X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wind Waker i "rigtig" 3D


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/05-03 16:39 
Bladet Cube skriver en del om hvordan Nintendo til stadighed gør for mange ting forkert.

Blandt andet mener de at det havde været bedre for salget hvis Wind Waker havde et spil mere i stil med Lord Of The Rings.
Jeg ved ikke om de kun mener mht grafikken, eller hele gameplayer, men de henviser til en demo fra messe i 2001 eller lign, som jeg desværre ikke kender noget til.
Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/05-03 16:39 
Bladet Cube skriver en del om hvordan Nintendo til stadighed gør for mange ting forkert.

Blandt andet mener de at det havde været bedre for salget hvis Wind Waker havde et spil mere i stil med Lord Of The Rings.
Jeg ved ikke om de kun mener mht grafikken, eller hele gameplayer, men de henviser til en demo fra messe i 2001 eller lign, som jeg desværre ikke kender noget til.

Det overraskede mig lidt.
For det første er Wind Waker jo en kolossal succes.
Men for det andet tror jeg ikke at jeg ville have været lige så vild med det spil, hvis det havde været i alm "voksen" 3D.

Men hvad tror / synes I?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-03 16:46 
Cube fatter minus.
Born to kill space
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 16:46 
Hvad mener du med: "i rigtig 3d?"

Du mener vel bare ikke cel-shaded?
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/05-03 16:47 
Well Cube sucks...

Grafik, gameplay og overall spiloplevelse går op i en højere enhed i WW. Spillets gameplay ville ganske enkelt ikke fungere med "realistisk" grafik.

Bare min mening.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 14/05-03 16:58 
SeventhSun >
Jeg ved ikke om de kun mener mht grafikken, eller hele gameplayer, men de henviser til en demo fra messe i 2001 eller lign, som jeg desværre ikke kender noget til.

De henviser nok til SpaceWorld (2000?), da Nintendo viste en demo af det der nu er blevet til WW. Dengang var spillet i traditionel 3d stil.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 17:10 
Hvad mener I med traditionel 3d og rigtig 3d? Wind Waker er rigtig 3d, bare cell-shaded!
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 14/05-03 17:20 
Vi mener 3d grafik der ser realistisk ud
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 17:23, rettet 14/05-03 17:27 
Du påstår altså at demoen fra Spaceworld har et realistisk look? Det vil jeg til hver en tid påstå ikke passer. Grafik-stilen er jo bare anderledes. Derfor er den da ikke mere realistisk! Det er jo et eventyrspil, det skal ikke være realistisk!

Og desuden har realisme da ikke noget med "rigtig 3d" at gøre!
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/05-03 17:26 
Realistisk = Et mere mørkt voksent look.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 14/05-03 17:27, rettet 14/05-03 17:28 
Søgaard >
Du påstår altså at demoen fra Spaceworld har et realistisk look? Det vil jeg til hver en tid påstå ikke passer. Grafik-stilen er jo bare anderledes. Derfor er den da ikke mere realistisk! Det er jo et eventyrspil, det skal ikke være realistisk!

Og desuden har realisme da ikke noget med "rigtig 3d" at gøre!

Hold da op hvor du ordkløver ;)

Realisme = realisme som i farver og tekstur der minder lidt om virkeligheden vs. cellshaded, der giver et tegneserieagtigt præg.

Seventh Sun brugte jo anførselstegn, og mener selvfølgelig ikke, at celshaded ikke er "rigtig" 3d
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 17:28 
Synes nu ikke OoT mener særlig meget om virkeligheden :)

Men alle personer har jo også et forskelligt syn på tilværelsen :P
Home is where the hardware is..
quadquadSkrevet 14/05-03 17:31 
Videoen der blev vist var også meget mørk og med en høj detaljegrad. Lignede ikke de 2 N64 meget, ikke rigtig meget ihvertfald ;)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 17:33 
Men stilen var den samme!
Home is where the hardware is..
tue hazukitue hazukiSkrevet 14/05-03 17:34 
hmm... men vi kan vel blive enige om at Zelda TWW ikke ligner virkeligheden???

Ved "rigtig" 3D menes grafik der stræber efter at rekreere det naturlige/virkelige visuelle univers...
(og jeg får kun 9 i dansk :O! )
»You'll never walk alone«
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 17:36 
Og det mener du spaceworld demoen gør?
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 14/05-03 17:42, rettet 14/05-03 17:44 
Prøv at se her, temmelig realistisk grafik da
Men selvfølgelig ligner det ikke Max Payne eller lign. - det er jo fantasy :)

http://www.z64central.com/zelda128/images/screenshots/screen1.jpg

http://www.z64central.com/zelda128/images/screenshots/screen2.jpg

http://www.z64central.com/zelda128/images/screenshots/screen4.jpg
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-03 17:50, rettet 14/05-03 17:59 
Nintendo skulle aldrig have vist den f@cking Spaceworld video, lige siden den, har 3 årige wannabe-voksne hylet op om "realistisk Zelda". I mine øjen ser den forfærdeligt generisk ud, og jeg kunne seriøst ikke tænke mig at spille et spil med den stil.
Born to kill space
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 17:56 
Den dag Zelda bliver realistisk gider jeg ikke spille det mere..
Home is where the hardware is..
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-03 17:58 
Born2Play >
Realistisk = Et mere mørkt voksent look.

Hvis mørk og dyster, er den eneste måde at være voksen på, så er jeg ikke sikker på at jeg har lyst til at være voksen.
Der er intet i vejen med den lidt mere tunge stil, den er bare blevet ALT ALT for overeksponeret de sidste 7-8 år i både film musik og spil, jeg trænger seriøst til en pause.
Man skal også passe meget på, at det ikke bliver "for the sake of it".
Den lette og farverige stil, kan dække over mindst lige så dybt indhold. Det er bare her i vesten, specialt USA at man har meget svært ved at fatte dét.
Born to kill space
LWSLWSSkrevet 14/05-03 17:58 
Drama-drønning. :)
Begge stilarter er lækre, og du ville selvfølgelig have spillet det, selvom det havde set sådan ud. Du havde endda komplimenteret det, havde det været tilfældet. Nu blev det imidlertid til en "Power Puff-agtigt" tegneserie stil, og set i forhold til den, kan man kalde de fleste ting realistisk.

Sikken en gang fluesex.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/05-03 18:09 
Zzap: Helt enig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-03 18:14 
LWS >
Drama-drønning. :)
Begge stilarter er lækre, og du ville selvfølgelig have spillet det, selvom det havde set sådan ud. Du havde endda komplimenteret det, havde det været tilfældet. Nu blev det imidlertid til en "Power Puff-agtigt" tegneserie stil, og set i forhold til den, kan man kalde de fleste ting realistisk.

Sikken en gang fluesex.

Lad være at fortælle mig hvad jeg havde gjort.
Jeg synes ikke om stilen fra første øjekast.
Og lad være at sammenligne ZWWs geniale stil med kopi anime bras som power puff girls. Af en eller anden grund ender det altid dybt patetisk hver gang nogen i vesten forsøger at lave noget i anime stil.
Hvis man endelig skulle sammenligne stilen med noget, ville det nærmeste være Osamu Tezukas stil i 1950erne, med et hint Warner Bros og en knivspids polsk tegnefilm.

Og nej, det er ikke flueknepperi det faktisk sagens kerne. :-)
Born to kill space
tue hazukitue hazukiSkrevet 14/05-03 18:28 
Søgaard --->
Nu har jeg ikke set demoen så jeg kan ikke udtale mig om det...
»You'll never walk alone«
olmeolmeSkrevet 14/05-03 18:28 
Rigtig sjov tråd.
For under et år siden brokkede folk sig over den barnlige cellshadede grafik, og at de aldrig ville spille lortet. Nu er det lige omvendt.
AmbyAmbySkrevet 14/05-03 18:32 
Når alt kommer til at er det jo en barnlig celshading grafik.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 18:32, rettet 14/05-03 18:32 
olme >
Rigtig sjov tråd.
For under et år siden brokkede folk sig over den barnlige cellshadede grafik, og at de aldrig ville spille lortet. Nu er det lige omvendt.

Det er det da ikke! Ingen i dette emne har sagt noget negativt om SpaceWorld demoen.

Der er blevet diskuteret om det var realistisk og "rigtig 3d"!
Home is where the hardware is..
olmeolmeSkrevet 14/05-03 18:37 
Søgaard >
Den dag Zelda bliver realistisk gider jeg ikke spille det mere..

Du siger det da selv!
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-03 18:38 
Søgaard >
Det er det da ikke! Ingen i dette emne har sagt noget negativt om SpaceWorld demoen.

Jo, jeg har.

Dark-Light >
Når alt kommer til at er det jo en barnlig celshading grafik.

Kunne du så forklare mig, hvad det er der er barnligt ved grafikken, sådan helt præcis?
Ikke fordi jeg ikke kunne komme med et langt modtræk nu, men jeg vil bare lige høre din egen forklaring.
Born to kill space
AmbyAmbySkrevet 14/05-03 18:45 
Stilen.
Måden det hele er tegnet på, er lidt som om det er lavet så også de mindre føler sig tiltrukket af det.
Modtog også Animal Crossing idag, det er da også barnligt tegnet.

Men bare fordi det ligner et børnespil kan stilen godt være fængende..jeg mener...voksne læser da også Harry Potter bøger ? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 18:52 
olme >
Søgaard >
Den dag Zelda bliver realistisk gider jeg ikke spille det mere..

Du siger det da selv!


Øhh nej! Jeg brokker mig sgu da ikke over SpaceWorld-demo stilen. Har aldrig sagt at den virkede realitisk!
Home is where the hardware is..
olmeolmeSkrevet 14/05-03 18:58 
Ok, fair nok, det siger du vel ikke.
Syntes nu stadig det holder:
1 år siden: Gider ikke spille zelda hvis det har cellshading.
Nu: Gider ikke spille zelda hvis det har realistisk grafik.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/05-03 18:59 
Kan godt være nogen siger det.. Men det er ikke det emnet handler om!
Home is where the hardware is..
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-03 20:55 
Dark-Light >
Stilen.
Måden det hele er tegnet på, er lidt som om det er lavet så også de mindre føler sig tiltrukket af det.
Modtog også Animal Crossing idag, det er da også barnligt tegnet.

Men bare fordi det ligner et børnespil kan stilen godt være fængende..jeg mener...voksne læser da også Harry Potter bøger ? :)

Hvorfor betyder store øjne og glade farver, at det er for børn? Prøv at tænk over det.
Der er en grund til at ikoniske og stiliserede tegninger, har overlevet opfindelsen af fotografiet.

Der er selvfølgelig nogen "ting" (spil, film etc.) med den stil der bevist henvender sig til mindre børn. Men det er mere fordi indholdet, altså det der er omme bag facaden, er simpelt, og har altså ikke noget at gøre med facaden i sig selv.

Miyamoto: "We have very popular cartoon movie maker in Japan who is appealing to adults and children alike, and many fans of these animated movies are parents."
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 14/05-03 21:19 
Jeg synes Zelda er fedt cell shaded. Jeg kan IKKE lide spillets grafiske stil når det gælder simple baggrunde (dog kun visse steder) og især figurernes udseendet. Disse er ikke meget anderledes end Zelda 64's stil, som jeg heller ikke brød mig om. Jeg tror godt man kan lave et "modent" Zelda spil med cell shaded grafik, tænk Jet Set Radio (men selvfølgelig mindre "hipt"), det er stilen der skal ændres.
Men egentlig er jeg lige glad med om det er cell shaded, jeg kan bare ikke lide "tegnestilen" som den er nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 02/06-03 12:33, rettet 02/06-03 12:34 
Jeg har ikke en finger at sætte på Zelda: TWW! Det er det mest gennemførte spil til Gamecube til dato - Metroid er dog en konkurrent :)

Det er noget pis Cube siger! De kigger kun på udseendet og self. ville det have været flot hvis de havde holdt det i den grafik vi på Spaceworld 2000! Men cel-shading passer godt til spillet og jeg er glad for at de gjorde det! Men lad folk have deres mening for sig selv! :/

Spillet er i hvert fald udført til mindste detalje! :)
SumezSumezSkrevet 02/06-03 15:11 
Nu handlede Cube's artikel jo om forretningsstrategier, og der er Nintendo godt nok af en eller anden grund helt gal på den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
olmeolmeSkrevet 02/06-03 15:18 
Det er da ihvertfald en risiko ikke at hoppe på netværks vognen. Spørgsmålet er om det får folk til at fravælge konsollen?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/06-03 15:35 
Det er jo lidt svært for os hardcore gamere, at tage stilling til.

Jeg mener, når vi køber en konsol, er det jo for at spille spil på den.
Det er altså ligegyldigt, om den kan afspille DVD'er eller ej [eller det burde være ligegyldigt]

Men for mainstream publikummet, har den slags jo enormt meget at skulle have sagt.
Det er langt fra alle der vil komme til at benytte sig af Xbox Live, men når lille Mikkel Medium står nede i butikken med sin mor, og de hører at Xboxen kan bruges på internettet bare sådan, mens at det kræver en ekstra dims til GameCuben, så tæller det jo klart plus for Xbox, og minus for GC.
Også selvom de aldrig kommer til at bruge det.

Kort sagt, jo flere features en konsol har, jo mere salgbar er den nede i Merlin.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 02/06-03 16:38 
SeventhSun >
Kort sagt, jo flere features en konsol har, jo mere salgbar er den nede i Merlin.

Mjoeh, det er vel en balancegang.
Flere features gør den jo også dyrere. Noget som Mikkel Mediums mor sikkert ikke er så glad for :)
DommergaardDommergaardSkrevet 02/06-03 16:39 
Det er jeg helt enig i! Men Xbox skal man jo også købe en fjernbetjening for at bruge DVD'en! Men det er vel noget andet?!
jaesjaesSkrevet 02/06-03 16:46 
Det ved kun Bill Gates ;)
Nej, der er svært svare på.
Min personlige mening er, at de ripper folks penge, ved at tvinge dem til at købe en fjernbetjening, mens andre mener, at Sony burde inkluderer et memmory card...
SumezSumezSkrevet 02/06-03 16:56 
Jeg er også lidt irriteret over at man skal købe tilbehør som memory card oveni. Saturnen havde en temmelig stor save-ram, PC-Engine gemmer saves på systemkortet, hvorfor kan flere konsoller ikke gøre det trick efter?
Det er faktisk grotesk så meget man skal give for et memory fcard. Et godt GC memory card koster mere end en SNES.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/06-03 17:06 
Ja, det er sq næsten rip off af samme grad, som remoten til Xbox.
Jeg mener, 350 kr. i vejl. udsalg!
Godt nok er Sony´s mem. cards i super kvalitet, men alligevel...
NaieraNaieraSkrevet 02/06-03 17:16 
jaes >
Min personlige mening er, at de ripper folks penge, ved at tvinge dem til at købe en fjernbetjening,

Ved at Xboxen ikke har mulighed for at afspille DVD'er uden ekstra udstyr, bliver konsollen billigere, da man slipper for at betale for DVD licensen. Det er blandt andet dét man betaler for, når man køber den fjernbetjening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/06-03 17:17 
Sumez >
Saturnen havde en temmelig stor save-ram

Det kommer vist an på om det er platform spil der kun skal gemme position eller om det er noget andet, hvor spillenes saves fylder lidt mere, man spiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/06-03 17:23 
Tja, nu er der ikke så mange af den slags spil på Saturn. Jeg har spillet en hel del forskellige spil og er endnu ikke løbet tør for hukommelse (tager alligevel backup på min Action Replay). Har heller ikke haft problemer med større spil som PDS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/06-03 17:55, rettet 02/06-03 17:56 
Naiera >
Ved at Xboxen ikke har mulighed for at afspille DVD'er uden ekstra udstyr, bliver konsollen billigere, da man slipper for at betale for DVD licensen. Det er blandt andet dét man betaler for, når man køber den fjernbetjening.

Det er rigtigt, men det er også kun selve fjernbetjeningen, jeg opponere i mod.

Jeg synes de burde have udgivet en cd-rom, med DVD-software osv., men uden fjernbetjening. Eller evt. bare have vedlagt en cd med software fra starten af eller indbygget det i systemet som Sony, men så bliver den selvfølgelig lidt dyrere; men ikke sindsygt meget...
quadquadSkrevet 02/06-03 18:04 
Synes det er en kanon måde M$ har gjort det på.
En konsol med harddisk og netkort er dyr nok i forvejen, at skulle lægge DVD-licensen oveni, selvom man har en DVD-afspiller i forvejen ville være søgt.
AmbyAmbySkrevet 02/06-03 18:44 
Kan GC memkort få billigt på nettet, eller kan man ligeså godt købe dem hos den lokale ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/06-03 19:09 
dvdcrave.com har rigtigt billige Mem Kort til GC
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig