X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP pixelfejl


Svar
crying outcrying outSkrevet 05/09-05 20:48, rettet 05/09-05 20:51 
Jeg købte min PSP i Lørdags - lagde hertil aften mærke til, at jeg har 5 lyse pixels. Hvor meget kan man forlange - at der ingen pixelfejl er? Er 2-3 acceptabelt?

Hvad har i andre gjort?

edit : stavefejl
Jusqu'a ici tout va bien....
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
crying outcrying outSkrevet 05/09-05 20:48, rettet 05/09-05 20:51 
Jeg købte min PSP i Lørdags - lagde hertil aften mærke til, at jeg har 5 lyse pixels. Hvor meget kan man forlange - at der ingen pixelfejl er? Er 2-3 acceptabelt?

Hvad har i andre gjort?

edit : stavefejl
Jusqu'a ici tout va bien....
RJKRJKSkrevet 05/09-05 20:57 
Fem er da i hvert fald alt for mange.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 05/09-05 21:19 
Hvis de er samlet i en klump, kan du uden tvivl få den byttet. Hvis ikke, kan det faktisk gå hen at blive ret tricky - desværre.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KTCKTCSkrevet 05/09-05 21:22 
Uden jeg har noget skriftligt at forholde mig til lige nu, er jeg bange for at det ikke er garanti-gældende grundlag.
Surt at man ikke kan forvente et 100% fungerende produkt, når vi snakker LCD skærme i dag :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-05 21:22 
5-6 døde pixels på en PSP er vidst mere reglen end undtagelsen. Sony undskylder i manualen med at det er helt normalt, og samtidig bytter de deres egne PC skærme ved kun een død pixel.
Maskinen har mange lækre funktioner, men den kan bestemt ikke beskyldes for at være kram...
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 05/09-05 21:29 
Da jeg var i USA ville den Sony forretning jeg købte den i, gerne bytte eller returnere min PSP, hvis den havde haft en pixelfejl.
Det er åbenbart anderledes herhjemme :/
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 05/09-05 21:43 
D.K>
Hvis ikke, kan det faktisk gå hen at blive ret tricky - desværre.

Han har vel 8 dages fuld returret, så det burde ikke være et problem.
crying outcrying outSkrevet 05/09-05 21:49 
ok,
jeg vil prøve imorgen/Onsdag og se hvad de siger. De døde pixels sidder ikke i en klump, og det er "kun" de 2 af dem, der er meget klare (de resterende er mindre 'lysende').

Ja, der er for dårligt at en sådan produkt ikke kan leveres uden fejl.
Jusqu'a ici tout va bien....
seebergseebergSkrevet 05/09-05 21:49, rettet 05/09-05 22:20 
Har en enkelt hvid pixelfejl, men nøøj, hvor skal man gøre sig umage for at få øje på den. Bytter den i ElGiganten en af de nærmeste dage.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
BeanoBeanoSkrevet 05/09-05 21:56 
crying out>
Ja, der er for dårligt at en sådan produkt ikke kan leveres uden fejl.

Enig!
seebergseebergSkrevet 05/09-05 22:03 
ElGiganten giver 30 dages fuld returret på sådanne produkter. Det kalder jeg service!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 05/09-05 22:10 
Er det muligt at man kan få noget til at fjerne små riser der var nogen på da jeg købte den og hvordan ser sådan nogle pixel fejl ud
seebergseebergSkrevet 05/09-05 22:13, rettet 05/09-05 22:21 
Ridserne er der, shjv, ikke noget at gøre ved :/ Pixelfejl er enkelte eller flere pixels der vedvarende lyser en enkelt farve. Faven på en død pixel kan være hvid, sort, gul, blå, grøn eller rød.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 05/09-05 22:16 
fordi jeg har et fotokamera så er der klump der blå men når jeg tænder for kamerat så er de væk og når jeg slukker så er de der igen
KilroyKilroySkrevet 06/09-05 06:56 
seeberg>
Ridserne er der, shjv, ikke noget at gøre ved :/ Pixelfejl er enkelte eller flere pixels der vedvarende lyser en enkelt farve. Faven på en død pixel kan være hvid, sort, gul, blå, grøn eller rød.

Er en død pixel ikke en sort pixel, mens en såkaldt "stuck" pixel kun lyser i en farve? Jeg mener at have læst at der findes videoer der måske/måske ikke kan løse sådan en "stuck" pixel op. Er jeg galt på den?
Kilroy Was Here
seebergseebergSkrevet 06/09-05 07:31, rettet 06/09-05 07:34 
Har ikke sat mig så meget ind i videnskaben bag det. Kan være du har ret :]
Hvis nogen finder en sådan "pixel-fixer" video, så smid den endelig herinde.

Har du pixelfejl på din PSP?
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
ChronoChronoSkrevet 06/09-05 09:25 
De findes ihvertfald til både DS og GBA, men virker efter sigende kun med "stuck" pixels og ikke "dead" pixels. Jeg ved ikke hvad forskellen er...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 06/09-05 09:27 
Vil skyde på at stuck er når en farve er brændt fast og dead er når der ikke er noget lys i den (sort).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BatemanBatemanSkrevet 06/09-05 09:48, rettet 06/09-05 09:49 
Hermed linket til "Dead pixel cleaner", jeg ved dog ikke om den virker. Men i det mindste er den vildt syret, når man ser på den fra 10 cm afstand!

Dead pixel cleaner
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/09-05 10:28 
Den virkede ikke på min døde pixel - men det er da et forsøg værd...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KeenKeenSkrevet 06/09-05 10:46 
Det er meget forskelligt om det virker eller ej, det virkede heller ikke på min døde pixel dengang jeg forsøgte, men det er som sagt altid et forsøg værd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-05 11:21 
Den fremprovokerede 3 døde pixels hos mig i sin tid... Men den skulle vidst ha' virket for nogen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 06/09-05 13:02 
PalleJensen>
Den virkede ikke på min døde pixel - men det er da et forsøg værd...



Hele konceptet med den, så vidt jeg ved, er heller ikke at genoplive døde pixels, men at få "stuck" pixels til at blive normale. Jeg tror ikke engang det er muligt at genoplive døde pixels på egen hånd.
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 06/09-05 15:45 
Beano>
crying out>
Ja, der er for dårligt at en sådan produkt ikke kan leveres uden fejl.

Enig!


Nu er det sådan at når man arbejder i så store størrelser, så er de nødt til at tillade en vis fejlmargen på den slags produkter. Firmaerne har også forskellig politik hvad den slags angår, og derudover findes der forskellige kvalitetsklasser.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
seebergseebergSkrevet 06/09-05 16:39, rettet 06/09-05 16:42 
Fik så byttet min PSP ved ElGiganten i dag. Gik fra 1 død pixel på min gamle PSP til 9 på den nye! FFS! Så er det ud og ombytte igen -.-
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KTCKTCSkrevet 06/09-05 18:15 
Kontrollér den ved udlevering om muligt. Det er desværre mere reglen en undtagelsen, at der er fejl på den ene eller anden måde.

Checkliste:
* Virker DPAD som det skal
* Er der store fejl i glasset
* Er der pixelfejl
* Er der store støvklumper inde under skærmen
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
seebergseebergSkrevet 06/09-05 18:20, rettet 06/09-05 18:22 
Fik den ombyttet til et eksemplar UDEN støv under skærmen dejligt! og med en blå pixelfejl, bedre bliver det desværre ikke :/
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KTCKTCSkrevet 06/09-05 18:24 
Se selv, den perfekte PSP findes ikke ;)

Kontroller DPAD, for ofte opdager man det først lidt senere. Man skal trykke ret hårdt på op eller/og ned, hvor man bare trykker almindeligt på venstre og højre.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 06/09-05 21:43 
Jeg har, sært nok, ikke opdaget fejl på min endnu. Jeg må indrømme jeg heller ikke har været særlig pernitten, men måske min er one in a million. Kan være jeg skal have den forgyldt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 06/09-05 21:47, rettet 06/09-05 21:48 
Unfortunate we can't just believe in the perfect PSP. We have to see it for ourselves.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ComradeComradeSkrevet 06/09-05 22:46 
Min US PSP fungerer 100 % bortset fra den døde pixel jeg havde glemt, før jeg læste denne tråd ! Damn you! :D
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
MrCaseMrCaseSkrevet 07/09-05 06:41 
Så det skal altså forståes sådan, at der ikke er meget grund til at gå ned og få byttet sin psp på grund af én pixel-fejl, da man sagtens kan få én der er meget værre?
Have you considered sucking less?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-05 07:03 
Ja. Hvis man kun har en pixel fejl er man vidst meget heldig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 07/09-05 09:56 
Min PSP er perfekt :) Ingen pixelfejl, ikke noget andet. Modsat min DS ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 07/09-05 10:01 
Du er også altid modsat, Rune ;)

Jeg tror dog desværre godt vi kan regne med at de ikke er et tocifret procenttal af PSPer, der kan betegnes som fejlfri i vores kritiske øjne, men som markedet bare må nøjes med på grund af pixelpolitikker og andre dårlige undskyldninger.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 07/09-05 10:06 
Jeg kan jo ikke sige andet end at det er virkelig skuffende, men at jeg nok også ville se det ved selvsyn for at tro på, at det skulle være SÅ slemt. Jeg oplevede ingen pixelfejl da jeg spillede på andre folks PSP'er til vores sidste træf.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 07/09-05 10:11 
Så så du ikke Konsolkongens? Knight Keen har også en grim pixelfejl, har jeg ladet mig fortælle.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 07/09-05 10:15 
Nu er der jo også betydeligt flere pixels, der kan være fejl på i en PSP sammenlignet med en DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 07/09-05 10:34, rettet 07/09-05 10:35 
KTC>
Knight Keen har også en grim pixelfejl, har jeg ladet mig fortælle.

Jeg har såmænd kun en enkelt lille blå/rød "stuck" pixel oppe i venstre hjørne, som jeg overhovedet ikke lægger mærke til...
Jeg tror heller ikke at der var nogen til sidste træf, der lånte min psp, som opdagede den...

Men overdrivelse fremmer forståelsen jo ;)
KTCKTCSkrevet 07/09-05 10:41 
Nå ja, jeg skrev jo også at jeg havde fået det fortalt, og en fjer bliver jo mere og mere til en høne jo flere led man kommer fra kilden :)

Men sagen var, at jeg sagtens kunne nævne to PSPer til det træf, der ikke kunne leve op til mange herindes ønske til en ny maskine...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-05 10:48, rettet 07/09-05 10:48 
Keens døde/stuck pixel er ihværtfald meget mere tydelig end nogen af mine...

EDIT: Dermed ikke sagt at min PSP er bedre end Keens. Det er den jo så langt fra...
Spiller nu: Phantasy Star IV
seebergseebergSkrevet 07/09-05 15:02 
Stuck pixels er umiddelbart flere ting på PSPen. Jeg har en blå i "normal" størrelse og en 3-4 bitte bitte små. Disse små er 1/4 af en pixel, og kan kun ses i total mørke med high skærmbilysning. Desuden skifter de farve når PSPen tiltes.

Mange har sikkert disse mindre fejl uden at vide det. Kig efter med IGNs pixel checker (linket tidligere) i total mørke f.eks under en dyne :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
LessCDTLessCDTSkrevet 07/09-05 18:49 
Jeg har nu været nede i EBGames og fået min 6. PSP - Hvilket er ret så træls. Mine fejl skyldes ikke kun døde pixels, men også træge d-pads og en mystisk rød plet (må dog også regnes som pixelfejl, denne her var bare extra ordinær). Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, men tror jeg bliver ved til jeg får en med under tre pixelfejl.. =)

TAG JER SAMMEN SONY! :P
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RJKRJKSkrevet 07/09-05 18:56 
Måske har Europa bare fået alle de maskiner som japanerne og amerikanerne har leveret tilbage pga. fejl. Vi plejer jo alligevel at være ligeglad med om vi ser på sammentrykte og langsomme billeder, så vi kan vel også tåle lidt pixelfejl ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 07/09-05 21:01 
Du siger noget Rune :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/09-05 21:09 
Sumez>
Nu er der jo også betydeligt flere pixels, der kan være fejl på i en PSP sammenlignet med en DS.
Jeg ved ikke om jeg ville sige at ca. 30% er betydeligt flere.
Men DSens skærme er jo netop skærme (flertal), så det hjælper voldsom på yeilden (grim fordanskning, jeg ved det ^_^).
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 08/09-05 08:50 
Nåja, jeg glemte at tage højde for at DS'en har to skærme. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 08/09-05 13:05 
LessCDT>
Jeg har nu været nede i EBGames og fået min 6. PSP - Hvilket er ret så træls.

Overvejet at teste i butikken? :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-05 13:12, rettet 08/09-05 13:16 
Det er ikke sikkert at de er der i starten. Da jeg fik min igår var den også helt perfekt. Men 10 min efter var der 3-4 døde/stuck pixels, og nu er antallet oppe på 5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
yokanabsteryokanabsterSkrevet 08/09-05 18:21 
Jeg tror jeg venter med at købe en psp, til de får rettet pixel fejlene. I en senere version... Hvis de gør det!
soon the world will be one big computer
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig