X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken bærbar?


Svar
MusicManMusicManSkrevet 03/09-05 14:35 
Hejsa, min storesøster skal have en bærbar, som hun skal bruge da hun er startet på universitet men er ikke sikker på hvilken en der er bedst, hvis den skal koste omkring de 5000 kr. Lidt hjælp kunne være dejligt! på forhånd tak! :)
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 15:06 
Hun skal bruge dobbelt så meget og købe en IBM T40.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 03/09-05 15:16 
Zeptos maskiner er rigtig gode. Prøv at tjekke dem ud...

Zepto.dk
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 15:18 
14" widescreen er en joke. Hvis der absolut skal være widescreen, skal det være 15,4".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 03/09-05 15:49, rettet 03/09-05 15:50 
Nogle råd:

Undgå at være så dum, at I/hun køber en eller anden kæmpestor bærbar. De billige er ofte klodsede og tunge, og det er jo ikke pointen!

Undgå at købe en bærbar med lav batteritid. Hvis den skal bruges på studiet er det jo lækkert at have en maskine der kan køre 5+ timer.

Jeg vil ovenpå det her anbefale en iBook !2". Hvis man nu skubber sine fordomme til side, er det en rigtig god maskine der med studierabat havner i de 7000kr. Min kæreste har lige bestilt én selv, og jeg har selv en.

Grundene er:

Den er lille. Den vejer ikke meget, og en bærbar skal jo være bærbar. 12" skærmen er faktisk at foretrække og har et rigtig skarpt billede.

Den kan køre i 5-6 timer på batteriet, hvis man toner lidt af lyset ned.

Den har en masse programmer med. Hele iLife pakken, samt en masse andet, gør at den er perfekt til en hjemmebruger.

Den er let at bruge (ikke fordi xp er svært).

Trådløst net plus bluetooth er inkluderet.

Iøvrigt er dagene med pc kompabiltets problemer ovre. Og maskinen er i øvrigt rigtig god til prisen, i stedet for at købe en discount pc bærbar, får man altså en maskine der kan det den skal og er fleksibel. Jeg tøver virkelig ikke med at anbefale den.
Hvad sker der?
DommergaardDommergaardSkrevet 03/09-05 16:08 
Naiera>
14" widescreen er en joke. Hvis der absolut skal være widescreen, skal det være 15,4".

Hvem har sagt noget om 14" widescreen?
CutePuppyCutePuppySkrevet 03/09-05 16:13 
Her er et godt eksempel på en bærbar der kører på Intel Mobile processor.
http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=KcgrKpB0vOw2xQZqThz

kr 6.465,00
Jeg har konfigureret 512 MB RAM af hensyn til XP, 1.6 GHz Intel® Pentium® M 725 da lavere specs trækker den ned i en celeron, langsom harddisk som samtidigt giver ekstra batteri levetid, men hun skal vel ikke bruge den til at spille Battlefield 2 på ;)... intet optisk drev, som derved gør at den vejer knap 2.8 kg, du kan så bare bestille et optisk drev hvis hun mener hun behøver det.

Bemærk, dette er uden OS.
//Cutepuppy
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 17:02 
Sonic.dk>
Hvem har sagt noget om 14" widescreen?

Reklamen øverst på forsiden hos Zepto.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-05 17:17, rettet 03/09-05 17:22 
Jeg har lige købt en Medion hos Elgiganten i går. 512MB/80GB Celeron M 1.3
Den er dejligt lille og let, da CD/DVD drevet er eksternt og med indbygget WLAN har den, hvad der er et must til studiebrug - og så kostede den kun 4900,-
USB porte kan man ikke få nok af, og den har 4.

Incl. WinXP og Works.

Den fungerer perfekt og er med danske manualer.

EDIT: Har Zepto ikke nærmest stjålet PS2-fonten?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 17:22, rettet 03/09-05 17:25 
Lige indtil den går i stykker, hvilket en Medion (og de fleste andre bærbare computere) gør*. Så er den nok ikke så fed længere, og jeg er sikker på at næsten alt andet end en Medion ville holde længere.

*Derfor ville jeg egentlig anbefale, at man købe sin maskine et sted som f.eks. Røsfeld, hvor du kan få en rigtig god serviceaftale, så du kan aflevere maskinen personligt og få den igen få dage efter. At få sendt computere købt i Merlin etc. til reperation er et helvede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-05 17:25 
Så kan jeg bare købe en ny for de 5000 kr. jeg sparede på ikke at købe en heftig mærkevare ;-)

Alle mine pc'er har altid været no-name - uden at de har været dårligere af den grund. Nærmest tværtimod. Nu er Medion jo ikke engang no-name...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 17:28, rettet 03/09-05 17:28 
Medion er ikke bedre end no-name, og jeg tvivler på at du har haft med bærbare at gøre, når du skriver som du gør. En bærbar man tager med til skole eller på arbejde hver dag, vil på et eller andet tidspunkt gå i stykker. Medion er ikke kendt for kvalitet med hensyn til deres bærbare computere, tværtimod.

En IBM til 10k ville have været et LANGT bedre køb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-05 17:30, rettet 03/09-05 17:31 
Det kommer vel an på, hvordan man behandler sine ting...

Den virkede i hvert fald mere robust end Compaq og Fujitsus modeller til de samme penge.
En af de ting, der igen og igen er crappet ud på mine (MANGE) tidligere bærbare er CD-drevet - og det slipper jeg nu for.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 17:33, rettet 03/09-05 17:36 
DeluxScan>
Det kommer vel an på, hvordan man behandler sine ting...

Man kan passe nok så godt på sine bærbare computere, men de skal nok finde ud af at gå i stykker alligevel.

Men jo, det lyder smart nok med det eksterne DVD-drev. Sjovt nok aldrig noget, jeg selv har haft problemer med på en bærbar.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-05 17:38 
Jeg har for vane at knække drev-skuffen af, når den er skudt ud... :-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 17:38 
Og du snakker om at passe på tingene ;p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/09-05 17:50 
Naiera, er det muligt at du, med al respekt, kan anbefale en bærbar i det nævnte prisleje i stedet for at fortælle om, hvor dårlige alle andres forslag er? :)

Jeg er enig med dig i, at en GOD bærbar til 5000 kan være svær/umulig at finde, men at anbefale en til det dobbelte som eneste alternativ duer jo heller ikke :)
NaieraNaieraSkrevet 03/09-05 18:22, rettet 03/09-05 19:10 
Min Fujitsu-Siemens Amilo virker fint, indtil videre. Den er lige lovligt stor, men jeg så en der vist nok er i samme serie til 5k i en Fona reklame forleden.

Toshiba har jeg også gode erfaringer med, men deres maskiner er vist blevet lige lovligt store i det, på det sidste. Acer (som man kan købe hos Røsfeld) er også ret gode. Jeg kunne også godt selv finde på, at købe noget Apple-halløj, udelukkende på grund af størrelse og relativ ydelse. Bagefter ville jeg så se, om jeg kunne overleve med styresystemet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/09-05 22:09 
Ok, det lyder godt nok. Jeg har også haft kig på Fujitsu-Siemens maskinerne i lidt tid efterhånden og ser man på specs vs. pris alene virker de som gode køb.
TurricanTurricanSkrevet 04/09-05 11:56 
Jeg kender nok ca. 50+ der har en FS Amilo(firma aftale), og har på baggrund af mine egne erfaringer anbefalet samme serie til flere bekendte. Ingen har rigtigt fundet noget at brokke sig over. De er stabile, og prissat utroligt fornuftigt i forhold til mærker som f.eks. IBM.

Samtidig synes jeg at det er de pæneste(Windows) bærbare der er på markedet.

Det eneste jeg dog rigtigt savner, er driver opdateringer. Det siges jo at man skal holde sig fra selvstændige drivere der ikke er konfigureret af producenten, og det gør så at jeg kører med en driver fra 2004 til mit 9700 Mobile kort. Det skal dog lige siges at jeg ikke har fundet nogen bærbar producent, der har kunnet opfylde mit ønske om mere hyppige driver opdateringer. Og der er da heller ikke problemer med hverken Doom eller HL.
The Gods pause for a moment...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/09-05 09:30 
Nu hijacker jeg lige den her...

Er der nogen der ved, om det er muligt at få en rimelig billig bærbar med indbygget bluetooth, så man slipper for at slæbe rundt på sådan en dongle? Jeg har kigget de forskellige Amilo maskiner igennem, som jeg ellers havde bestemt mig for, men så vidt jeg kan se er der ingen af dem, der har bluetooth.
CutePuppyCutePuppySkrevet 05/09-05 10:55 
Det er indbygget i en iBook ;)
//Cutepuppy
la0sla0sSkrevet 05/09-05 11:16 
men det må man vist ikke omtale her :)

kun klodsede billig-pc-laptops ;)
Hvad sker der?
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 09/09-05 17:16 


SD DATA
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/09-05 15:59 
Er der nogen der har erfaring med Vega computerne, som ReinholdJJ her linker til?
jaesjaesSkrevet 20/09-05 19:24 
Jeg har den erfaring, at jeg næsten kun har læst negativt om Vega ;)

(Jeg ville umiddelbart ikke turde købe en).
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 21/09-05 07:45 
Jeg har heller aldrig hørt noget positivt om dem. Hold dig fra dem. Det er et skidt produkt.
I win, you loose
dRxLdRxLSkrevet 21/09-05 08:40 
ReinholdJJ>
SD DATA

Hehe, den hjemmeside ser også noget lurvet ud. Skal vi gætte på at ReinholdJJ har økonomiske interesser i foretagenet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/09-05 08:51 
Ok, det kunne godt lyde til, at jeg skal holde mig til min Fujitsu-Siemens plan.. :)

Tak for svarene
KTCKTCSkrevet 21/09-05 15:44 
Jeg skal så lige indskyde, at jeg også har erfaring med SD Data og deres Vega modeller, og deres produkter har ikke været anledning til mange RMA-sager i mine tilfælde...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 08/11-05 01:08, rettet 09/11-05 12:10 
tæt på har godt nok ikke nogen interesser i foretagenet, andet end at jeg har solgt gevaldig mange af dem, har nok solgt dem i omkring 4-5år nu...

Og ved godt der er rigtig mange dårlige erfaringer med vega...
Men kan nu stå inde for at firmaet er real og ikke noget fup, da jeg kommer der omkring hver anden uge... sååå :)

Det skal så siges at man får rigtigt meget til prisen i forhold til andre fabrikanter, og ja deres fejlprocent er også lige rigelig høj... men taget i betragtning af deres pris og service vil jeg helt klart anbefale dem til privat brug, nu er vi så gået over til erhverv (ved det firma jeg arbejder ved) og der er vi så småt begyndt at finde nogle andre pc'er da der tit ligger meget vigtigt ting på deres labtop's... og labtoppen bare skal tænde hver gang uden problemer...

Hvis der er andre spørgsmål så siger i bare til :)
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig