 
Herold>
Problemet er også at folk forventer noget der er meget lig spillet, og det er altså ikke supernemt at lave en film baseret på et spil, der varer 15 timer, og giver en fordybende oplevelse.

Mener du hermed, at spillets længde på 15 timer er en fordel eller ulempe? Jeg kan ikke helt se, hvad det skulle have med noget at gøre.
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 20:58 
En ulempe i og med at du kan levere langt mere baggrund direkte ind på spillerens oplever, end du vil kunne i en film... Ikke at det ikke vil kunne lade sig gøre, men det er en svær opgave.

Lad os tage et eksempel, der ikke er spilrelateret, men sagtens kan bruges. X-Men. Man kan mene om filmene hvad man vil, men faktum er at filmen skal forklare baggrundshistorien for fem+ hovedpersoner, der alle er utroligt dybe og har hver deres personlighed. Det kan man ikke på to timer - det er slet og ret umuligt.

Peter Jackson gjorde et godt arbejde med Lord of the Rings, men han fik også på puklen for at skære hist og her, klippe hjørner og lave om (og så er det ikke kun hans ære at filmene blev til det de gjorde - men han var klart frontfiguren).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 21/09-05 21:13 
John Woo ville der være totalt røvsygt. Han ville bare lave det alt for kung fu flyvene og jeg er mega træt af den slags film. Godt nok skal der være action men jeg sætter mere pris på historien. Der kan jo sagtens være action i en fortælling af billeder uden der behøver at flyve latterlige karatefolk rundt med krudt og kugler. Nu er der så sikkert mange der vil mene at Halo er et vildt actionspil det er også rigtigt, men det ville ikke fungere på film. Her skal man have andre elementer ind end bare hjernedød action. Det er sgu for let. Find dog på noget nyt.

Man tror idag, at fordi vi har computerteknologi og kan lave alt med speciel effects og animerede figurer, at der ingen grænser er hvad man kan lave. Det er en stor stor stor fejl. Ingen gider at se på det. Det virker tomt og uden sjæld.

Film som War of the worlds 2004 er et glimrende bevis for dette. Bare fordi historien er god behøver der nødvendigvis ikke at komme noget godt resultat i sidste ende. Rigtig dårlig film. Spielberg har tabt hovedet.

Halo en dårlig historie? Årets joke...
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/09-05 22:02 
Herold>
Anywho, så er hverken Spy Hunter eller Rainbow Six helt i samme fanklasse som Halo.

Det var også mere for at komme med et eksempel på at Woo muligvis var en af disse "gamer-instruktører", end det var for at sammenligne de tre spil.

Nerosretro>
John Woo ville der være totalt røvsygt. Han ville bare lave det alt for kung fu flyvene og jeg er mega træt af den slags film.

Hmmm, har du set andet af Woo's end Hard Target ?

Nerosretro>
Halo en dårlig historie? Årets joke...

Hvilken historie ? ;)
Tro det eller la' vær', men vi er faktisk nogen der ikke er voldsomt begejstret for Halo, og dets historie (eller mangel på samme)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 22:20 
Nej, men ser vi så på noget af alt det andet Woo har lavet, så er han vist alligevel ikke førstevalget til Halo :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 21/09-05 22:57 
Historien i Halo er god, men når folk er så vilde med spillet skal man jo også huske på, at selve spillet som helhed har indponeret spilverdenen. Det kan jo nogengange overskygge historien det ved jeg godt, men jeg synes nu det er en udmærket sci-fi fortælling.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/09-05 22:58, rettet 21/09-05 23:14 
Herold>
Nej, men ser vi så på noget af alt det andet Woo har lavet, så er han vist alligevel ikke førstevalget til Halo :)

Hvorfor ikke?

Ikke fordi at det er diskussion jeg gider at køre helt op, for min post skulle ikke forståes som at jeg ligefrem syntes at Woo er den eneste der kan gøre det.

Men hvis du ser på det sådan her:

Woo er god til at lave fede actionscener med mange vinkler, statister og intens stemning.

Woo's billedstil og klipning kan meget vel køre rigtig godt i spænd med, hvad gamere og Halofans forbinder spil med.

Woo er især rigtig god til overdreven heltedyrkelse, hvilket vel er på sin plads, med så overlegen en "bad-ass" som Master Chief. Både Woo's måde at skabe sine helte på, og MC's overmenneskelighed er helt ude i ekstremiteterne, og ofte meget klichéramte, hvilket (lavet på en ordentlig måde) godt kan fungere rigtig godt med Halo.

Så med et rigtigt manus, kan jeg ikke se hvorfor Woo skulle slippe ringere fra det end så mange andre af de nævnte instruktører
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 23:14 
Fordi Woo ikke ligefrem er kendt for at lave lutter gode film - og pointen er vel reelt at finde den bedste til jobbet i sidste ende. :) Billedstil og klipning er en ting, men er det det man vil have, er der mange andre, der er et lige så godt bud.

Jeg tror reelt at Ang Lee ville være et bedre bud :)

Igen, min pointe er at det nok ikke lige det dette der er ønskejobbet for de store instruktører derude. Der er for meget bagage med - men kudos til vedkommende, hvis han tør :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 21/09-05 23:15 
Jeg kunne godt se en Halo/John Woo-ting fungere ligeså godt som så mange andre bud, hvis han går tilbage til den gode gamle Hard Target-stil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 23:19 
Så kan de jo også passende smide Van Damme i Master Chief, for at fuldende cocktailen. ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 21/09-05 23:24, rettet 21/09-05 23:33 
Van Damme er 178, så Dolph Lundgren ville nok være et bedre valg.

Faktisk kan jeg ikke lige umiddelbart komme på et bedre valg end Dolph. Han ligner i hvert fald ikke et svagt menneske.

Edit: Michael Clarke Duncan ville være et interessant valg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 22/09-05 00:34 
Hvis vi skærer alle "topinstruktørerne" fra (som nævnt, er folk som Cameron og Scott nok ikke så realistiske at få kapret til et sådan projekt), så er Paul Verhoeven nok vedkommende, jeg helst så stå for filmen.

Men igen, Halo er et af de største spilfænomener i nyere tid, så jeg ville ikke blive specielt overrasket, hvis der blev sat en af de allermest velrenomerede instruktører på projektet - er pengene tilstrækkelige, kunne man vel forestille sig en topinstruktør gøre det alene for udfordringens skyld - at være den første, der laver en god film baseret på et spil.
WehnerWehnerSkrevet 22/09-05 00:36 
Paul Verhoeven er ikke helt urealistisk. Det er Joel Schumacher nok egentlig heller ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-05 07:33 
Herold>
Lad os tage et eksempel, der ikke er spilrelateret, men sagtens kan bruges. X-Men. Man kan mene om filmene hvad man vil, men faktum er at filmen skal forklare baggrundshistorien for fem+ hovedpersoner, der alle er utroligt dybe og har hver deres personlighed. Det kan man ikke på to timer - det er slet og ret umuligt.

Det er derfor der er kommet en film #2... og en film #3... og...

Filmen SKAL heller ikke forklare hvem de er. Den skal blot introducere karaktererne. De efterfølgende film kan bruges på yderligere opbygning. (Ligesom tegneserierne).

Nu har X-Men jo også kørt som tegneserie i X mange år med bogstaveligt talt tusindvis af blade, som har mange forskellige udlægninger af personerne. Er det så ikke sværere at ramme lige præcis de X-Men som flest folk er enige i, at det er sådan de er?

Lad mig komme med et tænkt eksempel:
Lad os antage at "Frogger" er det vildeste spil i verden. Alle spiller det mindst en time om dagen, og nu skal filmen have sin egen biograffilm.

Er det lettere eller sværere for en instruktør at lave denne film end det vil være at lave f.eks. "Lord of the Rings", som har tonsvis af færdigt baggrundsmateriale og et nærmest færdigt manuskript i form af bøgerne? "Frogger"-spillet har ingen historie, og der er derfor 1 milliard personlige forestillinger hos spillerne om, hvad en sådan historie vil kunne indeholde (og dermed større risiko for at den endelige film vil skuffe). Eller hvad?

Nerosretro>
John Woo ville der være totalt røvsygt. Han ville bare lave det alt for kung fu flyvene og jeg er mega træt af den slags film.

Det ville da blive klart, at Master Chief har duer som kæledyr. :-)
CoreCoreSkrevet 22/09-05 07:48 
jaes>
så er Paul Verhoeven nok vedkommende, jeg helst så stå for filmen.

Jeg tror også at Paul Verhoeven kunne slippe godt afsted med det, men risikoen for at det ender med at blive drejet over i noget Starship Troopers-opfølger-rod, både af ham selv og/eller omverdenen, er nok for stor.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 22/09-05 08:47 
Hyakotake>
Det er derfor der er kommet en film #2... og en film #3... og...

Filmen SKAL heller ikke forklare hvem de er. Den skal blot introducere karaktererne. De efterfølgende film kan bruges på yderligere opbygning. (Ligesom tegneserierne).

Problemet er lidt at det skal de faktsk, og det er derfor det bliver tyndt.Det er let nok at lave film, hvis du kan sige "Jamen, resten af historien kommer i næste film." Det holder jo ikke. Tegneserier kan bedre slippe af sted med det, for der kan du sige fortsættes i næste nummer. Hvis der så går to år, før historien fortsættes, så er det noget skidt.

Og jo, jeg vil give dig ret i et X-Men heller ikke er det nemmeste projekt at kaste sig over, det er faktisk akkurat lige så svært - og det er jo derfor det er et klasseeksempel.

Frogger vil jeg sidestille med fx. Rainbow Six, som et projekt Woo sagtens kunne lave, da det ikke kræver den store dybe fortælling. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-05 09:09 
Harry Potter #1 var da også ufattelig langt under sine indtil videre 2 efterfølgere. Der var kun historie til 1 time og 1 kvarter, men de trak det ud til 2½+ time blot for at "fordybe sig" i karakterudvikling.
nerosnerosSkrevet 22/09-05 09:58, rettet 22/09-05 10:45 
Nu er det sådan at nogle filmprojekter er så store, at man er nødt til at skære det op i flere dele, men i det store hele er det for det meste altid om penge det drejer sig om når der skal koges suppe på en 2 og en 3 osv. Så skal der tjenes penge og vi laver sgu lige en M.I.B 2. Det er så tyndt så tyndt. Når folk vil have en 2 eller en 3 er det som regel fordi man inderst inde vil se den sammen film bare på en anden måde.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 22/09-05 10:08 
Det er vel ikke nødvendigvis en dårlig ting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 22/09-05 10:16 
Nej ikke altid det er bare meget op i tiden at filmbranchen er til den slags her i den nyer tid efter Star Wars kom frem i 1977.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 22/09-05 10:24 
Hyakotake>
Harry Potter #1 var da også ufattelig langt under sine indtil videre 2 efterfølgere. Der var kun historie til 1 time og 1 kvarter, men de trak det ud til 2½+ time blot for at "fordybe sig" i karakterudvikling.



Men der er Potter i sig selv også ret unik, i og med at Potter reelt er forældreløs, bor i et skab hos onde stedforældre, og historien rent faktisk starter hvor den gør. Der kan du nemlig fortælle baggrundshistorien fra starten af - det kan du ikke helt på samme måde i en film om Halo eller X-Men.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-05 10:59 
Men alligevel formår "Batman Begins" at bryde den almindelige kedelige "straight" fortælleteknik og springe frem og tilbage, hvilket selv som potentielt kedelig "origin story" løfter den op over middelmådigheden.
HeroldHeroldSkrevet 22/09-05 11:08 
Men Batman Begins tager det jo helt fra starten, og omhandler i bund og grund det vigtigste i Batman-universet - Hvordan han blev den han er. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-05 13:13 
Hvad vil "folket" helst se: En personlig fortælling om Master Chief eller en bredere fortælling om Halo-universet?
HeroldHeroldSkrevet 22/09-05 13:51, rettet 22/09-05 13:54 
Det kommer an på hvem du mener "folket" er. Halo er jo meget mere end Master Chief, og du kommer ikke uden om at det interessante i Halo reelt er Halo - Master Chief er selvfølgelig i sig selv interessant, men en film kun om ham bliver også svær.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/09-05 15:53 
Hyakotake>
Nu har X-Men jo også kørt som tegneserie i X mange år med bogstaveligt talt tusindvis af blade, som har mange forskellige udlægninger af personerne. Er det så ikke sværere at ramme lige præcis de X-Men som flest folk er enige i, at det er sådan de er?

Uha, det gør mig depri at prøve "læse up-to-date" i X-men serien...
;-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig