X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DR-Licens


Svar
JimPPJimPPSkrevet 06/09-05 14:45 
Jeg vil lige understrege, jeg betale min skat med glæde, det genere mig bestemt ikke at bidrage til samfundet som en helhed, men at betale for et produkt jeg ikke bruger, af tvang, det irritere mig grænseløst. Jeg har netop nu betalt min Licens, da jeg noget tungnem måtte indse at den eneste måde jeg kunne komme uden om var at smide samtlige fjernsyn og radioer i min hustand af ht.

S... Se hele indlægget
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
142 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/09-05 20:46 
Sumez>
Bare fordi du synes den slags er godt ...

Det gør jeg sådan set ikke.
Ingen af de nævnte bands er min personlige musiksmag.

Men derfor kan jeg alligevel godt gennemskue, at franske dokumentarserier, der belyser Bush administrationen og 9/11 angrebene, aldrig vil kunne blive vist andre steder end på DR - måske TV2.

Og nej jeg mener ikke at det skal være indkomstafhængigt.
Det er for mig fuldstændig ulogisk, at tilbuddene i velfærdsstaten skal koste mere for de velstillede end andre.
Men jeg kan ikke komme i tanke om et bedre system, hvis vi ser på skatten som helhed.

Mht licens isoleret, ville det eneste logiske IMO være at betale efter forbrug.
Det ville bare ikke være praktisk muligt, for flertallet vil hellere se Huset og Vild Med Dans end Kontant, og så ville ideen med licensen jo forsvinde.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 08/09-05 20:49 
SeventhSun>
Det ville bare ikke være praktisk muligt, for flertallet vil hellere se Huset og Vild Med Dans end Kontant, og så ville ideen med licensen jo forsvinde.

...og så vil flertallet jo også få noget de gider at se for deres penge, i stedet for at betale for noget som kun mindretallet ser.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/09-05 20:54 
Sumez>
Jeg er ret sikker på at det er noge Casper Christensen, og Lasse Rimmer, Lars Hjørtshøj og Frank Hvam selv besluttede sig for at lave.

Æh tror du at DR er sådan et åbent båndværksted eller hvad?
Man skal jo lissom have lov og plads til at sende et tv-program, uanset indhold.

Om Mandrillen kunne være blevet sendt på en anden kanal, er jo en håbløs diskussion. Det gjorde det ikke.
Og umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om et lignende program, der er blevet sendt på en anden kanal.


Mht. P3 og musik, så er det et faktum, at P3 er den eneste danske radiokanal, der "breaker" ny dansk musik i øjeblikket.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 08/09-05 20:58, rettet 08/09-05 20:59 
SeventhSun>
Om Mandrillen kunne være blevet sendt på en anden kanal, er jo en håbløs diskussion. Det gjorde det ikke.
Og umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om et lignende program, der er blevet sendt på en anden kanal.

"Stop en ½" på 3+ (i nærheden af 2 år før Mandrillen) der var springbrættet for Thomas Wivel og Carsten Bang, og som med sikkerhed har haft en rimelig effekt på stand-up-folkets tv-indtog.

Måske ikke helt det samme, men tæt nok på.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 08/09-05 20:59 
SeventhSun>
Mht. P3 og musik, så er det et faktum, at P3 er den eneste danske radiokanal, der "breaker" ny dansk musik i øjeblikket.

Måske. Men ikke dansk musiks eneste mulighed for at komme nogle vegne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 08/09-05 21:02 
Core>
"Stop en ½" på 3+ (i nærheden af 2 år før Mandrillen) der var springbrættet for Thomas Wivel og Carsten Bang, og som med sikkerhed har haft en rimelig effekt på stand-up-folkets tv-indtog.

Faktisk var de på ZTV sammen med Jacob Petterson og for den sags skyld Uffe Holm inden da. Selvom ZTV var en kommerciel fiasko, fordi firmaerne ikke købte reklmaer nok til at fylde blokkene ud, så havde de bedre fat i de unge seere (bl.a. mig) end MTV havde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 08/09-05 21:03 
Der er ikke noget af det popmusik, DR "breaker", som jeg gider lytte til. Og hvis man skal give nogen credit for at den slags bands er kommet frem, må det være selvopofrende pladeselskaber som Crunchy Frog. Ikke P3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 08/09-05 21:05 
Og reklameblokke i stedet for licens er vel ikke nogen hindring for at de skulle kunne blive ved med at spille nye bands.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 08/09-05 21:14, rettet 08/09-05 21:25 
Argh. Den dag der kommer reklamer på P3 skyder jeg Kenneth Plummer. Eller noget.

Det må IKKE ske. Ingen former for DR skal have reklamer af nogen art overhovedet. Aldrig. Licens er Gud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 08/09-05 21:16 
SeventhSun>
Jeg synes det er sørgeligt, at der åbenbart er så stor koncensus om at licens er noget skidt.

Jeg tror du er lidt for hurtig med den der konklusion. Det vi i bund og grund er kede af, er at vi betaler for noget, vi reelt ikke bruger. Og det er mange penge. Jeg er ret sikker på at vi er enige om at bruger vi det, har vi heller ikke noget problem med at betale for det.

Min kæphest er at jeg ikke har noget aktivt valg. Har jeg et tv stående, skal jeg betale licens, uanset om jeg bruger det til tv eller ej. Jeg vil faktisk kun bruge mit tv til at spille konsol på, og se DVD-film. Jeg ser slet ikke tv lige for tiden - godt nok er mit tv også i stykker, men jeg kunne sagtens se det på mit tv-kort istedet. Det gør jeg bare ikke.

Selvfølgelig kan vi så diskutere om DR ville kunne levere tv af samme kvalitet, hvis folk kunne fravælge licensen, men det er en helt anden debat. Jeg vil bare gerne kunne slippe for at betale for et produkt jeg får tvunget ned i halsen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MarcusMarcusSkrevet 08/09-05 21:17, rettet 08/09-05 21:42 
Der er sikkert også noget oplysning/informering af befolkningen involveret. Opdatering af hvad der sker i verden, eksperters syn på diverse sager og viden.

Jeg er egentligt glad for at der er en kanal der har en nærmest sikret betaling så de ikke skal fokusere på hvad der hitter, for det ved de fleste hvordan er....hitliste musik, hitliste film, hitliste blade, hitliste spil osv. - kedelige, intetsigende, sensationsfokuserede, uoriginale osv. (primært)

Deres frihed kunne dog nok udnyttes bedre. Så forholdet mellem ubrugeligt tidsfordriv og brugbar viden kan skubbes længere over mod viden.

Enig med Killgore, kan jeg se.

Herold>> Så skulle det vel bare indrages i skatten som foreslået af Seventhsun. Ligesom biblioteket(Wehner's eksempel) som lidt har samme rolle (informering af demokratiets/velfærdsstatens borgere.)
HeroldHeroldSkrevet 08/09-05 21:34 
Jeg ville ihvertfald bedre kunne sluge det via skattebilletten. Det er nok det psykologiske i at skulle betale en ekstra regning. Desuden, hvis vi deler det ud på alle mennesker i Danmark, burde det reelt også blive billigere (og dyrere for dem der ikke betaler).

Det ville også eliminere muligheden for snyd, og af den vej ville vi slippe for folk, der ringer på dørene, pejlevognene og deres pumpestokke og afgifter på computere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 09/09-05 14:23 
I nogle forretninger, særligt de store TV/radio-forretninger, registrerer man alle kunder, der køber et TV og sender oplysningerne til DR. Det gjorde man i hvert fald for en fem seks år siden. Hvorfor man ikke bare strammer op på den slags, istedet for at snakke om at køre licensen over skatten eller tvungen licens for computerejere, forstår jeg ikke.
HeroldHeroldSkrevet 09/09-05 19:06 
Fordi så ville langt de fleste bare købt det brugt istedet, og derved slippe for at skulle registrere sig, og omgå licensen på den måde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/09-05 19:42 
TV-licens er den mest tåbelige, uretfærdige og gammeldags skat der finde IMO... men regeringens skattestop virker desværre som en stopklods for at få det lavet om :(
JmogJmogSkrevet 09/09-05 21:27 
Beano>
TV-licens er den mest tåbelige, uretfærdige og gammeldags skat der finde IMO... men regeringens skattestop virker desværre som en stopklods for at få det lavet om :(

Det er nu mere retfærdigt nu end at køre det over skatten. Hvis det er over skatten, kommer alle - også dem der ingen tunere har - til at betale til DR. Som det er nu, betales licens kun af folk med tunere. Den eneste ulempe er, at det er muligt at slippe for licensen ved at snyde.

Hvad er bedst? At det går ud over nogle "uskyldige", eller at nogle syndere slipper afsted med snyderi? Jeg holder på det sidste.
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/09-05 21:57, rettet 09/09-05 21:57 
Ja, men i løbet af de næste 5-10 år vil der komme langt flere "syndere", da mulighederne for at hente tv-signal via andet end tv blive meget mere udbredt. Derfor vil de på Christiansborg være nødt til at finde på noget andet. Du betaler også for f.eks. biblioteker, parker og motorveje selvom du aldrig bruger dem, så...
BeanoBeanoSkrevet 09/09-05 22:18, rettet 09/09-05 22:24 
Jmog>
Det er nu mere retfærdigt nu end at køre det over skatten. Hvis det er over skatten, kommer alle - også dem der ingen tunere har - til at betale til DR. Som det er nu, betales licens kun af folk med tunere.

Kunne ikke være mere uenig!

Vi skriver trods alt 2005 og ikke 1975 - hvem har ikke lige adgang til at se DR og og TV2 eller har et TV stående? Et MEGET lille antal!
Alle husstande skal i princippet betale licens da stort set alle husstande opfylder kravet. Lad alle betale en lige stor del af kagen - der er vel mest retfærdigt.

Licensen er er levn fra 40-50 år siden hvor fjernsyn ikke var udbredt som de er i dag. Men i dag er licens en skat for at dække "public service" som er politisk bestemt, men hvorfor skal det bestemmes at hvor mange der er i hustanden?

Licensen er noget pjat - lad os spare kontrollen, droppe de såkaldte "pejle-vogne" (som ikke pejler en skid alligevel), fjollede regler, indrapportering fra forhandlere og aministrationen, og få DR og TV2 financieret via skatten. Sikkert også billigere i den sidste ende.
JesperJesperSkrevet 10/09-05 00:58 
Ja, og så er det jo ikke kun TV det gælder. Det gælder jo også hvis du har et væggeur med radio (ok, så er det ikke længere TV licens, men licensen er der alligevel).
SumezSumezSkrevet 10/09-05 15:16 
Jeg vil mene at der er langt flere der snyder med licensen nu, end der er folk der ikke har et fjernsyn, som det vil gå ud over hvis det skulle betales over skatten.

Jeg mener jo selv, jeg er "uskyldig" og ikke skal betale, men det skal jeg jo alligevel som det er nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/11-05 22:03, rettet 21/11-05 22:14 
Så vidt jeg husker, var der lidt tvivl om, hvorvidt man skal betale licens, hvis man ser tv via en pc med tuner. Nu hvor debatten er blomstret op igen blandt politikerne er det klart, at det skal man ikke. Men det er nok bare et spørgsmål om tid, før hullet lukkes.

Selvom jeg ikke er enig med flertallet herinde i, at kvaliteten er lav på DR og DR2, må det vist alligevel snart være tid til digital tv og ægte pay-per-view, suk.

Brian vil ikke lukke hullet.
KillercowKillercowSkrevet 22/11-05 14:12 
Jmog>
Herold>
Det koster penge at have det stående, selvom det ikke virker. Det er lidt bizart.

Hvis det er tuneren, der er i stykker (og det kunne du egentlig bare sige), så har de ikke en skid at komme efter. Det er eksistensen af en fungerende tuner i husholdningen som man skal betale licens for. Hvis man har teknisk snilde nok til at fjerne tuneren fra et fungerende TV, kan man faktisk lovligt bruge ens tv (dvd og konsol f.eks.) uden at betale licens.

Ja, det er det, man betaler for, men det er det så ikke alligevel. Du betaler ikke for en TV-tuner og aktiv kigning på en PC. Du betaler for en tuner i et TV, som aldrig kommer i nærheden af et antennestik.

Og det er jo fint nok, at man kan fjerne tuneren fra et TV, men så ryger en lang række konsollers output bare også, hvis der kun er RF-output på.

Som så mange andre har jeg intet problem med at betale for noget, som jeg bruger. Jeg er glad for DRs radiokanaler og hører dem både via DAB og FM. Jeg bruger derimod aldrig DR og DR2 - eller andre TV-kanaler for den sags skyld. Så længe jeg ikke kan se, hvad jeg vil, når jeg vil, så kan de stikke fjernsyn op hvor solen ikke skinner.

Så nej, det er ikke den eneste fair måde, at lade forretninger registrere køb af TV med tunere i forretninger. Det kan meget vel være, at det fjernsyn aldrig kommer til at vise noget via antennesignalet. Ligeledes skulle al salg af TV-tunere til PCer registreres - og de kan meget vel blive købt for at grabbe en bestemt kilde via en s-vid-indgang eller lignende.

Hvis DR sendte programmer, der tiltalte mig og jeg kunne bestemme, hvornår jeg ville se dem, så ville jeg stå i kø for at få lov til at betale licens. Som det er nu afskyr jeg konceptet. Jeg betaler til gengæld gladeligt for TV2 Sputnik, hvor jeg kan se programmerne, lige når jeg har lyst - at deres udvalg af programmer, der tiltaler mig, er ret snævert er så en anden side af sagen.

Jeg så det også gerne komme ind via skatten uden staten måtte få nogen styrende magt over DR. Jeg så også gerne at DR levede op til deres målsætning om at ramme "smalle" grupper. Men apropos smalle grupper kunne man jo læse rundt omkring, at DR er begyndt at sende Last Exile. Det er en god start. Men hvis de går efter at dække nicherne (og det er jo en af deres begrundelser for at modtage licens), hvorfor er det så en betingelse, at Last Exile skal få et solidt seertal, før de fortsætter med anden anime? Hvorfor spiller de i bund og grund det samme popmusik som alle andre? Hvorfor går de op i seertal?

DR lefler for mainstreamen som alle andre, selv om de har et større budget at eksperimentere med. Derfor synes jeg ikke, de har nogen eksistensberettigelse som en licensbetalt kanal. Riv det enten ind over skatten og sæt beløbet ned i stedet for al det hykleri eller lad DR finde sine penge selv - TV2 gør det med held. Det eliminerer snyderi i hvert fald og det gør samtidig betalingsbyrden mere acceptabel. Som det er nu, skal masser af folk betale en formue for noget bras, som de ikke er interesseret i. Så er det mere rimeligt at alle betaler noget mindre for noget, som de måske eller måske ikke bruger.
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/11-05 18:31 
Killercow>
eller lad DR finde sine penge selv - TV2 gør det med held.

Really? Hvad får dig til at tro at TV2 på nogen måde er en forretning der bær sig selv?
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 22/11-05 20:29 
Er TV2's licenspenge ikke blevet fjernet?
元気ですか。
KillercowKillercowSkrevet 22/11-05 21:03 
Really? Hvad får dig til at tro at TV2 på nogen måde er en forretning der bær sig selv?

Jeg tænkte at den kæmpe julebonus til alle medarbejdere på TV2 i år var et godt hint.
BeanoBeanoSkrevet 25/05-18 07:31, rettet 25/05-18 07:32 
Der er nu en (lille?) mulighed for at man kan få sin ulovligt indkrævet licensmoms retur for de sidste 10 år.

Sagen kan sagtens tage flere år men fristen for at deltage i gruppesøgsmålet via advokatfirmaet DLA Piper, udløber d. 13. juni.

Mere info her:
https://finans.dk/erhverv/ECE10629059/nu-kan-du-kraeve-penge-tilbage-fra-dr-staten-betaler-advokatregningen/
millenniummillenniumSkrevet 25/05-18 09:16 
Hvad er vigtigst pengenørderi og grådighed, eller uvildig formidling og dannelse?

Intet argument kan få mig til at prioritere den værdi som DR har skabt gennem generationer lavere end 500kr om året pr husstand.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 25/05-18 09:32 
psst. DR Licens koster 2500 kr om året.
SumezSumezSkrevet 25/05-18 09:40 
Så passer det vel meget godt at momsen udgør 500kr.

Jeg synes virkelig man skal presse citronen hårdt for at påstå at DR har skabt nogen form for værdi de sidste 10 år. Jeg vil faktisk tværtimod stå virkelig hårdt fast på at Danmark havde været voldsomt meget bedre uden X-Factor og Eurovision.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/05-18 10:37 
Meget af programfladen de sidste 20 års tid er stærkt domineret af Amerikanske koncepter som er blevet opkøbt og fordansket så det bare er det samme og det samme hele tiden. Det var ikke ligesom i de gode gamle dage :D

https://youtu.be/2KxEADpfyvM
slk486slk486Skrevet 25/05-18 11:57, rettet 25/05-18 11:57 
Enig, Sumez. Det irriterer mig også grænseløst at licens nu kommer på skattebilletten. Konceptet med en public service kanal er ganske forfærdeligt forældet og har i min optik skabt røv og nøgler de sidste 20 år ;)

Om jeg gider finde et gammelt licensnummer frem er så en anden sag..

"Grådighed"? Wow :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/05-18 12:14 
Ja, dybt suk. Hvis moms pengene er ulovligt opkrævet, skal de naturligvis refunderes.

Jeg er også imod tvungen public service af mange årsager, men når vi desværre ikke kan slippe for det, er det mest retfærdigt og praktisk over skattebilletten via fradraget.

Licensnummeret/kundenummer finder du på din betaliingsserviceoversigt.
millenniummillenniumSkrevet 25/05-18 15:17, rettet 25/05-18 15:59 
Sumez>
Så passer det vel meget godt at momsen udgør 500kr.

Jeg synes virkelig man skal presse citronen hårdt for at påstå at DR har skabt nogen form for værdi de sidste 10 år. Jeg vil faktisk tværtimod stå virkelig hårdt fast på at Danmark havde været voldsomt meget bedre uden X-Factor og Eurovision.

Og se, der har vi den igen. Hver gang nej-sigerne finder argumenter, så handler det kun om X-factor og Eurovision, men det udgør kun en promille af sendefladen. Det er som at betragte verden gennem et nøglehul. Find lige nutidens sum af børne- og ungdomsprogrammer fra de seneste 20-30 år. Vi lærte at Bamse var en arrogant idiot og Kylling føjede sig for meget, hvilke giver os en kognitivt bevidsthed. Eller værdien som Ultra Nyt giver børn og unge omkring viden om verden. Eller hvordan Onkel Reje inkluderer drenge og piger fuldstændig ligeværdigt i sine kønsneutrale programmer. Ellers DRs tværgående temaer omkring danskernes angst, ensomhed eller anden fremmedgørelse fra perfekte normer. Eller måske ligefrem bruge X-factor sendefladen til at fortælle om deltageren Morten Benjamin der fik konstateret ADHD i en sen alder, og det prægede hans skolegang med mindreværdsfølelse, overfald og mobning. Eller alt den journalistik og kulturformidling der kommer via smalle programmer, radioprogrammer og podcasts.

Men næh nej, det handler jo kun om hvor mange penge vi kan spare. For alt starter og slutter med penge.

Jeg beskytter ikke DR 100%, for det er administreret som en syg organisation der ikke har haft styr på deres cashflows, men kanalens principper skal man aldrig kalde værdiløst.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 25/05-18 15:37 
Hvis vi vil bevæge os endnu tættere på at være en ægte bananrepublik, så skal vi selvfølgelig slagte DR. Så kan borgerlige politikeres løgne stå uanfægtet hen og firmaerne få al den indflydelse de så gerne vil have. Resultatet bliver i sidste ende større skel mellem rig og fattig (med væsentlig færre rige, selvfølgelig) og mindre personlig frihed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/05-18 15:57 
DR skyller ikke længere 1½-2 millioner ud i toilettet pr. afsnit af X-Factor, så nu har jeg én bøf mindre med dem. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 25/05-18 16:41 
De kommer med et andet fordummende underholdningsprogram til at erstatte xfaktor, så hold bare fast i bøffen :P
JmogJmogSkrevet 26/05-18 08:01 
Jeg har godt nok set mange film, krimiserier og dokumentarer i mit liv på DRs kanaler. Særligt dokumentarerne på DR2 og DRK har været af høj klasse. Jeg var for gammel til DR Ramasjang og Ultra da de blev opfundet men kan forstå på mine venner, som er forældre, at det er guld værd for deres unger.

X-Factor er et ligegyldigt argument mod DR.

Firmaet er langsomt blevet slagtet på populismens alter af Dansk Folkeparti, som har gjort alt hvad de kunne for at skære i deres budget fordi de ikke var højrevenlige nok. De andre partier hoppede med på vognen, da den offentlige stemning endelig var vendt nok.
NaieraNaieraSkrevet 26/05-18 12:57 
Folk har i øvrigt også nogle underlige fornemmelser for hvordan DR bruger pengene. En kollega mente at blot man skulle lave en kort historie om Børge fra Nørre Snede til TV-Avisen, så blev der sendt en rigtig OB-vogn med lydteknikere og hele svineriet.

Det mente jeg lød lidt overdrevet, så jeg spurgte min svoger, som er video-journalist hos DR. Når han skal lave et indslag til Vores Vejr, så er det såmænd bare ham selv der kører afsted, helt alene. Jeg spurgte ham så hvad der skulle til for at man sendte en OB-vogn, og han svarede, at det skulle der en fodboldkamp til :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 26/05-18 14:09 
Jeg har en kollega som mener at alt DR er venstreorienteret propaganda - og jeg tror sgu' han mener det helt alvorligt. :-D
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 26/05-18 14:22 
Det er han bestemt ikke ene om. Højreorienterede er ofte ikke så vilde med sandhed og objektiv nyhedsdækning, så derfor føles DR venstreorienteret for dem.

Trump har gang i en ekstrem udgave derovre i USA, hvor det selvfølgelig ikke kun går ud over PBS, men alle former for nyhedsmedier der tør sige eller skrive noget negativt om ham.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/05-18 15:49 
millennium>
Jeg har en kollega som mener at alt DR er venstreorienteret propaganda - og jeg tror sgu' han mener det helt alvorligt. :-D

Det er det da også!

DR bruger bl.a. alt for mange ressourcer på, at undersøge politikernes reelle svinestreger. Når de hellere skulle have lavet en dybdegående reportage, om dengang farlige farlige Johanne købte hus sammen med sin mand.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 26/05-18 17:41 
Bare lige for en god ordens skyld, så er der ingen som tvinger jer til at betale Medielicens.
ElgenElgenSkrevet 26/05-18 18:38, rettet 26/05-18 18:43 
Fra wiki:
"Medielicensen er en afgift, som ifølge loven skal betales af alle, der ejer et apparat (fx et fjernsyn eller en mobiltelefon), der kan modtage radio- og tv-programmer, herunder også pc'er tilkoblet internettet[2]. (Indtil juli 2013 skulle hastigheden på forbindelsen være på 256 Kbit/s eller derover[3] for at være licenspligtigt.)"

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Medielicens

Jeg vil vove den påstand, at hvis man kan læse hvad du skriver Dunwich, så ER man tvunget. Med mindre man sidder på et bibliotek (og derfor ifølge CEPOS enten er eller på vej til at blive arbejdsløs).

PS: Jeg betaler selv min licens med glæde...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DunwichDunwichSkrevet 26/05-18 18:57 
Du kan afmelde medielicensen ganske omkostningsfrit.

Men hvis du hellere vil betale toethalvttusinde om året, så står det dig selvfølgelig frit for.
BeanoBeanoSkrevet 26/05-18 19:10 
Hvis man stadig er pligtig til at betale licensen efter afmelding, vil det så være lovbrud.
ElgenElgenSkrevet 26/05-18 19:41, rettet 26/05-18 19:49 
Præcis Beano, det var lidt det jeg mente. Man er jo naturligvis heller ikke tvunget til at betale skat, overholde færdselsloven osv. Men det kan få visse ubehagelige konsekvenser, hvis man ikke gør.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
QQSkrevet 26/05-18 21:22, rettet 26/05-18 21:23 
Det bedste ved de nye regler er, at vi slipper for skulle høre på licenssnylternes latterlige argumenter for, at det er i orden at snyde.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 26/05-18 21:25 
Well said, Q. Jeg er blot bekymret for at DRs indtjening skal håndteres af Danmarks største skandale, SKAT, og at DF kan plukke DR ind til benet, hvis de ikke laver flere fremmedfjendske programmer. ;)
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 26/05-18 22:12 
Elgen>
Præcis Beano, det var lidt det jeg mente. Man er jo naturligvis heller ikke tvunget til at betale skat, overholde færdselsloven osv. Men det kan få visse ubehagelige konsekvenser, hvis man ikke gør.

Hvordan vil DR tvinge dig til at betale medielicens? Alternativt - hvordan vil de straffe dig, hvis du ikke gør?

De har ingen beføjelser af nogen art, ift at håndhæve betaling af medielicens.
DunwichDunwichSkrevet 26/05-18 22:18 
Q>
Det bedste ved de nye regler er, at vi slipper for skulle høre på licenssnylternes latterlige argumenter for, at det er i orden at snyde.

Jeg medgiver at det kan være svært at forstå.

Det handler ikke om licens; Det handler om medielicens. Personligt vil jeg gerne betale licens for de programmer jeg ser. Det kan jeg ikke få lov til, men får i stedet medielicens tvunget ned over hovedet. Medielicens er en politisk beslutning - reglerne og indholdet af medielicensen kan du google dig frem til. Det var en beslutning der var så idiotisk skruet sammen af den daværende kulturminister, Brian Mikkelsen. Men igen - alt det kan googles.

Så jeg har det fint med at jeg betaler for min TV pakke, og ikke betaler dobbelt pris, fordi jeg tilfældigvis har en internet opkobling, med en hastighed på over 256Kb, og en telefon der kan modtage med samme lave hastighed, som...vupti...kræver jeg betaler medielicens oven i hatten. Tak, men nej tak.
142 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig