X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anime-film?


Svar
MusicManMusicManSkrevet 06/09-05 14:42 
Hey! jeg er så smut begyndt at blive rimelig vild med animé film, og så tænkte jeg lige på hvilke film i kunne anbefale til en der næsten lige har fået smag for det? :) på forhånd tak ;)
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
MusicManMusicManSkrevet 06/09-05 14:42 
Hey! jeg er så smut begyndt at blive rimelig vild med animé film, og så tænkte jeg lige på hvilke film i kunne anbefale til en der næsten lige har fået smag for det? :) på forhånd tak ;)
JmogJmogSkrevet 06/09-05 14:59 
Afhænger af hvilke genrer du kan lide. Skal det være Samurai-action, så er Ninja Scroll glimrende. Skal det være sci-fi, så vil jeg anbefale Macross Plus (fås som miniserie og i sammenklippet filmform). Til Fantasy/eventyr er Studio Ghiblis film ikke til at komme udenom: Laputa, Princess Mononoke og flere andre.

Hvis det skal være mesterværker, der minder om live-action film, så er alt hvad Satoshi Kon rører ved rent guld: Milennium Actress, Tokyo Godfathers.

Hvis du godt kan lide scifi med et ordentligt skvæt filosofi og politik, så er der selvfølgelig Ghost In The Shell 1 og 2.

Nåja, og Akira... ja, den er man mere eller mindre nødt til at have set.
HeroldHeroldSkrevet 06/09-05 16:07 
Jeg er selv ret glad for Vampire Hunter D, Vampire Hunter D: Bloodlust og Appleseed.

Og så er der jo lige Urotsukidoji: Legend of the Overfiend :D~
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 17:06 
Film smilm... Anime SERIER er der hvor det sner ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KilroyKilroySkrevet 06/09-05 17:18 
Så lige AppleSeed i dag. Den kan jeg godt anbefale. God god anime fra skaberen af Ghost in the Shell.
Kilroy Was Here
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/09-05 17:19 
Du kan bladre lidt rundt i min samling og se hvad jeg kan lide.

Hya's DVDs
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/09-05 18:29 
Herold>
Og så er der jo lige Urotsukidoji: Legend of the Overfiend :D~

Hands down, en af de federe anime film for et voksent publikum :)
JAAJAASkrevet 06/09-05 18:48, rettet 06/09-05 18:54 
Naiera>
Film smilm... Anime SERIER er der hvor det sner ;)

Det er egentlig også min holdning. Dog vil jeg lige gøre folk, der har set den vanvittigt smukke AIR serie, opmærksomme på, at både film og Summer Special nu er ude i fansub (AIR er ikke licenseret). RahXephon filmen er også værd at se. Ocean Waves. Perfect Blue. Akira. Goshogun er gammel, men interessant og underlig.

Urotsukidouji er skod :P Monononononoke er skod.
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 18:57, rettet 06/09-05 19:01 
RahXephon filmen er forfærdelig og fansubs er ulovlige. Ulig for eksempel Geek Culture, går P:R IKKE ind for kopiering af anime eller lignende, ligemeget hvor det ikke er licenseret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 06/09-05 19:01, rettet 06/09-05 19:06 
Fint nok. Jeg kiggede FAQ'en igennem, før jeg skrev det, og fandt ikke noget om det. Der er jo trods alt også en forståelse mellem firmaer og fansubbere, når det gælder ulicenseret anime. Vil i ikke have det her, skal det selvfølgelig respekteres.

RahXephon filmen syntes jeg stadig er interessant for folk, der har set serien. Alene er det lige meget.
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 19:02 
Der er ingen forståelse mellem firmaerne og fansubberne. Det er en myte.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 06/09-05 19:03, rettet 06/09-05 19:05 
Der er forståelse nok til, at de ikke retsforfølger, og at LANGT størstedelen af fansubbere trækker alt tilbage, så snart de bliver gjort opmærksomme på en licens.
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 19:04 
Kun fordi det ikke kan betale sig og ulovlighederne ville fortsætte ligemeget hvor mange servere de fik lagt ned.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 06/09-05 19:07 
Hvis du siger det, må det jo være hele sandheden. I hvert fald vil jeg da undlade at komme ind på emnet her igen. Måske skulle i få det skrevet ind i regelsættet.
HulleHulleSkrevet 06/09-05 19:28 
Nu vi er ved emnet. Er der nogen fede animé film hvor handlingen foregår i et fantasy univers (gerne lidt klassisk Tolkien agtigt)?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 19:48 
JAA>
Hvis du siger det, må det jo være hele sandheden.

Nå ja, godt ord igen :) Men jeg ved i hvert fald, at de japanske firmaer ikke just er begejstrede for det. De amerikanske firmaer er MEGET imod det, og anser det som værende et stort problem. Der bliver jo ikke sendt penge i omløb til udvikling af nye serier, eller udgivelse af nye DVD'er i USA og Europa, hvis du ser Bleach og Air på fansub uden at købe en eneste DVD.

Fansubs er ulovlig kopiering, så det skulle jo gerne fremgå af regelsættet allerede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 06/09-05 19:57, rettet 06/09-05 19:57 
Alright! Det er så taget til efterretning. Videre med anbefalingerne :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/09-05 20:10 
Hulle>
Nu vi er ved emnet. Er der nogen fede animé film hvor handlingen foregår i et fantasy univers (gerne lidt klassisk Tolkien agtigt)?

Berserk er sygt, men det er en serie.


Ang, anime film, så har jeg lige set Steamboy. føj... flot, men der er jo slet ikke så sej eller underholdende som Akira.


For tiden er jeg ved at se Elfen Lied:D det er pænt sygt>.<
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/09-05 20:54 
Ja, "Elfen Lied" er godt nok skæg. Små gensplejsede dæmonpiger med usynlige tentakler, der voldflænser deres modstandere. God humor :-)

"Samurai Champloo" er også god. Jeg var dog ikke så glad for vol. 2+3, som havde lidt for lidt vold. Det var som om de havde solgt serien på de første par afsnit, som har en god sjat vold, og så bare slået den på autopilot til vol 2+3. Men vol. 4 fik troen tilbage til mig :-)

"Steamboy"? Flot, ja, men historien er godt nok lige lovlig tynd.
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 21:04 
Og så lige en advarsel mod den skandinaviske udgivelse af Samurai Champloo. Det er nok den grimmeste DVD-udgivelse jeg længe har set. Køb R1-udgaven.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 21:06 
jeg er mest efter de film fra ADV-Films fx: sonic ogsåvidere.....
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 21:09 
ADV har aldrig udgivet Sonic.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 21:16 
Jo det har de jeg tror nok den hedder Sonic the Hedgehog : The Movie jeg har den selv ;)



P.S: Der findes også en OVA version af den hvor den er delt op i 2 på VHS og så kom kom den i fulde version på DVD
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 21:21 
Nå ja, det ryger jo ud af ADV's online katalog når de ikke gider det mere... Men nu er Sonic altså dårligt noget man kan kalde for anime (ligesom Pokémon og Digimon), og så sucks det jo egentlig også :p

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/09-05 21:42 
Hulle>
Nu vi er ved emnet. Er der nogen fede animé film hvor handlingen foregår i et fantasy univers (gerne lidt klassisk Tolkien agtigt)?

Miniserien Record of Lodoss War er klassisk fantasy. Hvis du vil have humoristisk fantasy, så er Slayers-serien oplagt. Der er tre sæsoner og et par film at gå i krig med.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/09-05 21:57 
Naiera>
Køb R1-udgaven.

Det gør jeg altid :-)

Er der nogen, der kan anbefale den nye anime-serie med genindspilning/inspireret af Kurosawas "De 7 Samuraier"? Den ser rar ud, men findes der en trailer eller andet go' info/anmeldelse?
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 22:02 
Jeg ved godt du altid køber R1 :) (også af asiatiske film!? :-S)

Er det den, der hedder Samurai 7, du omtaler? FUNimation udgiver den, så billedkvaliteten er elendig. Folk er dog helt oppe at køre over LE-sættene de udgiver ved hver volume.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HulleHulleSkrevet 06/09-05 22:15, rettet 06/09-05 22:16 
Ser ikke umiddelbart ud som om hverken Record of Lodoss War eller Beserk er udgivet i Region 2. Darn :(

Ellers har de intet at byde på af fantasy?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 22:56, rettet 06/09-05 22:59 
Region 1 er ikke farlig... Hvis du vil have anime er det nødvendigt at kunne se en region 1 film, men det har vi vist været igennem før...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/09-05 23:10 
Enig. Der er begyndt at komme flere R2 animeudgivelser, men europa er stadig et U-land i forhold til USA på det punkt.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/09-05 02:01 
Udgiver australske Madman ikke en bunke R2/R4 anime stadigvæk? Eller er de gået død?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/09-05 07:28, rettet 07/09-05 07:31 
Hyakotake>
Ja, "Elfen Lied" er godt nok skæg. Små gensplejsede dæmonpiger med usynlige tentakler, der voldflænser deres modstandere. God humor :-)

Ja, ideen lyder jo fin nok :) MEN når man er nået til tredje afsnit er der ikke meget man har mindre lyst til, end at tilbringe endnu 30 minutter i selskab med Lucy/Nyu og hendes ekstremt frustrerende stemme :)

Hvis det absolut skal være tentakel-vold-krydret-med-sex, anbefaler jeg stadig Urotsukidoji.
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 07:45 
Hyakotake>
Udgiver australske Madman ikke en bunke R2/R4 anime stadigvæk? Eller er de gået død?

De udgiver en hel masse. Det er dog hovedsageligt R4 nu til dags.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/09-05 08:33 
Nyu's frustrerende stemme? Den er da totalt sød, ligemeget hvor mange gange hun siger "Nyu." "Nyu?" eller "NYU!". Har overvejet at sample det og bruge som ringetone, hvis jeg får en mobiltelefon på et tidspunkt :-)
SumezSumezSkrevet 07/09-05 09:10 
Hulle>
Ser ikke umiddelbart ud som om hverken Record of Lodoss War eller Beserk er udgivet i Region 2. Darn :(

Er du sikker? Jeg så i hvert fald Lodoss på PAL VHS (der er da forskel på VHS bånd, er der ikke?) for længe siden, kunne kun forestille mig at der må findes en DVD-udgivelse i Europa også, det er trods alt en af de populæreste anime-serier (eller var, før eksplosionen i slut-90'erne).

Berserk bør anskaffes uanset hvem man er, uanset region. Den er simpelthen alt for genial til at misse. Man skal dog nok ikke regne med Tolkien-agtig high fantasy. Tænk grum middelalder-Europa med et strejf af Lovecraft.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/09-05 10:48 
Grum middelalder-Europa med et strejf af Lovecraft?

Så er jeg vist solgt :D~
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
YamadaYamadaSkrevet 07/09-05 15:19 
En film jeg synes folk generalt glemmer at nævne når der bliver spurgt om gode anime-film er "Junkers Come Here", hvilket er en meget fortryllende og herlig barnagtig historie :)
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SumezSumezSkrevet 07/09-05 19:11 
Herold>
Grum middelalder-Europa med et strejf af Lovecraft?

Så er jeg vist solgt :D~

Hehe kom i gang. Der er dog ikke meget fokus på det overnaturlige/horror i tv-serien. Den første episode viser en forskruet scene hvor hovedpersonen er oppe mod et stort slangemonster. Den falder helt ved siden af resten af serien, der som sagt portrætterer en "realistisk" (omend fiktiv) middelalderverden.
De få enkelte overnaturlige elementer, der fremgår i serien virker på den måde uvirkelige og drømmeagtige, og er mere symbolske, end de reelt er overnaturlige.
Men jeg skal nok passe på med at spoile for meget. :)

Faktisk dækker tv-serien kun et langt flashback (der varer 10 bøger) i den oprindelige manga, der iøvrigt stadig kører. Mangaen udvidder verden og tilføjer mange flere udsyrede elementer, og er også betydeligt grummere end tv-serien (hvilket siger en del). F.eks. er det udeladt at hovedpersonens adoptivfar voldtog ham da han var en knægt. På trods af det, vil jeg dog anbefale at se animeen før man læser mangaen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 07/09-05 19:48 
Ved godt der stort set ingen undskyldning er for ikke at eje en dvd der kan tage R1. Men det gør jeg altså ik :/
Af den simple grund af mine konsoller agerer dvd afspiller for mig (ved godt der er noget der hedder Region X, men har ikke fået investeret).

Hvis Beserk eller Lodoss kommer region 2, så bliver det da hivet hjem. Det lyder lige som noget for mig. Takker igen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JuggernautJuggernautSkrevet 07/09-05 20:57, rettet 07/09-05 20:57 
Lige akkurat Sumez' beskrivelse af Berserk, gør da også at mine tænder løber i vand :) Den eneste Animé jeg ejer er Ghost In The Shell, så nu må det da også efterhånden være tid til at sigte efter nye horisonter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/09-05 21:07 
Eller sigte lidt videre det samme sted og købe Akira ;)
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 07/09-05 21:26, rettet 07/09-05 21:29 
Den er også et "must have". Der findes bare et hav af forskellige udgaver og jeg har endnu ikke helt fundet ud af hvilken det skal være.

EDIT: Tror det bliver denne:

Akira hos Axelmusic
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 07/09-05 21:36 
De der Love Hina er der også gode jeg har en hel samling
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 21:56 
Hvor mange DVD'er er samlingen på?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 07/09-05 21:58, rettet 07/09-05 21:58 
hvis du forstår mig har ikke så mange men vil gerne have alle de er faktisk ret sjove ;)
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 21:59 
Jeg forstår ikke hvad du mener. Hvor mange har du og hvor mange afsnit er der på de DVD'er?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 07/09-05 21:59 
Er det ikke sådan noget nuser-nuser-cute-puppy noget ting? Umiddelbart er det ikke noget der vækker den store glæde og spænding i mig...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 07/09-05 22:00, rettet 07/09-05 22:01 
kigge under en pige´s underdel .P
NaieraNaieraSkrevet 07/09-05 22:01 
Der uddeles en del tæsk i serien. Der er en del anime der er "nuser-cute", men der er til gengæld også mange der finder det meget underholdende...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 07/09-05 22:03 
Hmm.. Tror jeg holder mig til Akira og Berserk i første omgang. Har en underlig fornemmelse på at dette kan rippe mig for kontanter i næsten samme genre som da jeg havde AES:)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig