X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo spørgsmål?


Svar
nerosnerosSkrevet 11/09-05 15:55 
Hvor meget må en SNES eller en NES koste idag?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 11/09-05 16:48 
Den må vel koste det, du vil give ;)

En NES går vel typisk for 150,- og en SNES for det dobbelte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 11/09-05 17:13, rettet 11/09-05 17:13 
Okay tak skal du have. Sikke en skam at jeg en gang for længe siden solgte min SNES. Nu vil jeg finde mig en ny her i næste måned.
Bashful Neophyte
Zzap!Zzap!Skrevet 11/09-05 17:34 
Det kommer vel helt an på standen. Hvis NESen er spritny er den vel mere værd end 150,-?
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 11/09-05 17:42 
Nu bruger Rune jo ordet 'typisk'.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
StarmanStarmanSkrevet 11/09-05 18:38 
Jeg tvivler lidt på at nogen vil sælge deres Nes for 150kr. I så fald vil jeg ihvertfald gerne købe den. :-)
Jeg tror nærmere prisen ligger i nærheden 300kr for en ok Nes.
BobbeBobbeSkrevet 11/09-05 19:12, rettet 11/09-05 19:12 
Købte da en NES uden kabler for en 5'er sidste år.
Man har vel lov at være heldig :P
Spiller nu: Wii
SyrefoxSyrefoxSkrevet 11/09-05 22:53 
Tror ikke du skal regne med at finde en Nes til 150 kr, ihvertfald ikke en der virker. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det sker bare ikke så tit.
RJKRJKSkrevet 11/09-05 23:00 
NES-priserne er måske steget lidt på det sidste, men jeg mener nu stadig jævnligt man ser løse konsoller gå for omkring hundrede kroner. Jeg har selv købt flere til den pris.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SyrefoxSyrefoxSkrevet 14/09-05 10:17 
Jeg siger heller ikke det er umuligt, tror bare ikke det bliver herinde. Mit bedste tip er at tage til loppemarkeder rundt omkring, de fleste gange er turen godt nok spildt men en gang imellem er man heldig
RJKRJKSkrevet 14/09-05 10:50 
Syrefox>
Jeg siger heller ikke det er umuligt, tror bare ikke det bliver herinde.

Det tror jeg heller ikke. Her er priserne nok normalt noget højere - til gengæld bliver man heller ikke snydt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 14/09-05 12:22 
Der er også stor forskel på især sælgeren herinde og sælgeren andre steder, f.eks. loppemarkeder etc.
Herinde bliver køberen, som Rune også siger, ikke snydt, men sælgeren har nok også et lidt tættere forhold til det han sælger, bedre forståelse for "produktet" og kræver derfor lidt mere på bordet.
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 14/09-05 19:04 
Syrefox>
Jeg siger heller ikke det er umuligt, tror bare ikke det bliver herinde. Mit bedste tip er at tage til loppemarkeder rundt omkring, de fleste gange er turen godt nok spildt men en gang imellem er man heldig

Ja, hvis man er på jagt efter en nes er det god ide at gå på loppemarked. Den er altså i min erfaring en af de konsoler man typisk har en god chance for at falde over i DK. Jeg har købt en del nes'er til ingen penge. 20kr 30kr osv. Snes'en synes jeg er lidt mere sjælden at finde, men stadig langt fra umulig at støde på.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
nerosnerosSkrevet 15/09-05 00:05 
Hvor er disse loppemarkeder? Jeg bor i Købnehavn. Det er ikke fordi jeg ikke kender noget til det, men det lyder næsten som om der hænger NES maskiner ned fra træerne. Jeg har kun nogen gange været heldig med at finde den slags på loppemarkeder så hvis nogen kender nogle gode steder må de gerne informere mig om det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/09-05 12:27 
Jeg synes kun man finder grimt tøj, bestik, lysestager og små statuer til loppemarkeder. Tror aldrig nogensinde jeg har været ude for at finde gamle spilting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/09-05 12:35 
Ditto. Bortset fra en krejler engang der ville have 200,- for nogle dårlige MegaDrive-spil - stykket vel at mærke...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 15/09-05 15:11 
Nerosretro>
Hvor er disse loppemarkeder? Jeg bor i Købnehavn. Det er ikke fordi jeg ikke kender noget til det, men det lyder næsten som om der hænger NES maskiner ned fra træerne. Jeg har kun nogen gange været heldig med at finde den slags på loppemarkeder så hvis nogen kender nogle gode steder må de gerne informere mig om det.

Jeg bor også i KBH (Vesterbro) Og jeg kan godt fortælle dig med det samme at det ikke er der det sner.. Jeg tror det har noget at gøre med at det mest er unge familier (i 30'erne..) som bor i byen, og de har altså ikke nintendoer til salg på deres loppemarkeder. Og man finder altså heller ikke noget til de store lopper i forum osv. Da det hovedsageligt er profesionelle fritids/deltids kræmmere som er der.. (I hate them so much :) ) Men hvis du har mulighed for at snuppe en lokalavis fra et af de større områder i storkøbenhavn og omegn, Hvidovre, Valby, osv. kan du som regel finde en del små og større vejloppemarkeder og klubloppemarkeder i weekenden. Det er der man kan finde ting og sager. Det er nemlig de lidt ældre familier som holder dem, og som måske sælger deres søn's (som flyttede hjemmefra for del år siden..) gamle ragelse, spil osv.
Men loppesæsonen er ved at være overstået nu.
Desuden Er de heller ikke som de har været længere, man kan tydeligt mærke at der er flere samlere nu. Det er sku ikke sjældent at man spørger efter noget computerspil i en bod, og så får svaret at man ikke er den første som har spurgt i dag :/ Nå, men jeg er bare glad for at jeg har fundet alt det basale i samlingen nu. Alt det andet må man ty til ebay og lignende for at få fat i.


Sumez>
Jeg synes kun man finder grimt tøj, bestik, lysestager og små statuer til loppemarkeder. Tror aldrig nogensinde jeg har været ude for at finde gamle spilting.

Sjovt.. Der er næsten ikke den maskine udgivet i dk som jeg ikke har fundet flere gange på loppemarkeder. Faktisk stammer langt det meste af min samling fra diverse loppemarkeder. Og ikke købt for mange penge.. Faktisk har jeg fundet så billige fund, at jeg er blevet meget forvent, så jeg kan ikke få mig selv til at købe spil og maskiner hvis ikke de er møgbillige.. (med undtagelse af ting jeg rigtigt gerne vil have..)

Sådan her ser det efter min erfaring ud med de forskellige konsolers tilstedeværelse ved loppemarkeder:
(Også prioteret i de enkelte grupper..)

Ses alle vegne:
-Playstation
-gameboy

Ses ofte:
-Sms
-Nes
-SMD
-N64
-Snes
-Famicloner

Ses engang imellem:
-Saturn
-game gear

Ses sjældent:
-Dreamcast
-Atari 2600
-CDTV

Ses aldrig:
-CD32
-Sega CD
-Sega 32x
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-05 15:14 
Ses Saturnen oftere end Dreamcasten?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/09-05 15:19 
Jeg mindes nu at have set en CD32 men det var før min samlertid.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/09-05 17:30 
Dark Helmet, hvad pokker er det for nogle loppemarkeder du besøger? Det vil jeg meget gerne vide..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 15/09-05 19:06 
Konsolkongen>
Ses Saturnen oftere end Dreamcasten?

Nerosretro>
Jeg mindes nu at have set en CD32 men det var før min samlertid.

Listen er udelukkende et udtryk for min personlige erfaring :)

Sumez>
Dark Helmet, hvad pokker er det for nogle loppemarkeder du besøger? Det vil jeg meget gerne vide..

Jeg håber ikke at du hentyder til at jeg skulle lyve?

Det går jeg ud fra at du ikke gør.
Jeg har fundet langt hoveddelen af min samling på Amager. Jeg er født og opvokset på Amager og har boet der indtil for et halvt år siden. I sommerperioderne har jeg brugt MANGE lørdag og søndag formiddage på at ture øens loppemarkeder. Nogle gange har jeg brugt en hel lørdag formiddag uden at finde noget, andre gange har jeg slæbt hjem i pose og sæk.
Dog er Amager det sidste halve år virkelig tørret ud..
Men jeg regner med at de andre områder i storkøbenhavn, hvidovre, valby og lignende må være/have været sammenlignlige hvad angår hvad man kan finde..
Men jeg har virkelig fundet nogle sjove ting. Viste jeg dig foresten ikke også nogle famicom spil (bla. final fantasy 1+2 og Fire emblem) og nogle famicom discsystem spil dengang der på Amager? De kom f.eks. også fra et loppemarked.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
scavengerscavengerSkrevet 15/09-05 20:38 
Nå så det er dig der kommer og nupper alle tingene før mig på Amager :0). Nej, spøg til side. Jeg synes også det har været lidt tyndt i år, og der har været meget spild af tid. Det har været både inde i København men også udenfor. Samtidig virker det som om det er endnu vigtigere at man møder op lige når markederne begynder, ellers er tingene væk. Jeg vil også give RJK lidt ret, idet flere sælgere tror deres gamle sager er guld værd. Hvem vil f.eks. give 100,- stykket for Game Boy spil uden æske og manual (så det i Hvidovre i juli)?
Nemo me impune lacessit
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 15/09-05 21:28 
scavenger>
Nå så det er dig der kommer og nupper alle tingene før mig på Amager :0). Nej, spøg til side. Jeg synes også det har været lidt tyndt i år, og der har været meget spild af tid. Det har været både inde i København men også udenfor. Samtidig virker det som om det er endnu vigtigere at man møder op lige når markederne begynder, ellers er tingene væk.

Ja, på de større markeder, Kaninen, Ullerup osv kommer der mange samlere aftenen før endda.. der går de så og lusker rundt mens mange af boderne bliver sat op.. Dog er det vist mest pladesamlerne. Dem og tegneseriesamlerne er vist de største grupper af samlere. Ihærdige folk :) Det kan godt være grineren at se 3 pladesamlere stå og muffe hinanden ved en kasse plader, som grise ved et trug :) Så priser man sig alligevel lykkelig for at man er en lidt mindre gruppe (mindre konkurrence).

Faktisk fandt jeg noget sidste weekend som styrkede min tro på at der alligevel stadig kan findes sjove ting sjove steder. Nede i min lokale kiosk (Ny Carlsbergvej) på vej ud, spotter jeg en kurv med hvad der ved første øjekast ligner gamle pcspil. Jeg kigger lidt på dem, og så går det op for mig at det er 3DO spil allesammen :) Ham kjiolermanden tror at det er pcspil, og sælger dem 1 for 50, 2 for 100. Der var omkring 30 stk. efter lidt prutten får jeg så lov til at købe dem allesammen for 280 kr. Ca. halvdelen er dog kun i cd cases og mangler manualer. Nu er det kun 3do vi snakker om, men det er stadigvæk et usædvanligt fund på vores breddegrader.. Nogle af spillene har priser på som står i dollars, andre har Blockbuster mærkater på. Ham kjiolermanden fortalte at de fulgte med kiosken da han købte den, og at han ikke har mere af den slags.. Mon ikke den tidligere ejer havde dem med fra usa..
Det mest interesante af spillene var et spil som heddder Snowjob. www.digitpress.com har et reveiw af spillet liggende. Glæder mig til at få prøvet det.
Men det var bare en fed påmindelse om at man kan være heldig engang imellem.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
nerosnerosSkrevet 16/09-05 13:14, rettet 16/09-05 13:14 
Hehe! Utroligt Dark Helmet.

Nu er denne tråd vist ved, at ændre sig til hvad man kan finde på loppemarkeder og den slags, og jeg kan ikke lade være med at fortælle, at der i Flensborg er to butikker den ene hedder Teleparadis, og den anden er en totalt elektronisk skrammelbutik men der finder man guld så siger jeg ikke mere.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig