X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Far Cry Instincts


Svar
lightyear dklightyear dkSkrevet 07/09-05 17:25, rettet 07/09-05 17:26 
Nu har jeg læst og set alt hvad der var at finde på nettet, og jeg kan kun sige at jeg er totalt solgt.

Det ser ud og lyder som et klasse projekt hvor de virkelig har lagt vægt på detaljer, nu må vi bare se om det virkelig kommer til at gå som det SKAL.

Andre der har noget at tilføje ang: forventninger eller detaljer om spillet der facinerer?
are you CHICKEN?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/09-05 18:09 
Har ikke læst så meget om det, men ud fra den smule jeg har, lyder det da ret spændende. Det oprindelige spil til PC var glimrende, omend jeg ikke var specielt vild med de fjender, der introduceres senere hen.

Først troede jeg at Instincts bare ville blive en "dumbed-down" udgave PC-versionen med nogle ligegyldige tilføjelser, men det lader til at udvikleren laver nogle spændende tiltag.

Hust iøvrigt at søge før du opretter et indlæg.
(...)
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-05 01:03 
Spillet er vist faldet heldigt ud. Gamespot skriver i deres anmeldelse:

When Ubisoft announced last year that it was going to port its hit PC first-person shooter Far Cry to the Xbox, the news generated a lot of skepticism. After all, Far Cry wasn't just one of the best PC shooters of 2004; it was also a technological marvel that pushed PC graphics to the limits. How could it possibly work on the Xbox? Well, it turns out that for starters, developer Ubisoft Montreal threw Far Cry out the window and created a new game from the ground up, one designed to take full advantage of the Xbox's hardware. That's all well and good, but what everyone didn't expect was that Ubisoft Montreal would create a game that's even better than Far Cry, and considering how good Far Cry was, that's saying quite a lot.

http://www.gamespot.com/xbox/action/farcry/review.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JloweJloweSkrevet 01/10-05 20:43 
Nøj hvor er det spil fedt!! Jeg har endda spillet det "originale" en del.
Der er bare noget mere ved det med et stort billede og joypad. Grafikken er forrygende. Historien er helt ny.

Dualwielding rocks!!!
PS. Det er dejligt umoralsk med rig brug af f***, fælder og dolken i ryggen.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
ComradeComradeSkrevet 02/10-05 18:02 
Den grafik er virkelig vild :) Ville ikke være specielt skuffet hvis det var på en next gen konsol .. Men ja et rigtig fedt spil.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-05 20:30 
Nogen som har givet sig i kast med level editoren? Den syntes jeg virkelig er lækker. Banerne er kæmpe store og man kan placere voldsomt mange ting. Der kan f.eks. være 500 træer og 300 bygninger/kasser/andre objekter.

Største minusser ved Far Cry so far..., er er den middelmådige draw-distance og den måde man styre køretøjer på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
lightyear dklightyear dkSkrevet 03/10-05 17:26 
Ja der er faktisk ret store muligheder med mapeditoren, har selv formået at skabe 2 ret sjove maps på et par timer.

Middelmådig draw-distance? Taler vi om det samme spil!

Sjovt nok er jeg faktisk blevet ret god med køretøjerne som godt nok kræver koncentration og forudtænkning hvis man vil køre og skyde samtidigt og selvfølgelig ramme nogen.
are you CHICKEN?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-05 11:46, rettet 04/10-05 11:51 
Ja, vi snakker samme spil. Hvis du bygger et højt tårn, og kigger ned derfra, så er græsset væk, og der er bare en grøn overflade. Det ser ikke ret godt ud. Desuden er der også rigtig mange pop-ups rundt omkring i campaign delen af spillet. Værst er det da spillet starter og man flyver ind over øen.

Det med køretøjerne er jeg også ved at lære. Ville dog til hver en tid foretrække 3rd person og Halos styring.

Et andet minus ved spillet er, at det er så ensformigt. I hvertfald de timer jeg har prøvet det. Der har det været det samme igen og igen. Ikke engang da man får de der evner ændres spillet ret meget.
Havde forventet lidt mere, grundet alle mine PC venners hype.
Spiller nu: Phantasy Star IV
lightyear dklightyear dkSkrevet 04/10-05 13:59 
Jeg er med på at halo styring og 3rd person er mere intuitivt og mere præcist, men ville tro at køretøjer ville være for overpowered med 3rd person, da man ikke kan hoppe så højt og bevæge sig særlig hurtigt i forhold til bilerne og bare du snittes er du jo 100% død, så imo har de valgt det rigtige i multiplayer.

Kan give dig ret i at de trækker ned i detaljerne over afstande, men synes stadigvæk at spillet overall har en flot grafik i singleplayer og multiplayer.

Singleplayer delen er noget at det bedste ved spillet imo, pga måden jeg spiller på og måden jeg tænker på synes at det er en del andeledes end de fleste fps til xbox, men det er nok bare noget med smag og behag.
are you CHICKEN?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-05 14:11 
Jeg syntes heller ikke spillet er ringe. Det hele er bare set mange gange før. Og grafikken er bestemt ikke ringe, det er bare et slag i nyren når man beundrer omgivelserne og der så pludselig dukker træer op, eller textures bliver groft opdateret i baggrunden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
lightyear dklightyear dkSkrevet 04/10-05 14:36, rettet 05/10-05 12:57 
Jeg er helt med, men har seriøst ikke oplevet det, kun det med textures forsvinder over afstande aldrig popup med træer eller ligene.

EDIT: Har nu lagt mærke til at buske og små træer nogen gange laver popup.
are you CHICKEN?
HulleHulleSkrevet 21/02-06 17:01 
Nogen andre der har oplevet problemer hen imod slutningen af spillet?

*Semi spoiler*

Jeg er kommet til øen hvor man styrter ned med helikopteren, og er nået helt til bossen. Problemet er bare at hver gang jeg dør, så skal jeg starte helt forfra på banen. Det tager ikke andet end fem minutter at kommet til bossen hvis man turbo løber igennem. Men efter 10. gang, så gidder jeg virkelig ikke starte forfra mere.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RitesRitesSkrevet 21/02-06 20:01 
Problemer? Som i tekniske problemer, eller er det bare svært?

Jeg syntes spillet være underholdende, men let.

Bare skyd osv. til han kommer ned på jorden, så tæsk ham i nærkamp. Piece of cake :)
» a winner is you «
lightyear dklightyear dkSkrevet 21/02-06 21:20 
Piece of cake er måske lige lidt overdrevet :^)

Jeg selv oplevet også utallige gange at dø til sidst, men fandt hurtig ud af at gøre brug ad de mange health kits der ligger på banen (brug dem når man når ned mod en 20 i hitpoints), også selvfølgelig en blanding af dual og dine "dyre kræfter".

Nogen der stadigvæk spiller det online?
are you CHICKEN?
HulleHulleSkrevet 21/02-06 23:47, rettet 21/02-06 23:51 
Måske jeg har formuleret mig lidt dårligt :) Spillet plejer at gemme i checkpoints, så man ikke skal starte helt forfra på banen når man dør. Selvom jeg får meddelelse om at den har gemt på checkpoints, og der er vist omkring 4 inden bossen, starter den alligevel helt forfra på banen når jeg dør.

Fandt ham heller ikke umiddelbart nem og blev derfor frustreret over denne fejl der har sneget sig ind.

Ret apropo fejl, så kan jeg heller ikke skippe den første cutscene der kommer før hovedskærmen. Den varer omkring to minutter :/

Spiller det ikke online, da jeg desværre ikke har live, men jeg er da frisk på en online kamp i PC versionen ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/02-06 09:05 
Det har jeg så ikke oplevet før.

Pc versionen er for længst solgt.
are you CHICKEN?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/02-06 10:48 
Hulle>
Ret apropo fejl, så kan jeg heller ikke skippe den første cutscene der kommer før hovedskærmen. Den varer omkring to minutter :/

Jeg er også igang med spillet for tiden og jeg har det samme problem. Pænt frustrerende. Derudover har spillet også nogle ugudeligt lange loading-skærme hos mig...

Ser man bort fra disse ting og andre småfejl, så er det da et ganske fornøjeligt spil. Man skulle tro at jeg efterhånden var blevet træt af at flænse fjolser og sende dem flyvende med min nærkamps-feral ability (og høre deres komiske skrig), men nej... ;)
(...)
RitesRitesSkrevet 22/02-06 11:40 
Jeg klarede det i første forsøg, og gjorde det derefter igen. Så ang. savepoints, så har jeg ikke haft problemer der.
» a winner is you «
HulleHulleSkrevet 22/02-06 13:15 
Nej, man bliver aldrig træt af at sende fjenderne afsted med et vel placeret slag :)

Skulle jeg vælge mellem de to versioner, så ville PC udgaven vinde. Den er, i følge mig, et lille stykke bedre end xbox versionen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/02-06 13:48, rettet 22/02-06 13:49 
Enig, jeg synes også PC-versionen står stærkest. Det har selvfølgelig en del at gøre med det grafiske, hvor Instincts (ihvertfald på mit fjernsyn) ikke helt kan hamle op, men meget af originalens frihed er også blevet ofret i skiftet til konsol.

Derudover er det irriterende, at alle skydevåben, undtagen sniper riflen, har en ret begrænset "effective range". Når der er en bestemt afstand mellem spilleren og fjenderne kan man stå og pumpe bly i deres retning uden det rører dem...

Når det så er sagt er feral abilities og fælder nogle ret underholdende tiltag!
(...)
HulleHulleSkrevet 24/02-06 12:24 
Du har fuldstændig ret både med friheden og våbenes "effective range".

Det er hamrende irriterende at spilde et magasin eller to på en mand og så finde ud af at du ikke er "tæt" nok på. Det lader ikke til at fjenderne har samme problem.

At angribe en base er heller ikke helt det samme, når du næsten er tvunget til at direkte frontal angreb. Her er det federe når man i PC udgaven får lov til at studere dine omgivelser inden angrebet påbegyndes.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig