X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

IQ-test - Test Play:Right...


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 10/09-05 18:59, rettet 10/09-05 19:10 
Synes det kunne være sjovt at se hvordan os "nørder" klarer os... Bare for sjov og for at se om vi nu er så kloge som det nogle gange lyder til ;)

Palsgaard 134

EDIT: så vælger man lige præcis dette emne til at stave overskriften forkert... flot Ralle

Let the fun begin :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 10/09-05 18:59, rettet 10/09-05 19:10 
Synes det kunne være sjovt at se hvordan os "nørder" klarer os... Bare for sjov og for at se om vi nu er så kloge som det nogle gange lyder til ;)

Palsgaard 134

EDIT: så vælger man lige præcis dette emne til at stave overskriften forkert... flot Ralle

Let the fun begin :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/09-05 19:11 
Tænkte på det samme - min er på 104.

Er der ikke 140 der er Mensa-niveau, og 100 der er normal?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 10/09-05 19:15 
Har absolut ingen anelse... synes bare det ku være go underholdning
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 10/09-05 19:25 
Mensa kræver 160.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BobbeBobbeSkrevet 10/09-05 19:37, rettet 10/09-05 19:47 
Pieyanthikos>
Min er på 104.

Det er min også.
Men på mensas test får jeg 120. Så den vælger jeg at tro på :P
Spiller nu: Wii
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 10/09-05 19:50 
Jeg lavede 128 i TV2 testen. Har ikke prøvet andre end den til sessionen (hvor jeg lavede dagens anden højeste :P), så jeg har ikke så meget at sammenligne med
SumezSumezSkrevet 10/09-05 21:38 
Jeg har også fået noget højere i Mensas test end i den på TV2.
Der er også en del ting, der er fucked up i TV2's test, hvis i spørger mig, så jeg vælger at tro på Mensas. :P
Sessionens IQ-test er latterligt nem, men den skal jo heller ikke vurdere ens IQ, bare vise sådan nogenlunde hvor klog man er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/09-05 21:58 
Giv os nu et tal ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 10/09-05 22:03 
Lige en sjov tilføjelse..

Den gode gamle blondine test virker stadig..

Tag et stykke papir og skriv Tydeligt "Vend" på begge sider og læg den et offentligt sted.
80% af alle som kigger på papiret vender den 2 til 3 gange..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/09-05 22:23 
Hmmm... 116 :/

Lidt lavere end det, jeg "normalt" når op på(kan jeg jo nemt komme og påstå), men jeg synes også TV2´s test var lidt spøjs.

Er der ikke noget med, at man skal have 100 eller derover, for at kunne blive jagerpilot?
AV Intelligent Terminal
DavaliDavaliSkrevet 10/09-05 22:25, rettet 10/09-05 22:26 
Jeg blev godt nok (positivt) overrasket.

Jeg fik 127

EDIT: og jeg kunne ikke engang vælge min alder.
BaggyBaggySkrevet 10/09-05 22:30 
Skriver også på bilgalleri.dk.. her er alle lige så overraskede som jer når de sammenligner med mensa test.. men hallo.. det public service kanal.. aka alle skal kunne være med.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
PapandPapandSkrevet 10/09-05 22:34 
Sumez>
Sessionens IQ-test er latterligt nem, men den skal jo heller ikke vurdere ens IQ, bare vise sådan nogenlunde hvor klog man er.

Den test man får til session er ALDRIG blevet besvaret 100% korrekt. Hver kategori starter latterligt nemt, men kommer man til de sidste er det jo nærmest umuligt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 10/09-05 23:14 
153 på tv-udsendelsen (Flash sucks). Og jeg kan så konstatere at jeg har glemt ALT jeg har lært i højniveau fysik ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/09-05 23:30 
Lasse Rimmer så ikke alt for glad ud over sit diplom. Det er åbenbart ikke velanset, at man er klogere end andre.
JesperJesperSkrevet 11/09-05 00:25 
Det sværeste ved TV2 testen var når spørgsmålet blev læst op samtidigt med man forsøgte at besvare det. Det er sku svært at lægge en stribe tal sammen, mens der står en og siger "3, 48, 2, 12, 32, 95" i baggrunden.

Jeg fik 119 i TV2 testen. En ting der undrer mig. Hvorfor får man højere IQ (se i tabellen på TV2 website) ud fra det samme antal rigtige svar, jo ældre man er? Er det fordi det er på tid, og at ældre mennesker antages at være langsommere (Jeg er 24, men vil da ikke mene jeg var meget langsommere end hvis jeg var 26. Var jeg 26 havde jeg - med samme antal rigtige svar, fået 121...)
MrCaseMrCaseSkrevet 11/09-05 01:26 
141 på hjemmesiden
Have you considered sucking less?
dRxLdRxLSkrevet 11/09-05 07:40 
Jeg plejer altid at score lavere i de tests end jeg synes jeg burde ;-)

Forklaringen kan til dels være at jeg ikke kender nok til testen.
F.eks. så jeg ved gennemgangen at mange af talrække spørgsmålene brugte 2 talrækker det var flettet sammen (skiftevis fra den ene talrække og skiftevis fra den anden), hvis man nu havde dette "mønster" med i sit reportoire af mønstre man ledte efter, så tror jeg mange ville kunne score højere end hvis de bare vandrer ind lige fra gaden.

Lidt ligesom et dårligt computerspil, hvor man også skal tænke ligesom udviklerne for at kunne klare sig ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 11/09-05 08:24 
Jeg fik 154 i testen.

Det gik sådan ok, men jeg vil også sige at jeg bedre kan lide Mensa's tests. Tv2's var tit en smule underligt beskrevet, og Peter Kjær var SUPER irriterende.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/09-05 10:20 
dRxL>
Jeg plejer altid at score lavere i de tests end jeg synes jeg burde ;-)

Ja, det problem har jeg også ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/09-05 12:16, rettet 11/09-05 12:30 
Jeg gik kold ved køn og alder.

Edit: Er 70 ikke tæt på retard niveau?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 11/09-05 12:28 
Min kæreste svarede forkert på hvor hun boede :)

Hun er så også lige flyttet hertil, skal det siges.
IqonIqonSkrevet 11/09-05 12:44 
Jeg scorede 140 på testen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/09-05 13:09, rettet 11/09-05 13:10 
Utroligt at selveste tv2 tør og gider spilde folks tid på det der, og at de så oven i købet kalder det for en IQ test, kan man kun grine af. Nu er jeg selv mensa berettiget og har beskæftiget mig med mange af denne slags test, som misleder folk til at tro at de har en utrolig høj iq. Testen på mensa's hjemmeside skal heller ikke betragtes som en "rigtig" iq test, den giver dog et indblik, men den "rigtige " test er meget anderledes.

Tv2's test har intet med en reel udmåling af iq at gøre, viden og iq er to helt forskellige ting. iq er, hvor hurtigt hjernen er til at udarbejde et problem på den letteste måde, og det er der intet i denne test.

Er da en meget sjov lille test, men folk skal ikke tage resultatet som en reel iq udmåling, hvilket mange desværre har tendens til.
CronossCronossSkrevet 11/09-05 13:13 
Jeg er også blevet tilbudt Mensa-medlemsskab, men derfor synes jeg nu godt at man kan udregne noget af testen.

Du har helt ret i at man ikke kan give et reelt IQ-resultat, men alligevel giver denne type test en forholdsvis analyse af folks intelligens.
Men ja, du har ret i at man på ingen måde kan sammenligne de to testtyper, og jeg studsede da også over hvordan tv2 kunne kalde det en reel IQ-test.
RJKRJKSkrevet 11/09-05 13:55 
Al den slags er alligevel relativt og ukonkret, så er det ikke ret ligegyldigt? Ingen bliver jo til dårligere eller bedre mennesker af at score højt eller lavt i en eller anden test. Det er for sjov, ikke andet, og det mener jeg også fremgik.

("Intelligenstesten" til session er jo i øvrigt også meget vidensbaseret omkring ord og betydninger, i hvert fald da jeg var inde)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 11/09-05 14:06, rettet 11/09-05 14:06 
Sådan husker jeg ikke testen til session. Det må vel have ændret sig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 11/09-05 14:17 
Tja, nu til dags er sessionstesten meget talbaseret. Den mindede en del om den tv2 brugte i går.

Denne slags test er også den man normalt ser anvendt til jobsamtaler, netop fordi den viser lidt mere end en klassisk Mensa-IQ test.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/09-05 17:10 
Born2Play>
Er 70 ikke tæt på retard niveau?

Rygterne vil vide, at George Bush ligger i det område. Så kan du selv drage dine konklusioner. ;-)
KeenKeenSkrevet 11/09-05 19:03 
104 til mig :)

Jeg tager iq-tests en gang imellem, jeg fik 108 på en engelsk test og 140 på en dansk sproglig test...
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/09-05 20:16 
70... lol.


:(
Well crucify the insincere tonight...
RuneSPRuneSPSkrevet 11/09-05 20:52 
fik 124 i testen... men nøøj den var da elendig... altså jeg går ud fra at når der kommer en rød boks omkring et af svarene så var det fordi at det var det rigtige og man svarede forkert eller hvad? For omkring 5 gange der kom der en rød boks omkring det svar som jeg svarede :/
BobbeBobbeSkrevet 11/09-05 21:10 
Det var eksemplerne.
Spiller nu: Wii
quadquadSkrevet 11/09-05 21:17 
Hvilket vidst tydeligt beviser testen uegnethed som intelligensmåler ;)
JAAJAASkrevet 11/09-05 21:25, rettet 11/09-05 21:27 
Jeg svinger altid mellem 115 og 140 i de her tests, alt afhængig af indholdet. Vægten kan jo lægges på mange forskellige former for intelligens. Tager man nok af dem, kan man vel tage yderpunkterne, og så forestille sig, at man bredt set ligger et sted der i mellem.

Ting, der næsten aldrig måles, nok fordi det er svært at måle, er ting som sproglig, musisk og kunstnerisk intelligens. Men så har vi selvfølgelig DM i Rock og Nobels litteraturpris. :P
dRxLdRxLSkrevet 11/09-05 21:38, rettet 11/09-05 21:49 
Hyakotake>
Rygterne vil vide, at George Bush ligger i det område. Så kan du selv drage dine konklusioner. ;-)

Så vidt jeg ved er han målt til ca. 135. Hvilket evt. siger noget om testens velegnethed.

Edit:
Lad mig lige rette det. Fandt et link der siger midten af 120'erne.

Når det er sagt så faldt jeg også over denne tegneserie som jeg ikke kunne holde op med at grine af: IQ-test - Test Play:Right...

Så smart han var.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-05 21:48, rettet 11/09-05 21:49 
135?!

Så må han da ha´ haft en 20-30 spindoctors til at hjælpe sig ;)
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 11/09-05 21:53 
dRxL>

Edit:
Lad mig lige rette det. Fandt et link der siger midten af 120'erne.

Når det er sagt så faldt jeg også over denne tegneserie som jeg ikke kunne holde op med at grine af:

Men nu var det også da han var 22, før han begyndte at drikke og tage alt for mange stoffer. Det er nok ikke blevet bedre siden :p
dRxLdRxLSkrevet 11/09-05 21:56 
Hehe.
Men mon ikke det der skader intelligensen mest er det "God" trip han siden har været på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
seebergseebergSkrevet 11/09-05 21:59, rettet 11/09-05 22:33 
72 ;P Jeg kan ikke noget med tal! Desuden panikker jeg under tidspres :/
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/09-05 23:12, rettet 11/09-05 23:13 
134... jeg gik også totalt kold i morges over alle de tal, da jeg prøvede den.

Min hjerne KAN ikke længere lægge tal sammen, og da slet ikke når uret siger DUT DUT DUUUT efter 10 sekunder.

EDIT: 134... det samme som Palsgaard? Uncanny!
WehnerWehnerSkrevet 11/09-05 23:18 
dRxL>
Når det er sagt så faldt jeg også over denne tegneserie som jeg ikke kunne holde op med at grine af:

Doonesbury er fantastisk læsning!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/09-05 12:03 
144 til mig.

Jeg tror også det var matematikken, der knækkede mig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
GakuGakuSkrevet 12/09-05 12:07 
150
HeroldHeroldSkrevet 12/09-05 14:10 
Naiera>
Mensa kræver 160.

Forkert. Mensa kræver en IK på 130 efter nuværende testmetoder og 132/148 jvf. gamle testmetoder med en anden spredning. Tallet er fastsat efter top 2% af befolkningen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 12/09-05 15:02 
Korrekt, jeg har bare set de forkerte TV-udsendelser om folk der skulle ind i Mensa, så... Sjovt nok findes der noget, der hedder "High IQ Society", der kræver 140, men på en eller anden måde, skulle være Mensa inferiørt (med hensyn til den knold det kræver for at komme ind).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 13/09-05 19:35 
Så fik jeg prøvet og fik resultatet: 104. Alt med tal gik jeg kold overfor, og mit 03 i årskarakter på handelsskolen må siges at komme til sin ret her. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
kingsizekingsizeSkrevet 14/09-05 14:08 
132
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 14/09-05 14:23 
144 - det virkede nu mere som en stresstest end noget andet med tidsfristen, messenger kørende i baggrunden og folk på kontoret, der talte til en :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BlossomBlossomSkrevet 14/09-05 17:04 
119 til mig

jeg synes dog det var temmelig svært med alt den hovedregning..
Der var for lidt tid, og derudover er jeg blevet opflasket i skolen med lommeregner
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig