X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saturn med svigtende hukommelse


Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/09-05 16:02 
Nu har jeg nydt Radiant Silvergun igennem et stykke tid, men jeg er sikker på at jeg ville kunne nyde det endnu mere, hvis min saturn kunne huske mine saves.

Jeg er ret sikker på at batteriet er kogt, da den beder mig om at indtaste dato hver gang jeg tænder den, men har det nødvendigvis noget med den interne hukommelse at gøre?

Hvis det er batteriet der skal fikses for at få den til at huske, er der så noget jeg bør vide?
Jeg har lige åbnet det lille plasdæksel bagpå maskinen og konstateret at der sidder noget der kunne ligne et (meget gammelt) batteri. Desværre ser det umiddelbart ud til at sidde ret godt fast.

Nogen herinde der har erfaring med de sager?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 07/09-05 16:07 
Yep, jeg har skiftet et, der led af det samme. Det sidder forholdsvist godt fast, men kan uden større problemer løftes ud med en lommekniv. Så tager du det bare med til nærmeste urhandler og viser ham/hende det. Et nyt koster ikke mere end 20-30 kr., så hudt jeg visker.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 16:09 
Men batteriet holder ikke for længe, så en memcard skal man alligevel have på et tidspunkt, hvis man mener det seriøst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 07/09-05 17:00, rettet 07/09-05 17:01 
Mine har da holdt i hvert fald 2 år eller der om kring. Men ok, skal man gemme noget for tid og stedse, er det selvfølgelig ikke godt nok.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 17:25 
Det første nye jeg købte levede så vidt jeg husker i cirka et halvt år.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 07/09-05 17:43, rettet 07/09-05 17:45 
Så er der blevet solgt dig et møgbatteri.
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 18:00 
Det vil jeg nu også mene. Jeg skiftede mit (i øvrigt fandt jeg det relativt nemt) da jeg købte maskinen brugt, og det holdte altså et godt stykke tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/09-05 19:01 
Hvilken type batteri er der tale om? Det skulle vel aldrig være et af dem man kan få i batteripakken til en tier i Tiger?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-05 19:05 
CR-2032 Det samme der også sidder i en Dreamcast VMU.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Michael_Michael_Skrevet 07/09-05 20:56 
Jeg har lidt samme problem som RJK - på min Japanske Saturn. Levetid ca. 6 måneder.
På min PAL Saturn er vi vist oppe på noget der ligner 4-5 år.
Mærkeligt, men ikke noget jeg gider gå i dybden med. Memorycard er vejen frem under alle omstændigheder.
Per SPer SSkrevet 07/09-05 20:58, rettet 07/09-05 20:58 
Jeg har også kun kørt med memorycard i årevis. Jeg har 2 og har ikke en gang fyldt det første.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-05 21:03 
Der ligger ca 420? blocke på maskinen. Hvor meget ligger der på et memory card?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Michael_Michael_Skrevet 07/09-05 21:08 
Mener det er ca. 8.000 men jeg checker lige om et øjeblik.
dRxLdRxLSkrevet 07/09-05 21:11 
Okay, nu har jeg sat batteri fra en VMU i, men det er da vist kun en midlertidig løsning, da jeg går ud fra at maskinen igen glemmer alt når batteriet er færdig?

En anden lille ting, kan man få en japansk Saturn til at "snakke" engelsk i menu'erne?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 07/09-05 21:13, rettet 07/09-05 21:19 
Mener det er omkring en 3000.
Detsvære er det ikke alle Saturn spil der understøtter Memory-Card, så man er nød til at føre savegamet over på maskinens interne memory når det skal bruges.

Jeg kan huske at når jeg spiller Nights så virker det fint med Memory-Card men ikke spillets A-live funktion. Musikken ænder sig lidt fra gang til gang. Men kun hvis A-live filen ligger på den interne memory.
Hvorfor ved jeg ikke?
Michael_Michael_Skrevet 07/09-05 21:18 
dRxL>
Okay, nu har jeg sat batteri fra en VMU i, men det er da vist kun en midlertidig løsning, da jeg går ud fra at maskinen igen glemmer alt når batteriet er færdig?

Det gør den, og såvidt jeg husker advarer den ikke mod snarligt blackout.

En anden lille ting, kan man få en japansk Saturn til at "snakke" engelsk i menu'erne?

Jeg kan, men min er også lidt atypisk, da det er en Japansk Saturn med US BIOS indlagt.
Michael_Michael_Skrevet 07/09-05 21:30 
Greaseball>
Detsvære er det ikke alle Saturn spil der understøtter Memory-Card, så man er nød til at føre savegamet over på maskinens interne memory når det skal bruges.

Hvis du bruger et officielt Sega memorycard burde alle spil benytte sig af in-game save funktionen - også på cartridget.
Jeg har hørt at det problem du beskriver kun forekommer ved brug af 3rd party memorycards.
dRxLdRxLSkrevet 07/09-05 21:31 
Jeg kan, men min er også lidt atypisk, da det er en Japansk Saturn med US BIOS indlagt.

Det vælger jeg at forstå som "nej" ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 07/09-05 22:01 
Palmer Eldritch>

Hvis du bruger et officielt Sega memorycard burde alle spil benytte sig af in-game save funktionen - også på cartridget.
Jeg har hørt at det problem du beskriver kun forekommer ved brug af 3rd party memorycards.



Jeg har et officielt SEGA memory card. Og hvis man tager nogen af de første spil så vil de automatisk gemme på den interne memory også selv om kortet sider i. Den eneste måde at få deres save-fil over på kortet er fra Saturns memory menu.
Dette gælder også nogen få spil fra andre firmaer.

Lidt lige som at nogen få Dreamcast spil kun vil bruge et memorycard som sider i Joypad 1.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 22:05 
Men det kan man vel stadig gøre uden batteriet. Batteriet gemmer jo bare dataene, mens maskinen er slukket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 07/09-05 22:09, rettet 07/09-05 22:11 
Intet problem. Man skal bare huske at hvis spillet ikke gemmer automatisk på kortet, at kopier save-gamet over på kortet FØR man slukker maskine.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 08/09-05 00:08 
dRxL>
En anden lille ting, kan man få en japansk Saturn til at "snakke" engelsk i menu'erne?

Ja, det kan man. Fra hovedmenuen med cd-afspilningsknapperne trykkes på knappen øverst i midten, hvorefter menupunktet nederst til højre vælges. Herefter vælges menupunkt nummer to, og engelsk kan derefter aktiveres - nu er alt på engelsk :)
元気ですか。
dRxLdRxLSkrevet 08/09-05 00:33 
Oh bliss =)

Jeg var ellers lige ved at finde mig en amerikansk bios at sætte i ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig