X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP UMD


Svar
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 18:15, rettet 06/09-05 19:04 
Ved nogen hvor man kan købe dem billige i danmark til f.x: under 200 kr.
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 18:48 
Det kan man ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 06/09-05 19:49 
Var det netop ikke Axelmusic der havde en masse til omkring 90-120 kroner? Og de har da fysiske butikker?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 20:01 
Det er region 1.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 06/09-05 20:31 
Prisen på de fleste film ligger da omkring de 150 kr. (I Robot, Dodgeball, Alien Vs. Predator m.m.) det er kun vist syge syge Buena Vista der mener de skal have næsten det dobbelte for deres film...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 20:37 
Jeg har kun set film til 200,-, men det er så også kun i en tilbudsavis fra Elgiganten og i EB jeg har kigget...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
rapsacrapsacSkrevet 06/09-05 21:34 
Fona skal have 150 for deres
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
RJKRJKSkrevet 07/09-05 09:50 
Det er simpelthen vildt at købe PSP-software i de danske butikker. Jeg var igennem Game, EB Games og Stereo Studio i går og alle film lå på 199 (mod 100-120 fra Axel, leveret) og spillene på 399-549 (mod 299 fra Axel, leveret). Det er utroligt at vi næsten skal betale det dobbelte af hvad tingene koster andre steder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 07/09-05 09:58 
I starten vil priserne variere en del fra sted til sted, men vil efterhånden falde på plads.

I GAME Viborg er alle film f.eks. ikke en krone over 149,- fordi vi har tilpasset os markedet. Lige præcis Axel bør du nok ikke sammenligne med, da de jo kører import fra andre lande og varen derfor ikke er den samme. Lokale afgifter og skidt herhjemme må med i beregningerne, ellers er du ude på et sidespor...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 10:04 
Du må gerne læse det som angreb på de danske butikker (hvad du selvfølgelig gør ;)), men jeg tænker nu mest på hvad forbrugerne skal gøre, og der skal man selvfølgelig sammenligne med Axel. Som altså også betaler de "lokale afgifter og skidt".

Men 149,- for filmene er da langt mere rimeligt - hvorfor slår det ikke igennem i alle GAMEs?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 07/09-05 10:09 
Det vil jeg også skyde på det gør efterhånden. Nogen skal jo være forgænger, og tit er beslutningstagerne i toppen ikke dem, der har fingeren på pulsen i det virkelige livs udvikling og priskrige.

Jeg er da enig i, at det virker frustrerende at man kan finde en vare så meget billigere på nettet, men sådan er det nu engang med Internet shops. De har slet ikke de samme udgifter til f.eks. dyre lokaler på det rigtige sted og personalelønninger. De kan teoretisk set nøjes med en garage og et webhotel med email, som de kan besvare når de har fri...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 12:53 
Ja, men det gør lige præcis Axel jo ikke. De har i øvrigt også butikker på nogle temmelig dyre adresser...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 07/09-05 13:04 
Det er jeg godt klar over de har, men der er priserne og varerne vist heller ikke de samme, er de?

Hvis de ikke importerer, hvorfor er det så kun US/CAN UMD man kan købe hos dem? De bliver vel ikke normalt udgivet herhjemme?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 07/09-05 13:19 
Ja, Axels onlineshop har vist ikke forfærdeligt meget med butikkerne at gøre i sidste ende :) Er det ikke noget med at de reelt bare er en kontaktformidler for en canadisk butik?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 07/09-05 13:23 
Grundet de fantastiske regler som Brian Mikkelsen lavede, der rigtigt hjælper forbrugerne, så de ikke bliver forvirrede og kommer til at købe et produkt, der ikke kommer via en dansk distributør, så blev Axels onlinekoncept jo ulovligt i Danmark. Så derfor kan importbutikken jo ikke ligge i Danmark. Det ville være ulovligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/09-05 14:45, rettet 07/09-05 14:46 
Jeg vil sige mht. spillene at jeg har diskuteret med flere danske distributører hvordan de i deres vildeste fantasi kan forestille sig at kunderne vil købe PSP-spil med pris der er 50 % højere. Når de samme kunder med held kan bestille de samme spil via Internettet. Det svar jeg får er at nogen "oppe i systemet" har bestemt at det er niveauet. Det er netop de samme mennesker som ikke har fingeren på pulsen og ved hvad der foregår ude i butikkerne og hos kunderne. MEN man må vel tro at de ægte markedsmekanismer slår igennem, så der sker en eller flere af følgende ting: Priserne sættes ned så det ikke kan betale sig at importere, kunderne (og her taler vi om den store grå masse, ikke de 400 nørder på PR) accepterer prisniveauet eller ingen køber PSP-spil og nøjes med at se film, høre musik og dyrker "home brew"-markedet.

Når jeg får at vide at "En Kæmpestor Efterårs-titel" forventes at lande på en vejl. uds. på 599,- (hvilket naturligvis også afspejles i indkøbsprisen) og at denne pris er det absolut mindste som "Udgiveren" (i UK/USA) vil acceptere for Danmark og at de gerne så et endnu højere prispunkt, så er jeg helt sikker på at de ikke har jordkontakt.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 14:47 
Så er det godt at jeg køber GTA hos Axel ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/09-05 14:55 
:D
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 15:19 
Det lyder sgu da fuldstændig vanvittigt. De må da være blæste. Eller noget værre.

Tror de vi har med SNES-spil at gøre eller hvad?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/09-05 18:35 
Jeg fatter simpelthen ikke konceptet med UMD film.
Forestiller Sony sig virkelig at folk vil købe en film i ringere opløsning, uden ekstra materiale, og i et format som ikke kan afspilles af noget andet apparat end PSP, når de kan få samme film til samme pris (eller billigere) som de kan se alle steder til alle tider?

Hvis filmene var svine billige, som f.eks. under halv pris, eller man kunne få dobbelt pakker med begge typer skiver, kunne jeg forstå det, men ikke som det er nu.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 07/09-05 18:44 
Men hvad vil du bruge det argument til, når du sidder i toget med din PSP og gerne vil se en film?

Jeg vil igen sige at jeg er meget tilfreds med konceptet og nu oppe på fem film. Jeg så senest UMD film i går, da jeg kørte med toget hjem fra København. Det fungerer glimrende.

Men selvfølgelig er det begrænset hvor mange vil købe og hvor meget man vil give. Som jeg vist har sagt andetsteds, så holder jeg mig til film jeg ved jeg kan tåle at se mange gange, og som kan købes til omkring hundrede kroner. Jeg ender nok med at se de film 5-10 gange hver, så jeg synes det er en meget fornuftig investering for mit vedkommende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 07/09-05 18:46 
Det var næsten det samme folk sagde med DVD i starten...
UMD gør det let at have en film med på turen, og PSPen skærm er for mange mere behagelig at se på end et CRT fjernsyn.
Opløsning og ekstramateriale betyder ikke så meget når vi snakker lommeformat...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RuneSPRuneSPSkrevet 07/09-05 18:51 
Zzap!>
Jeg fatter simpelthen ikke konceptet med UMD film.
Forestiller Sony sig virkelig at folk vil købe en film i ringere opløsning, uden ekstra materiale, og i et format som ikke kan afspilles af noget andet apparat end PSP, når de kan få samme film til samme pris (eller billigere) som de kan se alle steder til alle tider?

Hvis filmene var svine billige, som f.eks. under halv pris, eller man kunne få dobbelt pakker med begge typer skiver, kunne jeg forstå det, men ikke som det er nu.

De er da vist heller ikke helt galt i byen da filmene da sælger rimelig godt, mere end hvad spillene har solgt indtil videre. Selvom jeg er helt enig med dig. Men det kan jo være at det går over.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 18:59 
KTC>
Det var næsten det samme folk sagde med DVD i starten...

Omvendt vil jeg give Zzap! ret i at filmselskabernes tankegang er ret underlig, og at det nærmest virker som om de tror at UMD er det nye dvd. Alt det der med alle nye titler til fuldpris kan da umuligt sælge ret godt. Jeg tror aldrig jeg selv eller andre ville købe en UMD-film over en dvd-film. Det fungerer da kun som supplement. Et godt supplement, men stadig kun et supplement.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 07/09-05 19:13, rettet 07/09-05 19:18 
KTC>
Det var næsten det samme folk sagde med DVD i starten...

Hvad sagde folk? Det kan jeg ikke huske noget med. Kun at der var nogen uenighed om *hvornår* DVD ville slå igennem for alvor ikke om det ville gøre det
UMD gør det let at have en film med på turen, og PSPen skærm er for mange mere behagelig at se på end et CRT fjernsyn.
Kun hvis man sammenligner med et gammeldags 50Hz fjernsyn, selvom opløsningen her også er større.
Opløsning og ekstramateriale betyder ikke så meget når vi snakker lommeformat...
Det betyder noget hvis filmen og formatet i det hele taget, skal have nogen fremtid og relevans.
Mini LCD skærme skulle jo gerne få højere opløsning i fremtiden, og det skulle også gerne blive muligt at afspille UMDer på andre apparater end PSP.
RJK>
Men hvad vil du bruge det argument til, når du sidder i toget med din PSP og gerne vil se en film?

Jeg vil igen sige at jeg er meget tilfreds med konceptet og nu oppe på fem film. Jeg så senest UMD film i går, da jeg kørte med toget hjem fra København. Det fungerer glimrende.
Jeg kan godt se at det er smart for folk der rejser meget, med lange rejsetider ud een køre, og som måske ikke har så meget tid at se film derhjemme, men det drejer sig vist om en meget lille del af befolkningen (og der findes jo faktisk transportable DVD afspillere).
Jeg har meget svært ved at forstille mig at jeg skulle få en ubændig lyst til pludselig at se *noget* af en lang-film på en halvtimes tog eller bustur og så forsætte en anden gang. Det ville både være synd for filmen og min oplevelse af den.

Hvad jeg derimod godt kunne tænke mig, var at kunne se mindre ting som f.eks. afsnit af en tv-serie, en kortfilm, eller andet lettere fordøjeligt materiale.
Men den slags er der formentlig ikke planer om at udgive på UMD.
Man kunne downloade til mem-stick, men så skal man først købe et stort (dyrt) et af slagsen, finde filen, finde ud af at få den lagt over på sticket i det rigtige format osv. Så taler vi jo heller ikke UMD mere.
Men selvfølgelig er det begrænset hvor mange vil købe og hvor meget man vil give. Som jeg vist har sagt andetsteds, så holder jeg mig til film jeg ved jeg kan tåle at se mange gange, og som kan købes til omkring hundrede kroner. Jeg ender nok med at se de film 5-10 gange hver, så jeg synes det er en meget fornuftig investering for mit vedkommende.
Nu er jeg en af den slags skøre personer der faktisk prøver at se de film jeg holder af så lidt som muligt, for ikke at tyndslide dem (billedlig talt).
Jeg har på fornemmelsen at jeg ikke er helt alene på det punkt.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 19:28, rettet 07/09-05 19:33 
Zzap!>
Hvad jeg derimod godt kunne tænke mig, var at kunne se mindre ting som f.eks. afsnit af en tv-serie (...)
Men den slags er der formentlig ikke planer om at udgive på UMD.

Prøv igen ;)

Der er allerede kommet en del anime på UMD.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 07/09-05 19:56 
Zzap!>
Hvad sagde folk? Det kan jeg ikke huske noget med. Kun at der var nogen uenighed om *hvornår* DVD ville slå igennem for alvor ikke om det ville gøre det
Mange syntes det var latterligt at give så meget mere for en DVD i forhold til VHS (husk på at priserne i starten var meget anderledes end nu). De gad ikke købe en maskine, som kun kunne afspille DVD når de havde en video, som kunne optage deres favoritprogrammer, havde billigere film og næsten var at finde i et hvert hjem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PapandPapandSkrevet 07/09-05 19:58 
UMD film sælger. Jeg langer næsten lige mange film over disken, som jeg sælger spil.
Personligt ville jeg måske kunne finde på at købe en enkelt, men det ville kun være for lige at kunne blære med det.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Zzap!Zzap!Skrevet 07/09-05 19:58, rettet 07/09-05 20:07 
Naiera>
Zzap!>
Hvad jeg derimod godt kunne tænke mig, var at kunne se mindre ting som f.eks. afsnit af en tv-serie (...)
Men den slags er der formentlig ikke planer om at udgive på UMD.

Prøv igen ;)

Der er allerede kommet en del anime på UMD.
Okay, så er det da helt klart noget af det jeg skal have når/hvis jeg engang køber en PSP. Selvom der ikke var nogen af de titler, der får mig helt op at ringe, udover dem af dem jeg har i forvejen.
Men hvis der bliver sendt andre tv-serier, så begynder det jo at ligne noget.

OT: Apropo anime, husk forresten tilmelding til J-popcon 2005 (står P:R også for spilrummet i år?)!
KTC>
Zzap!>
Hvad sagde folk? Det kan jeg ikke huske noget med. Kun at der var nogen uenighed om *hvornår* DVD ville slå igennem for alvor ikke om det ville gøre det
Mange syntes det var latterligt at give så meget mere for en DVD i forhold til VHS (husk på at priserne i starten var meget anderledes end nu). De gad ikke købe en maskine, som kun kunne afspille DVD når de havde en video, som kunne optage deres favoritprogrammer, havde billigere film og næsten var at finde i et hvert hjem.
Der var jo bare tale om ganske almindelig forbruger latens, som det også var tilfældet med 78 - LPer og LPer - CDer.
DVD var jo fra starten tænkt som et standard format, der skulle kunne bruges i en lang række sammenhænge og maskiner
D.K>
UMD film sælger. Jeg langer næsten lige mange film over disken, som jeg sælger spil.
Personligt ville jeg måske kunne finde på at købe en enkelt, men det ville kun være for lige at kunne blære med det.
Bingo! Jeg har kraftigt på fornemmelsen at det bare er mens det stadig har nyhedsværdi at der er populært. Giv det et halvt år, så tror jeg at markedet for UMD film er kølet ned til frysepunktet.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 07/09-05 20:18, rettet 07/09-05 20:18 
D.K>
UMD film sælger. Jeg langer næsten lige mange film over disken, som jeg sælger spil.

Det kan man jo ikke argumentere imod, men personlig ville jeg hellere anskaffe mig en bærbar PC, hvis jeg skulle se film i tog, fly osv. på grund af den større skærm og fleksibiliteten i mine filmindkøb.

Omvendt kan jeg også godt se, at netop størrelsen kan være et problem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 20:29 
Zzap!>
Okay, så er det da helt klart noget af det jeg skal have når/hvis jeg engang køber en PSP. Selvom der ikke var nogen af de titler, der får mig helt op at ringe, udover dem af dem jeg har i forvejen.
Men hvis der bliver sendt andre tv-serier, så begynder det jo at ligne noget.

Enig, jeg vil også gerne se dem udgivet her. Hvis vi virkelig kunne få en prissætning der nogenlunde minder om den amerikanske (75,- for 2-4 afnsit? Yessir! ;), ville det være kanon fedt. Dét ville være ideelt til en længere togtur. Så skulle de selvfølgelig sælges i DSB-kioskerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MalundMalundSkrevet 07/09-05 20:33 
Nogle der ved om der er kommet noget simpsons til PSP endnu, eller om der kommer noget.
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 20:55 
Kan du ikke selv prøve at finde ud af det? Du kunne evt. søge hos Axel Music.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MalundMalundSkrevet 07/09-05 21:02 
Jo det kunne bare være der var nogel der viste det.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 07/09-05 21:17 
Er det mærket der gør det så dyrt eller navnet
RJKRJKSkrevet 07/09-05 22:03 
Zzap!>
OT: Apropo anime, husk forresten tilmelding til J-popcon 2005 (står P:R også for spilrummet i år?)!

Ja.

Mht. at se en film flere gange synes jeg det er et temmelig dårligt argument for at UMD-film skulle være noget bras. Så kan du da sige præcis det samme om dvd-film. Jeg tror tværtimod at de fleste af os har en pæn håndfuld film, som vi har set utallige gange og kan se igen og igen, uden at blive trætte af dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 07/09-05 22:17, rettet 07/09-05 22:18 
Jeg har da også nogle film jeg kan se igen (efter nogen tid), men så tager jeg mig tid til det.
Jeg kunne ikke forestille mig, at lige at kyle en disc i maskinen og se det kvarte af et mesterværk (eller et svendestykke for den sags skyld).
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 07/09-05 22:31 
UMD-film er selvfølgelig beregnet til at man har to timers tid til dem. Alt andet ville da være synd. I det hele taget er PSP'en og udvalget vel væsentligt mere gearet til folk der har mere end en halv times transport end under - modsat DS'en som jeg synes virker bedre i korte intevaller.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 08/09-05 00:36 
King Chaos>
MEN man må vel tro at de ægte markedsmekanismer slår igennem, så der sker en eller flere af følgende ting: Priserne sættes ned så det ikke kan betale sig at importere,

Jeg venter stadig på, at det sker for almindelige konsolspil.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/09-05 06:15 
Ja, men forskellen er at for håndholdte er spillene lige til at spille, mens for de almindelige konsoller skal din maskine chippes (eller andet huttelihut) og det kan man ikke forvente at familien Frederiksen får gjort.
JmogJmogSkrevet 08/09-05 18:22 
Nu var det skam ikke i forhold til amerikanske priser. Jeg tænkte nærmere på engelske priser versus danske priser.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/09-05 18:41 
Ah! Ja... well...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 08/09-05 21:20 
Er der slet ikke nogen der ved hvor man kan få dem billige >_<


P.S: Handler denne tråd ikke om hvor man kan få UMD film billige >_<
JmogJmogSkrevet 09/09-05 14:14 
Hvis du vil have billige R2 UMD'er, så glem det. Normalprisen er 150 og opefter. Det er kun R1-filmene, der ligger i et tåleligt prisleje. Der er Axel nok et af de bedre bud.
Le RoofLe RoofSkrevet 14/09-05 22:01, rettet 14/09-05 22:01 
Fandt da I, Robot til 99 kr i EL-Giganten i Fields, for nogle dage siden :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
MajorPMajorPSkrevet 18/09-05 16:50 
DVDcrave.com er rimelig billig. UMD-filmene koster omkring 95 kr., og dertil kommer så forsendelsen, men den er ikke voldsom dyr.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
millenniummillenniumSkrevet 03/03-13 13:08 
Jeg sælger ud af mine UMD film til PSP.

Er det noget noget vil byde ind på...?

Jeg har Die Hard 4.0, The Nightmare Before Christmas, Family Guy - Blue Harvest og Kill Bill2

Alle sammen mint med covers.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig