X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP pixelfejl


Svar
crying outcrying outSkrevet 05/09-05 20:48, rettet 05/09-05 20:51 
Jeg købte min PSP i Lørdags - lagde hertil aften mærke til, at jeg har 5 lyse pixels. Hvor meget kan man forlange - at der ingen pixelfejl er? Er 2-3 acceptabelt?

Hvad har i andre gjort?

edit : stavefejl
Jusqu'a ici tout va bien....
63 emne(r).
« < 1 2

Svar
HeroldHeroldSkrevet 08/09-05 21:26 
Jeg tror ikke du skal holde vejret. Pixelfejl er ikke et PSP-problem, det er et generelt problem for den type skærme. Selvfølgelig bliver kvaliteten bedre, men vi taler nok mere om år end om måneder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 08/09-05 21:38, rettet 08/09-05 21:39 
Jeg venter gerne et par år. Så kan man også få den, og ældre spil, til fornuftige penge. Jeg betaler simpelthen ikke over 2000 kr. for noget, der har så tydelige fejl. Ja, pixelfejl er noget, der stikker mig ekstremt meget i øjnene.
HeroldHeroldSkrevet 08/09-05 21:44 
Spørgsmålet er så om det nogensinde bliver bedre. Sony skifter måske ikke skærmen ud, da dem de bruger nu nok bliver billigere og derved giver større indtjening. Jeg har ikke fundet døde pixels på min endnu - hvilket er meget heldigt, da den er fra USA. Tilgengæld tror jeg at jeg har lidt støv under skærmen, men det er til at leve med :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
yokanabsteryokanabsterSkrevet 08/09-05 22:22 
JAA>
pixelfejl er noget, der stikker mig ekstremt meget i øjnene.

Os, mig. Jeg har nemt ved at gøre små ting store :) eller sku' det være :/
soon the world will be one big computer
JAAJAASkrevet 08/09-05 22:26, rettet 08/09-05 22:29 
Herold>
Spørgsmålet er så om det nogensinde bliver bedre.

Det bliver i hvert fald billigere, og dermed lettere at leve med eventuelle fejl :)
BatemanBatemanSkrevet 09/09-05 00:52, rettet 09/09-05 00:52 
JAA>
Jeg betaler simpelthen ikke over 2000 kr. for noget, der har så tydelige fejl. Ja, pixelfejl er noget, der stikker mig ekstremt meget i øjnene.

Jeg tvivler stærkt på du lægger mærke til et par pixel fejl når du spiller. Min PSP har 1 død pixel, og når jeg spiller bemærker jeg intet. Intet er perfekt!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/09-05 08:13, rettet 09/09-05 08:13 
Heh, nu vi snakker om skærmproblemer, så var der her for nylig et lille insekt der kravlede rundt inde bag glasset på den øverste DS skærm på min DS :P Jeg går ud fra at den var kravlet ind af højtalerhullerne, og fundet sin vej ind til skærmen. Den fandt dog selv vej ud.. men det ville være lidt ærgeligt hvis den var kreperet derinde, og man ikke kunne fjerne den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-05 09:15 
Men det kan jo ikke passe at man kan købe adskillige LCD skærme med langt over dobbelt så mange pixels som PSPen, uden at der er nogen pixel fejl.
Det må være en forældet skod teknologi Sony har brugt til maskinen. Og det er det simpelthen uacceptabelt og latterligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/09-05 10:06 
Det drejer sig bare om penge. Sharp som leverer skærmen, har sikkert aftalt en pris med Sony er "bare" gået på kompromi med klvalitets kontrollen. Jo billigere at levere skærme med en fejl procent på 30% kontra 5%.
Er helt sikker på det er en indkalkuleret fejlprocent for at presse prisen ned.
Personligt ville jeg hellere give ekstra for en perfekt skærm frem for et par døde pixels. Men nu var jeg så heldig at på en PSP uden døde pixels, ridser eller andre fejl i skærmen :)
HeroldHeroldSkrevet 09/09-05 11:12 
Det er uden tvivl en af de lavere klasse af skærme, hvor fejlprocenten er en del højere pr. tomme. Der er ikke så meget at gøre ved det. Det er reelt Sony i sidste ende, der bestemmer hvor acceptable døde pixels er, da de nedlagte standarder på dette punkt er ret fleksible.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/09-05 11:14, rettet 09/09-05 11:15 
Svovlmunk>
Heh, nu vi snakker om skærmproblemer, så var der her for nylig et lille insekt der kravlede rundt inde bag glasset på den øverste DS skærm på min DS :P Jeg går ud fra at den var kravlet ind af højtalerhullerne, og fundet sin vej ind til skærmen. Den fandt dog selv vej ud.. men det ville være lidt ærgeligt hvis den var kreperet derinde, og man ikke kunne fjerne den.

Jeg har en 17" Neovo LCD skærm, hvor et insekt bestemte sig for at dø inde mit i det hele, her sidste sommer. Pænt irriterende. På min "nye" 19" HP var der på et tidspunkt to der kravlede rundt, så den kom i karantæne det meste af Juli og August. Også pænt irriterende. Jeg synes det er langt ude, at insekter kan komme ind under skærmene på den måde, ligemeget om det handler om Nintendo DS eller pc-skærme til flere tusinde kroner.

Det ligner en slags pixelfejl, når sådan et insekt ligger der og roder. Sjovt nok har jeg, på tre bærbare og to stationære LCD-skærme, aldrig oplevet pixelfejl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 09/09-05 11:20 
Sony er faktisk lidt vage på dette punkt - de er ret bange for den dårlige omtaler. De har tilsyneladende fortalt retailer én ting, og når de snakker med pressen, er historien en helt anden.

VG+ har meddelt at Sony ikke har nogen return policy pga. døde pixels, og hos GameStop var det 10+ der skulle til, for at få skidtet byttet jvf. Sony. Sammenlignet med en PDA på 2,5" må der være 3 pixels før den er egentlig fejlbehæftet.

Sony selv har efter lidt pres udtalt at de reelt vil bytte alt, hvis folk er utilfredse.

Her er lidt læsning:
http://www.a1-electronics.net/PcHardware/GenCompInfo/2002_3/LCD_DeadPixels_June03.shtml
http://www.cnet.com/4520-6033_1-6023185-1.html
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 10/09-05 17:55, rettet 10/09-05 17:57 
Bateman>
Jeg tvivler stærkt på du lægger mærke til et par pixel fejl når du spiller. Min PSP har 1 død pixel, og når jeg spiller bemærker jeg intet.

Jeg har tilbageleveret en bærbar pc på grund af én pixelfejl, jeg ikke kunne leve med. Så jo, du kan være sikker på, at jeg ville lægge mærke til 3-10 fejl på en meget mindre PSP skærm.

Bateman>
Intet er perfekt!

Jo, det er der mange ting, der er. Begge mine DS skærme, for eksempel. Alle tre GBA skærme, jeg har haft. Min SP. Alle perfekte. Det, Sony byder deres kunder her, er simpelthen under al kritik.
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig