X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Griske biografer?


Svar
la0sla0sSkrevet 18/09-05 00:16, rettet 18/09-05 00:19 
Jeg var netop i aften henne i den nærmeste biograf (Palads, Århus), for at se Drabet med min kæreste, intet odiøst i det. Det var der dog til gengæld med prisen på biografbilletten: 70kr. Efter at have betalt tjekkede jeg lige filmens længde, som var på 1t 40m. Oh well, det er dansk film tænkte jeg, og gik støtteglad ind for at se den, men det var ikke slut der.

Der var reklamer i 20minutter (ja jeg tjekkede), og det var før forfilmene. En af reklamerne var en H&M sag der hed Romeo & Juliet, der næsten som en Mary J. Blige video (altså hun sang i reklamen) med selve titlen som tema, havde en varighed på omkring 3 minutter. Udover det var der bl.a. 3 variationer over skæg forsvinder og dukker op på en Carls drikker osv.

Anyway jeg synes personligt det her tangerede det provokerende. Jeg synes 70kr for en tur i biffen er... ja, mange penge, især når vi taler en film tættere på 90min end 2 timer. Og især med det orgie af reklamer vi blev udsat for.

Og nej, jeg projicerer ikke min utålmodighed over på resten af publikum, men man kunne mærke en tydelig uro blandt folk til sidst grænsende til frustration.

Jeg synes, som svar på det retorisk udformede topic, at det er griskt, eller i hvert fald groft. Man overfylder med irriterende reklamer, der selv fik filmnørd-mig til under dem at tænke på, at man €(""%%#/ ligeså godt kunne leje for fremtiden (sådan bliver det selvfølgelig ikke... men men). Har I andre nogen mening omkring dette?

Personligt fatter jeg godt hvis der virkelig er tale om biografkrise, men jeg mener ikke det handler så meget om indholdet, som det handler om den måde biograferne kræver penge, og beløbene stiger. Principielt provokerer det mig også, at man skal betale 5kr for at reservere en billet, det burde være gratis, eller når man i Cinemaxx skal betale, er det?, 10kr ekstra for at få et godt sæde, eller i deres terminologi et VIP sæde. Det er latterligt.... siger jeg og glider ned i stolen igen.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 00:37 
Det værste, synes jeg umiddelbart, er de 5 kroner det koster at booke online. WTF!? Man betaler for at gøre det nemmere for biografen. FEDT! Dét kan jeg godt nok ikke lige snuppe. At prisen er oppe på 70,- for en helt normal film hjælper heller ikke.

Jeg er i øvrigt glad for de billige rækker i Cinemaxxxx (sæderne er selvfølgelig identiske med de dyre, på nær med hensyn til farven). De koster lidt mindre, og der er kun fire sæder ved siden af hinanden, så man med to eller tre mand i biffen ofte kan slippe for ildelugtende sidekammerater man ikke kender. Det er ikke livsfarligt at skulle dreje hovedet en smule i halvanden time.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 18/09-05 00:44, rettet 18/09-05 00:49 
Jeg synes også, at prisniveauet er lidt harsk. Det ligger på typisk 75 kr. om aftenen her i København. 25 minutters reklame og forfilm er vel også normalen efterhånden. Det er vel en stigning på 10 minutter de seneste 15-20 år.

Jeg var i biografen i går (Imperial i København), og sjovt nok diskuterede jeg det samme, med de jeg var i biografen med. Både priser og længden af reklamer og forfilm, og de som sad bag ved os, brokkede sig forholdsvis højlydt over reklamelængden, så du er ikke alene.

På den anden side koster det 75 kr. at gå i Tivoli, vel at mærke kun for entréen, så vi er nok bare ved at være gamle og ude af takt med tiden. Jeg kan huske, da studenterbrødene i en af de lokale bagere i min barndomsby kostede 80 øre :!
WonderboyWonderboySkrevet 18/09-05 00:53 
Og så har vi slet ikke snakket om deres priser på cola og popcorn og slik.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 18/09-05 01:01 
Hvis nu folk så film i de danske biografer i stedet for at piratdownloade dem fra nettet eller importere dem fra USA, så kunne man vel forestille sig at det ville være en væsentligt bedre forretning at drive en biograf, og at de nævnte ting så ville være en del bedre...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/09-05 01:34 
Jeg synes nu stadig der er noget magisk ved at gå i biffen. Magien forsvinder bare lidt når man skal føle sig til grin pga. ubeskriveligt mange reklamer. En ting er, at det er eksploderet hjemme i stuerne (tv3/+), men at man skal opleve det samme i byen er ærgeligt, så forsvinder lidt af oplevelsen.

Det med de 70,- svarer vel bare til at vi får flere penge i lommen (eller noget!!).
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 18/09-05 01:39 
Piratkopiering er naturligvis en del af årsagen, og så hjælper det heller ikke, at den amerikanske filmindustri består af forkælede grædekoner med astronomiske lønninger.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/09-05 01:46 
Tror I virkelig at det har så meget at sige? Kunne ikke forestille mig, at den danske prototype af en biografgænger er en person der importerer og brænder film på livet løs. Tror mere det rammer dvd-markedet, fremfor biograferne. Måske hænger det dog mere sammen end som så. I så fald har jeg jo besvaret mit eget spørgsmål.
Home is where the hardware is..
BlossomBlossomSkrevet 18/09-05 07:50 
Af samme grund som der nævnes i denne tråd har jeg kun været i biffen 2 gange inden for de sidste 6 år..
Den ene gang var fordi jeg meget gerne ville se Troja..
Den anden gang var for at gøre en 12 årig pige glad..

Jeg hverken kan eller vil betale så meget for at se en film, jeg kan købe til samme pris et par måneder efter.

2 x billetter = 130 kr (eftermiddagsforestilling)
1 x cola/popcorn tilbud = 55 kr
Dertil kommer så transportudgift
Slikudgift (medbragt hjemmefra)
Div. andre udgifter som altid sniger sig ind når man bevæger sig ned i et betalingsområde (byen)

185 kr (+ div) for 100 min. på rø..n i en stol.

Nej.Nej. Nej
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 18/09-05 10:32 
Spørgsmålet er om piratkopiering har så meget med det at gøre, men det er vel den evige debat om igen. Film indspiller flere penge i biografen end nogensinde før, så piratkopiering burde ikke være den afgørende faktor - men en god undskyldning er det da.

Jeg går gerne i biografen for oplevelsens skyld. IMO bliver en film dét bedre af at blive set i en biograf. Selvfølgelig ville jeg gerne betale mindre for det, men sådan har jeg det med mange ting. Er jeg den eneste der kan huske dengang man kunne få slik for 5 og 10 øre? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/09-05 11:56 
Blossom>
Den ene gang var fordi jeg meget gerne ville se Troja..

Hehehe... Alle kvinder har bare set den film. I wonder why:D
Well crucify the insincere tonight...
la0sla0sSkrevet 18/09-05 11:57 
Jeg tror at pirateri, betyder noget men ikke specielt meget. Jeg kan selvfølgelig kun pege på egne oplevelser, men dem man kender der gør den slags, går også ret meget i biografen.

Jeg tror dog at det er på andre fronter, at biograferne er i krise, eller andre ting der er skyld i det. Hvis man ser på hele formen, så har den jo ikke ændret sig i mange mange år. Da man var knægt og gik i Palads i København eller en af de andre, var det jo det samme man gjorde. Nu mener jeg ikke at formen skal nytænkes, men det er bemærkelsesværdigt at det kun er prisen er steget i den årrække (sammen med priserne på alt andet, det ved jeg).

Hvad en løsning kan være ved jeg heller ikke jeg bliver nok ved at gå i biografen, men jeg kunne godt forestille mig, at de film der marginalt interesserer mig (og som har skuffelsespotentiale) nok oftere bliver set på DVD. Ikke at denne oplevelse har skræmet lillelars her, det er mere en langsomt glidende bevægelse.

Der er dog ingen tvivl om, at film skal ses i biografen.*


*disclaimer: medmindre man er omringet af teenagebørn der råber Keanu Reeves agtig woooa hele tiden.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 18/09-05 12:13, rettet 18/09-05 12:15 
Jeg går ind for piratkopiering og er modstander af biografer.

Jo mere af den kommercielle massekultur vi kan få til at gå under, jo mere personlig og individuel kultur kan der blive plads til.

Hvad er pointen i at vi alle kun skal forholde os til de samme skabelonskårne fortællinger, hvor den underliggende fortælling altid er den samme: Producenterne skal tjene deres penge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-05 12:19, rettet 18/09-05 12:20 
Slik og studenterbrød for under en krone?! Okay, helt ærligt hvor gamle er I i virkeligheden?
Helt enig i at biograferne er ALT for dyre.
Jeg ser stort set kun film i biografer som Gloria og Cinemateket, hvor der virkelig er chance for at se noget kvalitet, der ville være svært at få andre steder, og film som virkelig bliver bedre af den store skærm.

Det eneste jeg gider at bruge den lille hund på, det koster at besøge Imperial eller Cinemaxx, er de helt store nye film som man ser frem til år forvejen.
Dem er der desværre længere og længere i mellem. Jeg tror det er 4-5 måneder siden jeg var i en af de store biografer.
Born to kill space
BaggyBaggySkrevet 18/09-05 12:25 
I Mit hjem, står der 43 ' Pioneer Plasma tv, i stuen.. Så er biografen ærlig talt ikke så fantastisk mere.. og ja.. det er alt for dyrt.. Især hvis man som en anden gentleman, skal invitere baben i bio.. det jo ruin, for folk på su.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 12:25 
43 fod!? Damn, største TV ever ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 18/09-05 12:27 
Herold>
Film indspiller flere penge i biografen end nogensinde før

Når man tager hensyn til inflation og så videre? Det har jeg ret svært ved at tro på. Tal?

(og prøv at lade være med lige at tage LOTR og Harry Potter...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 12:29, rettet 18/09-05 12:36 
Baggy>
Især hvis man som en anden gentleman, skal invitere baben i bio.. det jo ruin, for folk på su.

Så på den måde sørger SU for, at man venter med "pjank" til man har fået sig et job! Teehee...

EDIT: RJK, jeg fandt denne artikel om dansk biografindtjening, men jeg ved faktisk ikke, hvor man skal finde nyere tal (hvis de overhovedet er gjort "officielt" op.

Dansk bio-indtjening 2003 (og tilbage til 1998)
BaggyBaggySkrevet 18/09-05 12:36 
Tommer.. men det er nu meget lækkert.. til sluttet canal digital og 150+ kanaler..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RJKRJKSkrevet 18/09-05 13:05 
Hyakotake>
EDIT: RJK, jeg fandt denne artikel om dansk biografindtjening

Der står da ingenting om biografindtjening der? Så vidt jeg ved er det nogle tal som de danske biografer holder meget tæt til kroppen - modsat de amerikanske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 13:40 
Nej, der står ikke noget om kroner-øre-beløb. Men der står noget om "admissions", dvs. antal solgte billetter. Og tallet er tilsyneladende stigende. Såeh... i denne tid, hvor piratkopiering skulle være biografernes værste fjende, er det da pudsigt at der sælges flere og flere billetter, ikke? (Og det endda til højere og højere priser).
RJKRJKSkrevet 18/09-05 14:04, rettet 18/09-05 14:05 
Jeg finder det et ret tyndt grundlag at sige noget om stigende billetantal på, bare fordi man har et tal for 2002, et tal for december 2003 (som i øvrigt så er mindre) og et gennemnitligt tal for 1998-2002. I øvrigt er det vel nærmest bare at fratrække LOTR og Harry Potter, som tidligere nævnt, og så er tallet faldende.

Men jeg ved da helt ærligt ikke noget om hvor stor indflydelsen er pga. piratkopering og parallelimport. Det er blot mit indtryk at det er væsentligt. I hvert fald for de 15-30-årige, som (tidligere?) var de primære biografgængere.

Nogle tal siger også at musiksalget er stigende, men der kan ingen vel være i tvivl om, at piratkopieringen er enorm. Logisk set burde salgene være klart nedadgående, og det synes jeg også at jeg selv fornemmer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 18/09-05 14:08 
Jeg havde ikke store problemer ved at betale 80kr for at se Del 1 af Nove Cento/ 1900 af Bertolucci i biografen Øst for paradis (del 1 + 2 varer godt 5 timer i alt), eller at betale omtrent det samme for at se Leoparden af Visconti i samme biograf. Her føler man at man støtter noget, det gør man tildels også ved at se danske film.

Jeg ved selvfølgelig godt, at en kvantitativ udregning der hedder pris per minut som en retfærdiggørelse af hvornår prisen er fair, ikke holder vand hele vejen. Fordi en 3 timers film rent oplevelsesmæssigt og kunstnerisk kan være dårligere end en film på 90min. Alligevel kan det ikke passe at prisen skal være så høj, i forhold til de betingelser hele "oplevelsen" skal stilles under, med længere og længere reklameblokke osv.

Jeg har lettere ved at støtte en biograf som Øst for paradis i forhold til Nordisk Films fordi man ved førstnævnte har et indtryk af, at der er en nødvendighed bag biografen, et kunstnerisk ønske om man lidt højtsvunget vil, mens der bag de sidstnævnte kommer en form for pengepressen til udtryk i hele formen. Jeg er selvfølgelig ikke så naiv, så det at tjene penge lige pludselig er ondt, sådan er det for alle biografer, det er hvad det handler om på bundlinien. Men jeg vil dog gerne beholde den naivitet, at det ikke blot er pengene der er motivet, og om hvor meget man kan skaffe.

Jeg kommer til at tænke på Theme Park, hvor man kunne sidde og finde det magiske punkt, hvor man kunne tjene netop penge nok til, at folk ikke blev for sure og gik, eller øge saltindholdet i pomfritterne, så de også købte læskedrikke. Der er lidt over det. Eller måske er jeg en nærig satan af den studendikose slags. ;)
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 18/09-05 14:14 
Jeg synes også priserne er latterlige i biograferne, så jeg kommer der nærmest aldrig.

Et stort lærred og god lyd betyder ikke så meget for mig at jeg vil give 70kr for at blive (måske) underholdt i 2 timer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 14:30 
De store, visuelt betagende film betragter jeg det som en synd, ikke at se i biffen: Star Wars, LotR, Kingdom of Heaven, Sin City og den slags. Det er simpelthen en anden oplevelse.

Men jeg synes også, at det er for dyrt at give 70,- for random amerikansk teenagekomedie eller 'snakkefilm', for her gør det for mig ikke den store oplevelsesmæssige forskel at se dem på kæmpelærred. De bliver set på DVD i stedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 14:32, rettet 18/09-05 14:33 
RJK, hvorfor må Harry Potter og LOTR ikke tælles med ifølge dig? De er da mindst lige så meget genstand for piratkopiering, som de trækker billettallet opad, og skal derfor medregnes... eller hvad er din begrundelse for at "skippe" dem i statistikken?
RJKRJKSkrevet 18/09-05 15:08 
Det var mere fordi jeg mente de to ting var enkeltstående fænomener, som har trukket de seneste år meget mere op, end hvad der er "normalen". Jeg mener vi skal mange år tilbage for at finde lignende fænomener, og derfor bør disse statistisk set ignoreres for at få et overblik over udviklingen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/09-05 16:18 
Chrono>
Et stort lærred og god lyd betyder ikke så meget for mig at jeg vil give 70kr for at blive (måske) underholdt i 2 timer.

De eneste ordentlige biografer er jo Imperial og CinemaxX's store sal. Der er ikke andre biografer, jeg ville have det godt med at betale 70kr for at se en film i!
Især Palads (København) er jo fuldstændig til grin! Nogle af deres lærreder er nærmest på størrelse med et stort tv, og alle deres andre sale er også ret små. Kun den "store" sal er lidt acceptabel.
Biografpriserne i Danmark er også virkelig langt ude i forhold til i udlandet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-05 16:30 
RJK>
Det var mere fordi jeg mente de to ting var enkeltstående fænomener, som har trukket de seneste år meget mere op, end hvad der er "normalen". Jeg mener vi skal mange år tilbage for at finde lignende fænomener, og derfor bør disse statistisk set ignoreres for at få et overblik over udviklingen.

Du har ganske sikkert ret i, at det er et nyere fænomen, at film kan trække i DET omfang. Jeg kan ikke komme i tanker om lignende kassesucces'er... eller hov, vent, hvad med Titanic, som blev set af gud og hvermand... og hverkvinde mindst 3 gange? Nå, anyway, det er et nyt fænomen, vel for alvor taget til ved årtusindskfitet.

Det er ikke til at spå om fremtiden, men jeg kunne sagtens forestille mig at megablockbuster-fænomenet fortsætter, og der (jævnt fordelt over den kommende årrække) kommer film, som slår alle rekorder, igen og igen. Det varer ved, indtil størstedelen har fået hjemmebiograf og splejser om en DVD (eller hvad det nu hedder til den tid) til 150,- hvilket svarer til 2 bif-billetter. Denne kan så ses med alle 20-30-40 venner alle de gange man gider.

Et er sikkert: Biograferne taber... og de ved det! Så de kratter vel alle de penge til sig de kan nu, for om 10 år er det for sent.
la0sla0sSkrevet 18/09-05 16:32 
Er der nogen der ved, hvordan det egentlig står til teknologimæssigt med danske biografer i den middel til store ende af skalaen, især i forhold til udlandet?

Jeg er ikke særlig stærk i at finhøre ting, men har på fornemmelse at vi tit er dårligt stillet med lyden?
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 16:37 
Hvis Sal 1 i Aalborg og Århus er dårligere end de tilsvarende jeg har været i i New York og London, så er det så lidt, at det kun kan være hi-fi-nørder, der vil lægge mærke til det. Men jeg går nu heller ikke specielt meget op i den slags.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 16:43 
Snakker vi Cinemaxx her?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 16:48 
I Aalborg hedder den BioCity. Jeg kan ikke huske, hvad den hedder i Århus, men jeg har for nylig set Star Wars Episode 3 i digital visning der. Den ligger lige mellem gågaden og banegården.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 16:51 
Det hedder også BioCity (før hed det CineCity) i Århus. Cinemaxx er en tysk kæde der vist nok er på Fisketorvet i København og i Banegårdscentret i Odense, udover Bruun's Galleri i Århus.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 18/09-05 17:17 
Biografen der ligger i Banegårdscentret i Odense hedder Biocity.Cinemaxx ligger ude i Rosengårdscentret men Cinemaxx har også ligget tæt på Banegårdscentret. indtil de lukket den så nu har de den ude ved Rosengårdscentret og så har vi en der hedder Cafebiogrfen inde i Brandtklædefabrik.og som der er lidt gamledages men hvor de sende niecefilm.men i gamle dage have vi 6 biografere i odense ind til de blev lukket og de bygget den nye oppe i Banegårdscentret.
I love monster land
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/09-05 22:37 
Det er efterhånden meget sjældent at jeg går i biografen, men i modsætning til så mange andre (åbenbart) er det ikke som følge af den relativt høje pris.

Jeg synes bare det er ekstremt irriterende med folk der smasker, snakker, prøver at gætte slutningen, teenagepiger der fniser, folk der skider osv osv. Jeg er måske bare ved at være gammel og ovenstående er naturligvis også overdrevet lidt, men med mindre det er en film der tigger om at blive vist på det store lærred, vil jeg hellere se den på DVD. I min lejlighed er der fred og ro, de eneste der er her er venner, jeg kan pause filmen og hente kaffe og jeg er altid garanteret en plads på de dyre rækker.. dvs sofaen :)
JmogJmogSkrevet 18/09-05 22:42 
Du er ikke den eneste der føler sig gammel. Da jeg flyttede til København gik jeg i biffen omtrent en gang om ugen. Fem år senere sker det 3-4 gange om året. Jeg kan bare ikke snuppe det typiske biografpublikum. Jeg elsker biografoplevelsen, men der skal ikke meget til, før den er ødelagt.
DarkenDarkenSkrevet 19/09-05 00:32 
Som Sumez vil jeg også kun se film i de 2 bio'er.
Jeg synes det er de extra kroner værd, når nu man er igang og med guf og sodavand osv ryger total prisen alligevel op.

+ kr for bedre sæder, er vel som at betale mere for større skærm/bedre comp. på en netcafe (når man ikke kan få slæbt folk ind til Boomtown ;) Det er blot en måde at rive lidt flere penge ind, vil man nyde må man yde... eller noget. Luksus dyret som jeg er, betaler jeg glædeligt for at sidde helt rigtigt placeret i salen (som jeg ser det).

...fatter ikke folk der tager ind for at se en film (især ikke premiere) og så har sæder helt ude til en af siderne, så ville jeg sq hellere vente med at se den i bioen til jeg kunne ordenlige billetter eller sågar køber dvd'en på et senere tidspunkt. Jeg har prøvet til en biofilm hvor der var sket noget mixup så mig og 2 andre kom til at sidde ud i en af siderne(krævede erstatning), eller en anden gang hvor jeg var til premiere, hvor vi ikke fik så gode sæder som vi plejede... ad! hvor var det bare nederen!!!! Min ven, der skaffede billetterne, sagde så at jeg skulle bare være glad for at komme til premieren.... øh nej? selvfølgelig er det fedt at komme til premierfilm, men hvis 'prisen' er at man kommer til at sidde mindre godt eller ligefrem dårligt, vil jeg heller undvære oplevelsen og så se den når jeg kan få gode nok billetter.

De 5 kr for at bestille online er ikke overraskende i dagens gebyrrige-danmark, det gør det bare lettere for os der alligevel betaler de 5 kr, med at bestille sæder (yay hurra for egotrip). Næ så vil jeg hellere diskutere bankernes gebyrer, dankort som giro indbetaling over netbank, som jo er noget som kun aflaster banken fra før disse ting kom. Se DÉT er at vride folk for så meget som muligt for noget som er svært at undværre. (Bioture er jo rent luksus =P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 19/09-05 13:40 
RJK: Hvis du insisterer på at de ikke skal tages med, så må du også selv levere regnestykket :)

At fjerne de to film-serier fra statistikken er kun en måde at gøre det på, og ikke nødvendigvis rigtige. Du kan argumentere for at det er unikke fænomener, men det kan lige så godt være en del af udviklingen. Hvad med Godfather? Star Wars? Det er nogen af de tidligeste af deres slags, der egentlig falder i sammen kategori.

Jeg vil i stedet sige at de er en del af den udvikling, der er sket inden for biograffilm i de seneste år. Biografture er i høj grad en luksusgode, som flere og flere tager til sig. Jeg ser det som en naturlig udvikling indefor lige netop dette medie, og på sin vis kan jeg da også godt forstå priserne, når nu der investeres i digital fremvisningsudstyr i mange af biografsalene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 19/09-05 13:56 
Herold>
og på sin vis kan jeg da også godt forstå priserne, når nu der investeres i digital fremvisningsudstyr i mange af biografsalene.

Men mens det kun er et fåtal, der har digitale fremvisere, så er det alle, der har hævet priserne.
HeroldHeroldSkrevet 19/09-05 14:05 
Det var også kun ment som et eksempel. :) Jeg går klart efter digital fremvisning hvis jeg kan komme til det, men der er jo også meget andet udstyr, der skal vedligeholdes + el, varme, airconditioning osv - ting som ikke var så vigtige førhen, men som i høj grad er blevet det.

Iøvrigt er det stadig muligt at komme i biografen for en halvtredser, hvis det ikke lige skal være i storbyerne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 19/09-05 15:41 
Darken>
Som Sumez vil jeg også kun se film i de 2 bio'er.
Jeg synes det er de extra kroner værd, når nu man er igang og med guf og sodavand osv ryger total prisen alligevel op.

Sagen er jo så bare at de ikke er dyrere end andre biografer, med mindre man sammenligner med små lokalbiografer ude på landet. Imperial koster det samme som Palads (med undtagelse af de dyre sæder), og CinemaxX er så vidt jeg husker billigere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig