X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolutions controller afsløret


Svar
WikzoWikzoSkrevet 16/09-05 06:28 
Den er blevet vist frem... Til Tokyo Game Show! :D

Læs alt om den her
330 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 19/09-05 18:49 
Microsoft har også lavet joypads med denne teknologi. Så vidt jeg husker var de først med den slags til konsumentmarkedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/09-05 20:46, rettet 19/09-05 20:48 
...men ud fra filmene at bedømme, er det her meget mere end en simpel tilt sensor. For mig ligner det at controlleren er i stand til at registrere bevægelser i 3 dimensioner. Ikke bare tilt men også bevægelser. Altså en slags super Samba de Amigo maraccas i 3D + en tilt sensor.
(Har endnu ikke læst noget om controlleren, men det er hvad det ligner, ud fra filmene at bedømme).

Hvis det virkelig forholder sig sådan, så er det bestemt en revolution (prøv bare at sammenligne med den komplekse konstruktion som GameTrak controlleren har - og det er endda med en stærkt begrænset bevægelsesfrihed og med langt mindre præcision).

Den bliver interessant at afprøve en gang.

GameTrak controller
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
ChronoChronoSkrevet 19/09-05 20:48 
Kilroy>
Selvom de groft kopierede Sonys mikrofoner i et konsolspil til Mario Party?

Sony var nu ikke de første med en mikrofon. Sega havde jo Seaman til Dreamcast, og Nintendo hastede derefter ud med "Hey You, Pikachu!" til N64 for at være med på bølgen. Der var også Karaoke Revolution fra Harmonix til PS2 inden Singstar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 19/09-05 20:58, rettet 19/09-05 21:01 
Jeg kan tydeligt huske et joystick med tilt sensor (digital dog) med Atari-stik til alle kompatible maskiner (Mega Drive Amiga etc.).
Nintendo har da også brugt tilt sensor adskillige gange før.
Det nye med Revolution controlleren er ikke tilt funktionen, men tracking funktionen.
Chrono>
Sony var nu ikke de første med en mikrofon. Sega havde jo Seaman til Dreamcast, og Nintendo hastede derefter ud med "Hey You, Pikachu!" til N64 for at være med på bølgen. Der var også Karaoke Revolution fra Harmonix til PS2 inden Singstar.
Nintendo var så vidt vides de første med den indbyggede mikrofon i Famicom padsene.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 19/09-05 21:08 
Vildt, det anede jeg ikke. Blev den nogensinde brugt til noget?

Jeg kan ikke forestille mig at der kunne laves meget stemmegenkendelse på NES'en - sikkert kun noget med at kende støj fra stilhed.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DommergaardDommergaardSkrevet 19/09-05 21:51 
Kilroy>
I denne generation ville jeg da faktisk mene at Sony står for fornyelsen med Eyetoy og Singstar. De to serier har nemlig formået at nå Nintendos målsætning med "at nå ud til det segment der normalt ikke beskæftiger sig med spil".

Sony var ikke skaberne bag de to ovennævnte titler... det var SCEE. De blev bare udgivet på Sonys platform.

Nintendo vil jeg klart påstå er de mest nyskabende! Pikmin fx? Helt nyt koncept - utroligt fedt spil!
NaieraNaieraSkrevet 19/09-05 21:56 
SCEE = Sony!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 19/09-05 21:59 
Præcis...
WikzoWikzoSkrevet 19/09-05 23:12 
]RuneSP>
Evt prøv at tage en fjernbetjening og sæt dig foran en skærm og forestil dig at man "styrer" med den... tror faktisk det vil virke rimelig godt :) og med den pistol addon kan det kun blive bedre tror jeg :) btw, der er noget jeg ikke helt har foestået, den der analog pind add-on, er der også indbygget de der gyroskoper i den?

btw tak til den som nedskalerede billederne i min tidligere post ^^ (hvordan man end gør det)

btw fiskespil anyone? :)

Haha, før jeg læste det sidste, troede jeg det var en strømdims, så man kunne lave strøm til controlleren ved at dreje den der ting rundt :P
SumezSumezSkrevet 20/09-05 00:42, rettet 20/09-05 00:45 
Kilroy>
[I denne generation ville jeg da faktisk mene at Sony står for fornyelsen med Eyetoy og Singstar. De to serier har nemlig formået at nå Nintendos målsætning med "at nå ud til det segment der normalt ikke beskæftiger sig med spil".

Det er sørgeligt at det er den generelle opfattelse. Selv hvis der ikke havde været adskillige spil før Singstar, der brugte mikrofonen, er det da ret søgt at kalde det innovativt. Hvor originalt er det at sætte en mikrofon til et spil? Teknologien er jo i sig selv rigtig mange år gammel. Eyetoy er klart mere innovativt, men i praksis er det ubrugeligt. Jeg er heller ikke meget for DS'ens touchscreen, som jeg mener er alt for gimmikc-agtig, men EyeToy har indtil videre ikke vist at det kan bruges til andet end kedelige spil, der alle går ud på nogenlunde det samme, og kontrollen er altid så upræcis, at man aldrig kan få særlig intenst gameplay ud af det.

Iøvrigt forbinder jeg nu heller ikke Nintendo med innovation. Der er mange firmaer der kommer med den slags sjove ting en gang imellem, og tit bliver det som sagt ikke til meget mere end en gimmick. Men nu må vi se hvordan det går med Revolution, den kunne jo godt gå hen og ændre på hvordan vi spiller spil, men jeg vil ikke komme med nogen profetier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/09-05 00:49 
Zzap!>
Nintendo var så vidt vides de første med den indbyggede mikrofon i Famicom padsene.

Til gengæld er der ingen start og select knap i controller 2. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 20/09-05 06:50 
Jeg er enig Sumez, meget innovation har hverken et kamera, en mikrofon eller sågar en trykfølsom skærm givet anledning til, men den normale opfattelse er, at Nintendo står for alt nyt på markedet, mens Microsoft og Sony stjæler med arme og ben og generelt bare sætter udviklingen i stå. Det var mere den opfattelse jeg ville udfordre;)
Kilroy Was Here
NaieraNaieraSkrevet 20/09-05 06:52 
Sonic.dk>
Præcis...

Øhh, så giver det du skriver jo ingen mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/09-05 07:32 
Det er fordi han ikke ved at SCEE står for Sony Computer Entertainment Europe.
HankyHankySkrevet 20/09-05 11:45 
Undskyld Sonic.dk, men... Hahahahaha!

;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RonaldoRonaldoSkrevet 20/09-05 14:25 
Denne artikel giver mere overblik over hvilken retning Nintendo bevæger sig hen imod.

http://lostgarden.com/2005/09/nintendos-genre-innovation-strategy.html
RuneSPRuneSPSkrevet 20/09-05 17:33 
Lidt flere mock ups:

Revolutions controller afsløret
Revolutions controller afsløret
ChronoChronoSkrevet 20/09-05 18:37 
Den controller er jo perfekt. Den er måske ikke så pæn som IGN's forslag, men langt mere praktisk.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 20/09-05 19:38, rettet 20/09-05 19:40 
Problemet er bare at det mock-up ikke ville virke.
Der er ingen forbindelse mellem free hand controlleren og standard controller udvidelsen. Selv hvis der var forbindelse ville IGN versionen være langt bedre, da man samtidigt kunne bruge free hand controllerens pege og gyro funktioner.
RuneSPRuneSPSkrevet 20/09-05 19:41 
3of19>
Selv hvis der var forbindelse ville IGN versionen være langt bedre, da man samtidigt kunne bruge free hand controllerens pege og gyro funktioner.

og det kan man ikke der :S
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 20:07 
Chrono>
Den controller er jo perfekt. Den er måske ikke så pæn som IGN's forslag, men langt mere praktisk.

Ah du er en af *dem*.
Lad mig gætte, du insisterer også på at toiletpapirrullens løse flap skal vende ind mod væggen?
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 20/09-05 20:24 
Jeg foretrækker at der ikke er nogen løs flap.

3of19, jeg tror ikke det er et problem at udnytte gyrofunktionerne uanset hvilken vej fjernbetjeningen peger. Hvorfor skulle det være det?

Men jeg kan godt se at det selvfølgelig ikke virker uden forbindelse.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 20:35, rettet 20/09-05 20:36 
Chrono>
Jeg foretrækker at der ikke er nogen løs flap.

Det vil sige at du foretrækker dem uåbnede? :S

3of19, jeg tror ikke det er et problem at udnytte gyrofunktionerne uanset hvilken vej fjernbetjeningen peger. Hvorfor skulle det være det?

Men jeg kan godt se at det selvfølgelig ikke virker uden forbindelse.

Alt tyder på at Revolution controlleren benytter sig af IR teknologi.
Det er mest strømbesparende og matcher godt med det vi ved om den: Der en IR sender lignende plade på forenden, og en fra Nintendo har udtalt at "hvis man kan se fjernsynet så kan man også bruge tracking funktionen".
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 20/09-05 20:40 
Den bruger bluetooth. (læste jeg på IGN, skal nok lige finde det :)
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 20:43 
Ja, til at sende svaret af målingen af de to IR lamper til konsollen.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 20/09-05 20:55 
Hmm, det virker da alligevel lidt primitivt så :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 21:06 
?
Tværtimod det er da det eneste rigtige. Ultralyd er let at forstyrre, irriterer hunde.
Radiobølger er meget dyrt eller umuligt at bruge til den slags måling.
Lys er da det eneste rigtige.
Man skal lige passe på ikke at holde den under bordet, men det er vist så det eneste problem.
Born to kill space
WikzoWikzoSkrevet 20/09-05 21:49 
Har ikke så meget forstand på det der, men kan den ikke bare bruge samme teknologi som Wavebird?
RonaldoRonaldoSkrevet 20/09-05 21:53, rettet 20/09-05 21:54 
Det er ikke offentliggjort. Jeg er personligt også ligeglad. Det skal bare virke. Hvis reaktionstiden er langsom eller der er udfald, så vil det hardcore publikum blive skuffet.

De tidlige impressions var dog positive i det henseende.
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 22:01, rettet 20/09-05 22:02 
LTWW>
Har ikke så meget forstand på det der, men kan den ikke bare bruge samme teknologi som Wavebird?

Nej, vi taler om den teknik der bliver brugt til at bestemme controllerens position eller ændringer i den.
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 20/09-05 22:19 
LTWW>
Har ikke så meget forstand på det der, men kan den ikke bare bruge samme teknologi som Wavebird?

Den bruger radiobølger, men det er for dyrt :P
WikzoWikzoSkrevet 20/09-05 22:24 
Hvad tror I forresten prisen bliver på den?

1 stk. 500 kr. måske.
Eller som prisen er for en normal GC-controller på ca. 200-350 kr. (:
HankyHankySkrevet 20/09-05 22:24 
Det er jo nok ikke fordi at det er for dyrt, de ikke bruger Wavebirdens teknologi. Som én allerede har nævnt ovenover, er det 2 forskellige teknologier. Hvordan vil du kunne bestemme controllerens position i et fuldt 3D-environment, med Wavebirdens teknologi?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 22:37, rettet 20/09-05 22:38 
Okay, jeg må vist forklare min *teori* lidt bedre.

Controlleren ser med sit IR "øje" de to IR dioder der placeret på den vandrette pind man skal placere neden eller ovenover midten af fjernsynet.
Udfra hvilken retning de to prikker bevæger sig i kan den bestemme x og y aksen. Hvis prikkerne går mod hinanden er controlleren på vej væk fra skærmen og omvendt.
Bevægelses dataerne bliver kombineret med tiltningsgraden og derefter sendt til Revolution med Blutooth.
Born to kill space
HankyHankySkrevet 20/09-05 22:45 
Jeg har absolut ingen forstand på IR, udover jeg ved at de ting der benytter det, virker hvis man peger i samme retning.

Men.. er du nu sikker på, at IR er så avanceret en teknologi, at den ikke alene kan retningsbestemme, men også dybde, afstand osv.?

Jeg vil mene at IR blot kan genkende, om man peger i den rigtige retning, og hvis man så bevæger sig uden for feltet, kapper den forbindelsen. Altså at det ikke er præcisionsfølsomt?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 22:56 
Med IR i en fjernbetjening, er senderen i fjernbetjeningen. Det sætter grænser for hvor kraftig den kan være og derfor hvor langt og hvor meget den spreder lyset.
Det eneste Revolution controlleren kan se er to prikker, men det er også nok til at den kan danne sig et indtryk af ændringer i afstand og position (prøv at forstille dig at du er i et fuldstændig mørk rum, med kun to små lysdioder).
Born to kill space
AmbyAmbySkrevet 20/09-05 22:57 
Hvis det er med IR, er det op til flere klip i traileren, der ikke holder vand. Jeg tror ikke på det.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 23:03 
Hvilke klip?
Born to kill space
HankyHankySkrevet 20/09-05 23:22 
Mener nok bestemte tidspunkter i traileren :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-05 23:26 
Ja det jeg fattet :o) men hvilke?
Born to kill space
AmbyAmbySkrevet 21/09-05 07:36 
Sådan set hver gang forsiden(IR porten) ikke peger direkte på fjernsynet, vil den miste forbindelse.

Det er det mest følsomme lort, der nogensinde er skabt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-05 11:22, rettet 21/09-05 11:25 
Du skal pege den på skærmen før den virker, det er da klart, alt andet ville da være mærkeligt (du kan selvfølgelig flytte pinden med lysdioder et andet sted hen og pege der i stedet).

Jeg kan ikke se noget sted i videoen, hvor der ikke bliver peget direkte på skærmen.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 11:27 
Der er vel også mulighed for at systemet virker omvendt - så det er senderen på tv'et, der sender lyset ud i lokalet, og controlleren der opfanger det, og sender informationen tilbage trådløst til konsollen, der bearbejder det. Selvfølgelig grebet ud af luften, da jeg ikke aner hat om IR :)

Anywho, så er jeg lidt ligeglad med hvordan det virker, bare det virker - og kommer det fra Nintendo, så virker det. Måske på en bizar måde, men det virker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 21/09-05 11:40 
Så skal du vist kigge på videoen igen. F.eks. ved fiskespillet. I det øjeblik remotens lige linie kommer oven for fjernsynet vil alt efterfølgende bevægelse være tabt. Men det er måske der gyro'en sætter ind?

Og nu vi er ved det så overfører IR data sindsygt langsomt. Endnu noget der taler imod.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 21/09-05 11:46 
Men hvis du læser igen, er det heller ikke IR, der bruges til at overføre dataen i ovenstående ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-05 12:12, rettet 21/09-05 12:45 
Herold>
Der er vel også mulighed for at systemet virker omvendt - så det er senderen på tv'et, der sender lyset ud i lokalet, og controlleren der opfanger det, og sender informationen tilbage trådløst til konsollen, der bearbejder det. Selvfølgelig grebet ud af luften, da jeg ikke aner hat om IR :)

Arrg! Det er jo det jeg har forsøgt at forklare i ovenstående. :´(
Dark-Light>
Så skal du vist kigge på videoen igen. F.eks. ved fiskespillet. I det øjeblik remotens lige linie kommer oven for fjernsynet vil alt efterfølgende bevægelse være tabt. Men det er måske der gyro'en sætter ind?


I det ikke lidt lige meget om den kan registrer bevægelse uden for skærmen (hvad den kan hvis min teori er rigtig)? Ideen er jo netop at bevægelsen af controlleren er analog med bevægelsen på skærmen.

Og nu vi er ved det så overfører IR data sindsygt langsomt. Endnu noget der taler imod.

Suk! Det er *ingen* der taler om at overføre data med IR. Det to IR lamper man placerer i nærheden af fjernsynet fungerer på samme måde som bordfladen fungerer for en optisk mus; som et reference punkt til at bedømme ændringer i position.
Born to kill space
WikzoWikzoSkrevet 21/09-05 14:23 
Har også prøvet IR på mobilen. Tror ikke det er præcist nok til at virke på det her, menu nu må vi jo se...

Tror Nintendo udvikler et eller andet helt nyt til den :)
RonaldoRonaldoSkrevet 21/09-05 14:46 
Nåårhhh... du har prøvet det på mobilen? Ja, men det siger så det hele.

Det ville måske være en ide at læse nogle impressions fra journalister, som har siddet controlleren i hånden, i steddet for at trylle ting op af hatten.

Læs Kobun's svar på forskellige spørgsmål om controlleren.

http://forums.gaming-age.com/showthread.php?t=63993
jaesjaesSkrevet 21/09-05 16:17, rettet 21/09-05 16:18 
Zzap!>
I det ikke lidt lige meget om den kan registrer bevægelse uden for skærmen.

Ikke for indlevelsesevnen. Det gør unægtelig en forskel, om man skal trække armen langt til tilbage i en tenniskamp eller sværdduel for at påføre maksimal kraft, eller om man kan nøjes med at vippe hurtigt med håndleddet.

Det er nok sat på spidsen, for hvis spillene programmes ordenligt, vil det sandsynligvis kræve lidt mere end et vip for at påføre maksimal kraft, men stadig vil det næppe kræve de store armbevægelser, som man så i teaser-filmen.
RuneSPRuneSPSkrevet 21/09-05 16:25 
Håber da at man kan indstille det :) (lidt ala mouse sensivity i PC spil :)
330 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig