X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega SMS2 og cardadapter


Svar
ElgenElgenSkrevet 12/09-05 10:31, rettet 11/10-05 09:23 
Jeg har en SMS2, og nogle Sega Cards. Det er jo ikke en god kombination, da Sega valgte at sløjfe cardporten på denne model. Nå, men med frisk mod gik jeg igang med at bygge en adapter til at sætte i cartrigdeporten. Fandt pinouts af begge porte på nettet og førte bare pin to pin. Til sidst ofrede jeg en af æskerne fra et af mine dublet-spil og smækkede det hele heri.

Se nu kommer det mærkelige, det virker kun med halvdelen af mine cards, hvorfor. Kan nogen kaste lys over sagen eller bare har gode ideer til hvad jeg skal prøve. Har selv en teori om at nogle spil af en eller anden grund afbryder forbindelsen til cartrigdeporten (mapper den ud), hvilket jo netop giver problemer da de ikke sidder i cardporten men cartrigdeporten (follow me?). Men det er et langskud!

Virkende spil:
Spy vs Spy
My Hero (føj for et spil iøvrigt)
TransBot
Super Tennis (EDIT: Dette virker faktisk, var kommet til at putte den under ikke-virkende)

Ikke-virkende:
Ghost House
Teddy Boy

HJÆLP, jeg forstår det ikke! }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-05 11:50 
Det virker da meget interessant, har du ikke et billede af det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 12/09-05 15:35 
Ja har lige taget et par stykker, ikke super gode, jeg er ingen ørn med et digi kamera. Men jeg ved ikke hvordan man uploader til P:R-forummet?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 12/09-05 15:43, rettet 12/09-05 15:44 
Du kunne ogås købe den Sega Master System 1 af mig som jeg har stående hos RJK ;-)
Mon ikke han har fået sig sine egne SMS1 siden jeg stillede den der for 4-5 år siden? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 12/09-05 22:02, rettet 12/09-05 22:03 
Jeg er bange for at du misser pointen. Det sjove er om det kan lade sig gøre, ellers ville jeg nok være bedre tjent med at fixe den defekte SMS1 jeg har stående (hvilket jeg jo nok burde gøre anyhow) }:-)

Jeg er et par billeder, bær venligst over med kvaliteten; det er somregel ikke mig men min kone der plejer at stå for det med fotografering }:-) håber dog det giver en ide om projektet. Selve cardporten er lavet af to gamle PCI-porte fra et kasseret PC-motherboard og selve printet er det førnævnte dublet-spil (Enduro Racer, der alligevel ikke er særlig sjovt }:-) )

Card adapter
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 12/09-05 23:12 
Hehe, nice. Altid spændende at se noget hjemme-mod :o)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-05 01:34, rettet 13/09-05 09:16 
Hmmm... jeg kan se at du har søgt hjælp i SMS-nørdernes højborg smspower.org uden held ;)

Er det de her pinouts, du er gået ud fra?

Alverdens pinouts
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 13/09-05 07:33 
Nemlig, er der noget galt med dem; ved du hvor man kan finde nogle bedre?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-05 09:24, rettet 13/09-05 09:48 
Mystisk. Det burde virke, hvis du har lavet en ren gennemløbsadaptor :/

Så nu er jeg vist også på bar bund.

Måske skulle jeg forsøge at lave en selv :)
Så bliver det nok Batman Returns, der må ofres for en god sag.
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 13/09-05 12:43, rettet 13/09-05 12:44 
Hvis du har mod på det, kan jeg sige at det er selve cardporten der er den sværeste, så hvis du fx har en død SMS1 så tag den derfra.
Ellers kan man bruge to gamle PCI-porte som man sætter forskudt en halv pin. Den øverste skal du så lave et snit i for at få card'et igennem til næste PCI-port tog mig et par dage at få fedtet på plads. }:-)
Jeg kan anbefale noget andet skæreværktøj end en nedstryger og en fil som jeg brugte; jeg tror at en Dremmel el. lign. ville være vidunderlig i den sammenhæng. }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 13/09-05 12:45 
Men du har iøvrigt helt ret, det burde virke, jeg fatter det heller ikke.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-05 08:54, rettet 11/10-05 18:20 
Hmmm... nu faldt jeg lige over en side, hvor det nævnes, at den originale Power Base Converter til Genesis 1/Megadrive 1, som Sega selv producerede, og som også har Card input, heller ikke kan "sluge" samtlige Card-spil.

EDIT: Doohh! Jeg skal ikke skrive indlæg, når jeg lige er stået op :)

Sega Genesis Power Base Convertor (No. 1620)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 11/10-05 09:13, rettet 11/10-05 09:35 
Hmmm, interessant. Men SMS1 og SMS2 burde jo være samme hardware. Har Googlet lidt, men har ikke kunnet finde en liste over cards der ikke virker. Er der nogen der har en converter og har erfaringer på det punkt?
Vil meget gerne høre om nogen har været ude for om nogle af deres cards ikke virker i converteren men er ok i en ægte SMS, det ville være en stor hjælp i den videre udvikling.

Nedenstående tråd på smspower er iøvrigt heller ikke uinteressant. Må have kigget/målt lidt på den den CE-line. }:-)

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 17/11-05 10:27 
FOLLOW UP:
Fik endelig tid til at kigge på det igen i går. Jeg både prøvet at sætte CE høj og lav. I det ene tilfælde bliver Sega boot-skærmen stående, og i det andet er skærmen bare sort. Hvis jeg forbinder den til CE (som man ville forvente at den skulle), starter den bare op med den indbyggede ROM, dvs. ignorerer cardet.
Så der var heller ikke bid denne gang, ØV.
Har dog ikke opgivet håbet }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 17/11-05 11:10 
Det er godt nok synd for dig at Teddy Boy ikke virker. Det er et helt genialt og unikt spil =)

Især interessant når der ikke findes så mange andre gode CARD spil ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig