X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aftalt spil i Fifa 2005?


Svar
TLTLSkrevet 08/09-05 09:53 
For nylig så jeg DM i Fifa 2005 som blev vundet af en lyshåret fyr (Kan ikke lige huske hans navn), men en af tingene jeg bed mærke i, i deres spil, var at der hele tiden blev brugt den samme taktik. Der åbenbart næsten aldrig fejler.

Det han faktisk vandt på var at lave indlæg op til en af hans angribere ude i siden af fæltet, smække den ind over og så var det næsten umuligt for modstanderen at få hovedet på bolden, før han gjorde og scorede mål på mål på dén måde. Det ville jo ikke ske i den virkelige verden og beviser bare at spillerne i spillet ikke har evnen til at lære, bare en lille smule. Man kan derfor vinde ved at finde en fejl i spillet, hvilket jeg syntes er for ringe egentlig.

Hans taktik var sikker i ca. 85% af tilfældene... Det er da flot at han har fundet en god taktik, men når det sker op til 5 gange i en kamp og modstanderens forsvar stadig ikke stiller sig bare lidt bedre, ville jeg kalde det en fejl og det budre være muligt at lave bare lidt AI til dét formål.

Jeg ved ikke om det samme er tilfældet i PES-serien, hvis det er så har jeg ikke fundet en taktik som kan udnytte spillet på den måde endnu...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JinkJinkSkrevet 08/09-05 10:15, rettet 08/09-05 10:22 
Kan også huske jeg hørte om nogle der blev mestre(eswc tror jeg) i det spil(eller var det pes), ved at udnytte en bug i spillet.
Kender dog ikke de præcise detaljer.
Edit: Okay, fandt lidt om det. http://www.esreality.com/?a=post&id=525467
HeroldHeroldSkrevet 08/09-05 10:38 
Jeg må indrømme at jeg ikke har spillet FIFA de sidste mange år, men for nogle udgaver siden var skud ude fra linien og ind i målfeltet som regel det samme som et sikkert mål.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
quadquadSkrevet 08/09-05 15:15 
I Fifa 1996, kunne man med et kort hjørne til forreste stolpe, score i mindst 90% af alle forsøg. En bug gjorde at målmanden blev på midten, og den placerede spiller skulle bare skubbe bolden ind.
BaggyBaggySkrevet 08/09-05 16:34 
i det aller første fifa kunne man stille sig lige foran målmanden, så denne ramte en ved udspark = mål hver gang.

I Pes 4 har jeg ikke fundet nogle fejl.. men lobbet er næsten for godt.. scorer hver gang målmanden går ud i på friløber mens man ofte rammer målmanden ved en ordinær afslutning.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
CronossCronossSkrevet 08/09-05 18:30 
Jeg vil godt klassificere lobbet som en decideret fejl. Det er simpelthen umuligt ikke at score når man har fundet teknikken, og dette gør altså meget for at ødelægge spilglæden. Det har i alle tilfælde ikke være det samme for mig siden jeg mestrede teknikken...
ChronoChronoSkrevet 08/09-05 18:52 
Jeg havde regnet med at du i dit indlæg lige ville minde om at man i ISS98 med 95% sikkerhed altid kan score fra baglinjen - men den slags tricks er selvfølgelig ikke tilladte i en seriøs turnering :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DommergaardDommergaardSkrevet 08/09-05 19:18 
Hvor kan man se hvor sådanne turneringer bliver afholdt? Jeg zappede fordi DK4 forleden dag og så nogen spille NBA Street V.3 og de var da for ringe... jeg vil gerne med til sådan en turnering, kunne godt give bonus!

:)
CronossCronossSkrevet 08/09-05 20:09 
Chrono>
Jeg havde regnet med at du i dit indlæg lige ville minde om at man i ISS98 med 95% sikkerhed altid kan score fra baglinjen - men den slags tricks er selvfølgelig ikke tilladte i en seriøs turnering :)

Stilhed! ISS 98 er et ufejlbarligt spil, og stadigvæk det bedste fodboldspil nogensinde! ;)
QQSkrevet 08/09-05 20:44 
Han har sikkert benyttet sig af "OFF THE BALL-CONTROL"! Det er en styrefunktion i FIFA 2005 (også 2004) hvor man både kan styre spilleren med bolden og spilleren man vil aflevere til samtidig. Mestrer man denne teknik bare nogenlunde er det nærmest umuligt for modspilleren at forhindre mål. Det virker alt for godt og er derfor forbudt at benytte sig af på flere af de FIFA Online ligaer jeg kender, f.eks. DMT (Dansk Modem Turnering).

Underligt at man ikke har taget hensyn til det i DM.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BaggyBaggySkrevet 08/09-05 21:46 
Off the ball control er også fjernet fra fifa 06.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
TLTLSkrevet 09/09-05 02:14 
Jeg tror ikke at han bruger den teknik. Han spillede med Arsenal og de stod bare godt derinde hver gang. Det er mere den måde han ligger den ind over på der er lidt "mystisk".
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MinhMinhSkrevet 09/09-05 02:55 
I det første FIFA spil til xbox (mener det var 2003?) kunne man lave nøjagtig det samme nummer. Det eneste der var påkrævet var at man kom med et indlæg ude fra siderne og så dukkede angriberne som regel op klar til at heade bolden ind.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
TLTLSkrevet 09/09-05 21:05 
Det er nemlig dét og det er umuligt at forsvare det. Også selvom det var AC Milan som jo har en rimelig kompetent hovedstøds-mester i Jaap Stam. Dennis Bergkamp og Henry er heller ikke helt ringe til at heade, men det der jeg så er lige en tand for meget syntes jeg..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BaggyBaggySkrevet 10/09-05 03:21 
i fifa 01 kunne man også sparke indover og næsten hvergang lave sakse mål med henry ved foreste stolpe.. Lorte spil..

PES og FM manager.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
TLTLSkrevet 10/09-05 17:57 
Det minder mig om at man i Olympic Soccer til PC kan score hver gang man får indkast på modstanderens banehalvdel, ved at stille en angriber på det nærmeste hjørne af feltet og så kaste den hen til ham og lave sakse ind i næmeste trekant i målet. Det fejler aldrig :-p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig